Kam dál z 5ti metrové loďky?

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: vilma, Pepa, david, smike

Uživatelský avatar
hula-m
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: čtv zář 10, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod hula-m » stř úno 02, 2011 11:35 am

Pročetl jsem celou diskusi docela poctivě, tak jsme snad nic nepřehlédl, a mám několik poznámek. Zazněl tu silný hlas milovníků lodí nad 40´a teplého středomoří. O dalších důležítých revírech jen velmi málo. Bez odpovědi zůstala dafinice zadání.

Na úvod jednu veselou poznámku. Pokud ficcus přežije na 16 stopé lodi týdenní dovolenou na moři s celou rodinou a pak s ní dá týden na Dunaji a to bez následného rozvodu, ztrátách na životech a závazku všech členů rodiny, že dosmrti navstoupí na loď i kdyby to byla Mary Anne II, tak už žádnou větší loď nepotřebuje :good: :good:

Pokud jde o zadání je potřeba si ujasnit kolik času člověk dokáže strávit na lodi za rok. Na jak dlouho je schopen se vzdálit z práce a na jak dlouho se hodlá odloučit od rodiny, aby se ještě bylo kam vrátit, nebo rodinu na lodi odloučit od domova. O pubertě dětí ani nemluvím.

Bude to rálně měsíc plavby ročně, nebo víc? V kuse nabo bude zajímavé na ní jezdit i na kratší dobu?

Kolik jsi do lodi ochoten investovat na začátku a tím pádem také každoročně. Loď je žrout peněz.

Milovnící velkých lodí často koketují s charterem, ale ficcus chce stavět loď z dřevolaminátu a ta je na charter nevhodná. Rodinnou loď musí živit sám nebo s ostatními vlastníky.

Pokud jde o revír kam ficcus směřuje také nevíme nic. Přitom je tu Balt a Severní moře, kam se dá z Čech za týden doplout a loď nemusí z vody a na zimování a údržbu je pěkně doma. Snad by už měla brzy loď 8,5*2,5*3,5t doplout až do Budějic, ale oprašovat loď třeba v Praze je přijatelnější než jezdit dřít někam do Chorvatska. O cenách a přívětivosti lidí na severu ani nemluvě. Samozřejmě z Budějic se severní moře jeví dál než z Děčína, ale je to blíž než Chorvatsko

A samozřejmě jsou tu řeky, kanály a jezerní oblasti , kde se dá moc pěkně courat. A někoho to může bavit víc než moře.

Názor, který jsem si odnesl z Libštátu, že rodiná loď má mít do 9 m aby to rodina fyzicky i finančně útáhla, protože práce i peníze rostou minimálně s druhou mocninou délky, ponor do 1,2 m, aby splehlivě proplula Labem a kupuje nebo pořizuje se tak na 30 let, se mi velmi líbí a myslím, že je rozumný.

A hrozně důležitá bude zkušenost, kterou ficcus udělá s první lodí, až konečně vypluje, kromě všech zjistění je tu i reálná hrozba, že zjistí že není jachtař, ale utajený kutil a že ho baví mnohem víc stavět než plout. Prostě na plavbu bude vždycky málo času a něco do toho přide. To se u stavby nestávalo, že. :) A mluvím i z vlastní zkušenosti.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 40
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř úno 02, 2011 2:21 pm

:D
Ano, teoreticky hledám malou rodinnou loď. Cca pro 4-5 členů posádky. S malý ponorem kvůli řece a třeba i se stojnou výškou v "salonu". Bez problémů schopná příbřežní plavby + semtam menší mořská přeplavba.

Čas věnovaný rodinnému jachtingu se u mne zatím pohybuje pouze v týdnech ročně, ale při vlastnictví lodě na více pětiletek je třeba koukat i dál do budoucnosti ;)

Utajený kutil ... no ... já to ani moc netajím. Baví mne TO, ale není TO mým jediným smyslem života. Plavím se moc rád.

Na charter nedám dopustit ... s partou kamarádů je týden na větší lodi skvělým relaxem.

Co se týká možných revírů, tak tam nemám žádné "zakázané" oblasti.
Uživatelský avatar
hula-m
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: čtv zář 10, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod hula-m » stř úno 02, 2011 2:58 pm

Pak platí loď - 2 kajuty pro dva lidi + salon. to je slušné bydlení pro 4 člennou rodninu nebo dva páry. Krátkodobě pojme i 6 lidí, když jsou skladní a salon to umožňuje. Sociálka samozřejmostí. Stojná výška podmínkou. U jezerních lodí začíná u dnešních designů stojná výška už někde na 7 metrech. takže loď 8-9 bez problémů i se slušným vzhledem. Pokud tě lákají jezera, Holansko nebo mělké vody na Baltu, tak bych určitě prozkoumal lodě s betonovým balastem ve dně a visounovacím kýlem, jako dělá např. Feeling. Zda se to dá dobře udělat na koleně nevím. Pak klesá ponor při zasunutém kýlu pod 80 cm a to už projedeš leckde. Pokud řeky a jezera, tak určitě kácecí stroj na stěžeň. Loď 9 m je schopná zvládnout prakticky vše, co Evropa může nabídnout.

Jinak to sice patří do tématu spoluvlastnictví lodě, ale pokud bys měl někoho, s kým bys chtěl větší loď vlastnit dohromady, tak bych to úplně nezavrhoval. 1. Největší problém lodi těch, co na ní nežijí pořád, je že většinu času stojí vpřístavu a čeká až majitel bude mít čas. Zvednout vytíženost lodi, rozdělit práci při opravách a mít možnost plánovat delší cesty na etapy může být výhoda spoluvlastnictví. 2. Jedná- li se o spoluvlastnictví lodi, kterou by člověk utáhly i sám, může být případný rozchod spoluvlastníků klidný a důstojný. Není důvod ke stresu, jako když zkrachuje spoluvlastnictví lodi, kterou žádný ze spoluvlastníků neutáhne sám.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

kam dál

Příspěvekod kanic » stř úno 02, 2011 7:51 pm

Myslím, že hula-m to shrnul realisticky.

Byl bych ale opatrný s těmi 9 m a s 6 (5) kójemi. Mohu z vlastní zkušenosti říct, že z praktického hlediska je obrovský rozdíl mezi rodinnými loděmi délky 7,7 a 9,5m.
Na té menší postavíme stěžně ve 2-3 lidech, na větší jeřábem. Na menší dotáhnu kosatku bez kliky, hodím a přitáhnu kotvu bez bolesti zad. Uvolním ji s 1 pomocníkem z písčité mělčiny i bez motoru. Na větší lodi nic z toho. O problému s převozem po silnici s šířkou nad 3 m víme všichni.

Je důležitější vybrat na sever dobrý tvar trupu, než honit délku. Např. bývalý majitel HC 27 ( trup má 25´2´čelen) a jeho parta pluli v 5 lidech z Polska na Shatlandy a zpět, jindy zase z PL. kolem Evropy do Splitu.
Mými prioritami jsou zmenšit ponor z 1,35 na 1,05m (nový delší kýl), min. 13 Hp motor, 3 kóje, nádrže na 150l vody, v přídi WC a plachty, krytý kokpit.
Asi tak. k.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 02, 2011 8:25 pm

Nemajúc dosť skúseností s malými plachetnicami sa pýtam, Kanici, je to dobrý nápad WC v přídi? Nie je lepšie riešenie používané v súčasnosti, WC je pri schodkoch do salónu? A ako moc krytý kokpit máš na mysli?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 02, 2011 8:31 pm

Kanici nič neprerábaj, tu je jedna, jediná vada je asi nefunkčný motor. Central kokpit, keď je to nevyhnutné, dá sa tam zaliezť na dobu potrebnú ;)
http://www.boatshop24.com/de/segelboote ... ak-2708183
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 846
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

kam z 5 m

Příspěvekod kanic » čtv úno 03, 2011 3:49 am

Denisi pro mé potřeby to bude nejlepší řešení na té lodi. WC v salonu zabírá obytný prostor a opticky ho zmenšuje. Kóje v přídi nepotřebuju, naopak skladovací prostor pro takeláž jo.
A bude tam větší soukromí na těch 20 min. denně. :D
Kokpit obyčejně krytý plachtou.
Ta plechovka vypadá pěkně a je za dobré peníze. Není to ale keč a navíc centr.kokpit.
A hlavně vím, co mám doma :good: . k.
Naposledy upravil(a) kanic dne ned úno 06, 2011 7:09 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
kedar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pát zář 25, 2009 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod kedar » čtv úno 03, 2011 10:29 am

Ahoj
ja jsem se z 19ft přesunul k Seamastrovi co jsem ho tady nedávno představoval. Ani jsem loď kupovat nechtěl,ale když jsem ze zvědavosti prohlížel jak vypadá loď co se inzeruje za takovou cenu byl jsem uplně zaskočenej jak je ta loď prostorná. Je jen o metr a půl delší, ale stojná výška prostorné wc prostě si připadám jak v katedrále. Plně se ztotožňuju s tím co bylo řečeno v tomto vlákně a připadá mi, že tahle moje nová loď má dostatek prostoru přitom přepravitelné rozměry po vodě i silnici. Co mi vrtá hlavou, ale je jak bude taková loď schopná na moři. Nedaří se mi sehnat o ní žádné údaje. Nepočítaje inzeráty kde prodávající uvádějí dost rozdílné parametry. Je dost vysoká ale hlavně co ten kýl? Co si o tom myslíte? Radek
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
smucek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 250
Registrován: pát črc 03, 2009 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Sobotka

Příspěvekod smucek » čtv úno 03, 2011 6:37 pm

[quote="Denis"]Kanici nič neprerábaj, tu je jedna, jediná vada je asi nefunkčný motor. Central kokpit, keď je to nevyhnutné, dá sa tam zaliezť na dobu potrebnú ;)
http://www.boatshop24.com/de/segelboote ... ak-2708183[/
To je docela pěkná loď. Majitelé už šli dolu s cenou, původně chtěli 7 500e ještě v prosinci. Máte někdo nějaké zkušenosti s tímto Dompem? Kde jsi se Denisi dočetl o problémech s motorem, mě strýček Google nic takového nepřeložil?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9348
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv úno 03, 2011 6:44 pm

Smucku nesmíš spoléhat jen na strýčka... ;)

a raději číst to celé... je tam

Domp 860AK with 20hp Ruggerini dieselengine (not functioning).
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv úno 03, 2011 6:47 pm

Pod inzerátom je obšírny opis v A, NL,D,FR a v popise D a FR je v prvom riadku napísané: Domp 860AK with 20hp Ruggerini dieselengine (not functioning).
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 03, 2011 7:29 pm

Nevím nevím 9metrů jsem měl a po roce mi byla malá teď mám 12,5 a už je zase malá prostě pořád jedna místnost schází plujem ve dvou max.ve čtyřech. ale chtělo by to 18 aspoň a šíře 5 ,že bych byl tak náročný?
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » čtv úno 03, 2011 7:31 pm

Mě osobně velice pomohly níže uvedené stránky při hledání vhodné lodi pro mou potřebu, neb asi jako většina "námořníků - teoretiků" jsem také nejdříve snil o lodi minimálně 32 stop, neb jsem si nedokázal dát do všech souvislostí co vlastnictví takové lodi obnáší. Až teprve zkušenost tohoto Francouze, který od 40 stopých korábů dozrál k 20tistopé bárce
a cítí se absolutně uspokojen, mi udělala jasno v tom, o čem je jachtařská vášeň a že tato malá bárka mi umožní ukájet tuto vášeň svobodně a bez velkého omezování po celou jachtařskou sezonu a všude, kde si vzpomenu. Tyto stránky jsou také velmi inspirativní pro všechny, kteří by chtěli vyzkoušet jachtění ve Francii. Pokud budete mít potřebu pomoci s překladem z frániny, stačí říct, neb googlácké a jiné překlady většinou páchají zvěrstva a smysl textu uniká

http://ydecaseneuve.free.fr/deltania_20/
Uživatelský avatar
smucek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 250
Registrován: pát črc 03, 2009 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Sobotka

Příspěvekod smucek » čtv úno 03, 2011 8:01 pm

Omlouvám se, udělal sem chybu. Překládal sem jenom z holandštiny a angličtiny. Možná je motor porouchný jenom pro němce a frantíky, nebo mají přísnější emisní předpisy. :crazy: :crazy: :crazy:
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 03, 2011 8:22 pm

Ta loď je pěkná i cena dobrá motor se opraví či vymění to je to nejmenší. já bych neváhal.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv úno 03, 2011 9:47 pm

geus píše:Nevím nevím 9metrů jsem měl a po roce mi byla malá teď mám 12,5 a už je zase malá prostě pořád jedna místnost schází plujem ve dvou max.ve čtyřech. ale chtělo by to 18 aspoň a šíře 5 ,že bych byl tak náročný?


Myslím že to nebude ani tak o náročnosti, ako o peniazoch.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 03, 2011 9:53 pm

no právě když už velkou tak aspoň za 500tis euro a více ať je super stavu a nemusím na ní sáhnout. snad zvednou soc.dávky a jdu se rozšoupnout :cry:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv úno 03, 2011 10:01 pm

Nemusí to byť zrovna tak ako si vtipne napísal, ale 12 m loď a večšia je vždy o peniazoch a samozrejme aj prioritách. Nie každý kto má na 12 m loď si ju aj kúpi, aj keď po nej tajne túži. A najme ak má 2-3 maloleté deti. Zadanie témy "kam s 5 metrovej lodky" je tak široké, že žiadna zhoda názorov nemôže existovať.
U mňa to nie je o tom, že by som tebe, alebo iným nedoprial 12 m a viac. Ak máš, tak v pokoji a šťastne užívaj.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 03, 2011 10:26 pm

Je to jasné ,že je to o penězích mám zatí štěstí,že loď je z velmi silného železa spodek 12mm a 8mm. a byla ve výborném stavu. Ale až se jednou bude muset vyndat udělat nátěry atd. tak to bude řacha,ale zatím si to nepřipouštím. Pochopitelně s 6ti metrovým člune problémy moc nejsou naložím na plaťák a odvezu. Stačily letos ty povodně a měl jsem docela nahnáno aby se neutrhla a nenosel jsem pro ní někam do Hamburgu. Ale spokojenost může člověk zažít i na pětimetrovce
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pát úno 04, 2011 9:03 am

smucek píše:http://www.boatshop24.com/de/segelboote ... ak-2708183[/
To je docela pěkná loď. Majitelé už šli dolu s cenou, původně chtěli 7 500e ještě v prosinci. Máte někdo nějaké zkušenosti s tímto Dompem?


Pokud se nepletu tak tenhle typ lode jeste nedavno vlastnil (mozna jeste vlastni) Stanislav - pise o ni neco na strankach CANY tady

http://www.cany.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=137&Itemid=2
Uživatelský avatar
vabu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: úte led 09, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vabu » pát úno 04, 2011 9:23 am

přidám svou zkušenost
za posledních ca 10 let jsem málem stavěl, kupoval, prohlížel hodně lodí, ale vždy jsem dospěl k tomu, že poku bydlím a pracuji v čr a hlavně mám děti a závazky, tak nemá smysl provozovat jinou loď než současnou - před 9 roky jsem přešel z 5m na 6,90m
o srovnání komfortu na moři s velkou lodí nemůže být řeč, ale mám s juniorama zkušenost, že dlouhé plavby je stejně moc nebaví a přizpůsobuju se jim, ostatně pořádnou přeplavbu můžu dát jednou za čas na cizí loďi
loďka je poměrně prostorná,oddělené WC, kuchyňka a se stojnouvýškou mám problém jen já jako jediný dospělý ve stálé posádce /1+3/
nejdůležitější je, že můžu plachtit v sezoně třeba každý den kdy si udělám navečer čas, každý víkend a po chvilkách zvládnu i veškerou údržbu, loďku kdykoli naložím a odvezu za cenu +2l/100km a případně dálniční poplatky /snadno transportovatelná loď je pro mne do 2,55m a ca 1500kg – nemám range rover nebo tuareg/
pravidelné roční náklady mám do 10tis., z toho většina příspěvek klubu a kotvení

loď podle svých představ si pořídím až se na ni budu moct více méně přestěhovat, pokud se k tomu dopracuju
jachting pro mě není koníček /jak se říká finančně náročný/ ale vášeň, které člověk propadne a dělám na co momentálně mám a kde teď můžu...

to Surcouf: pěkný odkaz, díky
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát úno 04, 2011 9:40 am

Surcouf píše:Mě osobně velice pomohly níže uvedené stránky při hledání vhodné lodi pro mou potřebu, neb asi jako většina "námořníků - teoretiků" jsem také nejdříve snil o lodi minimálně 32 stop, neb jsem si nedokázal dát do všech souvislostí co vlastnictví takové lodi obnáší. Až teprve zkušenost tohoto Francouze, který od 40 stopých korábů dozrál k 20tistopé bárce
a cítí se absolutně uspokojen, mi udělala jasno v tom, o čem je jachtařská vášeň a že tato malá bárka mi umožní ukájet tuto vášeň svobodně a bez velkého omezování po celou jachtařskou sezonu a všude, kde si vzpomenu. Tyto stránky jsou také velmi inspirativní pro všechny, kteří by chtěli vyzkoušet jachtění ve Francii. Pokud budete mít potřebu pomoci s překladem z frániny, stačí říct, neb googlácké a jiné překlady většinou páchají zvěrstva a smysl textu uniká

http://ydecaseneuve.free.fr/deltania_20/

Deltania 20 je vlastně polské VIKO 20. Jen si jí dovozce jinak pojmenoval.
http://www.navikom.pl/index_pl.php?id=2
Uživatelský avatar
Surcouf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 493
Registrován: ned lis 23, 2008 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod Surcouf » pát úno 04, 2011 1:16 pm

Bobši,
máš pravdu, že se jedná o polské Viko, které se v Evropě prodává asi pod pěti různými názvy a to samo svědčí o tom, že to není špatná lodička. Já jsem ale chtěl především ukázat na diametrálně odlišnou filozofii uvažování mezi námi středoevropskými suchozemci a třeba Bretoncem, který dýchá mořský vzduch 365 dní v roce a když ráno vykoukne z okna, tak vidí oceán. Zatímco mnoho našinců uvažuje o tom, jak by na vodu přestěhoval pokud možno celou chatu i s babiččinou zahrádkou, tak mořský vlk hledá možnost relativní svobody při rozhodování kdy a kde bude chtít plachtit a to za rozumných finančních podmínek. A to i přesto, že by vlastně za humny mohl zakotvit třeba křižník Potěmkin a mohl se na něj chodit dívat každý den.
Přesto volí bárku třídy Mikro, při jejíž přepravě není limitován potřebou řidičáku E, nemusí platit dálniční poplatky pro soupravy nad 3 500kg a jachtit může kdykoliv a kdekoliv po dlouhém francouzském pobřeží jak v Atlantiku, ve Středomoří, na Korsice, či na alpských jezerech.

Myslím si, že pro absolutní většinu nás suchozemců při roztříštěnosti jachetních revírů v Čechách a na Moravě a ve spojení s možností si zajet relativně snadno v létě k nějakému moři s řidičákem B a s normální dálniční známkou do 3,5t, je tato alternativa ideální řešení.
Jen připomínám, že pro Béčko platí po celé Evropě, že hmotnost naloženého přívěsu nesmí překročit pohotovostní váhu tažného vozidla a celková hmotnost jízdní soupravy nesmí překročit těch 3,5t. Při nejběžnější pohotovostce diesel kombíka střední třídy kolem 1450kg přichází do úvahy loď o transportní váze max. 950 - 1000 kg a to do ní už nesmím nic naložit.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pát úno 04, 2011 4:41 pm

Tak neni těžké udělat si k skupině B ještě E a můžu mít soupravu třeba 7tun myslím i o něco více.
Uživatelský avatar
catamaran
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 514
Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
Reputace: 25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod catamaran » pát úno 04, 2011 4:54 pm

Tak já si taky přidám pár větiček.

Jen aby tu nevznikla milná informace.

Celková hmotnost přívěsu může být 1,5 x větší než celková hmotnost auta. Nevycházím z žádných zákonů a pravidel. Takhle jsem byl penalizovaný ještě na starým Rozvadově když fungovaly váhy. A pán mi to takhle řekl.

A za druhé. Pokud táhneš za osobním vozem přívěs o celkové hmotnosti větší jak 750 kg, tak už musíš mít B+E.

Nevím jak dnes, ale cca 10 roků nazpět stačilo zajít na dopravní policii a tam mi to rozšířili na B+E.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů