První kapitánská plavba

Vaše zprávy a cestopisy z plaveb a akcí kolem lodí a vody.

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » pát říj 29, 2010 1:25 pm

Díky za reportáž, našel jsem tam pro sebe, co mě zajímá, nenech se odradit nesouhlasnými názory,
to k tomu patří.
Ecos tedy opět potvrdil své "kvality", k plavbě jen to, že s takovou předpovědí a relativně nezkušenou
posádkou bych se na Palagružu nevydal, ale zvládli to lépe, než bych čekal.
jsem zapomněl
gumáky
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » sob říj 30, 2010 9:58 am

lynx píše:Mít někoho ve své posádce není totéž, jako být v jeho posádce. :lol:
Sorry, nedokázal jsem odolat. ;)


jo,jo - mít to v posádce, můžeš to spráskat nahromadu :lol:
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » sob říj 30, 2010 10:53 pm

Příhoda nemusí být pravdivá, ale musí pobavit. To je základní poučka dobrého vypravěče. K pravdivému jádru se dovaří úžasná omáčka a servíruje se to zatepla :mad: to jen tak pro rejpaly.
Četl jsem to sice nadvakrát, ale to bylo tím, že nám tu zrovna fouká šedesát (dobrá, padesát devět :gun: ) uzlů a je lítání kolem lodí.
Je fajn, že se kyknos osmělil a příhody sepsal, však my už si ty korekce uděláme sami.

Na lodi jste měli určitě ty přístroje, co jsou tady výše RaymarineST60 nebo ST60+. To má tak 95% chartrovek. Ty přístroje jsou propojený přes Seatalk Bus, takže tam ty data lítají, ale autopilot je nečte, jdou jen skrz, takže pokud ti přestal pípat alarm po ťuknutí na tlačítko autopilota, tak to bylo opravdu pouze offcourse. Spíš se divím, že to ten autopilot tak zvládal, to jste měli docela kliku.
Uživatelský avatar
kyknos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: stř zář 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kyknos » sob říj 30, 2010 11:54 pm

Mysaku (a spol), rikate to tak presvedcive, ze kdybych na te lodi nebyl, urcite bych vam uveril. Jenze ouha, autopilot ukazoval misto kurzu SHALLOW. Nejsem uplnej vul, autopilota od hloubkomeru poznam a cist umim a Luna take :).
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 828
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » ned říj 31, 2010 7:31 am

Kyknosi, tvrdis to tak presvedcive ... ze jsem hned pote, co jsem si uvaril ranni caj a zapalil ranni doutnik, pouzil Google zacal hledat ... no a na strankach Raymarine nasel manual k Autopilotu SPX5 - SmartPilot X5 - podle obrazku to vypada ze je to ten "vehement" co jste meli na lodi .... a tam na strane 12 je seznam alarmu a pise se tam mimo jine toto

SHALLOW Shallow alarm
The SPX-5 Wheel system activates the Shallow alarm if it receives a shallow
depth alarm via SeaTalk:
• press standby or disp to cancel the alarm

Takze to vypada, zes mel pravdu ...

:? Ja podobne propojeneho autopilota jeste nevidel. Jen jsem nejak pozapomnel, ze jsem urcite nevidel take spoustu jinych veci. Toz, pro priste budu muset byt trosku obezretnejsi v "sile svych argumentu" ;)
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » ned říj 31, 2010 9:26 am

když si představím Kyknose při vypínání alarmu úderem - divím se, že bylo čím kormidlovat :blink:
Uživatelský avatar
t0m
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 260
Registrován: pát srp 29, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod t0m » ned říj 31, 2010 11:47 am

Dobrá reportáž, Kyknosi.

rejpal TashonkaWitko píše:SHALLOW Shallow alarm
The SPX-5 Wheel system activates the Shallow alarm if it receives a shallow depth alarm via SeaTalk...

Nejen nějaký SPX-5, který jsem v nikdy na charterové lodi neviděl, ale i autopilot Raymarine ST6001, který je v Chorvatsku na skoro každé lodi, má shallow alarm. A není vůbec od věci mít s sebou v notebooku PDF manuál od ST60 autopilota, windmetru a tridata (hloubka, rychlost, log, teplota) - na lodi je manuál jen někdy a na to, že technik charterovky dokáže nastavit, co je třeba, na to se spolehnout taky nedá.


Denis píše:Prekvapujúco najviac som sa pobavil tým tvojím záverom, to mi pripadá ako keby ste boli nejaká sekta velebiaca svojich učitelov.

Trefa :good:
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 828
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » ned říj 31, 2010 12:58 pm

t0m píše:Nejen nějaký SPX-5, který jsem v nikdy na charterové lodi neviděl,


Mily T0me ... pokud jsi opravdu SPX5 na vlastni oci osobne nezazil na zadne charterovce (nemluvim o videni - az ted si uvedomuju, ze jsem ho videl, ale proste nezazil) postaci drobnost - neopakuj prosim stejnou chybu jako ja .. proste se zvedni a projdi se nekde po marine ... a uvidis ho ... nebo se Ti chodit nechce (chapu) a pak staci klik na http://namornice.rajce.idnes.cz/8.Jadra ... GP8475.jpg a uvidis ho - onen zminovany SPX5 je ten vehement mezi popredim a pozadi jednoho a druheho namornika - tedy pres veskere sve pochybnosti mas na displeji na fotce prave to zarizeni o kterem je rec ... OK ? Ano, Raymarine SPX5 ve sve vsi krase ... divne ? ANo, take jsem ho nnikdy na lodi nemel .. mozna je to velikosti lode, protoze tohle snad > +/36ft asi nebyva ... v pripade ze stale tapes, podotykam, ze SPX5 nijak nesouvisi s oznacenim tzv. ridici jednotky autopilota ST6001, ST6002 potazmo i ST7002 - jedna vec je "A" a druha vec je "B". V pripade nejasnosti, pochybnosti, staci zabrouzdat na web Raymarine, sekce Support ... Manuals

Tak SPX5 a jeho existenci mame vyreseny (snad) .. ted k hlaseni alarmu na displeji autopilota .. ja nikdy nezazil ze by se na displeji Autopilota hlasily alarmy jinych pristroju. Holt jina kombinace - nikdy jsem proste Shallow Alarm na Autopilotovi nevidel ... Holt clovek nikdy nezazil vse .. Kyknos to zazil, ja mu to neveril ... ale je to (na 99% pravda) Ze ja to na svych plavbach nikdy nevidel, na to tzv "sere pes" ... prelozeno do korektni cestiny - na tom nezalezi .. ale nevidel to (asi) ani takovy Mysacek, ktery ma asi vic zkusenosti nez vetsina z nas dohromady a presto se o par radku vys vyjadruje obdobne ... co s tim ... nezbyva nez konstatovat ze SeaTalk umi veci o ktercyh se nam, ani nezda ... Proste at jsem zazil co jsem zazil, nikdy bych nemel byt na 100% presvedceny ze je to vse co zazit muzu ... ja se poucil .. a to mi staci ..

Honza

P.S. Ad Tvoje zaverecna poznamka na sektu - unika mi "o co go" ... jen ze souvislosti a poznamek zde na foru vyrcenych se nejak domyslim ... dodam nejsem zadna sekta ... ani clen .. v dobe kdy jsem delal sve kurzy a zkousky jsem z JI nikoho neznal ... tedy nemam potrebu se zastavat ani jedne ani druhe strany ... pokud mas s mymi uciteli nebo se mnou nejaky osobni problem, pak jsem k dispozici, ale potrebuji presnejsi vyhrady nez priblbly smajlik ...
Uživatelský avatar
Luna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv čer 18, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Luna » ned říj 31, 2010 1:34 pm

Já teda těm zaklínadlům v podobě SPX/ST nerozumím, ale jestli myslíte tydle budíky:
http://namornice.rajce.idnes.cz/1.Jadra ... an_686.jpg
Tak ty jsme měli zatím na každý lodi. Povětšinou Bavarii 36.
Uživatelský avatar
kyknos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: stř zář 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kyknos » ned říj 31, 2010 2:32 pm

Tentokrát ovšem bez teploměru.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » ned říj 31, 2010 2:59 pm

Mám pocit že v tom máš trochu hokej Kyknosi a nerozumíš ovládání nautických přístrojů.
Ten log vlevo má teploměr vždy. Jen se musí přepnout... :shock:

- Nemám nějak morál tuto debatu číst a pochopit ji. Ale jak jsem naznačil hned na začátku, alarm hloubky se objevuje pouze na logu, lze jej nastavit na zvolenou hloubku a lze jej také vyřadit (vypnout).
- Alarm na autopilotu (vpravo)* se týká situace, kdy autopilot není schopný udržet kurz.

Znovu jsem si přečetl co jsi napsal o rušení poplachu. Tlačítko "Auto" jsi zmáčknul tisíckrát. Tak to je přesně ono! Když zazní poplach autopilota, můžeš udělat dvě věci. Zmáčknout "Standby", čímž jej vypneš, nebo zmáčnkeš auto a tím potvrdíš aktuální kurz. A to asi bylo to, co jsi dělal.

Co se týká el. windmetru, tam se setkávám se situací kdy log ukazuje špatnou (pokud nějakou) rychlost a windmetr pak nemůže spočítat skutečný vítr (True). Zdánlivý vítr (App) ale téměř vždy ukazuje dobře, i když o nějakých 10-15m výše, tudíž o dost víc, než fouká u nás dole. True/App se přepíná stejnojmenným tlačítkem.

Protože jsem tam nebyl, mohu se pouze domnívat co se dělo. Tak mě promiňte, pokud se některé mé závěry neshodují se skutečností.

()* Opraveno
Naposledy upravil(a) Anonym dne ned říj 31, 2010 3:23 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
kyknos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: stř zář 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kyknos » ned říj 31, 2010 3:17 pm

Možná že má teploměr vždy a musí se přepnout. Tuto možnost nepopírám. Ale na dvou předchozích lodích jsem to přepínat uměl, a teď mi to nějak nešlo. Skoro bych řekl, že to teplotu neměřilo, ale hádat se nebudu, protože mě údaj o teplotě nijak zvlášť nezajímal a tudíž jsem ho hlouběji neřešil.

Alarm nedostatečné hloubky (SHALLOW) se skutečně zobrazuje na autopilotu. Já to viděl na vlastní oči a TashonkaWitko to dokonce našel v manuálu. Takže k tomu bych se už nevracel. Možná bych doporučil tu diskusi přeci jen přečíst. Problém byl, že Standby vypínal autopilota, tudíž poplach bylo třeba vypínat pomocí Auto. Znovu opakuji, že poplach ale pískal i v době, kdy autopilot nebyl aktivní, a tudíž nemohl mít s neschopností držet kurz nic společného (i kdybychom připustili, že autoři přístroje ve firmwaru omylem zaměnili chybové hlášky SHALLOW a OFF COURSE, protože na displeji autopilota bylo místo kurzu zobrazeno SHALLOW).

Windmetr ukazoval v nevere nesmysle kolem nuly na true i apparent.

Náš autopilot byl uprostřed, vpravo byl windmetr.
Uživatelský avatar
Luna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv čer 18, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Luna » ned říj 31, 2010 4:08 pm

Ještě že jsme se nezmínili o zmírajících budících při spouštění kotvy. To by bylo na další žhavou diskuzi. :D
Uživatelský avatar
kyknos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: stř zář 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kyknos » ned říj 31, 2010 4:10 pm

A autopilotu, který se v tu chvíli snažil škubat kormidlem :)
Uživatelský avatar
tatinecek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 406
Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod tatinecek » ned říj 31, 2010 4:10 pm

Jak to tak čtu, tak nás elektronika plně pohltila. A elekronika na charterové lodi, asi už taky ne nejmladší lodi, tak to musí být lahůdka. Ono na charterových nových lodích to není o nic lepší. Navíc mi potvrdil letos při odevzdávání lodě techniik, že mají spoustu funkcí nestavených tak, aby se chudák charterista zaleknul a včas refoval nebo vůbec radši nevyjížděl.
Hlavní je , že jste si užili Palgružu, adrenalin, Neveru a pořádný vítr.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » ned říj 31, 2010 7:26 pm

Jak píše výše Tashonka, asi to tu mělkou vodu bude autopilot ukazovat ;) .

Pokud jsou přístroje propojeny SeaTalkem (a to určitě budou)
upozornění na mělkou vodu ukazuje i autopilot!
Display zobrazí SHALLOW a pokud je připojen alarm, začne i pískat.
Alarm lze zrušit tlačítem Standby s tím, že jedním stiskem se nevypne autopilot (to by snad napsali), zruší se jen alarm (a taky tlačítkem Disp).

Tolik manual Raymarine, viz. níže:
jo stále se najdou nové a nové věci, které člověk neví, i když myslí, že ví :D
taky jsem nevěděl


Raymarine Autopilot Systems
ST6001 Control Unit Owner Handbook
http://www.raymarine.eu/en-EU/customer- ... 15346=1428

Strana 44 pdf, 31 manuálu
----------------------------------------------------
Warning messages
Shallow warning (SHALLOW)
The ST6001+ shows the Shallow warning if it receives a shallow
depth message from an instrument on the SeaTalk system. Press
standby or disp to cancel the warning.
----------------------------------------------------

Martin
Uživatelský avatar
kyknos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: stř zář 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kyknos » ned říj 31, 2010 7:34 pm

Je to tak, nicméně Standby autopilota vypínal. Stejně tak tlačítka pro korekci kurzu vypínaly poplach, ale zároveň provedly příslušnou korekci. Nejlepší bylo mačkat Auto, nemělo vedlejší efekt a bylo dost velké pro pohodlné mačkání neustále dokola :)
Uživatelský avatar
Luna
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv čer 18, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Luna » ned říj 31, 2010 7:34 pm

MartinB píše:...Alarm lze zrušit tlačítem Standby s tím, že jedním stiskem se nevypne autopilot (to by snad napsali), zruší se jen alarm (a taky tlačítkem Disp)...

Tlačítkem Standby se autopilot vypnul, pak už jsme vypínali tlačítkem Auto...
Při poplachu Shallow směr držel dobře. Po mnoha hodinách už jsme víceméně pískání ignorovali, po nějaké době samo přestalo (aby o pár vteřin začalo nanovo z nového poplachu).

Možná je to tak nastaveno kůli pohotovosti při skutečném najetí na mělčinu... :)
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » ned říj 31, 2010 8:09 pm

MartinB píše:jo stále se najdou nové a nové věci, které člověk neví, i když myslí, že ví :D
taky jsem nevěděl
Martin


Asi jo. Dobře tedy. Beru zpět mou mou nedůvěru a má omluva posádce. :oops:
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 106
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » ned říj 31, 2010 8:16 pm

Hm, to je tedy na palici pokud píšou, že Standby vypne alarm, ale nezmíní, že současně vypne autopilota.
Takhle napsané bych si to vysvětlil tak, že první stisknutí vypne alarm a teprvé následné stisknutí vypne autopilota.
No jo no, nic není dokonalé, ani ty manuály ;)

Martin
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » ned říj 31, 2010 8:18 pm

TashonkaWitko píše: ... v pripade ze stale tapes, podotykam, ze SPX5 nijak nesouvisi s oznacenim tzv. ridici jednotky autopilota ST6001, ST6002 potazmo i ST7002 - jedna vec je "A" a druha vec je "B". V pripade nejasnosti, pochybnosti, staci zabrouzdat na web Raymarine, sekce Support ... Manuals

Tak SPX5 a jeho existenci mame vyreseny (snad) ..


Bohužel, SPX-5 je právě ta řídící jednotka a ST60, ST60+ST6002 a tak dál jsou jenom více či méně tupé budíky. Takže se obávám, že tohle není zrovna argument, na základě kterého jsme schopni říct, že máme existenci SPX-5 vyreseno. Řídící jednotka bývá v jednotrupých lodích umístěna vetšinou vedle elektrického panelu, většinou je potřeba odšrooubovat nějaký šroubek, popřípadě vědět, za který dekl trhnout, aby se k němu člověk dostal. Není na něm nic, co by zakazník mohl objevit či opravit, tak akorát zmršit....
Ale pokud chceme říct, zda Kyknos mohlvypínat SHALOW alarm na autopilotu, musime vedet, který budík měl a to se z fotky nepozná, musel by to být detailnější záběr, ty budíky z dálky vypadají stejně.
Nemám čas a trpělivost se přehrabovat na stránkách Raymarine, ale podívejte se tady, kde, a nepřekládám, píše "A versatile data repeater with 15 configurable instrument/navigation data pages", takže pokud měl novou loď a ST6002, věřím, že vypínat alarm mohl i na autopilotu, opakuji, na SeaTalk běhají všechna data zařízení, která jsou na ni připojená a je věcí pouze SW, který přístroj si z toho co vezme a zobrazí. ST60 a ST60+ tohle nikdy neuměly a umět nebudou, proto ta vášnivá diskuse.
Raymarine stránky stojí obecně za prd a pokud nevíte přesně, co hledáte, máte problém. Třeba existuje krabička, která vám na SeaTalk sběrnici umožní z ní číst a do ní dodat data NMEA0183 a ještě je tam výstup R232, tedy připojením na sériový port PC jste schopni zobrazovat NMEA věty, které tam běhají, alepokud neznáte označení krabičky,tak se na ni na 90% neproklikáte... to už sem k diskusi ale nepatří.
Jo a taky jsem chtěl ještě okomentovat ten svůj příspěvek, tedy začátek. Může to vypadat, že naznačuju, že je Kyknos tlučhuba, což tak není, jenom jsem chtěl napsat, ať si to každej přečte, poopraví údaje, které se mu zdají přehnané a místo krytizování, a diskusi o ničem napíší vlastní článek, alespoň budetemít co číst o dlouhých zimních večerech.
Stále skládám údiv před autopilotem, který zvládal kormidlovat v těch podmínkách, na druhou stranu, kdyby nademnou stál někdou s holinkou velikosti 50, tak se taky snažim ze všech sil.
Myšák
Uživatelský avatar
kyknos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: stř zář 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kyknos » ned říj 31, 2010 9:03 pm

Linkovaný manuál autopilota uvádí, kterak "maintain competent control even in gale force conditions", takze nevím, co je na tom tak divného.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 752
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » ned říj 31, 2010 11:44 pm

Přestaň být podrážděnej, nebo budu taky....
Napiš mi, co jste měli za motor na lodi a já ti napíšu proč si to myslím.
BTW v manuálech se píše všechno možné.
Uživatelský avatar
kyknos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: stř zář 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod kyknos » pon lis 01, 2010 12:43 pm

Klasika Volvo Penta 29PS. Já manuálu výrobce nemám důvod nevěřit, obě věci, které uvádí a ty je zpochybňuješ, jsme si vyzkoušeli na moři a fungovaly (i když ta první mi připadá spíš jako bug než feature). To je lepší reference, než jakákoliv teorie.
Uživatelský avatar
t0m
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 260
Registrován: pát srp 29, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod t0m » pon lis 01, 2010 2:01 pm

TashonkaWitko píše:Mily T0me ... pokud jsi opravdu SPX5 na vlastni oci osobne nezazil na zadne charterovce (nemluvim o videni - az ted si uvedomuju, ze jsem ho videl, ale proste nezazil) postaci drobnost - neopakuj prosim stejnou chybu jako ja ... v pripade ze stale tapes, podotykam, ze SPX5 nijak nesouvisi s oznacenim tzv. ridici jednotky autopilota ST6001, ST6002 potazmo i ST7002 - jedna vec je "A" a druha vec je "B". V pripade nejasnosti, pochybnosti, staci zabrouzdat na web Raymarine, sekce Support ... Manuals

Tak SPX5 a jeho existenci mame vyreseny (snad) .. ted k hlaseni alarmu na displeji autopilota .. ja nikdy nezazil ze by se na displeji Autopilota hlasily alarmy jinych pristroju. Holt jina kombinace - nikdy jsem proste Shallow Alarm na Autopilotovi nevidel

Tak se ti omlouvám. Nenapadlo mě, že když je řeč o budíku (který jak jsem psal, a též vysvětlil myšáček, Raymarine označuje ST6001 a podobně), uvedeš pod názvem "vehement" motorek "wheel pilota". Ten určitě poplach nehlásil. Možná jsi myslel řídící jednotku Smartpilot X-5 a uznávám, mělo mi to dojít a nedošlo, že to je ta zkratka SPX5.

Na základě zkušeností při vývoji krabičky, umožňující připojit Seatalk bus do PC a zpracovávat tak na lodi měřené hodnoty něco vím o tom, jaká data po Seatalku běhají, a dovoluji si kvalifikovaně odhadovat, že poplach SHALLOW je vlastnost budíku a nikoli řídící jednotky. To je jen dohad a můžu se mýlit.

Každopádně můj závěr je shodný s tvým, že SHALLOW poplachy na autopilotovi Kyknosovi věříme. Ok?
Jaké mohly být vlny a vítr, když "wheel pilot" držel směr, to je věc jiná. Ale četlo se to hezky...

TashonkaWitko píše:P.S. Ad Tvoje zaverecna poznamka na sektu - unika mi "o co go" ... jen ze souvislosti a poznamek zde na foru vyrcenych se nejak domyslim ... dodam nejsem zadna sekta ... ani clen .. v dobe kdy jsem delal sve kurzy a zkousky jsem z JI nikoho neznal ... tedy nemam potrebu se zastavat ani jedne ani druhe strany ... pokud mas s mymi uciteli nebo se mnou nejaky osobni problem, pak jsem k dispozici, ale potrebuji presnejsi vyhrady nez priblbly smajlik ...

Jednak autorem byl Denis a ani má poznámka o trefě nijak nesouvisela s tebou... :whist:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host