Stitch and glue, alebo preglejková stavba

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: Pepa, david, vilma

david
moderátor
Příspěvky: 5099
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv led 22, 2009 11:04 am

MARIS píše:To Denis,jednodušší asi znamená epoxy,že?No veď hej,prečo nie. :good:
To David,dějou se to věci,tolik let a ty ďourky po styrenu tu vodu na překližku nepustí a nepustí. :lol:


no to do těch ďourek musíš natlouct dubový kolíčky, nebo udělat pořádnej povrch.
Uživatelský avatar
kecemis
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 108
Registrován: pon lis 24, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Epoxy Resin versus Polyester in Marine Composite Structures

Příspěvekod kecemis » čtv led 22, 2009 11:13 am

Tady je hezke porovnani Epoxy nebo Polyester a plne se to schoduje s mym nazorem ze pokud na to mam a hlidam vahu lode tak zasadne epoxy no a pokud potrebuji usetrit spise penizky nez vahu tak pouziju Polyester.

EpoxyHullAdvantages
Uživatelský avatar
bogi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 30
Registrován: ned led 18, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Kolína

Příspěvekod bogi » čtv led 22, 2009 11:18 am

Zdravím všetkých na fóru, som tu začiatočník,taže to tak aj zoberte,ale zaujala ma loď ktoru tu predstavil David.Prečo to takto píšem: nosím v sebe už dlhšiu dobu myšlienku o stavbe lode a hľadám a zbieram rozumy o tejto téme. Snád sa niekto so mnou podelí o svoje skúsenosti a pomože .
Vstup do fora asi nebol celkom OK ,takže sa ospravedlňujem, ale snáď stále platí ,že
odvážnemu šťastie praje.
Uživatelský avatar
kecemis
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 108
Registrován: pon lis 24, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kecemis » čtv led 22, 2009 11:40 am

Ted jsem sice malinko off-topic ale myslim ze by to mohlo hodne lidi zajimat.
Na techto strankach je docela hodne informaci ke vsem moznym materialum vcetne ruznych pryskyric. Treba v PDF souboru "Guide to Composites" a take v sekci Marine Download je toho dost :)

Advanced Composite Materials
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » stř led 28, 2009 12:00 pm

Ahoj,

ja to s dovolenim vratim trosku zpatky a to ke zminene stavbe FS14. Je to vlastne otazka na Denise a vovskeho.

Nevim, jak je to u vasich FS14, ale u FS17 se hloubka zebra pod BL nevyviji od zrcadla k pridi, resp. k zebru "B" linearne, spodni panely obsivky nemaji na stredove spojnici zadny radius a roztece mezi zebry jsou v podstate konstatntni.

Mate na FS14 neco podobneho???
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 669
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » stř led 28, 2009 6:21 pm

U FS 14 má být dno od zrcadla až asi po 4 žebro /mid seat frame bow side/rovné.Zvlášť důrazně na to upozorňují v návodu aby dno bylo straight tj.rovné.Nesmí být ani vyduté ani vypouklé.Mělo by to negativní vliv na jízdní vlastnosti člunu:snížení rychlosti a poskakování.To je přesně ten důvod,proč jsem zrovna dnes musel asi polovinu boků po obou stranách odřezat /z již hotového opáskovaného trupu/boky obrousit do roviny a znovu slepit a zapáskovat.Měl jsem dno na outoru jak když čubne hada.Oprava se podařila a již mám dno rovné,jak na outoru,tak na kýlu.Kýl se ještě srovná po namontování skegu.Na outory ještě plánuji namontovat odstřikovací lišty.Jednak to prý zvýší rychlost člunu /proudnice vody se na ostré hraně lišty snadněji odtrhují/a potom ještě drobné nerovnosti mohu do této lišty dorovnat.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » stř led 28, 2009 9:52 pm

to vovsky:

no to je presne ten duvod, proc se na to ptam. BuildingNotes rika jasne, "MUSI BYT ROVNE".
Ale nakresy zeber, resp. jejich koty na vykrese c.4 hovori zcela jinou reci.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 669
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » čtv led 29, 2009 8:47 am

to Svobodak

v tom Ti neporadím,ale podle obrázků dostupných na bateau.com je dno rovný až hodně k přídi.Ale věřím,že pokud dodržíš tvar žeber a rozteče mezi nimi,tak by to mělo vyjít.A žebra mimo zrcadla a posledního žebra musí být v rovině,položené na trámech.Neposuzuj to jen podle výkresů.Počkej,až to postavíš v reálu.
Naposledy upravil(a) vovsky dne čtv led 29, 2009 10:12 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 29, 2009 9:28 am

Doniesol som si plány a na č.4 sa mi zdá všetko v poriadku. Tam ako je priečny rez cez celú loď, tak pri akom rebre sa ti to nezdá?
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » čtv led 29, 2009 7:00 pm

> vovsky
kazdopadne dik za reakci

> Denis
valim do garaze pro plany a upresnim
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » čtv led 29, 2009 7:39 pm

Takze BaseLine povazuji za 0 na ose "Y" a na ose "X" je touto pomyslnou 0 zrcadlo (T) na vnejsi strane dna lodi.

Na ose "X" je vzdalenost mezi zebry konstantni - 457 mm. Vyloucim li prepazky "D+" a "C+" potom je to s vyjimkou posledni roztece mezi zebrem "E" a zrcadlem vzdy 914 mm, takze opet konstantni a mezi "E" a zrcadlem je to polovina, tedy jiz zminenych 457 mm.
Tady neni zadny problem. Ten vidim az na ose "Y", protoze vzdalenosti od BaseLine (pomyslne 0) po dno na kylu jsou na jednotlivych zebrech takove :

- zrcadlo(T) / 173 mm
- motor.prepazka(E) / 179 mm
- zebro (D) / 182 mm
- zebro (C) / 184 mm
- zebro (B) / 185 mm

no a tady konci primy prubeh kylu a dal pokracuje po konvexni krivce k pridi. Z uvedenych rozmeru je tedy zrejme, ze z toho od "T" po "B" primku nevykouzlim.

A to jsem zkoumal jen kyl.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » čtv led 29, 2009 7:42 pm

ten smailik na poslednim uvedenem zebru "B" je jen blaba kombinace se zavorkou
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » čtv led 29, 2009 7:44 pm

> vovsky

S tou odtrhovou hranou mi to prijde jako dobry napad. Neresil jsi taky vysku volneho boku???
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » čtv led 29, 2009 7:50 pm

> Denis

Na outoru to vypada dobre. mezi zrcadlem a motorovou prepazkou je rozdil 17 mm a mezi ostatnimi zebry 34 mm, takze jestli jsem meril a rezal rovne, melo by to byt po sesiti OK.

To se ale teprve uvidi.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » čtv led 29, 2009 9:19 pm

Tak jsem dnes dělal po mnoha letech pořádek s diákama a objevil jsem pár se stavby mého Jantara v roce 1980 - 1985.Tak si dovoluji těch pár obrázků publikovat.Je tam patrný rejdovací podvozek,o němž jsem nedávno psal

Obrázek
Obrázek




Obrázek

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 29, 2009 9:52 pm

Maris, pekná loď to bola, je jej večná škoda.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 29, 2009 9:58 pm

Svobodak píše:> Denis

Na outoru to vypada dobre. mezi zrcadlem a motorovou prepazkou je rozdil 17 mm a mezi ostatnimi zebry 34 mm, takze jestli jsem meril a rezal rovne, melo by to byt po sesiti OK.

To se ale teprve uvidi.


Nejak tomu nerozumiem čo si napísal, kde je ten rozdiel čo píšeš? Myslíš vo výške tých rebier? Ak myslíš toto, tak s toho si nič nerob a ani to nemeň! To bude v poriadku. Motor už máš?
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » čtv led 29, 2009 10:07 pm

ten rozdil je, Denisi, o kousek vys, ale at to nemusis hledat, tak tady jeste jednou cele :

Zasláno dne: čt 29. leden, 2009 19:39 Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Takze BaseLine povazuji za 0 na ose "Y" a na ose "X" je touto pomyslnou 0 zrcadlo (T) na vnejsi strane dna lodi.

Na ose "X" je vzdalenost mezi zebry konstantni - 457 mm. Vyloucim li prepazky "D+" a "C+" potom je to s vyjimkou posledni roztece mezi zebrem "E" a zrcadlem vzdy 914 mm, takze opet konstantni a mezi "E" a zrcadlem je to polovina, tedy jiz zminenych 457 mm.
Tady neni zadny problem. Ten vidim az na ose "Y", protoze vzdalenosti od BaseLine (pomyslne 0) po dno na kylu jsou na jednotlivych zebrech takove :

- zrcadlo( T ) / 173 mm
- motor.prepazka(E) / 179 mm
- zebro ( D ) / 182 mm
- zebro ( C ) / 184 mm
- zebro ( B ) / 185 mm

no a tady konci primy prubeh kylu a dal pokracuje po konvexni krivce k pridi. Z uvedenych rozmeru je tedy zrejme, ze z toho od "T" po "B" primku nevykouzlim.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 29, 2009 11:19 pm

To som čítal, ale tam sú rozdiely 1-3 mm od BL po spodok dna. Okrem zrkadla, tam je to trochu viac, ale stále ani jeden cm. Tak teda neviem. Že to nie je úplna priamka asi má nejaký význam, ale ja neviem aký. Predpokladám že konštruktér áno.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » pát led 30, 2009 2:33 am

No pokud by dno melo byt opravdu prime, muselo by to byt takto :

- zrcadlo ( T ) / 178 mm
- motor.prepazka ( E ) / 179 mm
- zebro ( D ) / 181 mm
- zebro ( C ) / 183 mm
- zebro ( B ) / 185 mm

Ale dam na Tvou radu. Uvidim jak to bude vypadat slozene v hromade. Pak se rozhodnu, co dal.

Diky Denisi.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » pát led 30, 2009 2:43 am

> Denis

jo a motor jeste nemam.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 30, 2009 11:14 am

Sú to tak malé rozdiely, že neviem či to pri vyrezávaní budeme vedieť dodržať, jenoducho je to podla mňa menej ako výrobná tolerancia v amatérskych podmienkach.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » pát led 30, 2009 11:41 am

>Denis

to mas pravdu Denisi. Snad pouze u zrcadla to dela trosku vic (5mm) ale jinak je to asi nepodstatne. Vetsi chybu tam pravdepodobne zanese tresouci se ruka s pilou, nez projektant. Kazdopadne uvidime, az to bude posazene na montazni stolici.

Jeste jeden dotaz ale na Tebe mam. Na motor jsi se ptal z nejakeho konkretniho duvodu???
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 30, 2009 12:37 pm

Myslím že to nebude chyba projektanta, to by bol asi úplne blbý. A to asi nie je. Niečo tým sleduje, ale čo netuším.
Rozmýšlal som nad motorom že 50 k by bolo asi delo, ale to už musí byť ovládanie bovdenmi na volant. Ale motory 25-30k a sú ešte aj s pákou, čo by bolo výrobne jednoduchšie. Aký máš a to názor?
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 669
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » pát led 30, 2009 12:48 pm

to svobodak

Také mě to nevyšlo přesně na milimetr,Řešil jsem to tak,že jsem u 2 žebra trochu ubral.Myslím,že je třeba dodržet rovinu dna.I když tam někde píšou,že je možná tolerance až 6mm.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti