Lednicka na lodi - 12V nebo 230V
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Tak už jsem zpět.
Stihl jsem to i před odjezdem nafotit po zástavbě (fotky přidám až je zpracuji).
Není to nic speciálního, slušný strojek ze slušný peníz.
Kupoval jsem na jaře ve Švédsku. Jachtařské obchody ve Švédksu mají zpravidla na začátku sezóny něco jako Happy víkend a to ceny u většiny nabízeného zboží klesají až o 25% (v podstatě bez jejich DPH).
Je to tento přístroj ISOTHERM - Compact Classic:
http://shop.jachting.info/index.php?mai ... ts_id=2457
K tomu byl v základu buď plochý, nebo oválný výparník. Bral jsem oválný.
Spotřebu uvádí výrobce 0,6 až 2,7A v průměru. Při jm. napětí 12V (to ale není v palubní síti vždy) je to 7,2 - 32,4 W.
Jsem s tím velice spokojen. Funguje dobře. Montáž triviální. Nejtěžší bylo natáhnout přívod elektriky původní cestou, tak aby nebylo nikde nic vidět.
Beďo neboural jsem celou chladničku, jen starou techniku. Plášť je celkem dobře izolovaný něco kolem 4cm něco jako PUR tvrdá pěna. Dvojité gumové těsnění na dvířkách. Izolaci považuji za dostatečnou, jen ještě utěsním lépe prostupy (na vodě nebylo čím tak je tam houbička na mytí).
Stihl jsem to i před odjezdem nafotit po zástavbě (fotky přidám až je zpracuji).
Není to nic speciálního, slušný strojek ze slušný peníz.
Kupoval jsem na jaře ve Švédsku. Jachtařské obchody ve Švédksu mají zpravidla na začátku sezóny něco jako Happy víkend a to ceny u většiny nabízeného zboží klesají až o 25% (v podstatě bez jejich DPH).
Je to tento přístroj ISOTHERM - Compact Classic:
http://shop.jachting.info/index.php?mai ... ts_id=2457
K tomu byl v základu buď plochý, nebo oválný výparník. Bral jsem oválný.
Spotřebu uvádí výrobce 0,6 až 2,7A v průměru. Při jm. napětí 12V (to ale není v palubní síti vždy) je to 7,2 - 32,4 W.
Jsem s tím velice spokojen. Funguje dobře. Montáž triviální. Nejtěžší bylo natáhnout přívod elektriky původní cestou, tak aby nebylo nikde nic vidět.
Beďo neboural jsem celou chladničku, jen starou techniku. Plášť je celkem dobře izolovaný něco kolem 4cm něco jako PUR tvrdá pěna. Dvojité gumové těsnění na dvířkách. Izolaci považuji za dostatečnou, jen ještě utěsním lépe prostupy (na vodě nebylo čím tak je tam houbička na mytí).
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Takto to vypadá po zástavbě:
"truhla" je v salonu pod jednou lavicí (matrace slouží jako další izolace)
po vymontování staré techniky a vyčištění přišly na řadu nové nátěry uvnitř (ještě že to šlo shora celé rozebrat)
a pak už jen montáž nového (problém trochu s místem a délkou propojení max 2m).
Pro kompresor jsem "obětoval" část uzavíratelné poličky nad sezením.
Termostat se spojkami přišel za opěradlo (termostat dle výrobce lze umístit přímo do chlazené prostoru.Ale to jsem něchtěl.
Když to na noc chci vypnout, musel bych otvírat chladničku a to je škoda nachlazeného vzduchu uvnitř.
Pak už jen protažení trubičky kompresoru a drátku teplotního snímače termostatu do prostoru chlazení.
Na povrchu jsou vidět krupičky ledu, chladí to dobře.
Ve finále bez matrací to vypadá takto:

"truhla" je v salonu pod jednou lavicí (matrace slouží jako další izolace)

po vymontování staré techniky a vyčištění přišly na řadu nové nátěry uvnitř (ještě že to šlo shora celé rozebrat)

a pak už jen montáž nového (problém trochu s místem a délkou propojení max 2m).
Pro kompresor jsem "obětoval" část uzavíratelné poličky nad sezením.
Termostat se spojkami přišel za opěradlo (termostat dle výrobce lze umístit přímo do chlazené prostoru.Ale to jsem něchtěl.
Když to na noc chci vypnout, musel bych otvírat chladničku a to je škoda nachlazeného vzduchu uvnitř.
Pak už jen protažení trubičky kompresoru a drátku teplotního snímače termostatu do prostoru chlazení.



Na povrchu jsou vidět krupičky ledu, chladí to dobře.
Ve finále bez matrací to vypadá takto:

Ahoj všem, jenom pro zajímavost, mám Liebherr TP 1764, zhruba 145 l, jedu na 220V, na měniči mám digitální display s údaji, při chodu lednice mi to ukazuje, že z měniče je odebíráno přesně 22W. Při sepnutí to skáče na hodnoty něco přes 400W. Lednice je v těchto vedrech nastavena na 5 st. a v mrazáku je -21. A tady ta lednice na modifik. sinus jede špatně, vlastně nejede, nechce sepnout, třese se, jako, kdyby se chtěla roztrhnout. Zkoušeno na CARSPA, myslím, 1500W.
Tichost běhu této lednice je fascinující.
Tichost běhu této lednice je fascinující.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Jestli TV bezi i na 12V, tak ji nepoustej pres menic. Ja mam na chate pres menic jen to co nebezi na 12V. Mam 300W menic a poustim he jen na NB a kdyz mam zdroj zastrceny a zapinam menic vidim ze si nekolikrat zablika, jak ho vypina ochrana a znova zkousi zapnout. On to nekolikrat spusti a kdyz je pretizeni porad, po nekolika pokusech vypne a musim znova nastartovat.
- JPfish
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 154
- Registrován: pát čer 13, 2014 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Chvaletice
Beda píše:Jestli TV bezi i na 12V, tak ji nepoustej pres menic. Ja mam na chate pres menic jen to co nebezi na 12V. Mam 300W menic a poustim he jen na NB a kdyz mam zdroj zastrceny a zapinam menic vidim ze si nekolikrat zablika, jak ho vypina ochrana a znova zkousi zapnout. On to nekolikrat spusti a kdyz je pretizeni porad, po nekolika pokusech vypne a musim znova nastartovat.
Notebook proč na 220V ? Přeci jde koupit adaptér na 12V do auta a nestojí majlant a spotřeba je úplně někde jinde

- Komín
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 225
- Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Máte někdo zkušenost s tímhle zařízením?
http://www.lodniprislusenstvi.cz/shop/cluny-a-prislusenstvi/lednice-a-chlazeni/isotherm-compact-sp-205-l.html
Podle popisu to nepotřebuje čerpadlo na vodu. Na jakém principu to funguje?
http://www.lodniprislusenstvi.cz/shop/cluny-a-prislusenstvi/lednice-a-chlazeni/isotherm-compact-sp-205-l.html
Podle popisu to nepotřebuje čerpadlo na vodu. Na jakém principu to funguje?
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Zvažoval jsem i tuto variantu.
Je to +- stejnej strojek jako jsem namontoval. Podle obrázku výparník a termostat úplně stejný.
O kompresoru nic moc nepíšou, ale asi stejný.
Jediný rozdíl v ochlazování média.
Ja to mám do vzduchu, zde jeto do vody.
Je to něco jako klasická průchodka do trupu, ale s dvojitou stěnou.
Ten popis je tam trochu..... no šlo to napsat i lépe.
Jediná výhoda že přestup tepla do vody nepotřebuje tak velkou plochu a trochu ušetříš energii na ventilátorek.
Ale že bych za to musel dát o 10-12 kilo víc....
Možná snad někde v tropech, ale tam zase bude teplejší voda, takže ten poměr zůstane +- podobný.
Viděl jsem v chodu na jiné lodi a nějaký zásadní rozdíl jsem nepozoroval.
Jestli něco má smysl, připlatit, tak místo klasického výparníku, akumulační. Taky jsem viděl v reálu a opravdu to udrží chlad jako bys do lednice strčil pytel ledu, tedy spíše ještě lépe než led.
A jak píše David, funguje to jenom u lodí se stožárem
Je to +- stejnej strojek jako jsem namontoval. Podle obrázku výparník a termostat úplně stejný.
O kompresoru nic moc nepíšou, ale asi stejný.
Jediný rozdíl v ochlazování média.
Ja to mám do vzduchu, zde jeto do vody.
Je to něco jako klasická průchodka do trupu, ale s dvojitou stěnou.
Ten popis je tam trochu..... no šlo to napsat i lépe.
Jediná výhoda že přestup tepla do vody nepotřebuje tak velkou plochu a trochu ušetříš energii na ventilátorek.
Ale že bych za to musel dát o 10-12 kilo víc....

Možná snad někde v tropech, ale tam zase bude teplejší voda, takže ten poměr zůstane +- podobný.
Viděl jsem v chodu na jiné lodi a nějaký zásadní rozdíl jsem nepozoroval.
Jestli něco má smysl, připlatit, tak místo klasického výparníku, akumulační. Taky jsem viděl v reálu a opravdu to udrží chlad jako bys do lednice strčil pytel ledu, tedy spíše ještě lépe než led.
A jak píše David, funguje to jenom u lodí se stožárem

- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Ještě bych se odvážil přidat:
Tady je docela hezké pdf, jak namontovat : www.isotherm-parts.com/PDF/manuals/SP-Install.pdf
Řekl bych, že určitou výhodou může být, že v teplých krajích výměník/kondenzátor ve vodě netopí do lodi, cca 200W v max.
Jako určitou nevýhodu (a dost drahou) bych viděl to, že pokud se něco na výměníku pokazí, musí loď ven z vody.
A cena za ten výměník ??? To je mazec !!! Ono to nemá dvojitou stěnu jak předpokládá Libor, je tam jen prostě stočená spirála trubky s chladicím mediem.
Tady je docela hezké pdf, jak namontovat : www.isotherm-parts.com/PDF/manuals/SP-Install.pdf
Řekl bych, že určitou výhodou může být, že v teplých krajích výměník/kondenzátor ve vodě netopí do lodi, cca 200W v max.
Jako určitou nevýhodu (a dost drahou) bych viděl to, že pokud se něco na výměníku pokazí, musí loď ven z vody.
A cena za ten výměník ??? To je mazec !!! Ono to nemá dvojitou stěnu jak předpokládá Libor, je tam jen prostě stočená spirála trubky s chladicím mediem.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Teď jsem v těch vedrech v lodi provozoval lednici s kondenzátorem chlazeným klasicky vzduchem. Venku 37 - 38 (všichni víme) a v lednici 5. Do lednice jsem hodil dva sáčky s gelem pro zvýšení akumulace. Večer lednici vypínám a ráno v ní bylo 9.
Takže výměník do vody je specialitka, kterou asi ne každej využije a akumulační výparník se částečně dá nahradit sáčky s gelem.
Vedle hausbotáři po nás koukali, když pili pivo "chlazený" v teplý vodě slap a já jsem z lednice vytáhl orošený přechlazený pivo.
Soláry 80W to krmily s přehledem.
Takže výměník do vody je specialitka, kterou asi ne každej využije a akumulační výparník se částečně dá nahradit sáčky s gelem.
Vedle hausbotáři po nás koukali, když pili pivo "chlazený" v teplý vodě slap a já jsem z lednice vytáhl orošený přechlazený pivo.

Soláry 80W to krmily s přehledem.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Komín píše:Tak už je mi to jasný. Dík za odpovědi. Mě nejvíc rozčiluje ventilátor v noci. Nápad s nachlazeným gelem se mi líbí, zkusím ho. Podobně by mohly fungovat petky s vodou.
Lednicka s mrazakem take potrebuje neco dat do mrazaku, jinak lednicka casto zapina. Davali jsme tam take PET s vodou a jednou asi moc plnou a vybucha jako granat....led po pulce maringotky.
- veselyroman
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 357
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Mělník
Libore - už cca 2 měsíce máš lednici v provozu, mohl bys prosím popsat své zkušenosti z reálu?
Jak velkou máš provozní baterii, na kterou máš kompresor lednice připojený?
Vypínáš lednici na noc, nebo běží po dobu Tvého pobytu na lodi nepřetržitě?
Jak moc je kompresor hlučný?
Ověřoval jsi spotřebu lednice i nějakým měřením?
Uvažuji o stejném typu, tak se jakékoliv info z praxe hodí.
Jak velkou máš provozní baterii, na kterou máš kompresor lednice připojený?
Vypínáš lednici na noc, nebo běží po dobu Tvého pobytu na lodi nepřetržitě?
Jak moc je kompresor hlučný?
Ověřoval jsi spotřebu lednice i nějakým měřením?
Uvažuji o stejném typu, tak se jakékoliv info z praxe hodí.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9350
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
To sice ano, ale na dovolené jsme byli jen 3 týdny.
Další 2 týdny zkušeností může popsat Svoboďák.
Provozní jsou asi 8 let staré, celkem 3 ks. Odhadl jsem je na 80 nebo 90Ah každou.
Na ně je napojená lednice i solár, který přes den doplňuje, pokud se nemotoruje.
Někdy vypnu, někdy nevypnu. Jak si zrovna vzpomenu.
Ale přes noc se moc často nezapíná (a když tak jen krátce), pokud je nachlazeno a nikdo do ní moc neleze. Zde je zásadní tloušťka a kvalita izolace.
Není to nijak moc hlučný. V podstatě kompresor je tišší než ventilátorek co chladí mřížku. Ten bych přirovnal ke klasickému ventilátorku v počítači.
Neměřil jsem zatím.
Za mě velká spokojenost.
Další 2 týdny zkušeností může popsat Svoboďák.
Provozní jsou asi 8 let staré, celkem 3 ks. Odhadl jsem je na 80 nebo 90Ah každou.
Na ně je napojená lednice i solár, který přes den doplňuje, pokud se nemotoruje.
Někdy vypnu, někdy nevypnu. Jak si zrovna vzpomenu.
Ale přes noc se moc často nezapíná (a když tak jen krátce), pokud je nachlazeno a nikdo do ní moc neleze. Zde je zásadní tloušťka a kvalita izolace.
Není to nijak moc hlučný. V podstatě kompresor je tišší než ventilátorek co chladí mřížku. Ten bych přirovnal ke klasickému ventilátorku v počítači.
Neměřil jsem zatím.
Za mě velká spokojenost.
Naposledy upravil(a) Libor dne pon říj 05, 2015 6:48 pm, celkem upraveno 1 x.
- veselyroman
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 357
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Mělník
Díky za info.
Takže dokrmuješ pomocí soláru a navíc máš zásadně větší kapacitu baterií...
Je tady někdo, kdo provozuje stejný nebo podobný typ kompresorové lednice, má servisní baterii o kapacitě 75Ah a nedobíjí ji ze soláru?
Podle výpočtů by to teoreticky baterie stíhat měla (bez toho, aby se muselo každou chvíli dobíjet motorem), ale není nad zelený strom praxe.
Takže dokrmuješ pomocí soláru a navíc máš zásadně větší kapacitu baterií...
Je tady někdo, kdo provozuje stejný nebo podobný typ kompresorové lednice, má servisní baterii o kapacitě 75Ah a nedobíjí ji ze soláru?
Podle výpočtů by to teoreticky baterie stíhat měla (bez toho, aby se muselo každou chvíli dobíjet motorem), ale není nad zelený strom praxe.
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Nevím jak moc se to dá porovnat,ale letos jsme pořídili do auta lednici Waeco 50)kompresorovka).Měl jsem obavy jak to pojede ,abych se vůbec u toho vyspal ,ale není skoro slyšet.Provoz jede na baterku 85Ah,nastavení mám -1až-3 a vydrží jet 33hodin,mám nastaveno že při 12,1 V baterie lednice vypne.Při nabíjení a dosažení 12,1V opět zapíná.Mám odzkoušeno ,že pokud lednici večer(cca22,00)vypnu ,tak ráno tam bylo +2,ale toto záleží hodně na okolní teplotě,my tam měli cca18.O solárku uvažuju,ale zatím k tomu nedošlo.
- Jozef.
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 170
- Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
engel
Mám kompresorovô chladničku Engel 28. Šesť rokov bez problémov.
Je pomerne tichá, pod posteľ by som si ju ale nedal.
Uložil som ju pod sedadlá do kokpitu na Flipper HT630. Bateriu mám gelovú asi 80 Ah. Cez deň v kuse zapnutá, na noc vypínam, len keď sme už dlho neplávali.
Čítal som tu teórie, že tá baterka sa mi za polhodinovú jazdu nemôže dobiť. Neverím tomu.
Minulú zimu som sa absolutne vykašľal na údržbu. Na jar po spustení lode na vodu, štartér ani ťuk. Na štartovacie káble od Gaba to tiež nešlo. Moja baterka mala 3,6 V. Pri prepojení káblov odoberala všetku energiu na seba. Asi hodinu sme sa snažili dobíjať z druhej lode, pri zapnutom motore, dostali sme sa na 11,7 V. Nestačilo to.
Tak sme preložili bateriu z druhej lode , naštartoval, chvíľu podržal v otáčkach. Odpojil cudziu batériu a zapojil moju batériu.
Po cca 30 km (asi 1 hodina) na vode v Komárne som sa odvážil vypnúť motor. Na batérii 12,7 V, bez problémov štart, zapol som aj chladničku. Proste normálny život.
Jediný raz sa mi za päť rokov stalo, že som batériu vybil pod povolených 11,4 (aspoň môj mercury 115 to má tak nastavené). Bolo to v Maďarsku, dva dni sme vegetili v krásnej Pilismarotskej zátoke. Pivo išlo na dračku. Takže po dvoch takýchto dňoch, som si ráno musel pomôcť káblom z rybárskej lode. Za hodinu- dve všetko OK.
Je pomerne tichá, pod posteľ by som si ju ale nedal.
Uložil som ju pod sedadlá do kokpitu na Flipper HT630. Bateriu mám gelovú asi 80 Ah. Cez deň v kuse zapnutá, na noc vypínam, len keď sme už dlho neplávali.
Čítal som tu teórie, že tá baterka sa mi za polhodinovú jazdu nemôže dobiť. Neverím tomu.
Minulú zimu som sa absolutne vykašľal na údržbu. Na jar po spustení lode na vodu, štartér ani ťuk. Na štartovacie káble od Gaba to tiež nešlo. Moja baterka mala 3,6 V. Pri prepojení káblov odoberala všetku energiu na seba. Asi hodinu sme sa snažili dobíjať z druhej lode, pri zapnutom motore, dostali sme sa na 11,7 V. Nestačilo to.
Tak sme preložili bateriu z druhej lode , naštartoval, chvíľu podržal v otáčkach. Odpojil cudziu batériu a zapojil moju batériu.
Po cca 30 km (asi 1 hodina) na vode v Komárne som sa odvážil vypnúť motor. Na batérii 12,7 V, bez problémov štart, zapol som aj chladničku. Proste normálny život.

Jediný raz sa mi za päť rokov stalo, že som batériu vybil pod povolených 11,4 (aspoň môj mercury 115 to má tak nastavené). Bolo to v Maďarsku, dva dni sme vegetili v krásnej Pilismarotskej zátoke. Pivo išlo na dračku. Takže po dvoch takýchto dňoch, som si ráno musel pomôcť káblom z rybárskej lode. Za hodinu- dve všetko OK.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Opis typ AKU, gelovka pri 3.6V by se tezko vzpamatovavala. Tak pri okamzitem nabiti. To ze nastartujes motor, neznamena ze ji mas nabitou na plnou kapacitu. Gelove baterky jsou specielne haklive na nabijeci proud, najdes jaky je maximalni. Je to aby se pri plynovani pretlak neodpoustel, aby ho separator vevnitr dokazal zpracovat. Gelove baterce zkracuje zivot i vyssi teplota.
Co lod, to jiny nazor...Jeden kolega me napsal, mam 200 HP motor, dalsi AKU nedam, kazde kilo na lodi je znat a zhorsi me to plavebni podminky......
33 hodin behu se hodi tak na vikend, na reku, prehradu. Na more je to malo. Motorovat na plachetnici pro nabijeni je jiste hodne nehospodarne. Tu cenu za solarko projedes brzo. Dneska solarko poridis za dve,tri nadrze nafty.....Za solarko usetris, za naftu prodelas...
U solarka bych tal urcite vetsi AKU, klidne vic, nemusi nekolik dni svitit slunicko. Davaji i 400 Ah, kdyz se toulaji po oceanech, maji solarka i vetreniky. Na nabijeni kupuji inteligentni naftova agregaty 7 kW.
Na prehrade ti maximalne ztepla pivo....na mori vyhodis z mrazaku nejake kilo masa, teda pokud se vydas na delsi plavbu a zasobis se.
Chtelo by delit na co se ta lednicka pouziva, urcite bude velky rozdil motorova lod, plachetnice s motorem a bez motoru a delka plavby, pobytu na lodi, teda na co lednici budete potrebovat. Vikend, nejaky tyden, mesic.
Ze baterku za 1;2 hodiny nenabijes, ver. Jsou sice specielni rychlonabijecky ktere nabiji jednu pulvlnu a druhou mensim proudem vybijeji, aby se zamezilo plynovani. Znamej ma nejakou ze Svedaska za 50 KKc.
Uz se tady psalo ze delaji krabicky co umi spocitat do AKU dodanou energii a spotrebovanou, tam bys videl ze za 1/2 hodiny toho tam da tak na to nastartovani.
Co lod, to jiny nazor...Jeden kolega me napsal, mam 200 HP motor, dalsi AKU nedam, kazde kilo na lodi je znat a zhorsi me to plavebni podminky......
33 hodin behu se hodi tak na vikend, na reku, prehradu. Na more je to malo. Motorovat na plachetnici pro nabijeni je jiste hodne nehospodarne. Tu cenu za solarko projedes brzo. Dneska solarko poridis za dve,tri nadrze nafty.....Za solarko usetris, za naftu prodelas...
U solarka bych tal urcite vetsi AKU, klidne vic, nemusi nekolik dni svitit slunicko. Davaji i 400 Ah, kdyz se toulaji po oceanech, maji solarka i vetreniky. Na nabijeni kupuji inteligentni naftova agregaty 7 kW.
Na prehrade ti maximalne ztepla pivo....na mori vyhodis z mrazaku nejake kilo masa, teda pokud se vydas na delsi plavbu a zasobis se.
Chtelo by delit na co se ta lednicka pouziva, urcite bude velky rozdil motorova lod, plachetnice s motorem a bez motoru a delka plavby, pobytu na lodi, teda na co lednici budete potrebovat. Vikend, nejaky tyden, mesic.
Ze baterku za 1;2 hodiny nenabijes, ver. Jsou sice specielni rychlonabijecky ktere nabiji jednu pulvlnu a druhou mensim proudem vybijeji, aby se zamezilo plynovani. Znamej ma nejakou ze Svedaska za 50 KKc.
Uz se tady psalo ze delaji krabicky co umi spocitat do AKU dodanou energii a spotrebovanou, tam bys videl ze za 1/2 hodiny toho tam da tak na to nastartovani.
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Ale o tom to všechno je .Každý si musí dát dohromady co od toho zařízení požaduje a podle toho to pořizovat.Snad je každýmu jasný,že na moře ,kde počítám ,že budu mimo možnost normálního nabíjení nepořídím 100l lednici a 55Ah baterku a bez jakýhokoliv dobíjení.Ale každý máme jiný požadavky a možnosti.
- cuch
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte čer 09, 2015 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Prace kousek od Brna
Pokud nepotřebujete mrazák a nechcete utrácet 15 tis. za kompresorovou ledničku, tak můžu doporučit termoelektrickou ledničku Waeco TropiCool TC-21. Cena cca.4500 Kč.
Je to jedna z mála termoelektrických ledniček, která opravdu chladí. Dokáže uchladit až o 30 st. méně než okolní teplota, vlastnoručně vyzkoušeno 28 st. Chladí i docela rychle. Používám jí když jedeme na víc dní na Baťák. Mám na lodi solár 50W, trakční olověnou baterii 105Ah. Lednice bere při plném provozu na 12V 4,6A (aspoň to tedy ukazuje displej na regulátoru soláru), ale pak už zapíná málo, takže to i na víc dní stačí. Dobíjení motorem nemám. Většinou si do lednice nacpu potraviny už večer před odjezdem a nechám vychladit klasicky na 220V, a pak ráno přenesu do lodi a frčíme. Když není zrovna 2x sluneční den, tak jí raději kvůli baterii zeslabím na čtverku, ale i tak je pivečko večer v přístavu až si ho můžu dát i já krásně studené.

Je to jedna z mála termoelektrických ledniček, která opravdu chladí. Dokáže uchladit až o 30 st. méně než okolní teplota, vlastnoručně vyzkoušeno 28 st. Chladí i docela rychle. Používám jí když jedeme na víc dní na Baťák. Mám na lodi solár 50W, trakční olověnou baterii 105Ah. Lednice bere při plném provozu na 12V 4,6A (aspoň to tedy ukazuje displej na regulátoru soláru), ale pak už zapíná málo, takže to i na víc dní stačí. Dobíjení motorem nemám. Většinou si do lednice nacpu potraviny už večer před odjezdem a nechám vychladit klasicky na 220V, a pak ráno přenesu do lodi a frčíme. Když není zrovna 2x sluneční den, tak jí raději kvůli baterii zeslabím na čtverku, ale i tak je pivečko večer v přístavu až si ho můžu dát i já krásně studené.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů