Lodní motor Selva Naxos 15 (5xs)

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » úte dub 30, 2013 6:39 am

Dedko tie XS5 motory sú oficiálne 5 koňové. To znamená, že majú továrenský štítok s hodnotou 3,65 kW a majú certifikát na 5 HP. Sú určené predovšetkým pre ťažšie rybárske člny. Nikto nemá dôvod zisťovať aký základ ten motor má. Sú jednoducho 5 koňové. Zázrak ale nečakajte od tých motorov. Tak ako je na tom videu, sklz z dvomi pasažiermi a to je ale všetko. Sú aj pomerne drahé. Tiež som špekuloval, ale nakoniec som si spravil papiere a teraz môžem "šoférovať" čokoľvek, teda čo mám :D
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » úte črc 02, 2013 1:40 pm

Zdravim vo spolok,
este tu neodznela odpoved na jednu dolezitu podotazku

Zaujima ma vas nazor na tuto ponuku, kedze:
1. Sa tu spominalo, ze koli ekologii sa nove 2-takty uz nesmu predavat
2. nebude s tym mat problem nejaka kontrola, ked ma zastavi?


Mna len informovali ze kupujuci by mal byt zachranar, hasic... (podmienka importera) Ale netusim, ako je to s neskorsou prevadzkou. Nemoze nastat problem ked s tym proste budes rybarcit ?
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Nové Zámky

Příspěvekod Michal1 » úte bře 25, 2014 2:12 pm

Zdravím všetkých,
Tiež ma zaujal uvedený motor SelvaNaxos 5xs,
podľa informácií predajcov je to dvojvalec, dvojtak, s obashom 260cm3
teda výkon 15 HP by reálne mohol, mať. jeto síce dvojtak, ale má priaznivú cenu a váhu. cca 30,5 kg a odpadá nutnosť prihlásenia na ŠPS. nevýhodou je že ho treba kúpiť na firmu, niekoho kto má IČO, DIČ.
chcel by som sa spýtať, či nemá niekto nejaké ďalšie skúsenosti s uvedeným motorom.
Ďakujem
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » stř bře 26, 2014 9:38 am

Mam ten motor,
je to klasicky taliansky 2T. Jednoduchy, stara koncepcia, za tie peniaze super. Ale necakat nic viac ako 15 koni v priemernom prevedeni. Taka pracovna potvora, ziaden mazlicek. Napr. este aj na druhy den tecu z vyfuku zvysku nespaleneho oleja (som este v zabehu = viac oleja ako normalna prevadzka). No a ako sa hovori kazdy 2T ma startovaci ritual, nic problematicke len si treba zvyknut potom chyta na 1*
A aby som nezabudol, odporucam urcite montaz otackomera. je nutne vyladit vrtulu - otacky - hmotnost/velkost plavidla.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Příspěvekod Zahajskej » stř bře 26, 2014 2:38 pm

Můžeš prosím tě popsat tvůj startovací rituálek. Kamarád tento motor má a dost se s ním natrápil, hlavně při startech. Patnáct dvacet zatažení za šňůru bylu u něj obvyklé. Třeba by mu nějaká rada pomohla. To já u svého dvoutaktního Mercury 15HP vůbec neznám, maximálně na druhé zatáhnutí.
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Nové Zámky

Příspěvekod Michal1 » stř bře 26, 2014 3:31 pm

vďaka za odpoveď,
podstatné je aby ten motor bežal, a nemal problem zo štartovaním...
chcel by som sa ešte opýtať, ako si to mylsel s tym valadenim vrtule????
a ak ten miotor zabehneš, mohol by si sem uviesť aj spotrebu...
dik.

ps. informoval som sa u predajcu motorov Selva, ohľadne problemov so štartovaním motorov SElva Piranha 5xs - výrobcy odboruča benzín 98, a nie 95 aokrem toho treba poriadne čítať návod, myslím že Tatas to v inom fóre aj opisoval us vojho motora ( iná značka)
Uživatelský avatar
cida
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: stř dub 09, 2014 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod cida » stř dub 09, 2014 11:00 am

Ahoj všichni... Mám Selvu Naxos 5xs (15hp) a jsem s ním max. spokojen. Motor startuje na zatáhnutí a vzhledem k tomu, že je to dvouválec, tak má i hezky kultivovaný a kupodivu i relativně tichý chod. Podle mého, to ani se spotřebou není nejhorší - tu tedy porovnávám s mojí starou, (také dvoutaktní) Yamahou 15hp, která už ale měla asi své lepší dny za sebou. Nicméně jsem ale oproti ní na cca poloviční spotřebě. Krátce jsem zkoušel i motor Selva Piranha 5xs (9.9hp) a musím říct, že to je oproti Naxosu strašnej "vibrátor".
Uživatelský avatar
kenty8000
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 63
Registrován: pát zář 28, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kenty8000 » stř dub 09, 2014 11:30 am

cida > Tak super hlavně ,že jseš spokojenej . Taky jsem o něm uvažoval. Jaký a jak veliký máš člun ?
Uživatelský avatar
cida
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: stř dub 09, 2014 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod cida » stř dub 09, 2014 2:11 pm

kenty > Měl jsem ho na kajutové lodi SEASAFE PACIFIC 550. Byl to 5,5m dlouhý a cca 2m široký kajutový laminátový člun. Letos jsem kvůli prostoru pořídil loď o malinko větší (RENKEN 2002) - 6m x 2,5m Už jsem to zkoušel i na vodě a v podstatě se to s tím motorkem chová víceméně podobně, akorát je tam navíc ten prostor :-) a lepší stabilita . Nemám to na nějaký závodění, ale spíš na takovou tu pohodovou plavbu.
Uživatelský avatar
mozeg
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 312
Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod mozeg » stř črc 30, 2014 2:33 pm

Parsun 5xs v akcii môžte vidieť tu http://m.youtube.com/watch?v=w8k-59oHR2o
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » stř led 21, 2015 9:26 pm

Zahajskej píše:Můžeš prosím tě popsat tvůj startovací rituálek. Kamarád tento motor má a dost se s ním natrápil, hlavně při startech. Patnáct dvacet zatažení za šňůru bylu u něj obvyklé. Třeba by mu nějaká rada pomohla. To já u svého dvoutaktního Mercury 15HP vůbec neznám, maximálně na druhé zatáhnutí.


Neviem ci po roku to nie je skor drzost, ako pomoc, ale aspon niekomu inemu mozno pomozem.

Je to skor vec citu. Postup ako podla navodu, len treba prihliadnut na teplotu motora. Studeny paradoxne chyta lepsie ako velmi prehriaty.

Postup.
Skontolovat ci je naozaj na neutral !!! inak nie ze by to neslo tahat, ale nechyti to ani na 10 pokus po tom co si chybu uvedomite a uz zaradite neutral. Asi sa to prechlasta.
Poriadne napumpovat balon na hadici. To je extremne dolezite. Musi sa mackat fakt az do totalne tvrda.
Potom podla teploty, bud sitic ak je motor naozaj studeny pod 20 stupnov povecme. Inak skusam najskor bez. Ak na druhe zatiahnutie nejavi snahu chytit, dam sitic.
Plyn si treba odskusat aky je optimalny, zase plati cim teplejsi motor tym menej. Tie znacky su tam skor, aby clovek vedel kedy pridava a kedy ubera, rozhodne nereprezentuju ziadne polohy. Ja mam udaje na stupnici posunute min o 1/4 plynu oproti realite.
Max 3-4 potiahnutia (zvacsa mi stacia 2) ak sa neozve ziadna snaha o chod. (aspon jeden valec).
Tak je to maler. Stava sa zriedka. Odporucam vsetko poriadne este raz pozriet.
Ak je vsetko OK ubrat pln na min, sitic vypnut a tahat aspon 5 krat. Ak nechyti, alebo sa o to aspon nesnazi po tomto kroku zacat znova od zaciatku.
Ak sa motor ozve traba vyradit okamzite sitic, ak stihnete kym este ide tak super ak nie, tak dalsim zatianutim uz isto chyti. Plyn najprv skor velmi jemne ubrat, aby sa motor na volnobeh moc neroztocil. Skontrolovat ci tecie chladiaca voda ako ma a ked sa zda ze drzi pekne otacky (cca 15 sec chodu) zaradit a odchod. Samozdrejme ako so studenym motorom, teda pozvolna.

Takto to znie ako psycho, ale po prvych trampotach je to rutinna bleskovka. Nezaberie viac ako 15 sec. a ide na druhe, alebo prve zatiahnutie.

Ak nie, tak je niekde chyba, spinave karburatory, stare palivo, zle sviecky... a ano ak je uz velmi zle treba mat zo sebou druhe sviecky. Ich vymena je vseliek, kludne aj ked tam vratite tie co predtym nesli. Proste len vymenit. Ale to sa mi stalo len, ked som ja blbec nechal motor stat zo 4 mesiace starim palivom v karburatoroch a este sa ho aj na tom pokusil natocit.
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » stř led 21, 2015 9:41 pm

Michal1 píše:....chcel by som sa ešte opýtať, ako si to mylsel s tym valadenim vrtule????
a ak ten miotor zabehneš, mohol by si sem uviesť aj spotrebu...
dik.
...


Mne na mojom malom ultra lahkom clne ked som v nom sam toci motor znacne cez predpisane otacky. Je to vraj zahada lebo vyrobca tvrdi ze to ma obmedzovac... no mne ho taliani asi zabudli namontovat :roll:
Teda myslel som to tak, ze ak motor toci viac ako ma, tak dat lodnu skrutku s vacsim stupanim. Povecme 8,5 x 12 ak zozeniete. Ja som do dnes nezohnal tak jazdim len na 3/4 plynu podla otackomera. Vacsi priemer skrutky by bol tiez riesenie, ale ja mam na to moc hatrnny cln, prudke pridanie z vacsou skrutkou by ho mohlo mierne povedane rozobrat. Max rychlost sa ale aj tak blizi k 35km/h co je dost desive na 50 kg a 3,5m dlhom clne.

Spotreba, marne pisat, neviem a asi ani lahko nezistim, nemam kde ist vacsiu trasu na rovnaky plyn.
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » stř led 21, 2015 9:47 pm

Mate niekto na naxose alebo inej selve lodnu skrutku ineho vyrobcu ako selva, ak ano, tak akeho. Ja som to cez net nedokazal dolaborovat. A fakt by som nerad jazdil az na veky s motorom na max. 3/4 plynu.
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Nové Zámky

Příspěvekod Michal1 » stř led 21, 2015 11:12 pm

ahoj, mne tvoje rady prišli akurát vhod, :D , na jar plánujem kúpiť práve ten motor.... aj člnom :)
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Brno

Příspěvekod raschi » čtv led 22, 2015 8:36 am

kenai píše:
Povecme 8,5 x 12 ak zozeniete. Ja som do dnes nezohnal tak jazdim len na 3/4 plynu podla otackomera. Vacsi priemer skrutky by bol tiez riesenie, ale ja mam na to moc hatrnny cln, prudke pridanie z vacsou skrutkou by ho mohlo mierne povedane rozobrat. Max rychlost sa ale aj tak blizi k 35km/h co je dost desive na 50 kg a 3,5m dlhom clne.


Jakou vrtuli dávají na 5xs? 8.5x12 je největší, co se dá na Naxos dát a u 15hp by měla být standardně (pokud s ním zrovna člověk neposouvá hausbot). Měli by ji mít v Czech Marine (czmarine.cz)
Jinak spotřeba u Naxosu 15 na plný plyn je udávaná 4,5l/hod, podle mých zkušeností to tak odpovídalo (měl jsem jej 3 roky na RIBu 310cm)
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv led 22, 2015 9:00 am

Naxos ktery jsem mel "tu cest" poznat nema urcite zadnej omezovac otacek, protoze ani nema modul zapalovani. Je v tom uplne normalni magneto, pekne po staru.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv led 22, 2015 9:56 am

kenai píše:
Michal1 píše:....chcel by som sa ešte opýtať, ako si to mylsel s tym valadenim vrtule????
a ak ten miotor zabehneš, mohol by si sem uviesť aj spotrebu...
dik.
...


Mne na mojom malom ultra lahkom clne ked som v nom sam toci motor znacne cez predpisane otacky. Je to vraj zahada lebo vyrobca tvrdi ze to ma obmedzovac... no mne ho taliani asi zabudli namontovat :roll:
Teda myslel som to tak, ze ak motor toci viac ako ma, tak dat lodnu skrutku s vacsim stupanim. Povecme 8,5 x 12 ak zozeniete. Ja som do dnes nezohnal tak jazdim len na 3/4 plynu podla otackomera. Vacsi priemer skrutky by bol tiez riesenie, ale ja mam na to moc hatrnny cln, prudke pridanie z vacsou skrutkou by ho mohlo mierne povedane rozobrat. Max rychlost sa ale aj tak blizi k 35km/h co je dost desive na 50 kg a 3,5m dlhom clne. Tak to nic mkc ma taky maly clun 3 metry sire 150cm a s poctivou 10hp to jede 42 taky 50kg ve dvou a ditetem a vecma to leti okolo 35 motor teda usa.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1391
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv led 22, 2015 11:50 am

Selva je cinsky motor, ak vrtulu, tak by som si ju objednal cez aliexpress u nich.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv led 22, 2015 1:24 pm

Ještě poznámka.... je dost rozdil, jestli ty vysoky otáčky jsou zpusobeny prokluzem nebo malym stoupanim. Muze se stat, ze stoupani je spravny, ale bud je motor malo hluboko nebo je vrtule mala na velikost lode. Nemuselo by byt spatny dat motor niz, dat vetsi prumer vrtule (nebo vicelistou).
Uživatelský avatar
indianajones
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod indianajones » čtv led 22, 2015 3:46 pm

Mam Marine 10M a jazdim v sklze s 5 HP motorom. Tych 35 km/h sa mi na tych 15 HP zda malo.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » čtv led 22, 2015 6:09 pm

copy píše:Selva je cinsky motor, ak vrtulu, tak by som si ju objednal cez aliexpress u nich.


Copy,Selva je italský motor,částečně s technologií od Yamahy.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1391
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » čtv led 22, 2015 10:18 pm

vsetky male objemy od Selvy su cista Cina. Tusim do 30 HP. A to od prveho sroubku az po expediciu v bublinkovom igelite.
Ostatne (vacsie) su tak rozne. Nieco sa vyraba v Cine, nieco v Taliansku, konecna montaz a "made in italy" tam buchaju taliani.
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » pát led 23, 2015 10:52 am

Viky_CZ píše:Ještě poznámka.... je dost rozdil, jestli ty vysoky otáčky jsou zpusobeny prokluzem nebo malym stoupanim. Muze se stat, ze stoupani je spravny, ale bud je motor malo hluboko nebo je vrtule mala na velikost lode. Nemuselo by byt spatny dat motor niz, dat vetsi prumer vrtule (nebo vicelistou).

na ten cln vychdza vypoctovo vrula 9x16 a rychlost 46 km/h pri plnon zatazeni. Ale taka vrtula sa nevyraba. Preto verim, ze preklz nebude moj problem. Motor by skor potreboval rychlejsi prevod.
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » pát led 23, 2015 11:37 am

indianajones píše:Mam Marine 10M a jazdim v sklze s 5 HP motorom. Tych 35 km/h sa mi na tych 15 HP zda malo.

To je prave ten problem, neviem ten vykon dostat do vody.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1391
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pát led 23, 2015 1:32 pm

Kenai tu mas stranky vyrobcu http://www.zsmarine.com/
napis im v anglictine oni su velmi ochotni.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů