Nutné? Povinné? Pracovní povolení pro skippery v Chorvatsku

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » sob pro 08, 2007 8:42 am

To D.O.O. = s.r.o.myslím,že to je jedno z řešení. Bilaterální dohodu v minulosti měli a myslím, že jěště mají Chorvati se Slovinskem.Tak na př. na dovoz nových slovinských lodí do HR není uvalena 25% daň.
Berty
registrace zrušena
Příspěvky: 0
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod registrace zrušena » sob pro 08, 2007 10:16 am

dle mého názoru:
jestliže zákon projde, tak asi nebude třeba aby každý kápo zakládal d.o.o.

to by se tam z toho mohli asi p.o.o. srat :D

[mod="jerryx"]:sorry: obnoveno ze zalohy[/mod]
Naposledy upravil(a) registrace zrušena dne ned pro 09, 2007 3:01 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » ned pro 09, 2007 10:37 am

Neřekl jsem, že si každý má založit d.o.o. to je rozdíl, nepodsouvej myšlenky.
Berty
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » úte pro 11, 2007 4:18 pm

Takhle jsem to procital, premyslel...

Mozna budu vrtat do tematu zbytecne, ale mi to proste absolutne nedava smysl. Pokud ta informace vubec korektni (treba muze byt proste nechte a nevinne zkreslena), pak nastane zhruba nasledujici situace.

Ja to budu zvelicovat. Nejaky, rekneme, Rakusan si bude chtit vzit na vyjizdku frau aund kinder (treba Gertrudu a Hanse), zaplati penize a prijede do Chorvatska. Zde mucharterova spolecnost rekne, ze si to sam kapitanovat nemuze, protoze maji novy zakon. Takze, reknou v kancelari spolecnosti, bud si do rodiny na tyden (to v lepsim pripade) vezmete naseho mileho, sikovneho a nesmirne ochotneho chorvatskeho skippera, anebo musite si vyridit pracovni povoleni. Tak tedy kamrad rozhodi zavity a rekne si, ze mozna zkusi to pracovni povoleni. Tak si vyridi.

Otazky:

1. Kdyz nekdo ma pracovni povoleni, musi byt zaregistrovany na financaku (kdyz se nepletu). A platit dane z prijmu. V jake vysi, taze se? Z jakeho prijmu? To jako fixni castku, aby se vyrovnaly sance na takoveto "zamestnani" pro chorvatske skippery?

2. Jak to jiz nekdo vyse podotkl, aby nekdo mohl dostat pracovni povoleni, musi mit dokumentovany prislib one "prace". Kdo vystavi takovy prislib? Neco jako potvrzeni od budouciho zamestnavatele... Ze by charterovka? Nebo nejake ministerstvo? Nebo vlastni rodina?

3. Aby nekdo vubec mohl na pracovni povoleni pomyslet, musi mi take prislib bydleni. Kdo takovy prislib vystavi? Take charterovka, ze pry bude bydlet na lodi?

Mne to prijde ponekud nemozne. :)

Ne bo ze by nejak tak to vymysleli: trikrat muzes kapitanovat sam, ale na vicekrat - potrebujes pracovni povoleni? Treba tak, ale co z toho bude mit vlastne takove Chorvatsko? Zvyseni prijmu z cestovniho ruchu?
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 61
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte pro 11, 2007 5:57 pm

windward - Treba tak, ale co z toho bude mit vlastne takove Chorvatsko? Zvyseni prijmu z cestovniho ruchu?

No to je právě naprosto nepochopitelné proč takové opatření dělají. :exclaim:

A oni to opravdu dělají viz můj příspěvek výše o podobném už dokonaném zákonu o potápění.

Takže lze předpokládat, že časem ten zákon v takové nějaké podobě schválí, aby zaměstnali svoje lidi jako vynucené skipery.

A získat pracovní povolení v Chorvatsku je prý takřka nemožné a stále se to zhoršuje - tvrdí Češi kteří se snaží podnikat v HR v potápění.

A pak budeme muset začít jezdit jachtařit jinam, stejně jako se naučili všichni jezdit jinam potápět.
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

pracovní povolení

Příspěvekod pecho » úte pro 11, 2007 6:45 pm

Pokud si vzpomínám, když jsme připluli do Starigradu na Hvaru, tak jsme byli na pivu v "Budvarce", mají ji nějací ostraváci, tak jsme s nimi dali řeč, lze tam založit d.o.o., ale dle jejich sdělení musíte složit jakési státní zkoušky z chorvatštiny, aby prý jste se domluvili s úřady, takže to asi má logiku a pak jim to zařídil všechno nějaký chorvatský právník za patřičný obnos. Asi záleží na druhu podnikání, na potápění a na jachtařinu jsou asi vostří a na hospody (asi taky záleží jak a kde) tak nema problema. Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » úte pro 11, 2007 7:05 pm

O tom doo a o hospode. Rec jde samozrejme o povoleni k podnikani (zivnostak, licence, kyhovira). To prece nijak nesouvisi s pracovnim povolenim.

Mne ta informace o pracovnim povoleni prijde krajne pochybna. Chce snad nekdo, aby si potapec vyridil pracovni povoleni? Priznam se, ze o tom jsem jeste neslysel (treba se pletu).

Kdy si shrnu, co bylo v tom vychozim prispevku, tak to vypada nasledovne:

1. Pry, ze se chysta v Chorvatsku novy zakon, ze ten, kdo chce kapitanovat lod se svou rodinou bude muset vyridit pracovni povoleni (mluvime o zamestnani, pokud tomu dobre rozumim)
2. Touto informaci se podelil nejmenovany (Schtirlitz) z "ministerstva Pomorstva (CRO)"...
3. Ktere, nepletu-li se, jiz davno bylo zruseno

Ja si nemuzu pomoct... Mam dojem, ze se tu rozebira neco jako prd ve vetru... :oops:
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8157
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » úte pro 11, 2007 7:53 pm

MartinB píše:A pak budeme muset začít jezdit jachtařit jinam, stejně jako se naučili všichni jezdit jinam potápět.
Asi tak nějak.
Ale nevím jestli srovnání s divingem trochu nepokulhává a nakolik by to odporovalo zákonům EU, až tam budou.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 87
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte pro 11, 2007 8:39 pm

Ak vyžadujú, resp. budú vyžadovať pracovné povolenia od tých čo tam pracujú ako skipri, tak to bude len zosúladenie praxe so zákonom a to je všade v europe rovnaké. Ak niektorý Český /Slovenský/ sprostredkovatel čártru ponúka lod /lode/ aj so skiprom, tak ten evidentne pracuje na území Chorvatskej republiky. Ak niekto z ČR /SR/ organizuje kurzy jachtingu za úplatu, a zo skúškami na HR kapitanáte a výcvik prebieha v HR a robí ho občan ČR /SR/ pre organizáciu, tak to je čierna práca ako prase a je právom štátnych orgánov HR zjednať nápravu. Takže nadávať na Chorvátov netreba, rozhodli sa len klepnúť po prstoch cudzincom ktorý nedodržiavajú zákony obvyklé v celej európe. Ak by si toto dovolili v Rakúsku, alebo v Nemecku, tak by možno skončili aj vo vezení. Chorvati nie sú blbí a neohrozia si svôj turistický priemysel, kam jachting patrí. S potápaním to je trochu iné, množstvo smrťákov a ťažkých poskodení zdravia im za ten biznis nestoja. Potápanie v HR bolo jednoznačne len okrajovou záležitosťou príjmov z turistiky. Takže žiaden strach, nič nám nehrozí a keby predsa, tak vedzte, že všetko zlé je na niečo dobré. :)
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř pro 12, 2007 8:59 am

Denisi,
přesně si rozumíme a nazýváme věci tak, jak se mají. Víš stále přemýšlím jak p. Šustr chtěl nezjištně pomoc. Jestli že má s.r.o. s licencí chartru (nebo lodní dopravy) v HR může na dohodu zaměstnávat skipery z jiných zemí? Toto nevím.
Berty
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 61
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » stř pro 12, 2007 11:55 pm

Baharis píše:
MartinB píše:A pak budeme muset začít jezdit jachtařit jinam, stejně jako se naučili všichni jezdit jinam potápět.
Asi tak nějak.
Ale nevím jestli srovnání s divingem trochu nepokulhává a nakolik by to odporovalo zákonům EU, až tam budou.


No mě to přijde opravdu podobné:
vývoj situace byl totožný, nejdříve se začali pouštět z HR "fámy", že se něco takového chystá, nikdo tomu nechtěl věřit, protože to logicky vypadá jako naprostá kravina udělat takový zákon - je naprosto jasné, že tam přestane spousta lidí jezdit. No a pak se ten zákon časem stal skutečnosti. Takže tam opravdu přestali jezdit všichni, kteří se potápěli sami, tedy bez chorvatského průvodce/dohližitele - jenže oni o takové samostatné lidi nestojí. Oni chtějí aby jsi někoho z Chorvatů zaměstnal, zaplatil.

No a to pracovní povolení se snaží získat pro Čechy, kteří by tam dělali ty průvodce, jsou to zaměstnanci potápěčských firem - je to prý velmi, velmi problematické.
No a takový divemaster (jak se tomu průvodci říká) je velmi podobná funkce skiperovi.

Nechci malovat čerta na zeď, ale vidím to dost černě i když bych stál o to aby to zůstalo při starém.

Až vlezou do EU tak tyhle nesmysly budou muset zrušit. Snad.
Uživatelský avatar
Meryl
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 236
Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Meryl » čtv pro 13, 2007 10:25 am

No, tak se na pár sezón přesuneme do Řecka, než Chorvati budou v EU...
Změna je život.

Zdraví Meryl
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 420
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 15
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » pon říj 29, 2012 4:01 pm

Prý takový zákon v Chorvatsku existuje nejméně 2. rok, jenom se neaplikuje v praxi. Je prý jedno, zda vyděláte nebo ne. Vstup do EU nic neřeší. Prostě nejsou peníze. Věřím, Brusel na vše kývne neb mu z každé vybrané DPH jdou procenta. Podezřelí jsou všichni, kdo si půjčí podruhé lod. Kamarád je s půjčováním lodí v hlubokém mínusu a dostal pokutu několik tisíc Kun. Budu se snažit získat více informací a přesné znění zákona nebo vyhlášky. Doufám, že to není celosvětový trend a týká se jen upadající evropské říše. V Indonesii se nemusí k půjčenému automobilu kupovat řidič.
Uživatelský avatar
MERCHANT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: ned bře 28, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod MERCHANT » úte říj 30, 2012 6:58 pm

Ahoj Lachtan

Nemohl by jsi to prosím trochu rozvést s tou pokutou co dostal kamarád?

Díky za odpověď

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host