Autonaviják pro vytažení vleku z vody

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: vilma, Pepa, david

david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř bře 13, 2013 8:05 pm

když to dává na kouli změříš akorát censored. těžko si bude dávat na Superba dopředu navijál jak u offroada.

musí mít nějakou aretaci buď na kouli, nebo její držák, nejíp třeba nastavitelnou, když nemůýe být s autem v ose. principielně to, co je možná na tom nosiči kol, co jsem neviděl

vicky, ty nožičky vod koulemetu by na ty tuny musely bejt sakra dost velký a i kdyby byly, tak se přes ně hravě zvedne i se zadkem Superba

Produktmerkmale
• max Zugkraft: 5440 kg / 12000 lbs
• max. Zuggeschwindigkeit (gemessen ohne Belastung): 6,5m/min
• Spannung: 12 V | Motorleistung: 4,0 kW
• Getriebeübersetzung: 265:1 | Getriebe: 3 Stufen
• Stahlkabel: 28 m / Ø 9,4 mm | Masse Lochmuster: 254 x 114 mm


Při 4 kW motoru, 3 stupňový převodovce, 9,4mm lanu a váze 40 kg bych těm 5 tunám možná i věřil
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » stř bře 13, 2013 8:22 pm

Tak jsem to asi napsal nedostatečně pochopitelně. To se mi občas stává.

Je úplně buřt, jak ti stojí auto. Postav si ho klidně bokem k vodě (samoyřejmě přeháním). Důležitý je, aby osa navíjecího bubnu protínala osu koule. Já to mám na půlmetrový tyči, takže osa toho bubnu (když píšu buben, tak myslím buben a ne naviják jako celek) musí být přesně v ose té tyče. Pak to funguje bez jakékoliv aretace. Už samotný díry od výrobce byly v ose bubnu, takže jsem opravdu neobjevil ameriku.

Nechci se tu s nikym hádat. Určitě máte nožičky a nosiče na kola vyzkoušený. Já mám vyzkoušený provedení, který jsem tu dal na fotce. Používal jsem to celou loňskou sezónu a funguje to bezvadně. Jen, jak jsem psal, drobná nepřesnost při výrobě mi způsobuje, že to táhne (opravdu nepatrně) víc k jedný straně. Možná, že kdybych povolil šrouby a pohnul s navijákem jen v toleranci děr, tak to bude stačit.

To mírný tažení ke straně ale berte s rezervou. Já jsem neskutečnej, až chorobnej puntičkář.

Vždycky se snažim najít to nejjednoduší řešení. To proč to tu ještě rozepisuju, je pro případný zájemce o tuhle výbornou metodu tahání lodě z vody. Jen, aby se nezalekli a nevymýšleli blbiny. Celý je to jednoduchý a funguje to.
Uživatelský avatar
elan3
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 94
Registrován: čtv lis 02, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod elan3 » stř bře 13, 2013 8:25 pm

Zapomeň na naviják ,přijeď k nám do Mariny Orlik ,a dáme ti loď do vody jeřábem.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř bře 13, 2013 8:30 pm

Hihi... tak ted jeste vyresit, jak do toho dostat 300A a bude to OK!

Jestli to fakt ma tah 5t, tak to jakejkoliv uchyt typu drzak na kola rozmeta po okoli pri sebemensim naznaku zateze.

Teda k tem nozickam - mozna budou sakra velky, ale to bude cokoliv, co je vhodny na tuhle obludu. V tom pripade opravuji svuj navrh, nozicky udelat tak, aby se dokazaly sklopit ve chvili, kdy auto couvne, tak totiz nebude mozny jima zvednout auto do vejsky, ale budou jenom stabilizovat navijak.

Edit: Zdendo, ja naprosto nepochybuju, ze ten tvuj navijak funguje. Akorat se mi zda, ze by se dal jeste trochu o neco oprit, aby se na ty kouli nemohl bimbat. Naraznik se nehodi, aretovat to napevno na kouli je hovadina, tak mne napadla ta zem, precejen, na tu se da celkem spolehnout. A 5t navijak neni zadny orezavatko.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř bře 13, 2013 8:39 pm

zdendo, máš samo pravdu. jen máš buben užší než má david... čím širší buben, tím víc to táhne do strany, když je lano v kraji. částečně to vyrovnává délka držáku. čím delší, tím lepší.

já s navijákama netahám rok, ale zatahoval 15let roury do země a roury do roury. ročně kolem 4 - 6km. vázali jsme upravený navijáky na držáku za kde co, včetně koule a vím sakra dobře, co to dělalo, když to dobře nebylo.

btw: kuli jsme nikdy neutrhli, zato jsme klidně tahali zašpalkovanýho naloženýho Mastera po asfaltu :D
Uživatelský avatar
sucri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 177
Registrován: stř zář 30, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kunín,okr. N. Jičín

Příspěvekod sucri » stř bře 13, 2013 8:40 pm

Ahoj,

taky se přidám,máme s kamarádem udělané dva navijáky,úplně stejné jako Zdena12345 a šlapou bezvadně.Loni jsme je používali celou sezonu k plné spokojenosti.Zkoušeli jsme,co to vydrží,než to zapojíme na vlek s lodí,tak jsme tím spojili dvě dodávky.Trafik to měl na tažném a já s Tranzitem na druhém konci.Do mírného kopce mě Svaťa přitahoval po asfaltu a já stál na brzdě.Kola se smýkali a naviják tahal dále.Po této zkoušce jsme začali bez obav spouštět lodě a nebyl problém.

Mohu jen doporučit. :good: :good: :good:

Mirek.
Uživatelský avatar
David_
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: pon dub 23, 2012 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha

Příspěvekod David_ » stř bře 13, 2013 8:44 pm

To elan3: kdyby slo o to davat lod jen na Orlik tak jako jsem to se starou kylovkou delal roky tak to neresim. Protoze chci ale s lodi cestovat...

Vam vsem ostatnim dekuji za prispevky a tesi mne, ze tema to je evidentne chytlave ;)
Uživatelský avatar
Pefry2012
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 204
Registrován: ned črc 22, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pefry2012 » stř bře 13, 2013 8:49 pm

ahoj, ja teda nevim, ale kdyz se kouknu na prvni eshop, kde prodavaji navijaky, tak to tam maji napsane...nechci sem davat odkaz, aby me nekdo nezastrelil :-), ale viz napr. text..

...Elektrický vrátek pro napětí 230V s tažnou silou 500 kg při kolmém tahu a až 3700 kg vodorovně.Tažnou sílu je možné ještě zdvojnásobit pomocí kladky (není součástí dodávky).Vrátek je vybaven automatickou elektromagnetickou brzdou,lanem s hákem a kabelovým dálkovým ovladačem s funkcí CENTRAL STOP 6m dlouhým.

takze pohledat na webu nebo napsat vyrobci a musi to dodat..

petr

Edit: nez jsem to dopsal, tak koukam, ze muj prispevek je uz trochu pozadu :-)..
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » čtv bře 14, 2013 7:27 am

Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » čtv bře 14, 2013 8:20 am

vidim ze tato tema fici :) co sa tyka sily tahu navijaka kontra max tahu tazneho o nic nejde kym nie je auto pribite k zemy, ja som s tym spominanym navijakom 2500lb tahal raz lod z vody a kedze mi koleso na privese zapadlo pod kamen potiahol som po trave aj vlastne auto. Lod do 1000kg + prives / Ford focus combi. Co sa tyka fixacie papuce navijaku, zafixuj ju o samotnu fajku gule. Nejedna sa o nejako velku silu ide o to len nech ti to na tej guli sedi bez zbytocneho vykrucania. Cim to budes mat viac v osi tym sa to bude menej tocit. Mne sa to tocilo len koli tomu ze som krutil s pakou, ak to navija motor nemalo by to vpodstate robit vacsi problem. Fixoval by som to skor do stran ale vertikalne by som tomu volu urcite ponechal. Kolko amper bere ten tvoj navijak a aku mas baterku?
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv bře 14, 2013 9:34 am

Ten bazmek z odkazu, co sem dal Ante se mi vůbec nelíbí. Je to jen můj názor.
Neni to kvůli tomu, že to stojí doslova 2x tolik co muj naviják.

Ten druhej kloub (hned u navijáku je tam špatně). Všiměte si jak prasácky se lano navíjí. To je tím kloubem. Já jsem psal, že se mi navíjí trochu ke straně. Ale takto prasácky bych to snad ani nenavíjel. Za chvilku mu to lano půjde do háje. Navíc zkuste si tímto stylem navinout všech x metrů lana. Hned druhá vrstva se bude křížit a střihat s tou spodní. Lano se mu brzo roztřepí. To lano se ani nevleze na buben.

Tohle bych opravdu nedoporučoval. Navíc ta montážní deska, na kterou se naviják montuje už v mém případě byla součástí balení. Nevim, proč jí kupovat ještě jednou. Pozor, ty kabely se v nabídce z odkazu kupovaly zvlášt.
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » čtv bře 14, 2013 10:07 am

to je od Warnu tam takový naviják stojí tak 20k, za ty prachy bych si to taky nekoupil, to byl spíš jen příklad že se to dá rovnou koupit.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » čtv bře 14, 2013 3:40 pm

Kuci, ja nejsem moc priznivce techto elektro vecicek na baterii, ale co takhle normalni rucni lanovy hupcuk viz napr hupcuk ?

Nemam s tim osobni zkusenost, takze nevim jak velky to ma posuv lana.

Update: Orientacne je uvedeno zde, cca 2m/min pri 35 kyvu/min
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » čtv bře 14, 2013 4:00 pm

s takovouhle srandou jsme driv ve Vodnich stavbach staveli haly-tezke,pomale a neforemne ale silu to ma-
ale na neco mensiho-http://www.unisort.cz/?2466,lanovy-tahac-1-5t-pakovy-mannesmann-013-t
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv bře 14, 2013 4:28 pm

Hopcuk je dobrej, ale zkus to tak tahat v létě, když je vedro a praží sluníčko.

Já jsem dřív tahal motorál na vlek ručnim navijákem, co je na vleku. Pak jsem vždycky lezl do auta spařenej jak víte co.... :-)
Uživatelský avatar
hruby4
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: ned srp 09, 2009 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žďár nad Sázavou - Tes 678 BT

Příspěvekod hruby4 » pon čer 03, 2013 9:33 am

ahojky já mám v plánu koupit tento navijak Elektrický naviják lana 12 V, Rinder cena je 2088 ,- budu s tím tahat ven loď o hmotnosti 1350 kg i s vozíkem.cena je rozumná ,tak snad neprodělám. :?

Víceúčelový elektrický naviják 12 V, možno používat jako přenosný, nebo dočasně nebo pevně namontovaný. Vhodný pro auta, lodě, camping. Kvalitní lano z nerez oceli. Certifikace CE.

Technická data navijáku:
- Rychlost lana se zátěží: 1,83 m/min
- Délka ocelového lana: 9 m
- Průměr ocelového lana: 6 mm
- Velikost háku: 3/4 otvor x 3/4 délka
- Napětí: 12 V
- Napájecí kabel: 12V připojovací kabel o délce 7,5 m
- Kabel dálkového ovládání: 2,6 m
- Montážní destička: 126 x 195 x 245 mm
- Hmotnost: 9,63 kg

Maximální hmotnost pojízdného břemena 2721 kg, plovoucího 2267 kg, absolutní zátěž 907 kg.

Součásti dodávky:
- Napájecí kabel s robustním připojením a ochraným spínačem
- Dálkové ovládání s vodotěsným připojením pro bezpečný provoz
- Vlečné ocelové lano 9 m s upevňovacím hákem
- Zařízení k montáži na spojce vlečného zařízení
- Nouzová klika a regulovatelná spojka
- Vratná kladka
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pon čer 03, 2013 10:03 am

Nejvíc asi záleží na jakym povrchu a v jakym úhlu (do jakýho kopce) to budeš tahat.
Papírově zní ty parametry víc než slibně. Jen mě trochu zarazila ta rychlost navíjení. :-) Ale kdo by kam spěchal že?

Budeš-li to tahat na dvakrát, jako já, tak budeš bzučet 10 min.
Uživatelský avatar
hruby4
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: ned srp 09, 2009 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žďár nad Sázavou - Tes 678 BT

Příspěvekod hruby4 » pon čer 03, 2013 11:18 am

povrch je z betonových panelů a je to pozvolné .a jak píšeš není kam spěchat, je to koníček a zábava :)
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » úte čer 04, 2013 7:16 am

k čemu je potřeba naviják? Spouštěl jsem 1,6t loď do vody mockrát, stejně jako z vody. Když máte dobrej vozík a víte jak na to, tak si myslím není potřeba žádnej naviják.

můj osvědčený postup.
Když je sjíždák prudkej. Zacouvám s autem až po zadní kola/vejfuk k hladině. Loď už plave, odepnu ji z vozejku, autem vyjedu. Nahoru opačně, s vlekem co nejvíc do vody, aby loď plavala když je celá na vleku. Svižnější rozjezd, než loď zatíží vlek, tak máte s autem rychlost a žádná spojka netrpí, protože už je dávno sepnutá.
Když je sjíždák pozvolnej, tak dojedu co nejdál, přivážu vozík lanem, odpojím od auta a loď sama sjede do vody. Kde se loď s vlekem zastaví, tak daleko je potřeba dát vozík pro opětovný vytažení. Musíte se namočit, což mi nevadí, protože nedávám loď do vody, když se nejde koupat. Když jdete z vody, tak odtlačíte vlek tak daleko, aby se loď dotýkala maximalně zlezka přední rolny. Uvážete lano za vozík na kouli od auta. Dračí smyčkou, jinak to jde blbě povolit. A opět se rozjedete rychle, aby auto mělo rychlost než vozík s lodí ztěžkne. Až jste kousek od vody, dáte klíny a zacouváte k vozíku.

Možná, že trochu off topic, ale kdo začíná a neví, tak mu to snad přijde vhod. Kdo má lepší systém, tak ať ho používá.
Nezapomeňte po cestě párkrát zkontrolovat ložiska na vleku, protože když se vozík namáčí tak odchází.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » úte čer 04, 2013 9:35 am

martineptacku
ještě poraď nezkušeným,jak to děláš,když je sjezd do vody posypaný pískem,nebo porostlý trávou a napitým mechem,nebo když je sjezd z kamenů pokrytých bahnem a máš auto s předním náhonem.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » úte čer 04, 2013 9:50 am

To martinptacek

Nejsem si jistej, že mluvíme o tom samym. Opravdu seš schopnej na cca 3 metrech (a i to je diskutabilní) rozjet auto a 1,5t vlek s lodí na takovou rychlost, aby spojka byla plně sepnutá a motor měl takový otáčky, aby nechcípnul? U nafty alespoň 1500 ot. u benzínu min. 2000 ot. Možná máš výrazně lehčí loď a možná máš auto s redukcí.

Ten naviják tu asi nikdo nikomu nevnucuje.
Výhody jsou jasný:

dá se manipulovat i s poměrně těžkou lodí
s lodí manipuluješ bez namočení
šetříš spojku auta
vytáhneš to i v místě, kde už samotný auto hrabe
při vytahování máš loď pod kontrolou. Vidíš co to dělá
hlavně.... je to neskutečná pohoda!! :-) Manželka mi mačká knoflíky na navijáku a já jsem na lodi. :-)

Za to pohodlí při vytahování a šetření spojky ty 2 tis. za naviják rozhodně stojí.
Tvuj příspěvek beru jako podnětnej, ale do topiku o spouštění a vytahování lodí. :-) Plavbě zdar.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » úte čer 04, 2013 11:55 am

[quote="martinptacek"]

Musíte se namočit, což mi nevadí, protože nedávám loď do vody, když se nejde koupat.

.[/quote
tohle me trosku pobavilo-jinak plne souhlasim s Vovskym
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » úte čer 04, 2013 6:17 pm

tahal jsem vždycky s předním náhonem lodě kolem 1600kg i s vlekem. Pokaždý autem co mělo na kouli 2t. Transporter atd.
Na písku je to těžký, lepší vybrat jinej sjíždák, nebo smetákem víte co. Nikomu jeho naviják neberu. Jsou i tací co si objednají jeřáb za pár stovek, nebo mají na lodi gril(taky jsem ho měl a taky se mi smáli xD). Ruce si odpočnou, ale vidět loď na kšárách mě nikdy na klidu nepřidalo.

V dubnu na brněnský přehradě dávám loď, namočím se po kolena se sebezapřením, ale nic to není. Jdu si pak bokem umýt ruce, na tom mechu mi to podklouzlo a zjistil jsem, že dubnová voda je normálně koupací.
Uživatelský avatar
hruby4
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: ned srp 09, 2009 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Žďár nad Sázavou - Tes 678 BT

Příspěvekod hruby4 » úte čer 04, 2013 6:31 pm

Ja mam plachetnici s kýlem, tak musim s vozíkem docela daleko do vody.a s navijákem to bude o dost jednodušší , nez porad popojet s autem couvnot převazat tak dlouho nez dostanu vozik k závěsu. Takže pro me urcite usnadneni :)
Uživatelský avatar
kutil1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: čtv led 22, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kutil1 » pát říj 18, 2013 11:25 am

Mám auto s předním pohonem a vlek jenom 750 kg. Používám ruční naviják, nebo dlouhé lano a tahám autem, které je téměř na rovině, nebo přímo autem. Pokud mám odpřaženo, tak dávám vzadu k vleku kolečka, aby se loď nezváhla na motor.
Loni se mi stalo, že žádná metoda nepomohla, protože ve vodě byl schůdek z kamenů a nešlo s tím pohnout. Vyrobil jsem si takovou vychytávku. Mám metrovou tyč a na jednom konci mám 2 čepy, které se vejdou do protilehlých otvorů v disku přívěsu. Pak poměrně malou silou ručně pootočím kolem téměř o 180 stupňů a těch pár decimetrů stačí k překonání překážky. Navijákem, nebo klínem zaaretuji a další otáčka. Je to dobré tak k tomu vyproštění.
Nyní chci jet poprvé s obytkou a s vlekem do Lysé nad Labem, nevím, jak dopadnu. Autem to tam nechci rvát.
Je někdo z Lysé, kdo by případně pomohl v nesnázi??

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů