Stavba s použitím sendviču

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Stavba s použitím sendviču

Příspěvekod Denis » úte pro 18, 2007 9:03 pm

Čo to je ten sendvič? Sendvič vznikne ak sa jadro, teda nejaký plošný material, povedzme preglejka, olaminuje z oboch strán primeranou hrúbkou laminátu, zvyčajne nad 1000g skla. Laminát sa používa zásadne na báze epoxidu za použitia sklených, uhlíkových, alebo kevlarových vlákien. Ako jadro vhodné na olaminovanie sa používa drevo, penové materialy ako napr. Herex, Airex, ale aj papierové voštiny a niektoré ďalšie výmysli. Správne nadimenzovaný sendvič je lahší ako všetky známe materialy, napr. hliník, laminát, preglejka a čo je najlepšie, je aj pevnejší. Je to špičková technológia a zo sendvičov sa stavajú závodné lode, ale čoraz častejšie sa používa aj v komerčných lodiach. Ruka v ruke so sendvičom kráčajú ďalšie špičkové technológie a to je najme vákuové laminovanie. Ak niekde zdôrazňujú, že oni použivajú ručne kladený laminát, tak vedzte že je to len preto že nezvládajú vákuovú technológiu.
Pre domácich stavitelov lodí je dôležité, že sendvičová stavba lode sa dá zvládnuť aj v amatérskych podmienkach. Treba ale počítať s tým že je to kapku drahšie ako preglejka. Ale na druhej strane je možné postaviť loď špičkových parametrov za cenu klasickej kupovanej laminátky z Polska.
Ďalšia výhoda sendviča je v tom, že jadro slúži zároveň ako izolant a známe rosenie vo vnútri lode nehrozí. Nezanedbatelné je aj to, že takáto loď je nepotopitelná najme ak sa použije jadro na báze PVC, Herex, Airex a pod.
Ešte pár slov k použitiu dreva ako jadra, preglejka je jasná, tá je stabilizovaná, ale čo obyčajné drevo? Použiť možno len taký druh dreva ktoré po vyschnutí nepracuje, nerozpína sa a nezmrašťuje. Najčastejšie sa používa balzové drevo.
Ďalšia výhoda je, že sa dajú kúpiť velmi dobré projekty, velmi vydarený je napríklad od konštruktéra Barosa.
Uživatelský avatar
Marty
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 93
Registrován: ned bře 25, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Marty » stř pro 19, 2007 8:42 pm

Pro: Denise
Mám několik připomínek k tvému příspěvku. Za prvé není pravdou, že při výrobě sendviče se používá výhradně laminát na bázi epoxidu, ale běžně se používá také polyester. Příkladem může být kombinace" polyester - Dyvinicell - polyester, nebo případně tebou uváděné materiály pro jádro. Pokud se používá laminát na bázi epoxidu, tak většinou u špičkových závodních lodí, nebo v kombinaci s tkanivem z uhlíkových vláken, neboť vyšší kvalita epoxidu je vykoupena také jeho vyšší cenou. Pokud bychom chtěli dosáhnout co nejvyšší tuhosti konstrukce při co nejnižší váze lze použít například kombinaci různých materiálů na bázi uhlíku a jádra z pláství kevlaru a pod. Lze tedy shrnout, že různé konstrukce a materiály pro jádra sendvičů se liší podle toho, pro jaký účel jsou tyto konstrukce určeny. Jiné pro lodě, jiné pro závodní speciály a jiné například pro výrobu ultralehkých letadel. Překližku jako jádro bych ale pravděpodobně nepoužil, protože její použití potlačuje základní smysl sendvičové konstrukce a to je pevnost při minimální váze.

Není pravdou, že ten kdo uvádí, že používá ručně kladený laminát, nezvládá technologii vakuové laminace. Já používám klasickou metodu ručně kladeného laminátu, ale také již používám vakuovou metodu, ale pouze v tom případě, že je to smysluplné, a že mi to tvarové možnosti formy umožní (hovoříme o sendviči) Je nutno si uvědomit,, že pokud je tvar formy přiliž úzký nebo uzavřený, je vyložení takovéto formy vrstvami tkaniny a jádrem dosti náročné a někdy i nerealizovatelné. Ona ta vakuová technologie není totiž nic tak složitého, pouze na to musíte mít uzpůsobenou formu (širší ploché okraje) vývěvu, příslušenství a folii. Aby bylo jasno, nechci říci, že vakuová technologie nemá význam. Laminát tvořený tímto pracovním postupem je kvalitnější, zejména proto, že je tkanina rovnoměrně nasycena bez zbytečných přebytků materiálu. Vlákna jsou pospojovány pouze nezbytně nutným množstvím pryskyřice a laminát je tak pružnější a tudíž odolnější. Nezanedbatelný je také váhový výsledek. Chtěl jsem ale říci, že i u ručního kladení lze dosáhnout velmi kvalitních laminátů. Záleží totiž na pečlivosti pracovníka, jeho zkušenostech a praxi. Ale znovu hlavně na PEČLIVOSTI !!!!! Proto příkladně v řadě lamináren velkých loděnic pracují ženy. Pokud to shrneme - vakuové laminování je super, ale pouze tam, kde to bude smysluplné a rentabilní, tedy tam, kde to zákazník zaplatí.

Co se týče amatérské stavby při použití sendviče, tak souhlasím, pouze je nutné při konstrukci použít takové materiály, nebo tak upravené (perforace), aby vyhovovaly zamýšlené technologii stavby a aby nedocházelo k projevům různých nectností sendvičové konstrukce, jako např. možnost separace jádra od stěny sendviče při nárazu do malé plochy, rázová houževnatost v ohybu atd.

Sendviči zdar, dostal jsem z toho hlad, jdu si dát sendvič.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř pro 19, 2007 11:50 pm

Ahoj Marty, po pravde povedané, myslel som si že na túto tému nebude ani ťuk reakcie a preto si ma potešil kvalifikovaným príspevkom. S tým že sa dá použiť aj polyesterová živica si ma prekvapil, o tom som fakt nepočul. Myslel som že sa používa epoxidová nielen pre kvalitu laminátu, ale najme pre jej lepivosť. Dokonalé prilepenie laminátu k jadru je podstatou fungovania sendviča. Ak by sa laminát pod záťažou ušmykol od jadra, tak to by bola deštrukcia. Je pravda že polyester je na prvý pohlad výrazne lacnejší ako epoxid, ale ak vezmeš celkové náklady na trup lode, tak ten rozdiel vyjadrený v % nie až tak velký, skôr by som povedal že je malý. Dominujúci náklad je predsa jadro a cena za vlákna s prácou je rovnaká. Tiež aj ďalšie náklady ako je tmelenie, pomocnú konštrukciu či réžijné náklady na halu, alebo kúrenie. No ale výrobcovia majú svoje počty.
To čo píšeš o použití rôznych materialov na stavbu sendviča, to je pravda, kombinácie rôznych materialov dávajú obrovské množstvo kombinácií a tým aj množstvo rôznych vlastností sendvičov. Ale tú preglejku by som nezatracoval, veď to je to isté ako balzové jadro, používa sa a dosť hojne. Je pravda že preglejkový sendvič bude ťažší, ale preglejka je podstatne lacnejšia ako napr. Herex a zároveň ušetríš na hrúbke preglejky. Vezmi si že staviaš preglejkovú loď, aj tak naložíš zvonku napr.1500g skla a keď dáš aj znútra, tak stavbu už moc nepredražíš, ale obšívka získa na pevnosti. Pokial viem tak sa takto niekedy robia dná na motorákoch.
S tým ručne kladeným laminátom versus vákuová technológia som sa asi nevyjadril dostatočne presne, chcel som to povedať tak, že často výrobcovia lodí zdôrazňujú že oni majú RUČNE kladený laminát, ako by to bola známka najvyššej kvality. Pritom najvyššia kvalita je vákuová technológia. Tým som nechcel spochybniť že sa ručne nedá vyrobiť kvalitný laminát, ale je to náročná procedúra ktorú nie je ochotný podstúpiť každý výrobca. Na tom sa bez problémov zhodneme. Ale to chcem rozobrať vo vlákne o laminátových lodiach. Ešte by som rád zdôraznil, že mňa prioritne zaujímajú technológie s pohladu amatérskej stavby a tento pohlad môže byť odlišný od pohladu výrobcu. S tvôjho príspevku som pochopil že sa laminovaním zaoberáš profesionálne, nechcem od teba výrobné tajomstvá, ale ak by si ešte niečo napísal, tak nás amatérov potešíš.
Keď vyhrabem , resp. nájdem prospekty z výstav, tak by som napísal o jadrových materialoch určených pre /nielen/ amatérov a umožňujú dosiahnuť absolútnu technologickú špičku.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř pro 19, 2007 11:59 pm

Špičkový projkt pre špičkovú technológiu s špičkovým materialom :) od konštruktéra Barrosa.
http://www.yachtdesign.com.br/02_ingles ... ingles.htm
Na hornej lište si nájdite list of plans a potom hladajte microtoner a pozrite do fotografií. Tam je celá podstata krásne a výstižne nafotená.
Carlos
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 33
Registrován: pon pro 05, 2005 4:39 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Carlos » pon led 21, 2008 9:39 pm

urcite plati, ze vakuace podstatne zvysuje pevnost sendvicove konstrukce. neni problem dosahovat pevnosti 5000N na cm ctverecni. samozrejme zalezi na skladbe sendvice :-)
Uživatelský avatar
martas
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 0

sendvič

Příspěvekod martas » sob led 26, 2008 7:33 pm

Pro lodě jsou nejlepší jákekoliv pěnové materiály.Jakákoli voština v případě poškození znamená nákladnou opravu.
Jako velmi vhodné se jeví 3D tkaniny,které jdou jednoduše spracovat a plně nahradí voštinu.
Pokud se tady mluvilo o ručním kladení tkaniny,tak ta se ručně pokládá vždycky jak ve vakuumbagu nebo i bez něj.
Bylo tím spíš míněno stříkání laminátu do forem speciální pistolí,která stříhá vlákno a stříká lepidlo .
Většinou jse o polyester a kvalita je opravdu mizerná.
Určitě jste už viděly laminát kterej se drobí jak sádra.
Dělaj se z toho třeba vodní skůtry.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 27, 2008 1:04 am

Pod pojmom ručne kladený laminát sa myslí ručné presycovanie tkaniny živicou. Jasne že tkanina sa vždy kladie ručne.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » ned led 27, 2008 8:13 am

Denisi nemáš tak docela pravdu, Sycení pryskyřicí se může provádět také poloautonatisky kdy se tkanina nasytí na válcích které jsou částečně ve vaně spryskyřicí a následně pracovníci vezmou nasycenou skelnou tkaninu a kladou ji do formy t.j. ručně. Přebytečná pryskyřice a případně vzd. bubliny jsou vystlačovány laminovacími válečky z jednotlivých vrstev.
Je to přesně tak jak napsal martas :Pokud se tady mluvilo o ručním kladení tkaniny,tak ta se ručně pokládá vždycky jak ve vakuumbagu nebo i bez něj.
Berty
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 27, 2008 9:52 am

Ešte raz zopakuje že súhlasím, ale ja som o ručnom kladení hovoril v kontexte s vyjadreniami výrobcov kde zdôrazňujú, že oni používajú technológiu ručne kladeného laminátu!!! a nehovoril som o ručnom kladení tkaniny.
Ručne sa kladie tkanina vždy či sa jedná o dopredu nasýtenú tkaninu, alebo vákuovú technológiu, alebo ručné laminovanie, protikladom k tomuto je striekaný laminát. A zase súhlasím, žiadny problém.
Neviem či sa dajú vákuovo vyrábať trupy velkých lodí, ale istotne sa dajú robiť menšie časti ako priečky a podobne. A istotne sa aj robia. Na výstave v Tulne vystavoval Srbský výrobca plachetnicu Mikro vyrábaný vákuovo z epoxilaminátu. Špičková technológia, dobrá cena a oproti nemu stáli plachetničky ktoré sa vychvalujú že ich robia s ručne kladeného laminátu a kupujúci ani nevie či vôbec použili aj sklenú kaninu, alebo je to celé zmastené len z rohože. Takto som to teda myslel a dúfam že som to napísal dostatočne jasne.
Akékolvek upresnenie mojich nejasných formuláciu je na prospech veci.
Uživatelský avatar
martas
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 5
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 0

