Autonaviják pro vytažení vleku z vody
Moderátoři: vilma, Pepa, david
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
když to dává na kouli změříš akorát censored. těžko si bude dávat na Superba dopředu navijál jak u offroada.
musí mít nějakou aretaci buď na kouli, nebo její držák, nejíp třeba nastavitelnou, když nemůýe být s autem v ose. principielně to, co je možná na tom nosiči kol, co jsem neviděl
vicky, ty nožičky vod koulemetu by na ty tuny musely bejt sakra dost velký a i kdyby byly, tak se přes ně hravě zvedne i se zadkem Superba
Produktmerkmale
• max Zugkraft: 5440 kg / 12000 lbs
• max. Zuggeschwindigkeit (gemessen ohne Belastung): 6,5m/min
• Spannung: 12 V | Motorleistung: 4,0 kW
• Getriebeübersetzung: 265:1 | Getriebe: 3 Stufen
• Stahlkabel: 28 m / Ø 9,4 mm | Masse Lochmuster: 254 x 114 mm
Při 4 kW motoru, 3 stupňový převodovce, 9,4mm lanu a váze 40 kg bych těm 5 tunám možná i věřil
musí mít nějakou aretaci buď na kouli, nebo její držák, nejíp třeba nastavitelnou, když nemůýe být s autem v ose. principielně to, co je možná na tom nosiči kol, co jsem neviděl
vicky, ty nožičky vod koulemetu by na ty tuny musely bejt sakra dost velký a i kdyby byly, tak se přes ně hravě zvedne i se zadkem Superba
Produktmerkmale
• max Zugkraft: 5440 kg / 12000 lbs
• max. Zuggeschwindigkeit (gemessen ohne Belastung): 6,5m/min
• Spannung: 12 V | Motorleistung: 4,0 kW
• Getriebeübersetzung: 265:1 | Getriebe: 3 Stufen
• Stahlkabel: 28 m / Ø 9,4 mm | Masse Lochmuster: 254 x 114 mm
Při 4 kW motoru, 3 stupňový převodovce, 9,4mm lanu a váze 40 kg bych těm 5 tunám možná i věřil
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Tak jsem to asi napsal nedostatečně pochopitelně. To se mi občas stává.
Je úplně buřt, jak ti stojí auto. Postav si ho klidně bokem k vodě (samoyřejmě přeháním). Důležitý je, aby osa navíjecího bubnu protínala osu koule. Já to mám na půlmetrový tyči, takže osa toho bubnu (když píšu buben, tak myslím buben a ne naviják jako celek) musí být přesně v ose té tyče. Pak to funguje bez jakékoliv aretace. Už samotný díry od výrobce byly v ose bubnu, takže jsem opravdu neobjevil ameriku.
Nechci se tu s nikym hádat. Určitě máte nožičky a nosiče na kola vyzkoušený. Já mám vyzkoušený provedení, který jsem tu dal na fotce. Používal jsem to celou loňskou sezónu a funguje to bezvadně. Jen, jak jsem psal, drobná nepřesnost při výrobě mi způsobuje, že to táhne (opravdu nepatrně) víc k jedný straně. Možná, že kdybych povolil šrouby a pohnul s navijákem jen v toleranci děr, tak to bude stačit.
To mírný tažení ke straně ale berte s rezervou. Já jsem neskutečnej, až chorobnej puntičkář.
Vždycky se snažim najít to nejjednoduší řešení. To proč to tu ještě rozepisuju, je pro případný zájemce o tuhle výbornou metodu tahání lodě z vody. Jen, aby se nezalekli a nevymýšleli blbiny. Celý je to jednoduchý a funguje to.
Je úplně buřt, jak ti stojí auto. Postav si ho klidně bokem k vodě (samoyřejmě přeháním). Důležitý je, aby osa navíjecího bubnu protínala osu koule. Já to mám na půlmetrový tyči, takže osa toho bubnu (když píšu buben, tak myslím buben a ne naviják jako celek) musí být přesně v ose té tyče. Pak to funguje bez jakékoliv aretace. Už samotný díry od výrobce byly v ose bubnu, takže jsem opravdu neobjevil ameriku.
Nechci se tu s nikym hádat. Určitě máte nožičky a nosiče na kola vyzkoušený. Já mám vyzkoušený provedení, který jsem tu dal na fotce. Používal jsem to celou loňskou sezónu a funguje to bezvadně. Jen, jak jsem psal, drobná nepřesnost při výrobě mi způsobuje, že to táhne (opravdu nepatrně) víc k jedný straně. Možná, že kdybych povolil šrouby a pohnul s navijákem jen v toleranci děr, tak to bude stačit.
To mírný tažení ke straně ale berte s rezervou. Já jsem neskutečnej, až chorobnej puntičkář.
Vždycky se snažim najít to nejjednoduší řešení. To proč to tu ještě rozepisuju, je pro případný zájemce o tuhle výbornou metodu tahání lodě z vody. Jen, aby se nezalekli a nevymýšleli blbiny. Celý je to jednoduchý a funguje to.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Hihi... tak ted jeste vyresit, jak do toho dostat 300A a bude to OK!
Jestli to fakt ma tah 5t, tak to jakejkoliv uchyt typu drzak na kola rozmeta po okoli pri sebemensim naznaku zateze.
Teda k tem nozickam - mozna budou sakra velky, ale to bude cokoliv, co je vhodny na tuhle obludu. V tom pripade opravuji svuj navrh, nozicky udelat tak, aby se dokazaly sklopit ve chvili, kdy auto couvne, tak totiz nebude mozny jima zvednout auto do vejsky, ale budou jenom stabilizovat navijak.
Edit: Zdendo, ja naprosto nepochybuju, ze ten tvuj navijak funguje. Akorat se mi zda, ze by se dal jeste trochu o neco oprit, aby se na ty kouli nemohl bimbat. Naraznik se nehodi, aretovat to napevno na kouli je hovadina, tak mne napadla ta zem, precejen, na tu se da celkem spolehnout. A 5t navijak neni zadny orezavatko.
Jestli to fakt ma tah 5t, tak to jakejkoliv uchyt typu drzak na kola rozmeta po okoli pri sebemensim naznaku zateze.
Teda k tem nozickam - mozna budou sakra velky, ale to bude cokoliv, co je vhodny na tuhle obludu. V tom pripade opravuji svuj navrh, nozicky udelat tak, aby se dokazaly sklopit ve chvili, kdy auto couvne, tak totiz nebude mozny jima zvednout auto do vejsky, ale budou jenom stabilizovat navijak.
Edit: Zdendo, ja naprosto nepochybuju, ze ten tvuj navijak funguje. Akorat se mi zda, ze by se dal jeste trochu o neco oprit, aby se na ty kouli nemohl bimbat. Naraznik se nehodi, aretovat to napevno na kouli je hovadina, tak mne napadla ta zem, precejen, na tu se da celkem spolehnout. A 5t navijak neni zadny orezavatko.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
zdendo, máš samo pravdu. jen máš buben užší než má david... čím širší buben, tím víc to táhne do strany, když je lano v kraji. částečně to vyrovnává délka držáku. čím delší, tím lepší.
já s navijákama netahám rok, ale zatahoval 15let roury do země a roury do roury. ročně kolem 4 - 6km. vázali jsme upravený navijáky na držáku za kde co, včetně koule a vím sakra dobře, co to dělalo, když to dobře nebylo.
btw: kuli jsme nikdy neutrhli, zato jsme klidně tahali zašpalkovanýho naloženýho Mastera po asfaltu
já s navijákama netahám rok, ale zatahoval 15let roury do země a roury do roury. ročně kolem 4 - 6km. vázali jsme upravený navijáky na držáku za kde co, včetně koule a vím sakra dobře, co to dělalo, když to dobře nebylo.
btw: kuli jsme nikdy neutrhli, zato jsme klidně tahali zašpalkovanýho naloženýho Mastera po asfaltu

- sucri
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř zář 30, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kunín,okr. N. Jičín
Ahoj,
taky se přidám,máme s kamarádem udělané dva navijáky,úplně stejné jako Zdena12345 a šlapou bezvadně.Loni jsme je používali celou sezonu k plné spokojenosti.Zkoušeli jsme,co to vydrží,než to zapojíme na vlek s lodí,tak jsme tím spojili dvě dodávky.Trafik to měl na tažném a já s Tranzitem na druhém konci.Do mírného kopce mě Svaťa přitahoval po asfaltu a já stál na brzdě.Kola se smýkali a naviják tahal dále.Po této zkoušce jsme začali bez obav spouštět lodě a nebyl problém.
Mohu jen doporučit.
Mirek.
taky se přidám,máme s kamarádem udělané dva navijáky,úplně stejné jako Zdena12345 a šlapou bezvadně.Loni jsme je používali celou sezonu k plné spokojenosti.Zkoušeli jsme,co to vydrží,než to zapojíme na vlek s lodí,tak jsme tím spojili dvě dodávky.Trafik to měl na tažném a já s Tranzitem na druhém konci.Do mírného kopce mě Svaťa přitahoval po asfaltu a já stál na brzdě.Kola se smýkali a naviják tahal dále.Po této zkoušce jsme začali bez obav spouštět lodě a nebyl problém.
Mohu jen doporučit.



Mirek.
- Pefry2012
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 204
- Registrován: ned črc 22, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
ahoj, ja teda nevim, ale kdyz se kouknu na prvni eshop, kde prodavaji navijaky, tak to tam maji napsane...nechci sem davat odkaz, aby me nekdo nezastrelil
, ale viz napr. text..
...Elektrický vrátek pro napětí 230V s tažnou silou 500 kg při kolmém tahu a až 3700 kg vodorovně.Tažnou sílu je možné ještě zdvojnásobit pomocí kladky (není součástí dodávky).Vrátek je vybaven automatickou elektromagnetickou brzdou,lanem s hákem a kabelovým dálkovým ovladačem s funkcí CENTRAL STOP 6m dlouhým.
takze pohledat na webu nebo napsat vyrobci a musi to dodat..
petr
Edit: nez jsem to dopsal, tak koukam, ze muj prispevek je uz trochu pozadu
..

...Elektrický vrátek pro napětí 230V s tažnou silou 500 kg při kolmém tahu a až 3700 kg vodorovně.Tažnou sílu je možné ještě zdvojnásobit pomocí kladky (není součástí dodávky).Vrátek je vybaven automatickou elektromagnetickou brzdou,lanem s hákem a kabelovým dálkovým ovladačem s funkcí CENTRAL STOP 6m dlouhým.
takze pohledat na webu nebo napsat vyrobci a musi to dodat..
petr
Edit: nez jsem to dopsal, tak koukam, ze muj prispevek je uz trochu pozadu

- avalon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 547
- Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Bratislava
vidim ze tato tema fici
co sa tyka sily tahu navijaka kontra max tahu tazneho o nic nejde kym nie je auto pribite k zemy, ja som s tym spominanym navijakom 2500lb tahal raz lod z vody a kedze mi koleso na privese zapadlo pod kamen potiahol som po trave aj vlastne auto. Lod do 1000kg + prives / Ford focus combi. Co sa tyka fixacie papuce navijaku, zafixuj ju o samotnu fajku gule. Nejedna sa o nejako velku silu ide o to len nech ti to na tej guli sedi bez zbytocneho vykrucania. Cim to budes mat viac v osi tym sa to bude menej tocit. Mne sa to tocilo len koli tomu ze som krutil s pakou, ak to navija motor nemalo by to vpodstate robit vacsi problem. Fixoval by som to skor do stran ale vertikalne by som tomu volu urcite ponechal. Kolko amper bere ten tvoj navijak a aku mas baterku?

- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Ten bazmek z odkazu, co sem dal Ante se mi vůbec nelíbí. Je to jen můj názor.
Neni to kvůli tomu, že to stojí doslova 2x tolik co muj naviják.
Ten druhej kloub (hned u navijáku je tam špatně). Všiměte si jak prasácky se lano navíjí. To je tím kloubem. Já jsem psal, že se mi navíjí trochu ke straně. Ale takto prasácky bych to snad ani nenavíjel. Za chvilku mu to lano půjde do háje. Navíc zkuste si tímto stylem navinout všech x metrů lana. Hned druhá vrstva se bude křížit a střihat s tou spodní. Lano se mu brzo roztřepí. To lano se ani nevleze na buben.
Tohle bych opravdu nedoporučoval. Navíc ta montážní deska, na kterou se naviják montuje už v mém případě byla součástí balení. Nevim, proč jí kupovat ještě jednou. Pozor, ty kabely se v nabídce z odkazu kupovaly zvlášt.
Neni to kvůli tomu, že to stojí doslova 2x tolik co muj naviják.
Ten druhej kloub (hned u navijáku je tam špatně). Všiměte si jak prasácky se lano navíjí. To je tím kloubem. Já jsem psal, že se mi navíjí trochu ke straně. Ale takto prasácky bych to snad ani nenavíjel. Za chvilku mu to lano půjde do háje. Navíc zkuste si tímto stylem navinout všech x metrů lana. Hned druhá vrstva se bude křížit a střihat s tou spodní. Lano se mu brzo roztřepí. To lano se ani nevleze na buben.
Tohle bych opravdu nedoporučoval. Navíc ta montážní deska, na kterou se naviják montuje už v mém případě byla součástí balení. Nevim, proč jí kupovat ještě jednou. Pozor, ty kabely se v nabídce z odkazu kupovaly zvlášt.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- hruby4
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 80
- Registrován: ned srp 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Žďár nad Sázavou - Tes 678 BT
ahojky já mám v plánu koupit tento navijak Elektrický naviják lana 12 V, Rinder cena je 2088 ,- budu s tím tahat ven loď o hmotnosti 1350 kg i s vozíkem.cena je rozumná ,tak snad neprodělám.
Víceúčelový elektrický naviják 12 V, možno používat jako přenosný, nebo dočasně nebo pevně namontovaný. Vhodný pro auta, lodě, camping. Kvalitní lano z nerez oceli. Certifikace CE.
Technická data navijáku:
- Rychlost lana se zátěží: 1,83 m/min
- Délka ocelového lana: 9 m
- Průměr ocelového lana: 6 mm
- Velikost háku: 3/4 otvor x 3/4 délka
- Napětí: 12 V
- Napájecí kabel: 12V připojovací kabel o délce 7,5 m
- Kabel dálkového ovládání: 2,6 m
- Montážní destička: 126 x 195 x 245 mm
- Hmotnost: 9,63 kg
Maximální hmotnost pojízdného břemena 2721 kg, plovoucího 2267 kg, absolutní zátěž 907 kg.
Součásti dodávky:
- Napájecí kabel s robustním připojením a ochraným spínačem
- Dálkové ovládání s vodotěsným připojením pro bezpečný provoz
- Vlečné ocelové lano 9 m s upevňovacím hákem
- Zařízení k montáži na spojce vlečného zařízení
- Nouzová klika a regulovatelná spojka
- Vratná kladka

Víceúčelový elektrický naviják 12 V, možno používat jako přenosný, nebo dočasně nebo pevně namontovaný. Vhodný pro auta, lodě, camping. Kvalitní lano z nerez oceli. Certifikace CE.
Technická data navijáku:
- Rychlost lana se zátěží: 1,83 m/min
- Délka ocelového lana: 9 m
- Průměr ocelového lana: 6 mm
- Velikost háku: 3/4 otvor x 3/4 délka
- Napětí: 12 V
- Napájecí kabel: 12V připojovací kabel o délce 7,5 m
- Kabel dálkového ovládání: 2,6 m
- Montážní destička: 126 x 195 x 245 mm
- Hmotnost: 9,63 kg
Maximální hmotnost pojízdného břemena 2721 kg, plovoucího 2267 kg, absolutní zátěž 907 kg.
Součásti dodávky:
- Napájecí kabel s robustním připojením a ochraným spínačem
- Dálkové ovládání s vodotěsným připojením pro bezpečný provoz
- Vlečné ocelové lano 9 m s upevňovacím hákem
- Zařízení k montáži na spojce vlečného zařízení
- Nouzová klika a regulovatelná spojka
- Vratná kladka
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
k čemu je potřeba naviják? Spouštěl jsem 1,6t loď do vody mockrát, stejně jako z vody. Když máte dobrej vozík a víte jak na to, tak si myslím není potřeba žádnej naviják.
můj osvědčený postup.
Když je sjíždák prudkej. Zacouvám s autem až po zadní kola/vejfuk k hladině. Loď už plave, odepnu ji z vozejku, autem vyjedu. Nahoru opačně, s vlekem co nejvíc do vody, aby loď plavala když je celá na vleku. Svižnější rozjezd, než loď zatíží vlek, tak máte s autem rychlost a žádná spojka netrpí, protože už je dávno sepnutá.
Když je sjíždák pozvolnej, tak dojedu co nejdál, přivážu vozík lanem, odpojím od auta a loď sama sjede do vody. Kde se loď s vlekem zastaví, tak daleko je potřeba dát vozík pro opětovný vytažení. Musíte se namočit, což mi nevadí, protože nedávám loď do vody, když se nejde koupat. Když jdete z vody, tak odtlačíte vlek tak daleko, aby se loď dotýkala maximalně zlezka přední rolny. Uvážete lano za vozík na kouli od auta. Dračí smyčkou, jinak to jde blbě povolit. A opět se rozjedete rychle, aby auto mělo rychlost než vozík s lodí ztěžkne. Až jste kousek od vody, dáte klíny a zacouváte k vozíku.
Možná, že trochu off topic, ale kdo začíná a neví, tak mu to snad přijde vhod. Kdo má lepší systém, tak ať ho používá.
Nezapomeňte po cestě párkrát zkontrolovat ložiska na vleku, protože když se vozík namáčí tak odchází.
můj osvědčený postup.
Když je sjíždák prudkej. Zacouvám s autem až po zadní kola/vejfuk k hladině. Loď už plave, odepnu ji z vozejku, autem vyjedu. Nahoru opačně, s vlekem co nejvíc do vody, aby loď plavala když je celá na vleku. Svižnější rozjezd, než loď zatíží vlek, tak máte s autem rychlost a žádná spojka netrpí, protože už je dávno sepnutá.
Když je sjíždák pozvolnej, tak dojedu co nejdál, přivážu vozík lanem, odpojím od auta a loď sama sjede do vody. Kde se loď s vlekem zastaví, tak daleko je potřeba dát vozík pro opětovný vytažení. Musíte se namočit, což mi nevadí, protože nedávám loď do vody, když se nejde koupat. Když jdete z vody, tak odtlačíte vlek tak daleko, aby se loď dotýkala maximalně zlezka přední rolny. Uvážete lano za vozík na kouli od auta. Dračí smyčkou, jinak to jde blbě povolit. A opět se rozjedete rychle, aby auto mělo rychlost než vozík s lodí ztěžkne. Až jste kousek od vody, dáte klíny a zacouváte k vozíku.
Možná, že trochu off topic, ale kdo začíná a neví, tak mu to snad přijde vhod. Kdo má lepší systém, tak ať ho používá.
Nezapomeňte po cestě párkrát zkontrolovat ložiska na vleku, protože když se vozík namáčí tak odchází.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
To martinptacek
Nejsem si jistej, že mluvíme o tom samym. Opravdu seš schopnej na cca 3 metrech (a i to je diskutabilní) rozjet auto a 1,5t vlek s lodí na takovou rychlost, aby spojka byla plně sepnutá a motor měl takový otáčky, aby nechcípnul? U nafty alespoň 1500 ot. u benzínu min. 2000 ot. Možná máš výrazně lehčí loď a možná máš auto s redukcí.
Ten naviják tu asi nikdo nikomu nevnucuje.
Výhody jsou jasný:
dá se manipulovat i s poměrně těžkou lodí
s lodí manipuluješ bez namočení
šetříš spojku auta
vytáhneš to i v místě, kde už samotný auto hrabe
při vytahování máš loď pod kontrolou. Vidíš co to dělá
hlavně.... je to neskutečná pohoda!!
Manželka mi mačká knoflíky na navijáku a já jsem na lodi.
Za to pohodlí při vytahování a šetření spojky ty 2 tis. za naviják rozhodně stojí.
Tvuj příspěvek beru jako podnětnej, ale do topiku o spouštění a vytahování lodí.
Plavbě zdar.
Nejsem si jistej, že mluvíme o tom samym. Opravdu seš schopnej na cca 3 metrech (a i to je diskutabilní) rozjet auto a 1,5t vlek s lodí na takovou rychlost, aby spojka byla plně sepnutá a motor měl takový otáčky, aby nechcípnul? U nafty alespoň 1500 ot. u benzínu min. 2000 ot. Možná máš výrazně lehčí loď a možná máš auto s redukcí.
Ten naviják tu asi nikdo nikomu nevnucuje.
Výhody jsou jasný:
dá se manipulovat i s poměrně těžkou lodí
s lodí manipuluješ bez namočení
šetříš spojku auta
vytáhneš to i v místě, kde už samotný auto hrabe
při vytahování máš loď pod kontrolou. Vidíš co to dělá
hlavně.... je to neskutečná pohoda!!


Za to pohodlí při vytahování a šetření spojky ty 2 tis. za naviják rozhodně stojí.
Tvuj příspěvek beru jako podnětnej, ale do topiku o spouštění a vytahování lodí.

-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
tahal jsem vždycky s předním náhonem lodě kolem 1600kg i s vlekem. Pokaždý autem co mělo na kouli 2t. Transporter atd.
Na písku je to těžký, lepší vybrat jinej sjíždák, nebo smetákem víte co. Nikomu jeho naviják neberu. Jsou i tací co si objednají jeřáb za pár stovek, nebo mají na lodi gril(taky jsem ho měl a taky se mi smáli xD). Ruce si odpočnou, ale vidět loď na kšárách mě nikdy na klidu nepřidalo.
V dubnu na brněnský přehradě dávám loď, namočím se po kolena se sebezapřením, ale nic to není. Jdu si pak bokem umýt ruce, na tom mechu mi to podklouzlo a zjistil jsem, že dubnová voda je normálně koupací.
Na písku je to těžký, lepší vybrat jinej sjíždák, nebo smetákem víte co. Nikomu jeho naviják neberu. Jsou i tací co si objednají jeřáb za pár stovek, nebo mají na lodi gril(taky jsem ho měl a taky se mi smáli xD). Ruce si odpočnou, ale vidět loď na kšárách mě nikdy na klidu nepřidalo.
V dubnu na brněnský přehradě dávám loď, namočím se po kolena se sebezapřením, ale nic to není. Jdu si pak bokem umýt ruce, na tom mechu mi to podklouzlo a zjistil jsem, že dubnová voda je normálně koupací.
Mám auto s předním pohonem a vlek jenom 750 kg. Používám ruční naviják, nebo dlouhé lano a tahám autem, které je téměř na rovině, nebo přímo autem. Pokud mám odpřaženo, tak dávám vzadu k vleku kolečka, aby se loď nezváhla na motor.
Loni se mi stalo, že žádná metoda nepomohla, protože ve vodě byl schůdek z kamenů a nešlo s tím pohnout. Vyrobil jsem si takovou vychytávku. Mám metrovou tyč a na jednom konci mám 2 čepy, které se vejdou do protilehlých otvorů v disku přívěsu. Pak poměrně malou silou ručně pootočím kolem téměř o 180 stupňů a těch pár decimetrů stačí k překonání překážky. Navijákem, nebo klínem zaaretuji a další otáčka. Je to dobré tak k tomu vyproštění.
Nyní chci jet poprvé s obytkou a s vlekem do Lysé nad Labem, nevím, jak dopadnu. Autem to tam nechci rvát.
Je někdo z Lysé, kdo by případně pomohl v nesnázi??
Loni se mi stalo, že žádná metoda nepomohla, protože ve vodě byl schůdek z kamenů a nešlo s tím pohnout. Vyrobil jsem si takovou vychytávku. Mám metrovou tyč a na jednom konci mám 2 čepy, které se vejdou do protilehlých otvorů v disku přívěsu. Pak poměrně malou silou ručně pootočím kolem téměř o 180 stupňů a těch pár decimetrů stačí k překonání překážky. Navijákem, nebo klínem zaaretuji a další otáčka. Je to dobré tak k tomu vyproštění.
Nyní chci jet poprvé s obytkou a s vlekem do Lysé nad Labem, nevím, jak dopadnu. Autem to tam nechci rvát.
Je někdo z Lysé, kdo by případně pomohl v nesnázi??
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů