
Motorák od Hartleyho
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Vilda999
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínsko
nevím jak by to bylo se záměnou vestavěného motoru za přívěsný,pokud to vyloženě neuvádí konstruktér v plánech. Bude nutné zesílené zrcadlo jak píše ficcus a určitě taky bude potřeba loď nově vyvážit,zvlášť když je v původním projektu motor uprostřed a přímý náhon.Já to chci obráceně-místo přívěsného dám zabudovaný.I když bude v zádi nemám strach ze změny plavebních vlastností,protože například čtyřtakt Suzuki DF70A 70HP váží 155Kg,a to je přímo na zrcadle.Motor 1,9 TDi váží zhruba 150Kg,k tomu výměník chlazení a Z náhon,celkem zhruba 200Kg na zádi,sice víc než přívěšák,ale zas blíž těžišti. Ještě jsem chtěl namítnout-jak píše velkejtom že přívěšák jednoduše naložíš a odvezeš do servisu-tak jedině do 20 HP,nevím jak bys tahal 155Kg živé váhy Suzuki nebo jiného výkonnějšího motoru,třeba přes 80KW (nebo i hodně přes 100KW na které jde načipovat TDi) a dával ho do auta. Na takový motor už je potřeba manipulační jeřábek,hlavně potom při usazování zpátky na loď. U vestavěného motoru není problém sundat kryt,vyměnit olej,filtry,to si uděláš i sám.A když bude potřeba vyměnit rozvody tak buď vytáhneš motor vrátkem nebo celou loď přitáhneš k mechanikovi.
Re: Motorák od Hartleyho
Hadimet píše:Ahojky všem. Jsem tu nový a tak zkouším rozhodit sítě. Vybral jsem si jeden cruiser od pana Hartleyho, který chci postavit. Psal jsem si s Denisem a ten říkal, že odborníkem přes motoráky je David. Ozve se? Vybral jsem následující model: http://www.hartley-boats.com/vix20cr.html . Má s tím někdo zkušenosti? Bude na to stačit 90 HP inboard motor, který by se přestavěl z auta? 1.9TD. Díky za reakce. Radim
Začni s lodí, která se dá postavit za 8 dní:
http://www.bates.ctc.edu/eo/CareerTrain ... ySkiff.htm
V jednom to bude práce na půl zimy a na jaře jezdíš. Motor do 5 HP bez dokladů a bez VMP. Všechno dovezeš na střeše auta a v kufru.
- Vilda999
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínsko
ahoj Hadimete,osobně bych tak pěknou loď kterou sis vybral "nekazil" přívěsným motorem.Zkus se třeba podívat po nějaké repasi,na netu jsem našel benzínový Mercruiser V8 5,0l 230HP za 4500K : http://img839.imageshack.us/img839/7453/mot4f.jpg Naftové lodní motory bývají šíleně drahé.
Jestli máš alespoň studijní plány tak by nebylo od věci se podívat jestli by se do Hartley nevešla dvojice marinizovaných VW s přímýma náhonama,byla by to sice spousta práce a další výdaje,ale dostal by ses na minimálně 120KW,při načipování i víc. Motory ale nemůžeš shánět po vrakovištích,tam mívají přeštípané hadice,dráty a tak,chce se to obrátit na mechanika aby obstaral komplet motor,počítej za TDI tak kolem 25000K podle stavu.Výměna rozvodů je tak ķolem 6000K,o ceně GO nemám představu,ale tyto motory jsou držáky.
Jestli máš alespoň studijní plány tak by nebylo od věci se podívat jestli by se do Hartley nevešla dvojice marinizovaných VW s přímýma náhonama,byla by to sice spousta práce a další výdaje,ale dostal by ses na minimálně 120KW,při načipování i víc. Motory ale nemůžeš shánět po vrakovištích,tam mívají přeštípané hadice,dráty a tak,chce se to obrátit na mechanika aby obstaral komplet motor,počítej za TDI tak kolem 25000K podle stavu.Výměna rozvodů je tak ķolem 6000K,o ceně GO nemám představu,ale tyto motory jsou držáky.
- Hadimet
- nováček na fóru
- Příspěvky: 14
- Registrován: úte zář 07, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
Vilda999 píše:ahoj Hadimete,osobně bych tak pěknou loď kterou sis vybral "nekazil" přívěsným motorem.Zkus se třeba podívat po nějaké repasi,na netu jsem našel benzínový Mercruiser V8 5,0l 230HP za 4500K : http://img839.imageshack.us/img839/7453/mot4f.jpg Naftové lodní motory bývají šíleně drahé.
Jestli máš alespoň studijní plány tak by nebylo od věci se podívat jestli by se do Hartley nevešla dvojice marinizovaných VW s přímýma náhonama,byla by to sice spousta práce a další výdaje,ale dostal by ses na minimálně 120KW,při načipování i víc. Motory ale nemůžeš shánět po vrakovištích,tam mívají přeštípané hadice,dráty a tak,chce se to obrátit na mechanika aby obstaral komplet motor,počítej za TDI tak kolem 25000K podle stavu.Výměna rozvodů je tak ķolem 6000K,o ceně GO nemám představu,ale tyto motory jsou držáky.
Ahoj Vildo,
díky za tip, máš nějaké stránky, kde se dají pořídit repasované motory, nebo starší motory? Je to samozřejmě dotaz pro všechny, kteří mají chut poradit. Rád bych se mrknul. S tím přívěsákem, to spíš bylo teoretické, hledal jsem všechny varianty a jejich pro a proti, máš pravdu, že by s ním lod nevypadala dvakrát nejlíp. V tuto chvíli se přikláním spíš k variante originál lodního vestavěného motoru v benzínu s přímým náhonem. Plány jsem objednal v pátek, tak jsem zvědav kdy dorazí. Ta cena 4500,- je za kompletní motor? Děkuji všem
- Vilda999
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínsko
omlouvám se,nějak mi vypadla nula,cena má být 45 000K,přehlédl jsem to
Motory jsem našel na www.lodnicentrum.net/sell_motor.htm snad to není reklama

Motory jsem našel na www.lodnicentrum.net/sell_motor.htm snad to není reklama
- Vilda999
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínsko
tak se potom Davide nediv že řešíme marinizaci autových motorů,tam je cena úplně jinde.Možná v zahraničí se dá natrefit na mladší a levnější motory,jenže jeď tam,ztratíš spoustu času objížděním různých frců,jeden lepší než druhý a nakonec nekoupíš stejně nic. To bys musel objíždět pravidelně,na inzerci se nedá spoléhat.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Marinizácia automotora nie je lacná, len jednoduchá prevodovka na priamy náhon stojí 2000 eur. A k tomu ešte hriadel, vrtula, stevenka, systém chladenia výfukových plynov, silenbloky, dvojokruhové chladenie a množstvo drobností a samozrejme ešte dať to celé do kopy. Ak nemáš zázemie autodielne, prípadne strojnej výroby, tak je to makačka až neskutočná. To zistíš že tých 150 tis za profi motor 168 PS nie je vela, pretože skoro k tej sume sa priblížiš po dvoch rokoch práce.
- Vilda999
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínsko
ještě záleží na tom jestli těch 150 000 je za komplet motoru s převodovkou,nebo jen za motor,to by byla výsledná cena zas někde jinde. U přímého pohonu bych se nebál nechat hřídel vytočit na soustruhu z nerezi a nechat si vyrobit kozlík a axiální ložisko,nahlédni do knížky Motorové člny rekreačné od Pernického,je tam dost inspirace.Převodovku je nejlepší použít lodní,ale dalo by se i využít automobilové,vykuchat z ní nepotřebná kola a ponechat jen přímý záběr a zpětný chod.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Vilda999 píše:.Převodovku je nejlepší použít lodní,ale dalo by se i využít automobilové,vykuchat z ní nepotřebná kola a ponechat jen přímý záběr a zpětný chod.
jo, a nebude to brzdit, páč zpátečka bude nejmíň 4x do pomala.
máte to hoši moc jednoduchý. totéž čipování na větší výkon. leda tak na menší. podívej se, jaké litrové výkony mají loďáky
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
automobilová zpátečka je přes vložené kolo a s tím prd naděláš. to už před 50 a více lety řešili předkové. jedině řetěz triplex a ten praská
navíc musíš nechat spojku a to je taky na dvě věci
edit:Já tě nesepsouvám, jen je z vašich příspěvků jasně vidět, že v téhle problematice oba tápete. A nejsem takovej vůl, abych ti řek, že jdete správnou cestou, když vidím, že ne.
Jináč je samozřejmě každý svého štěstí strojvedoucí a nechcete-li plavat, ale dělat pokusy, je to vaše volba.

navíc musíš nechat spojku a to je taky na dvě věci

edit:Já tě nesepsouvám, jen je z vašich příspěvků jasně vidět, že v téhle problematice oba tápete. A nejsem takovej vůl, abych ti řek, že jdete správnou cestou, když vidím, že ne.
Jináč je samozřejmě každý svého štěstí strojvedoucí a nechcete-li plavat, ale dělat pokusy, je to vaše volba.
- Vilda999
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Zlínsko
já jsem se tou vratkou zabýval už dřív,automobilová převodovka je takové řešení (spíš "ochcávačka") aby se za pár kaček vyhovělo zákonu,uznávám že to není ono.Sám jsem to nakonec "vyřešil" tak že vratku nepoužiju,ale u lodě co si vybral Hadimet,kde bude výtlak nad 1 tunu,je nutná.
Na Aukro je nabídka motoru Ford se Z náhonem OMC,stáří 30 let,cena tuším 25000,je to tam už poněkolikáté.To by se možná oplatilo zgenerálkovat.
Na Aukro je nabídka motoru Ford se Z náhonem OMC,stáří 30 let,cena tuším 25000,je to tam už poněkolikáté.To by se možná oplatilo zgenerálkovat.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Hadimet píše:Nojo, na to aukro jsem koukal, ale mám strach, že pokud je v plánech přímý náhon a u tohoto motoru z-náhon, tak by mohly být problémy se stavbou a poté s legalizací...druhá věc je v jakém stavu ten motor je, ale to v tuto chvíli není podstatné
máš li obavy, dostav se na SPS Praha za kpt. Holubem, přízemí v levo, a prober to s ním. on ti bude schvalovat stavbu ( dávat povolení ). je to velice fajn člověk, neměj strach z "úřadu"
- Hadimet
- nováček na fóru
- Příspěvky: 14
- Registrován: úte zář 07, 2010 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
david píše:Hadimet píše:Nojo, na to aukro jsem koukal, ale mám strach, že pokud je v plánech přímý náhon a u tohoto motoru z-náhon, tak by mohly být problémy se stavbou a poté s legalizací...druhá věc je v jakém stavu ten motor je, ale to v tuto chvíli není podstatné
máš li obavy, dostav se na SPS Praha za kpt. Holubem, přízemí v levo, a prober to s ním. on ti bude schvalovat stavbu ( dávat povolení ). je to velice fajn člověk, neměj strach z "úřadu"
Ahoj Davide,
díky za radu, mimochodem Denis říkal, že jsi expert přes motoráky, což je dobrá zpráva.. Chtěl bych se zeptat ohledně Hartleyho plánů, jestli s tím máš nějaké zkušenosti ohledně jejich pořizování. Jde mi o to, že jsem se snažil provést platbu, ale systém mi vynadal, že se transakce nezdařila, že byla zamítnuta (VISA). Problém s penězi na účtu není, v tuto chvíli se jednalo o směšnou částku 19 dolarů. zkoušel jsem několik karet a výsledek je pořád stejný. Je nutno se nějak registrovat pro tuto platbu? Nemůže být zakopaný pes v "RBS WorldPay". Nikdy jsem se s tím nesetkal, tak nevím jak postupovat. Zatím jsem dělal transakce jen přes paypal. Vím, že to není technický dotaz ohledně lodě, ale nevím jak se přes to přehoupnout. Nevíš jestli se dá provést platba i jinak? Tak kdyby jsi věděl, budu rád... Díky Hadimet
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host