laminace

Příspěvekod martas » ned led 27, 2008 10:12 am

Je jedno jestli je to z rohože nebo tkaniny.Rohož má v některých případech daleko lepší vlastnosti a to právě z důvodu chaoticky rozmístěných vláken.Důvod její špatné pověsti je většinou u výrobců,kteří v rámci úspor používají ty nejlevnější polyestery.
Pokud se týká vakuování,není problém udělat najednou třeba 15 m loď,ale jsou na to potřebné ohromné vývěvy.
Co se týče vlastností laminátu dělaného jen pod vakuem,tak to neni žádná sláva pokud se to celé nedá ještě do autoklávu kde na to působí ještě tlak.Rozdíl je pak asi takový jako mezi normálním a tvrzeným sklem.
Co se týče sycení tkanin,zavádí se nová metoda,kdy se tkanina položí suchá do formy,udělá se bag a pak se vakuem nasává pryskyřice přímo z nádrže do bagu.
Taky je možné udělat to z prepregu,ale je k tomu potřeba vyžší teploty pro vytvrzení i když už se dělají prepregy kterým stačí 60 stupnů C
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 27, 2008 12:00 pm

S použitím rohože na najkvalitnejší laminát to nevidím tak optimisticky ako ty, ale je to len môj pocit lebo konkrétne výsledky laboratórnych skúšok som nevidel. Mal som možnosť sa rozprávať s dvomi technológmi, debata bola samozrejme odtial-potial, teda dávali si pozor na jazyk. Podla prvého, čo dozeral na kvalitu lodného telesa, sa najkvalitnejší laminát vo vsťahu k výstuži dosahuje prekladaním biaxialnych tkanín a rohože. Výsledky sú vraj tak dobré, že nemá význam sa zaoberať karbónovým vláknom. Prečo nerobia laminát len z rohože neviem. Druhý robil vnútorné priečky a výstužujúce plošné prvky a vôbec rohož nepoužívajú.
Myslel som si že vákuová technológia bola vyvinutá skrz presycovanie tkaniny, preto aby bolo aplikované optimálne množstvo živice. Teda aby výrobok mal konštantnú kvalitu a aby sa neplytvalo živicou. Teda do bagu sa vkladá suchá tkanina, a podtlakom sa napúšťa presne stanovené množstvo živice.
Keď som tak pozeral medzi epoxidmi, tak som získal dojem, že všetky kvalitné vyžadujú vytvrdzovanie za tepla. Ak sa temperovanie nepoužije, nedosiahne sa maximálna kvalita a teda nemá význam kupovať najvyššiu kvalitu. V amatérskych podmienkach sa vraj dá olaminovyný trup vytiahnuť na slnko a výsledok je velmi dobrý. Pre profika je to k :lol: . Možno by sa to dalo aj zaplachtovať a vykurovať el. radiatorom, alebo fukarom.
Ale čo jadro? Čo je postačujúce na plachetku 7-8 m. Aký materiál a aká hrúbka? Z toho čo som vyčítal tak Herex asi hr.12 mm a cca 70 kg/m3 a 1200-1500 g epoxilaminátu? Stačilo by to aj na 5-6m motorák klzák? Samozrejme ešte výstuhy trupu, ale myslel som to na obšívku.
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » pon led 28, 2008 4:34 pm

V mojom projekte 10m kat.odporuca dizajner 12mm Divinycell,Airex ,Herex -hustota 80 kg/m3 ,hrubka 12 mm.600g biaxialcize vlakna su kladene pod uhlom +-45 stupnov.Z kazdej strany je to po 600 g takze spolu 1200g.Ako pisal Marty,tak polyesterova zivica a nakoniec 2x Epoxidovy nater na vytvorenie bariery proti osmoze ,citujem to takmer originalne z toho co mi konstrukter napisal a predpokladam ze vie co pise.A ci usetris? ANO pri mojom projekte sa pocita s 1200kg zivice po cca 100 Sk/kg to je 120 000 za polyester ,pri kupe epoxidovej ktora stoji cca 3x viac penazi cize usetrim povedzme bez nadsazky 200 000 .Je to dostatocna suma na rozhodnutie co kupit????
Uz si ju len nakresli a podme stavat.....pridem pomoct
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 28, 2008 10:12 pm

Vlado nemýliš sa? 600g je zúfalo málo, najlahší biaxial je tuším 300g, to by boli len 2 vrstvy a ešte k tomu bez povrchovky. To je ako papier.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » úte led 29, 2008 8:12 am

Jen malá poznámka k laminování. Na straně pohledové t.j. na straně vody se zpravidla vždy končí, nebo také začíná rohoží.
Dělají se i velmi jemné tkaniny 150 g. Ty už se používají na dánské kalhotky ;)
Berty
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » úte led 29, 2008 8:29 am

Mylit sa mozem a tak prikladam original odpoved od Woodsa.
Thank you for your message.

I built my Eclipse in foam sandwich. I know I used moulds, but basically the materials were the same as for a one off, except you don't need gel coat and the hull bottoms below the knuckle are also foam. (whereas I had solid glass - heavier but easier to do in a mould)

I used 100sqm of 12mm foam for my Eclipse. You will need 35sqm of Airex or Divinycell for the hull bottoms. Airex is "tougher" than Divinycell and also can be bent cold round the frames. But that also means it can soften in heat, so it is better to use Divinycell on decks.

The Eclipse is built using 600/225 biaxial glass, one layer on each side of the foam and doubled along the keel line and stem. Overlap joints as required minimum of 50mm.

600/225 is a layer of 45deg non crimp glass (ie 2 layers each approx 300g) stitched to a layer of 225g chopped strand mat (CSM)

Your glass supplier can help you. There are now a number of such suppliers in the UK, you will need to do a google search to find one.

I bought 700Kgs of 600/225 for my Eclipse. You use about 1.3x the glass weight in resin, so you will need about 1T of polyester resin.

You will also need some 600g CSM

This assumes the interior is built in wood as per the strip plank boat.

You could build in epoxy instead of polyester, but it is a lot more expensive, more time consuming and very toxic. Personally I wouldn't build in epoxy, but I would paint the hull bottom of a polyester built boat with at least 2 layers of solvent free epoxy paint.

I used a ZSpar Z501 mast for my Eclipse which was 189 x 125mm and inertia of 760 x 326cm4. weight was 4.6kg/m

I hope this answers your queries.

Best wishes
Richard Woods
Woods Designs offer quality sailing catamarans for home and professional builders
and also rowing and sailing dinghies for home boat builders
Website:
http://www.sailingcatamarans.com

Foss Quay, Millbrook, Torpoint, Cornwall, PL10 1EN UK
TEL and FAX +44 (0) 1752 823301


Tuna prikladam vytah z ineho jeho e.mailu kde tovychadza na 900g....

You can also build Eclipse hulls and decks in foam sandwich (bulkheads
and
interior would still be plywood.)

Layup would be approx 900g biaxial glass each side of 12mm Divinycell
or Airex foam.
Na zaver MOZEM pozriet do vykresov ale tam mi to vyslo na 600g????....Ja to tam pozriem ale rozbalit a studovat 12 vykresov vo formate A1-no parada....
Dufam ze to pomohlo-pomoze aj ostatnym

este ma napadlo -povodna obsivka je drevenna tak preto si asi pamatam tych 600g-asi je to na drevo dostatocne....
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » úte led 29, 2008 9:33 am

Denis trochu to viac priblizim.-ten trup
Klikni sem http://www.sailingcatamarans.com/ potom na ARTICLES potom na piaty clanok od spodu HULL SHAPES a uplne spodny -zaobleny je ten o ktorom pisem./LARGE KNUCKLE/
A teraz co som vycital z vykresov
- spodna cast drevenna -zaoblena/knuckle/ je z vnutra600g biaxialu a z vonku 600g tiez.

-vrchna-rovna pokial je z dreva/western red cedar/pokracujeme tak isto 600g ,ale pokial je z preglejky tak uz len z vonkajsiej strany 300 g-stale biaxial.

-kyl 4x600g aby sa neodrazil pri naraze
Toto plati na drevo a preglejku .
Ten skorsi prispevok o8.29 hod plati na penu a tam to vychadza na tych 600 g biaxialu+225gCSM z kazdej strany/ cize do cca 900gkazda strana/ ty si to odhadol na 1200g,ale asi pri CSM. Biaxial bude asi pevnejsi -preto staci 900g.
Co je CSM, to neviem -este som sa dodavatela nepytal-,ale asi to bude klasika co pouzivate-cize vlakna nahodilo usporiadane./nasekane/
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Herex ... Airex ... Conticell --- kde koupit?

Příspěvekod ficcus » úte dub 07, 2009 3:30 pm

Ahoj, máte prosím někdo tip, kde v ČR sehnat Airex/Herex/Conticell materiály? Pokud možno velkosklad, dovozce, ... nebo tak něco? Díky :)
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » úte dub 07, 2009 8:28 pm

Ahoj,Adresa na dovozce Airtexu je tady: http://www.mehler-texnologies.cz/CZ/pro ... erview.php tel.č.+42 0481 641 316
Kolem Vánoc jsem s nimi jednal o dodávce materiálu na sprayhod,velice ochotná paní přes počítač nabídne různé zbytky na rolích z Německa, cena je o malinko vyší než u Cortexinu,já jsem nakonec zvolil Cortexin a slídu z řempa v CB vzrábí se v trochu vyší gramáži a kdzkoliv dokoupím další materiál,mám z toho obal na kosatku,hlavatku bimini nad kokpit a teď i spray materiál bez problémů. :) Ahoj
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte dub 07, 2009 8:52 pm

Ahoj bombo, ač podobný název, tak se jedná o úplně jiný materiál. Airex/Herex a Conticell jsou jádrové materiály pro výrobu sendvičové konstrukce (to, co popisuje nahoře Denis).

Každopádně dík za zajímavej tip na "plachtovinu" ;)
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 404
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte dub 07, 2009 9:05 pm

ahoj ficcusy , nevím co přesně za materiál mají , ale ve Skolil kompozit mě ukazovali deskové materiály na výrobu sendvičů ,a i jsem viděl olaminované vzorky , bylo to dost přesvědčivé . Lehké a velice pevné .
Jestli to není tajné , co s tím máš v plánu ?
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte dub 07, 2009 9:18 pm

díky Karle, zítra budu v PH, tak se tam asi sjedu podívat.

Plánů mám ... hafo :D

Ale o sendvič se zajímám konkrétně kvůli stavbě motoráčku. Ale asi ne ten původní Outboard Dory 16 na který mám plány doma, ale něco většího pro výtlačnou plavbu. Ta Vlava mne pořád nepustila, ale to je daleká budoucnost ...
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » úte dub 07, 2009 9:18 pm

Ahoj. :oops: Sorry,nevšiml jsem si to chybějící t.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 404
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » čtv dub 09, 2009 8:52 pm

plánů hafo mám taky :D , ten hlavní je dodělat dokonce to co mám rozdělaný . To ten motoráček chceš vozit na střeše ? Někde jsem četl že celý trup na sendvičový speciál na minitransat váží 60 Kg , to je dost slušný :D .
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát dub 10, 2009 8:46 am

Karle, co teď tek trochu pátrám, tak sendvič třeba z Divinycellu není zas o tolik dražší než z gabonové překližky. Byl jsem u Skolila a mají mimo jiné i Divinycell H80 /12 mm za cca 550,-/m[sup]2[/sup] bez DPH.

Dostal jsem vzorek "na testy" a mám z toho materiálu moc dobrý pocit hned od prvního šáhnutí. A co jsem třeba vůbec nevěděl, že když TO nahřeješ horkovzdušnou pistolí, tak TO i ohneš :good:

Pro moudra a tech.specifikace Divinycellu kukenzí kuk :-)

A ten "motoráček" chci hlavně tahat za autem (tedy, hlavně s ním chci plout:-) a to je taky každý kilo znát ... nemluvě o nížším výkonu lodního motoru, spotřebě, ...
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Bourneho metoda stavby lodě.

Příspěvekod samoliter » ned črc 19, 2009 8:10 am

Tak si brouzdám na netu a najednou tohle: http://www.bourneboats.com.au/ .
:shock: A tady: http://translate.google.cz/translate?js ... e0=&swap=1 .
Tak to dávám sem, snad z diskuse vyplynou pozitiva i negativa této metody. Jedno negativum už mne napadlo. Pokud dojde k porušení laminátu, tak voda může pronikat, vzlínat k pěně. Nasákavost pěny vodou už před rokem jsme probírali tady v tématu Pěna pro vnitřní prostory, myslím. Ale zrychlení stavby, trup je vlastně sendvič vyztužený ocelovou sítí a olaminovaný. Zjednodušení při zástavbě interiéru. Ale zase dosáhnout symetrie trupu. A nenašel jsem, jak se tato loď osvědčila na moři.
A tady je fórum: http://www.boatdesign.net/forums/ . Je to podobné, jako J.I. , Velmi rozsáhlé, kdo je dobrý v angličtině, nebo si chce jen přečíst, procvičit jazyk, má možnost. samoliter.
---------------------------------
Josefehacko. Dostal jsi plány? Od 13. do 16. celkem 5 mailů, plány, odkazy.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti