designer píše:se Sachmet máš Jardo pravdu. Ale ona je, domnívám se, jedna z mála lidí, kteří si dokážou vydělávat na chleba i na lodi. Překlady jdou dělat opravdu "bezkontaktně".
Jsou to samozřejmě teorie, je totiž jen několik kategorií lidí, kteří mohou žít na lodi:
1. člověk, který nemusí kalkulovat, chce být na lodi, tak je. Příjem má zajištěný buď z předchozího podnikání, nebo má slušnou rentu.
2. člověk, který za s sebou spálí mosty, prodá všechno, co ho poutá k "rodné hroudě" a nechce moc přemýšlet nad budoucnoszí. Žije dneškem. Nějaké peníze má a co bude za několik let neřeší.
3. člověk, který si chce splnit sen - např. obeplout kouli. Může si dovolit na několik let vypadnout ze všedního kolotoče, něco má našetřeno a ví, že až se za 3-4 roky vrátí, prodá třeba loď a dál bude žít, jako většina ostatních.
4. člověk, pro kterého se stane loď povoláním a 6 měsíců v roce je na lodi za peníze někoho jiného.
5. člověk, který je schopen pracovat i na dálku a vygenerovat tak dostatečné prostředky.
6. člověk, který kombinuje předešlé
Kam se, Catamarane, můžeš zařadit?
p.s. třeba jsem na někoho zapoměl, zkuste to doplnit
Designer to velmi pekne zosumíroval. Snaď na každý jeho odsek sa tu na webe niekto nájde, každý vidíme pred sebou Zvíře, Montyho, Sachmet, Windwarda, alebo Fandu Sýkoru, že? A pár ďalších. Nie je ich zas až tak málo:D
Na jednu skupinu zabudol, na tú najrozšírenejšiu a to sú majitelia lodí ktorý sa živia prenajímaní svojej lode aj zo službami kapitána, seba. Do tohotu modelu skĺznu skoro všetci, Sachmet tak ako Zvíře, Monty tak ako Pepa Dvorský a ďalší a ďalší. Z Čiech je to celá flotila. Jeden je úspešnejší, druhý zas menej. Pre obyčajného človeka, ktorý rýchlo nazarobil ťažké prachy, alebo sa nenarodil tým správnym rodičom je to jediná cesta.

V tomto akože biznise je to rovnako ťažké, ako v každom inom "normálnom" podnikaní. Dôležité je mať nižšie náklady /výdaje/ ako príjem. Teoretickým prepočtom úspešnosti sa hovorí biznis plán.
Štandartný človíček mojej generácie, ženatý, dve- tri deti, vážiaci si svoju prácu.lebo sa bojí že druhú by už ani nemusel zohnať, to má ťažké. A keď sa do toho pustí, tak je pravda že velmi často to končí rozvodom. Jedna z ciest, okrem čártru, je vrátiť sa k jachtárskym klubom, alebo modernejšie k spoločenstvu vlastníkov lode. Náklady 6500 euro ročne v Chorvatsku, tak ako píše Komín, pri štvrtinovom vlastníctve sú úplne perfektné a znesitelné. Dva týždne v sezone, týždeň na jar a týždeň na jeseň. Bomba kšeft
Ak uvažujem nad nákladmi na mne primeranú loď, teda 30-33 stop, tak uvažujem v priestore stredozemného mora a to nevychádza až tak zle. Ako písal Pepa, v Turecku, ale aj Grécku stojí marína na pol roka asi 500-800 eur. Raz za dva roky antifouling, so žeriavom 1000 eur, raz za 7 rokov nové plachty a laná za 3000 eur. K tomu raz ročne /100-150 hod/ olej do motora, filter, ucpávka, raz za tri roky ložisko gumiláger, spolu 150 eur ročne. Raz za čas sa zoderie kladka, vypáli žiarovka, nová batéria, nejaký lak, povedzme 100 eur ročne. Jedlo, alkohol nepočítam, to konzumujem aj doma. 4x letenka do Athén, k tomu nejaký autobus, trajekt spolu 800 eur. Dokopy mi to vychádza na cca 2800 eur, s rezervou na 3000 eur. Mnoho ludí pracuje tak ako ja, podobne, že má nárazovo prácu a potom dva-tri týždne pauzu. Ak by sa mi podarilo stráviť na lodi 10 týždnov v roku, tak som vysmiaty. To by vychádzalo na 300 euro za týždeň. Ak by som bol dôchodca, tak to zvládam tiež, dôchodok 500 euro a valím na juh. Myslím že pol roka na lodi úplne v pohode. Ak nie, tak musím pretrpieť, alebo osviežiť tu nudu nejakou platiacou posádkou. V prípade pobytu na lodi 6 mesiacov, / dôchodca / by to bolo len asi 100 eur na týždeň. To už pomaly vyzerá na ludovú zábavu pre chudobných. Ak sa k tomu priráta stovka na jedlo, tak sa mi to vidí ako dobrá perspektíva na dôchodok. Len dožiť treba.
Jachting nie je pre chudobných a v každom prípade je to otázka priorít.
Zabudol som na naftu, 150 hodx 2 l/hod je 300 l x 1,2 eur /l je 360 eur a ešte poistku.