Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Z toho by se jeden posral. Omlouvam se za trosku obsahlejsi prispevek, ale potrebuju si ulevit a nektere informace mozna budou uzitecny nekomu dalsimu. Takze chystam se na charter do Recka. Doprava letadlem. Chtel bych si s sebou vzit vlastni zachranou vestu - samonafukovaci pres Co2 bombicku. je krasna, pohodlna, ma v sobe harnesy .. super .. ale Houston, we have a problem
Vec se ma tak ze tlakove lahve (pod tlakem) jsou oznaceny jako nebezpecne veci a z letecke prepravy jsou vylouceny. Tlakove lahve bych chapal, ale co uz nechapu je, ze o fous vetsi "sifonova bombicka"; je razena na uroven tlakovym lahvim. Na palubu letadla nemuze. Je nebezpecna. Divny ale je, ze kazde letadlo je podobnych bombicek plne. Ma je kazda zachranna vesta pod kazdym sedadlem. Mozna si reknete ze to sou nejaky jiny, extra special bombicky, ale nejsou. Jsou to ty samy jako chcete prepravit Vy. Je jich palube pres 300 a vy chcete 1 max 2. Nelze
Takze situace vypada nasledovne mate sice krasnou vestu, ktera vam bude na **** pokud se na misto sve pristi plavby potrebujete dopravit letadlem. Protoze vestu prepravite, ale bez bombicky. Nicmene nastesti nejste sami komu to nedava smysl a jiz existuje pripis od IATA (asociace leteckych dopravcu) ktera se o problematice bombicek urcenych pro zachranne prostredky tedy i vesty pro jachting vyslovne zminuje. Lze to nalezt na http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dang ... s/faq.aspx a konkretne jde o tento text Self-inflating life jackets are permitted if they contain not more than two small cylinders with a non-flammable gas in Division 2.2 plus not more than two spare cartridges per person. More information of what is permitted in passenger baggage. Tedy ve zkratce, je zde vyjimka a mělo by to jit.
Doporucenou praxi je kontaktovat svého dopravce PŘED letem a vyzadat si od neho pisemne svoleni s prepravou zmineneho nebezpečného nakladu. Zde narazite na drobny provozni problem vetsina lidi, se kterými budete mluvit vůbec netusi o co je vlastne zadate. Slysi pouze dve slova "BOMBICKA" coz není zrovna stastny termin a když se jim to snazite vysvětlit pak "TLAKOVA NADOBA". A jste v riti. Muzete mit stesti a natrefite na nekoho kdo vi o cem je rec. Muze také pomoct argumentovat vyse uvedenym doporučením od IATA. Muze ale nemusi - IATA není buh a nektere nizkonakladovky ani clenem IATA nemusi byt a navíc urednik je druhé strane telefonu je vetsinou ****. Nez by něco resil, radsi to zamitne. Tedy nedelejte si iluze ze to musí vyjit.
Zaridit vyse uvedene povoleni se mi podarilo v minulosti uz 2x Air France a Austrian Airlines. S Rakusany to trosku drhlo, ale po odkazu na IATA jim snad doslo o co vlastne jde a papir jsem dostal. Ted bojuju se Smart Wings a zatim marne. Jedina odpoved kterou jsem od nich na svuj dotaz ziskal bylo, .. ze tlakovou lahev je mozno prevezt, pokud bude vypustena a ventil po celou dobu prepravy v otevrene poloze. Jo to dava smysl, ale nejak netusim co s takovou bomickou pak budu delat :-/ Agrumentoval jsem zpatky se vsi silou a eleganci ale zatim ticho
Takze co s tim :
Pokud se chystate na let se svoji milovanou bombickou, kontaktujte predem sveho dopravce a pozadejte ho o pisemne svoleni. Pokud ho dostanete, jste ve smichu. Podotykam ze bombicka NESMI byt v prirucnim zavazadle, ale v tom co jde na odbaveni. S tim papirem co jste ziskali pak mavate při Checkinu – upozornite personal, ze vase bagaz obsahuje Co2 bombicku a ze TADY je VYSLOVNE povoleni ze to muzete vezt.
Pokud povoleni nedostanete muzete zustat doma, horekovat na netu a posleze jet bez vlastni vesty.
Muzete to taky risknout a bombicku si zapakovat do baglu natvrdo a nic neresit. Mam informace ze to takhle lidem proslo. Nicmene vas bagl projizdi rentgenem nekde v utrobach letiste. Vy tam nejste abyste mohli resit pripadny problem. Pokud tam objevi ve vasem baglu neco spatnyho muze se stat, ze zavazadlo bud z prepravy vylouci, nebo ho rozdelaji a inkriminovanou vec odstrani. Obe varianty hrozi tim, ze vyrazne zvysite pravdepodobnost ztraty ci zpozdeni zavazadla tedy ze v cili budete Vy, ale bez bagaze a tudiz i veci. Coz na lodi nepotesi
Behem vcerejska, kdy jsem telefonoval a majloval na vsechny strany me napadlo par moznych reseni: zabalit si krome hlavni baglu take nejakej pidi ve kterym bude par zbytecnosti a bombicka. Kdyz tento pidi nedorazi, budu bez bombicky, vesta mi sice bude na prd, ale jinak se nic nedeje.
Bombicku nacpat do neceho co stini a zvenku nevypada nikterak nevhodne. Otazkou je jaka vec by to mela byt.
Poslat si bombicku predem na misto vaseho nastupu na lod. Idealne domluvit se s chartrovkou at pro vas ten balicek prijmou a podrzi. Problem je, ze me tlaci cas a aby se to stihlo, musel bych pouzit expres sluzeb - DHL, Fedex. Ano je to drahy jako krava a ANO letelo by to letadlem a protoze musite deklarovat co to je, zjistite ze bombicky neprevezou aspon tak mi to rekli :-/
Bombicku koupit na miste. Problem bude v tom ze bombicek je rada typu a nejsou zrovna kompatibilni. Navic ji zas neprevezete zpatky a skoda tech penez. Navic toto reseni nebude asi ideal pro vzdalenejsi destinace nekde v prdeli sveta.
Takze zatim tak. POkud dojde k nejakemu vyvoji dam vedet. JInak uvitam take pripadne napady a zkusenosti jak na to.
Vec se ma tak ze tlakove lahve (pod tlakem) jsou oznaceny jako nebezpecne veci a z letecke prepravy jsou vylouceny. Tlakove lahve bych chapal, ale co uz nechapu je, ze o fous vetsi "sifonova bombicka"; je razena na uroven tlakovym lahvim. Na palubu letadla nemuze. Je nebezpecna. Divny ale je, ze kazde letadlo je podobnych bombicek plne. Ma je kazda zachranna vesta pod kazdym sedadlem. Mozna si reknete ze to sou nejaky jiny, extra special bombicky, ale nejsou. Jsou to ty samy jako chcete prepravit Vy. Je jich palube pres 300 a vy chcete 1 max 2. Nelze
Takze situace vypada nasledovne mate sice krasnou vestu, ktera vam bude na **** pokud se na misto sve pristi plavby potrebujete dopravit letadlem. Protoze vestu prepravite, ale bez bombicky. Nicmene nastesti nejste sami komu to nedava smysl a jiz existuje pripis od IATA (asociace leteckych dopravcu) ktera se o problematice bombicek urcenych pro zachranne prostredky tedy i vesty pro jachting vyslovne zminuje. Lze to nalezt na http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dang ... s/faq.aspx a konkretne jde o tento text Self-inflating life jackets are permitted if they contain not more than two small cylinders with a non-flammable gas in Division 2.2 plus not more than two spare cartridges per person. More information of what is permitted in passenger baggage. Tedy ve zkratce, je zde vyjimka a mělo by to jit.
Doporucenou praxi je kontaktovat svého dopravce PŘED letem a vyzadat si od neho pisemne svoleni s prepravou zmineneho nebezpečného nakladu. Zde narazite na drobny provozni problem vetsina lidi, se kterými budete mluvit vůbec netusi o co je vlastne zadate. Slysi pouze dve slova "BOMBICKA" coz není zrovna stastny termin a když se jim to snazite vysvětlit pak "TLAKOVA NADOBA". A jste v riti. Muzete mit stesti a natrefite na nekoho kdo vi o cem je rec. Muze také pomoct argumentovat vyse uvedenym doporučením od IATA. Muze ale nemusi - IATA není buh a nektere nizkonakladovky ani clenem IATA nemusi byt a navíc urednik je druhé strane telefonu je vetsinou ****. Nez by něco resil, radsi to zamitne. Tedy nedelejte si iluze ze to musí vyjit.
Zaridit vyse uvedene povoleni se mi podarilo v minulosti uz 2x Air France a Austrian Airlines. S Rakusany to trosku drhlo, ale po odkazu na IATA jim snad doslo o co vlastne jde a papir jsem dostal. Ted bojuju se Smart Wings a zatim marne. Jedina odpoved kterou jsem od nich na svuj dotaz ziskal bylo, .. ze tlakovou lahev je mozno prevezt, pokud bude vypustena a ventil po celou dobu prepravy v otevrene poloze. Jo to dava smysl, ale nejak netusim co s takovou bomickou pak budu delat :-/ Agrumentoval jsem zpatky se vsi silou a eleganci ale zatim ticho
Takze co s tim :
Pokud se chystate na let se svoji milovanou bombickou, kontaktujte predem sveho dopravce a pozadejte ho o pisemne svoleni. Pokud ho dostanete, jste ve smichu. Podotykam ze bombicka NESMI byt v prirucnim zavazadle, ale v tom co jde na odbaveni. S tim papirem co jste ziskali pak mavate při Checkinu – upozornite personal, ze vase bagaz obsahuje Co2 bombicku a ze TADY je VYSLOVNE povoleni ze to muzete vezt.
Pokud povoleni nedostanete muzete zustat doma, horekovat na netu a posleze jet bez vlastni vesty.
Muzete to taky risknout a bombicku si zapakovat do baglu natvrdo a nic neresit. Mam informace ze to takhle lidem proslo. Nicmene vas bagl projizdi rentgenem nekde v utrobach letiste. Vy tam nejste abyste mohli resit pripadny problem. Pokud tam objevi ve vasem baglu neco spatnyho muze se stat, ze zavazadlo bud z prepravy vylouci, nebo ho rozdelaji a inkriminovanou vec odstrani. Obe varianty hrozi tim, ze vyrazne zvysite pravdepodobnost ztraty ci zpozdeni zavazadla tedy ze v cili budete Vy, ale bez bagaze a tudiz i veci. Coz na lodi nepotesi
Behem vcerejska, kdy jsem telefonoval a majloval na vsechny strany me napadlo par moznych reseni: zabalit si krome hlavni baglu take nejakej pidi ve kterym bude par zbytecnosti a bombicka. Kdyz tento pidi nedorazi, budu bez bombicky, vesta mi sice bude na prd, ale jinak se nic nedeje.
Bombicku nacpat do neceho co stini a zvenku nevypada nikterak nevhodne. Otazkou je jaka vec by to mela byt.
Poslat si bombicku predem na misto vaseho nastupu na lod. Idealne domluvit se s chartrovkou at pro vas ten balicek prijmou a podrzi. Problem je, ze me tlaci cas a aby se to stihlo, musel bych pouzit expres sluzeb - DHL, Fedex. Ano je to drahy jako krava a ANO letelo by to letadlem a protoze musite deklarovat co to je, zjistite ze bombicky neprevezou aspon tak mi to rekli :-/
Bombicku koupit na miste. Problem bude v tom ze bombicek je rada typu a nejsou zrovna kompatibilni. Navic ji zas neprevezete zpatky a skoda tech penez. Navic toto reseni nebude asi ideal pro vzdalenejsi destinace nekde v prdeli sveta.
Takze zatim tak. POkud dojde k nejakemu vyvoji dam vedet. JInak uvitam take pripadne napady a zkusenosti jak na to.
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
jeste doplnim odkaz na uzitecnou tabulku http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dang ... n_Add1.pdf
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
jo Hlava 22 me taky uz napadla
Na to ukryti by se asi docela hodil nejakej sprej - nejakej deodorant. Podle vyse zminene tabulky takove veci prevazet lze (mimo kabinu) a neni k tomu potreba zadne povoleni. Takze koupit nejakej TAFT, vystrikat, urznout vrsek a bombicku nacpat dovnitr
Nejsem si ale moc jiste z jakeho materialu tyto spreje jsou a jak moc to stini - posledni co potrebuju aby na skeneru videli trubku a v ni neco schovany
)) Anebo termoska - mam kovovou, mista uvnitr habakuk.
Nejvic me na tom stve, ze preprava je oficialne povolena (tedy dle vynosu IATA). Nejvetsi problem je presvedcit ty lidi ze mas pravdu. Bud jsou neochotni nebo blbi .... nemaji zadnou kompetenci ani chut neco resit a k tem co by to vyresit mohli je zase problem se dostat. Vetsinou skoncis na ustredne se slecnou "JakVammohupomoci" a konec



Nejvic me na tom stve, ze preprava je oficialne povolena (tedy dle vynosu IATA). Nejvetsi problem je presvedcit ty lidi ze mas pravdu. Bud jsou neochotni nebo blbi .... nemaji zadnou kompetenci ani chut neco resit a k tem co by to vyresit mohli je zase problem se dostat. Vetsinou skoncis na ustredne se slecnou "JakVammohupomoci" a konec

- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
jasne ze to nafasovana vesta zvladne. Co by ne. Ale me jde spis o princip. Koupis si za balik penez neco a pak to nemuzes pouzivat protoze natrefis na tento pristup. Protoze s timto pristupem za chvili budeme mit vahovy limit 3 kila, zlutaky nechame doma, protoze sou moc tezky, a ten tyden zvladneme s nejakejma erarnima hadrama co najdeme na lodi ?
Edit - uplne stejnej problem budes resit treba na preplavbu pres Atlantik. Protoze se na vychozi bod taky musis dostat letadlem. No a na takovouhle cestu budu opravdu mit radeji svuj poradnej vyzkousenej jacket nez spolehat na nejakej erar. TAkze problem je to obecnej. Nastesti tehdy s vystavenim toho papiru nebyl zadnej problem. AirFrance, jak je nemam rad, zafungovala bez diskuzi.
Edit - uplne stejnej problem budes resit treba na preplavbu pres Atlantik. Protoze se na vychozi bod taky musis dostat letadlem. No a na takovouhle cestu budu opravdu mit radeji svuj poradnej vyzkousenej jacket nez spolehat na nejakej erar. TAkze problem je to obecnej. Nastesti tehdy s vystavenim toho papiru nebyl zadnej problem. AirFrance, jak je nemam rad, zafungovala bez diskuzi.
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
TashonkaWitko píše:jo Hlava 22 me taky uz napadlaNa to ukryti by se asi docela hodil nejakej sprej - nejakej deodorant. Podle vyse zminene tabulky takove veci prevazet lze (mimo kabinu) a neni k tomu potreba zadne povoleni. Takze koupit nejakej TAFT, vystrikat, urznout vrsek a bombicku nacpat dovnitr
Nejsem si ale moc jiste z jakeho materialu tyto spreje jsou a jak moc to stini - posledni co potrebuju aby na skeneru videli trubku a v ni neco schovany
)) Anebo termoska - mam kovovou, mista uvnitr habakuk.
Nejvic me na tom stve, ze preprava je oficialne povolena (tedy dle vynosu IATA). Nejvetsi problem je presvedcit ty lidi ze mas pravdu. Bud jsou neochotni nebo blbi .... nemaji zadnou kompetenci ani chut neco resit a k tem co by to vyresit mohli je zase problem se dostat. Vetsinou skoncis na ustredne se slecnou "JakVammohupomoci" a konec
nez to davat do taftu, tak bych si nasel sprej vhodne velikosti a nalepky z nej drze na tu bombicku prelepil / okopiroval ... vcetne kasirovaneho rozstrikovace.
pokud ti najdou maskovani uvnitr speje, tak budes mit delsi vysvetlovani .... pokud ti najdou dobre olepenou bombicku, tak ji 99 lidi ze 100 nebude resit a ten kdo ji pozna se u tveho pribehu hodne dobre zasmeje a pusti te bez problemu dal

Jestli to jenom moc neresis. Prave dneska jsem priletel do Recka a vestu i s bombickou v pohode prevezl v jachtarske tasce. Delam to tak vzdycky, nikdy nic nehlasim a nezadam o povoleni a zatim mi to vzdycky v pohode proslo.
Kdyz uz se ti do toho nechce, tak bombicku z vesty sundej a v cilove destinaci si kup novou, stejne se ma kazde dva roky menit a ona urcite zase tolik nestoji, no a zpatky uz to risknes, protoze ti je jedno, kdyz se to nekde zdrzi.
Jinak dnes nas letelo 5 s CSA, meli jsme celkem dohromady cca 10 kg nadvahu zavazadel a pan u check-inu zavrel obe oci a nechal nam to zadarmo. Takze touto cestou mu dekuju:)))
Kdyz uz se ti do toho nechce, tak bombicku z vesty sundej a v cilove destinaci si kup novou, stejne se ma kazde dva roky menit a ona urcite zase tolik nestoji, no a zpatky uz to risknes, protoze ti je jedno, kdyz se to nekde zdrzi.
Jinak dnes nas letelo 5 s CSA, meli jsme celkem dohromady cca 10 kg nadvahu zavazadel a pan u check-inu zavrel obe oci a nechal nam to zadarmo. Takze touto cestou mu dekuju:)))
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
Ahoj Jirko - dalsi cenna zkusenost. Ja vazne nechci byt za nejakeho "resitele" co na vsechno musi mit "glejt" a vsechno musi mit podle standardu
Jestli se nekdy osobne pozname, verim, ze po par minutach pochopis, ze tomu tak vazne neni
) Jen se tu celou problematiku snazim rozebrat co nejdetailneji .... nejen pro me a moji pristi (a trebas dalsi) cestu, ale co nejvic obecne, at je to pouzitelne i pro jine lidi a trebas za rok .... tudiz co nejvic podle pravidel co existuji.
Ja preci psal ze vim, ze existuji lidi co to neresi a prochazi jim to. Nicmene, kdyz uz jsem to zacal, znovu zopakuji podstatne - doprava nadob pod tlakem NENI standardne povolena a tedy i CO2 bombicka neni standardne povolena. Avsak IATA vyhlaska ji jako soucast zachrannych prostredku povoluje, Ale na zaklade predchoziho pisemneho souhlasu dopravce. Je to jasne uvedeno v tabulce - odkaz viz vyse. Vse ostatni je otazka dobre vule ci lenosti pracovnika checkinu. Ale neni to Tvoje pravo. Je to jen a jen nahoda. Tedy - za predpokladu, ze zamestnanec na checkinu bude delat svoji praci poradne, neprojdes ... konec, ende, schluss .. a nemas zadne odvolani - maximalne ti mohou vzkazat zes mel pozadat dopredu.
Vysledkem muze byt, ze tvuj bagl obsahujici tu pitomou bombicku nedorazi vubec ci dorazi se zpozdenim, ... nekdy to nemusi vadit, nekdy takove zpozeni muze zpusobit vazne naruseni casoveho harmonogramu ... obzvlaste to bude neprijemne, kdyz to omezi jine lidi, kterym je tva bombicka nekde ...
NA druhou stranu - "pravo" stoji v tomto pripade na NASI strane ... vynos IATA jednoznacne urcuje ze muzeme tyto veci provazet za predpokladu, ze splnime "ohlasovaci" povinnost. Kdyz uz se tim zabyvala IATA tak, ze to zaradila do svych dokumentu, proc bych se nemel dozadovat naplneni svych prav pasazera ? Proc bych mel vec, kterou muzu vezt oficialne, pasovat natajno, se vsemi riziky ????
Ja nevim, zda se mi dari spravne vysvetlit co mam na mysli ... jde mi o to, ze na tohle, podle vseho, MAM PRAVO a proc bych tedy mel vymyslet nejaky obezlicky a vystavovat se riziku ze to uplne zbytecne obchazim. Jen proto ze nejaka urednice letecke spolecnosti nevi co je a co neni povolene ????
Abych to zkratil - ja proste nechci byt soucasti "dobre ci spatne nalady" nejakeho ourady. Je mi jedno jak se vyspal nebo zda mu zena vcera dala nebo ne. Je mi jedno jakou ma naladu. Kazdou chvili nahodne potkavam mile a hodne lidi, co se mi snazi vyjist vstric, a Aje to fajn.le ja jen nechci byt na teto nahode zavisly, alespon ne v pripade kdyz vim ze na to mam stejne narok.


Ja preci psal ze vim, ze existuji lidi co to neresi a prochazi jim to. Nicmene, kdyz uz jsem to zacal, znovu zopakuji podstatne - doprava nadob pod tlakem NENI standardne povolena a tedy i CO2 bombicka neni standardne povolena. Avsak IATA vyhlaska ji jako soucast zachrannych prostredku povoluje, Ale na zaklade predchoziho pisemneho souhlasu dopravce. Je to jasne uvedeno v tabulce - odkaz viz vyse. Vse ostatni je otazka dobre vule ci lenosti pracovnika checkinu. Ale neni to Tvoje pravo. Je to jen a jen nahoda. Tedy - za predpokladu, ze zamestnanec na checkinu bude delat svoji praci poradne, neprojdes ... konec, ende, schluss .. a nemas zadne odvolani - maximalne ti mohou vzkazat zes mel pozadat dopredu.
Vysledkem muze byt, ze tvuj bagl obsahujici tu pitomou bombicku nedorazi vubec ci dorazi se zpozdenim, ... nekdy to nemusi vadit, nekdy takove zpozeni muze zpusobit vazne naruseni casoveho harmonogramu ... obzvlaste to bude neprijemne, kdyz to omezi jine lidi, kterym je tva bombicka nekde ...
NA druhou stranu - "pravo" stoji v tomto pripade na NASI strane ... vynos IATA jednoznacne urcuje ze muzeme tyto veci provazet za predpokladu, ze splnime "ohlasovaci" povinnost. Kdyz uz se tim zabyvala IATA tak, ze to zaradila do svych dokumentu, proc bych se nemel dozadovat naplneni svych prav pasazera ? Proc bych mel vec, kterou muzu vezt oficialne, pasovat natajno, se vsemi riziky ????
Ja nevim, zda se mi dari spravne vysvetlit co mam na mysli ... jde mi o to, ze na tohle, podle vseho, MAM PRAVO a proc bych tedy mel vymyslet nejaky obezlicky a vystavovat se riziku ze to uplne zbytecne obchazim. Jen proto ze nejaka urednice letecke spolecnosti nevi co je a co neni povolene ????
Abych to zkratil - ja proste nechci byt soucasti "dobre ci spatne nalady" nejakeho ourady. Je mi jedno jak se vyspal nebo zda mu zena vcera dala nebo ne. Je mi jedno jakou ma naladu. Kazdou chvili nahodne potkavam mile a hodne lidi, co se mi snazi vyjist vstric, a Aje to fajn.le ja jen nechci byt na teto nahode zavisly, alespon ne v pripade kdyz vim ze na to mam stejne narok.
Naposledy upravil(a) TashonkaWitko dne pát říj 01, 2010 11:35 pm, celkem upraveno 1 x.
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
jeste k tomu nakupu bombicek v cilove destinaci - dodam - bombicek je "plna prdel" - neni zadny jednotny standard ... takze tu "Tvoji" urcite nebudou mit na sklade. A navic to neni pouzitelne reseni vsude - na druhe strane sveta tu tvoji mit urcite nebudou. Vychazim z toho, co se pise i na zahranicnich forech - nejsme samozrejmne jedinni, koho tohleto "stupidni omezeni" trapi ....
EDIT - nicmene se domnivam, ze k teorii uz bylo receno vse
Ted bych toto vlakno ponechal spise pro prakticke poznatky.
EDIT2 - k vyse uvedenemu me jeste napadla parafraze z knihy R. Heinleina Dvere do leta .... na svete jsou dva druhy uredniku ... prvni prostuduje vsechny podklady, aby Vam dokazal, ze nemuzete dostat ani to, na co mate narok .... druhy typ prostuduje vsechny podklady jen proto, aby dokazal, ze muzete dostat i to, na co narok vlastne vubec nemate ... :
EDIT - nicmene se domnivam, ze k teorii uz bylo receno vse

EDIT2 - k vyse uvedenemu me jeste napadla parafraze z knihy R. Heinleina Dvere do leta .... na svete jsou dva druhy uredniku ... prvni prostuduje vsechny podklady, aby Vam dokazal, ze nemuzete dostat ani to, na co mate narok .... druhy typ prostuduje vsechny podklady jen proto, aby dokazal, ze muzete dostat i to, na co narok vlastne vubec nemate ... :

- lordCorvin
- nováček na fóru
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
A co takhle použít nějakou nezávadnou formulaci, místo slov "bombička", nebo "tlaková nádoba"? Takovým vhodným termínem bych viděl třebas "záchranný samonafukovací prostředek se zásobníkem CO2", popř. "záchranná vesta s příslušenstvím". K tomu přiložit výše zmíněné doporučení IATA a na jakýkoliv dotaz kličkovat před nevhodnou terminologií jako Neo v Matrixu před kulkama. Pokud úředník neuslyší závadná slova, nemusí být tolik ostražitý a mělo by to projít snadněji.
- toms
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 244
- Registrován: stř kvě 09, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Možná v tom vidíte zbytečný problém. Praxe je taková, že do určití hmotnosti plynu je možno tlakovou nádobu letecky přepravovat v podaném zavazadle (musí se jednat o nehořlavý/netoxický plyn, propan butan neprojde). Nevím z hlavy kolik ta hmotnost je, ale mám pocit že právě těch 33gramů co má bombička z vesty. Ze začátku jsem z toho měl také obavu, ale v současnosti naše vesty letecky navštívily i nějaký ten sousední kontinent a cestovaly mnoha leteckými společnostmi. A jen jednou jsme měli problém, v Turecku, a to ještě ne při odbavení. Na tureckých letištích je bezpečnostní praxe kontrolovat veškerá zavazadla a cestující hned před vstupem do haly letiště. Tuto kontrolu neprovádí personál letiště, ale bezpečnostní složky(předletová kontrola následuje později znovu), které asi mají jiné školení. A tak jsem si sáhodlouze pokecal s majorem turecké armády doprovázeným seržantem s M-16 přes rameno.
Bombičky vždy z vest vyndáváme a dáváme na vrch zavazadla, aby byli snadno přístupné a nemusely jsme případně přebalovat celé zavazadlo když by někdo chtěl bombičku vidět.
Jo a ještě jsem se raději lépe naučil, že angličtině oxid uhličitý je carbon dioxide a ne carbon monoxide. Jednou jsem to spletl a letištní personál značně znervózněl.
Tomáš
Bombičky vždy z vest vyndáváme a dáváme na vrch zavazadla, aby byli snadno přístupné a nemusely jsme případně přebalovat celé zavazadlo když by někdo chtěl bombičku vidět.
Jo a ještě jsem se raději lépe naučil, že angličtině oxid uhličitý je carbon dioxide a ne carbon monoxide. Jednou jsem to spletl a letištní personál značně znervózněl.
Tomáš
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
toms píše:Možná v tom vidíte zbytečný problém....
Pravdepodobne ano ...

Nicmene, skutecnost je takova, ze tlakove lahve JSOU z prepravy obecne vylouceny. Definovanou vyjimku tomu dava prave vyse uvedeny dokument IATA - neni tam nic o obsahu "bombicky". (BTW - 33g bombicka je pro vesty se vztlakem 150N. Pro vetsi vesty s 270N maji cartridge objem cca 60g Co2. ). Pravi se zde pouze toto : Non-flammable gas cylinder fitted into a life jacket containing carbon dioxide or other suitable gas in Division 2.2, up to two (2) small cylinders per passenger, and up to two (2) spare cartridges. - tedy vesta s max dvemi zapojenymi bombickami a dalsi dva ks nahradnich na pasazera. Coz je ZLATY ....
Nicmene, kdyz se do toho IATA dokumentu podivas, objevis ze The approval of the operator(s) is required Tolik predpis. To, ze to spousta lidi vozi "nadivoko" a prochazi jim to je OK, ale nelze na to spolehat. Ale uprimne, pokud se mi nepodari z airolinky vymamit ono povoleni, povezu to uplne stejne jako vy. Tedy nadivoko. Co uz s tim, ze ? Jen jde o to, ze pokud to takto prochazi neni to zadny standard, ktereho by ses mohl dozadovat. Je to jen a)dobra vule nebo b)neschopnost kontroly dodrzet zavazny predpis



Jen bych se optal - vzhledem k tomu ze uz jste se naucili anglicky spravny nazev (ad Carbon Monoxid


- toms
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 244
- Registrován: stř kvě 09, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jo máš pravdu předpis tak hovoří. Našel jsem nějaký Dangerous goods manuál a ten hovoří stejně. Máš to oznámit. A tady jsou i ty hmotnosti:
Carbon dioxide cylinder, nonflammable, non-toxic
Description: Two small cylinders containing carbon dioxide or other suitable gas in division 2.2 per person, fitted into a self-inflating life jacket plus up to two spare cartridges.
Checked baggage: Yes
Cabin baggage: Yes
Approval of carrier required: Yes
Note: Net weight max. 60g and net volume max. 120ml per cylinder.
Hodně záleží na přístupu společnosti a jak má tyto pravidla rozpracovány do firemních postupů. To schválení dopravce může být také paušální, ale nemusí. Každopádně každé zavazadlo prochází rentgenem, který takové věci umí najít automaticky. Pravděpodobnost, že by je nenašel je velice malá. Tak věz, že vždy vědí, že to vezeš.
Jo už jsem „nález“ měl, byla to Lufthansa. Volali do Evropy a po vyjasnění si otázky carbon dioxide/monoxide to prošlo bez problémů. Problém dioxide/monoxide vznikl otázkou zda to je monoxide na kterou jsem bezmyšlenkovitě kývnul Ano.
Dopředu to nehlásíme. Jak říkám při kontrole to stejně najdou a tak se případně ozvou, když chtějí. Jestli chceš řešit otázku povolení tak vždy rovnou při odbavení! Na hale je personál, který to umí vyřešit a ví o co jde. Navíc tě mají na krku a musí jednat dřív než přijde čas odletu. Řešit něco po telefonu nebo písemně předem je bez šance. Řekl bych, že pravděpodobnost, že něco takového dorazí k tomu co to může vyřešit je podle mě blízká nule. Jo kdyby byl třeba systém na webu na hlášení nebo nějaká formulář tak prosím, ale na nic takového jsem nenarazil. Jen pro jistotu bych nechodil na letiště na poslední chvíli.
Jinak dobrá vůle, profesionalita, špatné vyspání, arogance, … toho s kým jednáš je nakonec asi nejdůležitější. To rozhodně. Zažil jsem i že ve Francii vyloučily z přepravy hodně měkký sýr, asi co kdyby to byla plastická trhavina. No mělo podobnou konzistenci.
Tomáš
Carbon dioxide cylinder, nonflammable, non-toxic
Description: Two small cylinders containing carbon dioxide or other suitable gas in division 2.2 per person, fitted into a self-inflating life jacket plus up to two spare cartridges.
Checked baggage: Yes
Cabin baggage: Yes
Approval of carrier required: Yes
Note: Net weight max. 60g and net volume max. 120ml per cylinder.
Hodně záleží na přístupu společnosti a jak má tyto pravidla rozpracovány do firemních postupů. To schválení dopravce může být také paušální, ale nemusí. Každopádně každé zavazadlo prochází rentgenem, který takové věci umí najít automaticky. Pravděpodobnost, že by je nenašel je velice malá. Tak věz, že vždy vědí, že to vezeš.
Jo už jsem „nález“ měl, byla to Lufthansa. Volali do Evropy a po vyjasnění si otázky carbon dioxide/monoxide to prošlo bez problémů. Problém dioxide/monoxide vznikl otázkou zda to je monoxide na kterou jsem bezmyšlenkovitě kývnul Ano.
Dopředu to nehlásíme. Jak říkám při kontrole to stejně najdou a tak se případně ozvou, když chtějí. Jestli chceš řešit otázku povolení tak vždy rovnou při odbavení! Na hale je personál, který to umí vyřešit a ví o co jde. Navíc tě mají na krku a musí jednat dřív než přijde čas odletu. Řešit něco po telefonu nebo písemně předem je bez šance. Řekl bych, že pravděpodobnost, že něco takového dorazí k tomu co to může vyřešit je podle mě blízká nule. Jo kdyby byl třeba systém na webu na hlášení nebo nějaká formulář tak prosím, ale na nic takového jsem nenarazil. Jen pro jistotu bych nechodil na letiště na poslední chvíli.
Jinak dobrá vůle, profesionalita, špatné vyspání, arogance, … toho s kým jednáš je nakonec asi nejdůležitější. To rozhodně. Zažil jsem i že ve Francii vyloučily z přepravy hodně měkký sýr, asi co kdyby to byla plastická trhavina. No mělo podobnou konzistenci.
Tomáš
Opravdu je docela škoda, když investuješ do vlastní bezpečnosti, a pak to uvázne na strachu airolinek převézt sifonovou bombičku.
Na přeplavbu Canary-Mallorca jsme vezli bombičky na černo, vyšroubované z vest, maskovány v termosce a mezi dalším kovovým harampádím. Nemyslím si, že si toho na RTG všimnou... 6 lidí/vest tam i zpět bez problémů. Z doslechu vím i o "vyloučení z přepravy" při zpátečním letu z Argentiny.
To co píše toms zní rozumně. Řešit to před odletem, mít v ruce vytisknuté doporučení IATA a v nejhorším budeš muset v destinaci shánět novou bombičku. Určitě menší zlo, než být bez věcí.
A nebo si vezmeš vestu na sebe a budeš tvrdit, že nevěříš záchranným prostředkům na palubě letadla.
Třeba by se to taky dalo ukecat... každopádně bych chtěl vidět, jak se budou tvářit ostatní v letadle, když
bys napochodoval s oblečenou vestou.
Na přeplavbu Canary-Mallorca jsme vezli bombičky na černo, vyšroubované z vest, maskovány v termosce a mezi dalším kovovým harampádím. Nemyslím si, že si toho na RTG všimnou... 6 lidí/vest tam i zpět bez problémů. Z doslechu vím i o "vyloučení z přepravy" při zpátečním letu z Argentiny.
To co píše toms zní rozumně. Řešit to před odletem, mít v ruce vytisknuté doporučení IATA a v nejhorším budeš muset v destinaci shánět novou bombičku. Určitě menší zlo, než být bez věcí.
A nebo si vezmeš vestu na sebe a budeš tvrdit, že nevěříš záchranným prostředkům na palubě letadla.

Třeba by se to taky dalo ukecat... každopádně bych chtěl vidět, jak se budou tvářit ostatní v letadle, když
bys napochodoval s oblečenou vestou.
- staffo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 62
- Registrován: stř lis 27, 2013 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Žilina, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Dlho sa v tomto vlákne nik nevyjadril, riešime podobné problémy a aspoň pre naše potreby sme zistili, že
niektoré spoločnosti priamo v prepravných podmienkach definujú bombičky a automatické vesty exaktne:
RYANAIR:
https://www.ryanair.com/sk/en/useful-in ... et-onboard
WIZZAIR:
https://wizzair.com/en-GB/useful_information/baggage#13
konkrétne text:
Items strictly forbidden for carriage>
>>The following items are strictly forbidden for carriage:
>>> condensed gas (except: CO2 used for moving artificial limb; container of inflammable gas used for self-inflating lifejacket);
Vyzývam týmto aby ste sa tiež podelili o svoje aktuálne poznatky ...
niektoré spoločnosti priamo v prepravných podmienkach definujú bombičky a automatické vesty exaktne:
RYANAIR:
https://www.ryanair.com/sk/en/useful-in ... et-onboard
WIZZAIR:
https://wizzair.com/en-GB/useful_information/baggage#13
konkrétne text:
Items strictly forbidden for carriage>
>>The following items are strictly forbidden for carriage:
>>> condensed gas (except: CO2 used for moving artificial limb; container of inflammable gas used for self-inflating lifejacket);
Vyzývam týmto aby ste sa tiež podelili o svoje aktuálne poznatky ...

- tosotoso
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 303
- Registrován: ned říj 06, 2013 2:00 am
- Reputace: 25
- Bydliště: Bratislava
Re: Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Musím priznať, že ja som vestu vždy priznal dopredu ako "lifejacket" a bombičky ma už dávno naučili volať ako "cylider"
Nikdy s tým nebol problém.
Nikdy s tým nebol problém.
Re: Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Ahoj, moje posledni zkusenost z lonska: rozhodnuti o tom, zda lifejacket s bombickou muze nebo nemuze letet je udajne zcela na kapitanovi letadla. Pozemni personal identifikuje podezrely predmet a kapitan usoudi, zda jej akceptuje na palube ci nikoliv. Mozna maji nektere letecke spolecnosti pokyny pro kapitany jak postupovat, u smart wings udajne nic takoveho nemaji, takze moje vesta (a vesty mych deti) na nas cekaly na nas navrat na Ruzyni. Ale porad lepsi, nez kdyby se nam to stalo pri ceste zpet 
Tomas

Tomas
- staffo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 62
- Registrován: stř lis 27, 2013 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Žilina, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Moja posledná skúsenosť spred týždňa - Ryanair z BA do Trapani, na BA letisku ma nechali vyvolať
s tým, že sa mám dostaviť na security pracovisko, kde mi milo oznámili, že našli v batožine niečo,
čo nemôžem prepravovať, na čo som im oznámil, že môžem, že to má prepravca priamo v prepravných
podmienkach na webe... Na to pani (zrejme vedúca smeny securiťákov) v priebehu 10tich minút
vytelefonovala s Ryanairom a kapitánom povolenie s tým, že som ich upozornil,
že sme skupina, a že tých bombičiek máme viac - vypýtala si mená a viac s tým problém nebol.
Späť som na bombičky upozornil rovno pri odovzdávaní batožiny, na čo mi slečna
jasne povedala, že to určite nebude problém.... a ani nebol...
Hold, iný kraj iný mrav - ale už aj u nás sa učia, že niečo také existuje....
... a len na okraj - pre istotu som to nenazýval "bombičky" ale "cartridges" ...
R.
s tým, že sa mám dostaviť na security pracovisko, kde mi milo oznámili, že našli v batožine niečo,
čo nemôžem prepravovať, na čo som im oznámil, že môžem, že to má prepravca priamo v prepravných
podmienkach na webe... Na to pani (zrejme vedúca smeny securiťákov) v priebehu 10tich minút
vytelefonovala s Ryanairom a kapitánom povolenie s tým, že som ich upozornil,
že sme skupina, a že tých bombičiek máme viac - vypýtala si mená a viac s tým problém nebol.
Späť som na bombičky upozornil rovno pri odovzdávaní batožiny, na čo mi slečna
jasne povedala, že to určite nebude problém.... a ani nebol...
Hold, iný kraj iný mrav - ale už aj u nás sa učia, že niečo také existuje....
... a len na okraj - pre istotu som to nenazýval "bombičky" ale "cartridges" ...

R.
- tosotoso
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 303
- Registrován: ned říj 06, 2013 2:00 am
- Reputace: 25
- Bydliště: Bratislava
Re: Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Presnejšie - prepravovať to môžeš, ale musíš ich na to upozorniť. Tak že to bolo OK aj v BA (neupozornil si ich a oni to našli) a aj pri ceste späť (upozornil si ich a bolo to OK)
Re: Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Lepší je vytáhnou všechny podezřelé předměty před prohlídkou/ odbavením a je klid.
- JaOCZ
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 682
- Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
- Reputace: 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Zdravím,
praktická zkušenost s přepravou lifejacket s CO2 bombičkou.
Minulý týden cesta Praha - Athens - Korfu a po týdnu zpět. Letecká společnost Aegean.
Asi 2 měsíce před cestou jsem se s nimi pokoušel komunikovat o možnosti přepravy. Komunikace nebyla moc úspěšná, tvářili se, že neví, o co se jedná. Tak jsme do 5 zavazatel nabalili pět lifejacketů s bombičkami, do každého jeden. 4 ks 150 N, 1 ks 250 N.
V Praze jsme dali bagáž k odbavení. Následně volali ze security, že se má jeden z posádky se dostavit k security. Provedli fyzickou kontrolu na místě, řekli, že je vše OK. Ostatní majitele nevolali. Paní ze security sdělila, že je to OK, ale že počítač vyhodnotí nebezpečný předmět a musí se provést fyzická kontrola. Lepší je rovnou nahlásit lifejacket, oni provedou kontrolu rovnou na odbavení nadměrných zavazadel a je to vše OK.
Dle vyjádření pražské security (dělá spol. Menzies) je přeprava lifejacket s bombičkou OK, oni to jako bezpečnostní problém nevyhodnocují. Jiné pravidla může mít ještě samostatná letecká společnost.
Proč to vyhodnotilo jednu z pěti nevíme, je to náhoda.
Při cestě zpátky ani na Korfu ani v Athenách (zůstávali jsme přes noc, takže jsme si brali bágly sebou) je to vůbec nezajímalo. Podle sdělení pána ze security je zajímá až obsah na 5 kg.
Tak tolik k přepravě.
H.
praktická zkušenost s přepravou lifejacket s CO2 bombičkou.
Minulý týden cesta Praha - Athens - Korfu a po týdnu zpět. Letecká společnost Aegean.
Asi 2 měsíce před cestou jsem se s nimi pokoušel komunikovat o možnosti přepravy. Komunikace nebyla moc úspěšná, tvářili se, že neví, o co se jedná. Tak jsme do 5 zavazatel nabalili pět lifejacketů s bombičkami, do každého jeden. 4 ks 150 N, 1 ks 250 N.
V Praze jsme dali bagáž k odbavení. Následně volali ze security, že se má jeden z posádky se dostavit k security. Provedli fyzickou kontrolu na místě, řekli, že je vše OK. Ostatní majitele nevolali. Paní ze security sdělila, že je to OK, ale že počítač vyhodnotí nebezpečný předmět a musí se provést fyzická kontrola. Lepší je rovnou nahlásit lifejacket, oni provedou kontrolu rovnou na odbavení nadměrných zavazadel a je to vše OK.
Dle vyjádření pražské security (dělá spol. Menzies) je přeprava lifejacket s bombičkou OK, oni to jako bezpečnostní problém nevyhodnocují. Jiné pravidla může mít ještě samostatná letecká společnost.
Proč to vyhodnotilo jednu z pěti nevíme, je to náhoda.
Při cestě zpátky ani na Korfu ani v Athenách (zůstávali jsme přes noc, takže jsme si brali bágly sebou) je to vůbec nezajímalo. Podle sdělení pána ze security je zajímá až obsah na 5 kg.
Tak tolik k přepravě.
H.
- Lachtan
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 448
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Praha
Re: Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Bergen Praha léto 2017 vše OK. Nehlásím předem, ale měl jsem zavazadlo volně přístupné/zde se nekrade/. Na Maltu to do letadla neberu. Přece jen více na jih, více pestrá obsluha.
Re: Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Letos nekdy na jare/v lete jsem na toto tema vymenil par e-mailu s prazskym letistem. Napsali mi, ze letiste jako takove s tim problemy nema, rozhodnuti nechava na leteckych spolecnostech.
Obecny postoj IATA k vestam je kladny: vizte https://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr ... 23A-en.pdf
Prevoz podminuji schvalenim spolecnosti.
Pak jsem delal mensi pruzkum mezi spolecnostmi a na webech Ryanair, Easyjet, Jet2, Iberie, Vueling a British Airways jsem nasel, ze povoluji (vicemene vsude) life jacket s max. 2 cartridgema CO2 plus max 2 nahradni, obvykle jak v cargu tak i v kabinovem zavazadle (coz vlastne dava smysl, kdyz tam podobnych vest maji 100+). Pak me to prestalo bavit - predpokladam, ze vsechny aerolinky to maji obdobne.
Obecny postoj IATA k vestam je kladny: vizte https://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr ... 23A-en.pdf
Prevoz podminuji schvalenim spolecnosti.
Pak jsem delal mensi pruzkum mezi spolecnostmi a na webech Ryanair, Easyjet, Jet2, Iberie, Vueling a British Airways jsem nasel, ze povoluji (vicemene vsude) life jacket s max. 2 cartridgema CO2 plus max 2 nahradni, obvykle jak v cargu tak i v kabinovem zavazadle (coz vlastne dava smysl, kdyz tam podobnych vest maji 100+). Pak me to prestalo bavit - predpokladam, ze vsechny aerolinky to maji obdobne.
- JaOCZ
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 682
- Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
- Reputace: 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letecka preprava CO2 bombicky pro lifejacket
Nekdo psal o problemech se Smartwings.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti