Sailing team

Povídání o jachtingu, moři a vodě kolem nás ...

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Lakomec

Sailing team

Příspěvekod Lakomec » úte lis 27, 2007 5:25 pm

Ahoj, zdravím všechny jachtařky/jachtaře, čechy i slováky. Od roku 2000 pluji vodami Jadranu a Egejského moře. V posledních letech si s kamarádama pronajímame jachtu dlouhodobě, trávím v Řecku celé září a říjen. Je to fajn, získáme slevy na pronájem, neplatíme různé poplatky (úklid lodě a pod.), v ceně je automaticky ONE WAY, protože každá posádka pluje jinou trasou. neřešíme problémy s naloděním a vyloděním, když je zkrátka počasí proti nám, původní parta skončí a nová začne někde jinde. Nemáme ani problém s loděma, protože si nás charterovka váží, ale znáte to, pořád se vracíte na cizí loď. Už mnohokrát jsem řešil dilema, jestli si přece jen nepořídit loď vlastní. Ale co pak? Budu schopen loď efektivně provozovat, nebo se ze mne stane její otrok? Věřím, že mnoho z vás, kteří na moři trávíte víc než jen jednu dovolenou ročně, takové úvahy má za sebou. Já se však nevzdávám a mám v plánu založit klub ( s.r.o., a.s., sdružení, cokoli ), který bude schopen reálně fungovat , být ekonomicky nezávislý a hlavně, mít vlastní jachtu. Vím, že alfou a omegou každé investice, a u jachty to platí zvlášť, je její návratnost. Při fungování klubu o členské základně 80 - 100 lidí (tzn. 10 posádek) a četnosti jejich výskytu na moři 20 dní v roce je o vytížení postaráno. Lákají mě nové revíry, ale hlavně mě láká kvalitní jachting s dobrýma jachtařema. Není problém si dnes koupit letenku a letět do Karibiku, ale je problém najít jachtařský revír, skloubit to s termínem a pak ještě s jachtou vhodnou pro kvalitní jachting. O ceně raději ani nemluvím. Mám chuť to aspoň zkusit, dát dohromady stejně postižené jachtaře jako jsem já a uskutečnit to. Začneme Egejským mořem, pak středozemním, můžeme pokračovat na sever k břehům Anglie a dál do severního moře a na Balt, anebo na jih směr Madeira, Kanárské ostrovy, Kapverdy a pak už je to jen kousek do Karibiku. Pak třeba kolem Sv. Heleny do JAR, na Madagaskar, Indickým oceánem na Seycheles, do Azie, Indonézie, Austrálie a na Nový Zéland. Přes Polynesii je to kousek na Havaj a panamským průplavem zpět do Atlantiku. Kolem Hornova mysu si troufneme taky, ale chce to čas.
Výhody takového klubu? při normálním plánování minimální prostoje jachty, jachta vždy dobře připravena pro další posádku, ONE WAY plavby samozřejmostí.
Vím, že vlastnit jachtu je náročné, jak organizačně, tak ekonomicky. Zabezpečovat servis, běžnou údržbu, plachty atd. Ale když je na koho se spolehnout a vytížení jachty je v pořádku, bude sedět i ekonomika. Zkuste se nad tím zamyslet a pokud vás něco podobného už napadlo anebo o tom jen přemýšlíte, neváhejte napsat. Věřím, že takových jako já je nás víc a že to nakonec dáme dohromady. Mějte se
Petr
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

klub

Příspěvekod pecho » úte lis 27, 2007 5:53 pm

Ahoj Pelako,
je to dobrej nápad myslím teoreticky, prakticky no nevím nevím, jak ty lidi otestuješ,co jsou zač, ze začátku bude každej plnej ideálů, ale život chystá různé nástrahy a obávám se, že....... nechci domýšlet. Možná, že už jsem na světě dost dlouho a už jsem ledacos zažil, takže jsem spíše skeptik. Ale dej vědět,co a jak chystáš příští rok, je tu pro to někde topic, předběžně se mnou počítej,Chorvatsko už nechci.
Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Komín
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 222
Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Komín » úte lis 27, 2007 7:53 pm

Ahoj Petře,
čtrnáct let se zabývám daňovým poradenstvím a několika právnickým osobám jsem pomáhal překonat porodní bolesti a udělat první krůčky. Ale zároveň jsem byl také svědkem problémů, které provázejí ukončení činnosti takových společností, když nefungují podle prvních představ jejich zakladatelů. A od té doby se nových nadčenců ptám: "Víte co budete dělat, když se vám nebude dařit? Založit společnost nebo občanské sdružení je sranda ve srovnání s likvidací takového subjektu." A co ty? Už víš, co budeš dělat, když nebude co dělat? Když nebude kdo by dělal? Když nebude za co? Je to smutné, ale hned na začátku je dobré myslet na konec.
Pokud tě moje a jiných skeptické řeči neodradí, ozvi se. Rád ti pomůžu, alespoň zkušenostmi jiných.
Držím ti palce Komín
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte lis 27, 2007 10:19 pm

Nielen že to nie je dobrý nápad, ale je to aj absolútne nereálne. A to sa považujem za nevyliečitelného optimistu. Prepáč za môj názor.
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvekod RadekS » stř lis 28, 2007 7:06 am

Něco podobného jsem zažil s lodí FERA. Skupina asi 10lidí vlastnila podílově loď 12 metrů dlouhou. Vlastníci byli zároveň také kapitáni. Každý měl 2 - 3 plavby v roce na 2 - 3 týdny. Oblast plavby Evropa. Začínalo se na jaře v HR pak Řecko, Itálie, Baleáry, Španělsko a zpět (různě, dle zájmu posádek). Nová posádka na loď jedoucí autem z půjčovny (9- ti místný Tranzit) vystřídala starou posádku na lodi a stará posádka jela domů vrátit auto. Makalo to celkem dobře, pokud vím tak 10 let. Byl jsem s nimi 4x. Loď vydělával jen na údržbu a zimování, takže kojné vycházelo na 300 - 500 kč/den v době, kdy ostatní chtěli 1000 na den. Okolnosti zániku tohoto družstva vím jen mlhavě. Po 10 letech bylo potřeba udělat nějaké větší opravy, chtělo to nový motor, někteří vlastníci už byli ve vyšším věku.... Prostě loď prodali a byl konec.

Systém považuju za dobrý, ale nevím, jestli by fungoval ve světovém měřítku. Urvat 2 týdny dovolené, zaplatit letenku na druhý konec světa a zpátky zase od z jiného místa, to bude fuška dát dohromady 1 posádku, natož vyplnit celý rok, nebo plavbu okolo koule. Je to náročné na organizaci. Ikdyž je to velmi exotické a lákavé. Idioti na plavbě kolem světa brali od zájemců 150 dolarů za měsíc (od Čechů, cizinci platili 300) a narváno moc neměli.
Lakomec

Lakomec

Příspěvekod Lakomec » stř lis 28, 2007 11:28 am

Děkuji všem za názory, i za rady, Sám jsem ekonom, tahám firmy z průšvihů, najímají si mě jako krizového manažera. Takže s Komínem plně souhlasím, je potřeba začít na konci. Nicméně, nehledám způsob, jak to nejde, hledám jeden jediný, možná kompromisní, modifikovaný, jak to jde. A věřím že ho najdu. Vlastně, ani není co hledat. Pořídit si jachtu a pak ji provozovat. Jenže k tomu je potřebné to plánování, využití lodě atd.
Ahoj
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 28, 2007 7:34 pm

Časy keď sa okolo velkej námornej plachetnice združilo aj 100 ludí sú dávno preč a myslím si že nenávratne. Nie že by vtedy boli lepší ludia a nehádali sa, oni nemali totiž inú možnosť. Dnes je situácia vďaka čártrom podstatne iná, ale to je všeobecne známe. Zmenila sa aj spoločnosť. Dnes sú ludia bohatí a tí kašlú na nejaké združovanie, potom sú ludia chudobní a tí na to nemajú. A tí čo sú v strede , tak tí musia makať aby si udržali životný štandart a na nejaké velké výlety nemajú čas a ani náladu. Takže sú tu len dve skupiny obyvatelov ktoré majú čas a peniaze. Prvá skupina sú slobodní tridsiatnici, tzv. zlatá mládež čo slušne zarába, nemajú rodinu o ktorú sa musia starať, takže o svoje peniaze a dovolenku sa s nikým nemusia deliť. Takže možno takí by sa dali nalákať na každoročné dovolenky v nových a zaujímavých destináciách. Ale pochybujem že by mali záujem o dlhé a nudné preplavby. Ale to by sa koniec koncov dalo objednať /zaplatiť/ u yachtárov-námorníkov. A druhá skupina sú petdesiatnici, tzv. stará garda, ktorí sú ešte relatívne zdraví, majú dobré pracovné posty, alebo prosperujúce firmy, deti sú odrastené, manželka ich doma len otravuje, na frajerku sa necítia, tak čo im chudákom zostáva, polovačky, alebo jachting. Obydve tieto skupiny sú dosť velké, takže možno by sa dali zohnať partie s nadšením pre takúto vec. Ale čo je obrovskou prekážkou je spoločné vlastníctvo lode, obydve skupiny majú totiž dostatok životných skúseností aby vedeli do čoho by vstúpily.
Takže viem si reálne predstaviť, že by loď vlastnili dvaja-traja nadšenci, ale nie desiati. Dnes najčastejšie riešenie vlastnenia lode je osobné vlastníctvo a majitel si buď zháňa klientelu-posádku a je osobne na lodi, alebo má pár ludí-kapitánov ktorým sa nebojí zveriť svoju loď.
Resumé: Honzík, Pepa a Ferda majú spolu loď a sú ochotní požičať ju Jirkovi a Jardovi a nikomu cudziemu ju nepožičajú, lebo sa boja že im ju zničia. Každí z nich ide 2-3 x do roka na loď, teda loď odpláva asi 12-13 týždňov čo bohato stačí na pokrytie réžie.
O takýto model sa snažím ja, ale nie príliš úspešne. Mám skoro dokončenú 9 m loď a možno ak ju dokončím tak niekoho nájdem, ale pokial treba na nej robiť, tak sa nikto nehrnie.
Je ešte jeden model v hre a to kúpiť 13-14 m loď, staršiu, ale v dobrom stave. Problém je len jeden, že nikto nemá na to peniaze. Takže tolko od večného optimistu so životnými skúsenosťami.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » stř lis 28, 2007 10:26 pm

Libor nedávno napsal, že bychom měli založit vlákno, kde budeme ukládat ,,zlaté věty,, , jež se občas komusi podaří pronést. Denisi, tento tvůj poslední příspěvek, bych tam dal celý.U těch padesátníků, kam patřím, jsi trefil všechno, úplně všecičko. Smutné, ale pravdivé. Ten kruh je těžké rozetnout. Pominu li vyjímky, jež potvrzují pravidlo, chce li někdo vytvořit života schopný projekt, měl by se asi držet uvnitř těchto imaginárních mantinelů. I tak se dají vymyslet projekty zajímavé.
NAPŘÍKLAD.
Loni jsme tu nadhodili myšlenku zorganizovat plavbu jachtig info. Měli jsem na mysli vyplout společně v trochu jiné destinaci, než notoricky známém HR. Určitě řada z vás o tom přemýšlí, ale třeba si říká, že na poprvé by to chtělo nebýt tam sám s nezkušenou posádkou, ale s partou jež ví oč jde a třeba s někým, kdo už tam byl. Mě osobně by se takový projekt moc líbil. Není náročný a mohl by být zajímavý pro řadu lidí. Přesto, že jsme v tomto duchu o tom s Baharisem dosti psali, odezva žádná. Sešel se rok s rokem a je nás tu více,

TEDY, ZNOVU SE POKUSÍM OTEVŘÍT OTÁZKU PLAVBU KAPITÁNŮ, jak ji v loňském roce Baharis pojmenoval.
Najde se tu cca 6 lidí, co by příští rok chtělo společně zkusit Řecko?
Pepa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 28, 2007 10:51 pm

Pepo, nebudeš veriť, ale teraz som si na to spomenul a napísal som SZ Baharisovi čo on na takú plavbu, ja som mal na mysli ako minimum preplavbu z HR do Talianska. Ale môže byť aj iné.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 655
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milos » stř lis 28, 2007 10:59 pm

Rád by som sa takej akcie zúčastnil. :) A je mi do istej miery jedno kde a aká bude trasa.
Predpokladám, že by sa jednalo o týždňovú plavbu.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » čtv lis 29, 2007 8:58 am

Tak to je v háji. Musím tedy ještě čekat cca 17 let (do 50). :mad:
.
.
.
.
.
.
Snad to nějak urychlím ;)
Lakomec

Sailing team

Příspěvekod Lakomec » čtv lis 29, 2007 10:42 am

Super, je skvělé, že se o tom diskutuje. Už vás všechny nebudu dál unavovat, uvidíme, co se podaří. Jinak tá plavba je dobrý nápad. Pokud budete mít zájem, rád vám všem, kteří budete mít zájem, pomůžu zorganizovat Řecko - Egejské moře. Jsem tam už tři roky, mám tam slušné zázemí a i trasy jednotlivých plaveb dokážu naplánovat tak, aby se dalo stihnout vše pěkné. Ale počítejte s tím, že to je plavba tak na 10 dní, a je v tom i Turecko, Bodrum, který je moc pěkný. Dá se vymyslet cokoli, ONE WAY, anebo plavba z Atén do Turecka za 10 dní a pak zpátky nonstop. Letos jsem to absolvoval sám, převážel jsem loď zpět do Atén z Kosu, měl jsem neskutečné štěstí na vítr, zvládl jsem to za necelých 26 hodin.
Pokud mě vemete, rád do toho na podzim půjdu.
Petr
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

předběžnej plán

Příspěvekod pecho » čtv lis 29, 2007 4:45 pm

Petře, máš už aspoň nějakej návrh plaveb na příští rok? Docela bych měl zájem. Záleží na termínech.Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8595
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 84
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv lis 29, 2007 8:44 pm

Petře, kdysi jsem se podobnou myšlenkou taky zabýval (ještě jsem ji zcela neopustil), ale čím více jsem se o problematice dozvěděl, tím více se mi to vzdaluje v nedohlednu. Denis podstatu problému vystihl jako ten nejlepší znalec lidských duší. :good:

Jako nejshůdnější se mi v současné době jeví a tímto ti dávám tip na zvážení:
- vybrat vhodnout loď
- přes renomovanou společnost realizovat chartermanagment
- po splacení pak postupovat cca v duchu toho co jsi psal

Výhody:
- neobsazuješ loď sám, máš partnera
- investice se ti rychleji vrátí, než kdyby jsi to dělal sám
- čerpáš své týdny kdekoliv po světě bez náročných přeplaveb (snáze sezeneš klienty)
- nemusíš zakládat klub a mít starosti kolem toho
- vyzkoušíš si jaké to je....
- nestaráš se o servis a údržbu

Nevýhody:
- po dobu trvání smlouvy jseš vázán s lodí zpravidla na jednu lokalitu
- stav lodi po ukončení nemusí být zrovna nejlepší
- nepopluješ hned do vzdálených destinací dle tebe

Slyšel jsem o lidech co takto snížily potřebu vstupního kapitálu. Pokud se ti zadaří loď otočit takto 2x (8 - 10 let), máš ji pak za velice zajímavou cenu.

Ještě je možnost hledat takové lodě po ukončení programu, koupit levněji, dovybavit a vyplout. Takto to zkusili Vláďa s Milanem (na lodi kterou dobře znám), s plavbou kolem koule. Bohužel už skončili po nějakých 2600Nm... http://www.cestakolemsveta.bravehost.com/czech.htm
Lakomec

sailing team

Příspěvekod Lakomec » pát lis 30, 2007 10:15 am

Ahoj Libore, nevím, nechce se mi k tomu teď vracet. jelikož nejsem na moři absolutní nováček, pohrávám si s tou myšlenkou dost dlouho. Jelikož nejsem už úplně nejmladší - padlo tady pojmenování zlatá mládež, neženu se do ničeho zbrkle. A protože mám život zorganizovaný celkem fajn, nic mě netlačí. Jen vždy když se vrátím po dvou měsících z moře, tak ty myšlenky jsou intenzivnější. Nikdy bych nešel do chartermanagmentu. Nepatřím k těm, kteří v tom vidí investiční příležitost a pak někdy jachtu budou vlastnit. Nepřežil bych, když vidím, jak se k lodím chovají lidi. U mě je provozování jachty spojeno s vlastnictvím, a to beze zbytku. Svým způsobem rozumím všem příspěvkům od všech, nicméně je neřeším. Když se kouknu teď zpět na toto fórum, je to zajímavé, pořád se něco řeší a ani ta plavba kapitánů se neudělala. Vypovídá to o nás, o prioritách a o tom, jak všichni jen kecáme. Ale když máme něco udělat, už je to horší. Já na moře jezdím jen s kamarádama, protože si neumím představit, že bych tam byl s cizíma, kteří si to zaplatí a vždy je tam nějakej blbec, z kterého Tě šlehne. Já na moři hledám pohodu, myslím duševní, a vždy si tam vyčistím hlavu od všech starostí a problémů. Když jsem to sem napsal poprvé, asi jsem ani nechtěl slyšet ohlasy na pořízení jachty jako takové, ale spíš vysondovat zájem, jestli třeba pár lidí by mělo zájem vědět, že pojedou na konkrétní lodi na dovolenou, že jeden rok pluje třeba v Řecku, druhý Lipary, třetí přeplavby po středozemním moři, čtvrtý od Gibraltaru po Kanáry, pátý Kanáry - Kapverdy a tak dále. A že ta loď je pořád v dobrém stavu, že se občas zůčastí nějaké regaty atd. Vidím to na sobě, zkušenosti se sbírají dlouho a nic nejde přeskočit. A když se ohlédnu zpět a vybyvím si všechny lodě, které jsem měl, už můžu říct, že kdybych to byl jen tušil, tak si ji nikdy nevezmu. Co mi je platné, že mi pak proplatí prostoje za opravy, když jsem chtěl plout. Ale i to jsou zkušenosti, díky tomu už teď nemám jediný problém.
Jenže to nemá cenu tady rozebírat, chtěl jsem znát názor, a dozvěděl jsem se ho. Ale jak říkám, pracuji na tom dál, jsou rozjednány nějaké vyrianty a uvidíme.
Uživatelský avatar
Meryl
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 236
Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

sailing team

Příspěvekod Meryl » pát lis 30, 2007 2:34 pm

Ahoj Petře,

tohle téma mne hodně zajímá a určitě bych stála o podrobnější informace,
až tuhle akci rozjedeš.
Sama o něčem podobném uvažuji (buď koupit loď nebo se k někomu přidat).
K vážnému rozhodnutí mi chybí dostatečná praxe na moři
a samozřejmě informace, které zatím sbírám kde se dá.

Ale přikláním se k názoru Denise, že by bylo lepší, aby byli 2-4 vlastníci,
kteří se lépe dohodnou a např. členové klubu.

Zdraví Meryl

;)
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 714
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 66
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » pát lis 30, 2007 3:11 pm

Pro mne je forma souručenství (jiný pracovní název mne nenapadl) otevřenou věcí. Konkretizace této představy je pro mne zatím nepotřebná, ale ve chvíli, kdy se bude blížit dokončení mé lodi, v tu chvíli bude aktuální. Proto se zájmem čtu názory, dohady a zkušenosti. Děkuji za takovou diskuzi.
Lakomec

sailing team

Příspěvekod Lakomec » pát lis 30, 2007 3:14 pm

Ahoj Meryl, klidně o tom pokecáme. Pošli email, a domluvíme se. Měj se
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

dotaz

Příspěvekod pecho » pát lis 30, 2007 3:19 pm

A jak vono to je, když bude několik majitelů a teď každý vezme na loď sebou nějakou partu lidí, Chorvati dělají zle, že to je černej charter, jsou tam nějaké podmínky o polovině posádky, teď už z hlavy nevím a co ostatní země, Řecko, Itálie atd.? Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Meryl
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 236
Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Meryl » pát lis 30, 2007 3:39 pm

No, to je právě to, co také nevím.
V Chorvatsku je to 2,5 násobek počtu posádky, co je v techničáku.
Chorvatsko je v podstatě socialistickej stát
a očekávám, že by se spoustu věcí mohlo změnit se vstupem do EU.
To bude ale bůhví kdy.

Ví někdo jaká je situace v Řecku nebo Itálii ?

Meryl
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » pát lis 30, 2007 4:25 pm

Richard píše:Pro mne je forma souručenství (jiný pracovní název mne nenapadl) otevřenou věcí. Konkretizace této představy je pro mne zatím nepotřebná, ale ve chvíli, kdy se bude blížit dokončení mé lodi, v tu chvíli bude aktuální. Proto se zájmem čtu názory, dohady a zkušenosti. Děkuji za takovou diskuzi.


na tvem miste bych takovou vlastnorucne postavenou lod jako stavis ty sveril jen lidem, ktery znam velmi velmi dobre az dokonale. jinak bych byl v permanentne prednasrane nalade z toho, co se s lodi zase stane.

ale tohle, z meho pohledu, plati pro jakekoliv spolecne vlastnictvi.
lidi se musi velmi dobre znat, aby vedeli, ze se shodnou + musi mit jiste moralni vlastnosti aby se byli schopni dostat pres neshody.
tohle zadna sebelepe napsana smlouva dokonale nevyresi a nenahradi.

spolecne vlastnictvi lode si dovedu velmi dobre predstavit do poctu 3 vlastniku , taknejak predstavit do poctu 5
...a uspech u vsech cisel nad 5 uz je neco jako vyhrat ve sportce
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 714
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 66
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » pát lis 30, 2007 5:03 pm

Simone,
jsem už dlouho na světě, vím, že společné vlatnictví je nástrojem ďábla a snad jsem prost naivních představ. Jsem schopen utáhnou provoz i náklady sám ... přesto mi to připadá jako ztracená šance.
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

vlastnictví loďky

Příspěvekod pecho » pát lis 30, 2007 5:40 pm

Mám mj. známého, který vlastní Sun Odyssey 38 a má ji v Hramině. I když nemá nedostatek peněz, tak uvažuje, že ji prodá, protože roční náklady v marině jsou již neúnosné, teď asi před pár lety, jak to tam vichřice pomlátila lodě v marině, tak ty opravy taky něco stály i když to má pojištěné. A s ním to dohromady skipperují 3 lidi. Náklady na provoz neustále rostou. Takže já to vidím, že si chutě na vlastní loď nechám zajít a zacharteruju si loďku vícekrát za rok dle libosti. Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát lis 30, 2007 6:34 pm

Lakomec napísal : Když se kouknu teď zpět na toto fórum, je to zajímavé, pořád se něco řeší a ani ta plavba kapitánů se neudělala. Vypovídá to o nás, o prioritách a o tom, jak všichni jen kecáme. Ale když máme něco udělat, už je to horší. Já na moře ...

Jak kecáme, čo kecáme? Evidentne si šikovný a múdry človek, takža toto beriem od teba len ako podpichnutie. My si žijeme svoje životy, nie sme kolektív ROH. Plavba kapitánov bola otázka, nebola to naša priorita, pretože ak by bola, tak ju uskutočníme. Takže nemám pocit že LEN kecáme.
To o čom ty rozmýšlaš, som ja už dávno spravil, ovšem s mizerným výsledkom, to znemená že mám na dvore nedokončenú loď. Chvala bohu nebola moc drahá, takže neprišlo k nejakým hádkam, akurát ja som minul kopec energie zbytočne. A ver mi že nie som sám čo takto dopadol.
Takže úplne chápem o čom rozprávaš, so všetkým čo píšeš sa stotožňujem, veď preto si aj mnohý na tomto webe lode staviame, alebo si ich kupujeme. Akurát moje plavebné ciele sú obmedzené len na stredozemné more, aj keď preplavba atlantiku je výzva. A keby tam už človek bol, tak samozrejme si prejsť karibik, panamský prieplav je kúsok a odtial...... Ale to už len kecám :) . Ale povedla Kalifornie na sever až do Kanady, to by bolo niečo ;) .Takže ti želám vela úspechov a pokial budeš mať vieru, potial budeš mať aj nádej. Má to len jeden háčik že pri tom môže človek zostarnúť.

Keď si už Richarde začal s riešením tejto našej otázky, teda čo bude potom, tak ja vidím cestu tak, že loď párkrát do roka požičiam mojim kamarátom za réžijnú cenu. Ovšem kamarátom takým o ktorých viem, že mi na lodi skorej niečo opravia, ako niečo pokazia. A ak by sa niečo pokazilo, tak na tuty viem, že by sa to pokazilo aj mne. A kotvenie v Grécku, alebo v Turecku.
Lakomec

Denis

Příspěvekod Lakomec » pát lis 30, 2007 6:50 pm

Ahoj Denis, Tebe to predsa nemusím vysvetľovať. Bolo mi napísané, od Libora, že si tu niečo ako guru, znalec ľudských duší. Jasné že len popichnutie. Nikdy sa nenavážam do Ľudí, ktorých nepoznám. Každý má právo na svoj názor a každý by ho mal rešpektovať. To kecanie som myslel o tej plavbe kapitánov, ale iba obrazne. Myslím že už je posádka skoro hotová, pozri na to.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů