Motorové čluny,vlastnosti, konstrukce a vhodný výběr /OD 16/

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1365
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Příspěvekod smike » úte led 08, 2008 5:16 pm

Já bych pěnu taky vynechal. Ono udělat absolutně uzavřenou komoru není jednoduché,
a když se ti tam někdy dostane voda už ji nedostaneš pryč.
A nemusí to být jen při proražení, loď pracuje při namáhání, s teplotou...
Je lepší udělat dvojité dno s kontrolními otvory a možností vyvětrání.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte led 08, 2008 7:55 pm

Hmm, a další "divnost". Proč má na konci okovaného pidikýlu Zn anodu? Na dřevěné lodi?


Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » úte led 08, 2008 8:23 pm

Páč je to puntičkář. Má rád věci pěkně v cajku. A to mu nebudeme mít za zlé. ;)
teista
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 655
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milos » úte led 08, 2008 8:58 pm

Nno, Zn anoda na kyle drevenej lode nie je v cajku. Je zbytočná. Absolútne.
Zbytočna diera do dreva, bárs ju aj vŕtal puntičkár.

Ale za zlé mu to naozaj nemôžeme mať ! :crazy:
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » úte led 08, 2008 9:26 pm

Nejsem stavitel, čekal jsem co napíší zkušenější.
Ale nezdá se vám podle toho detailu, že to je kovová otěrová lišta a ta anoda ji má chránit? Když to je dřevěná loď, tak to ji nepoškozuje? :?
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte led 08, 2008 9:57 pm

kdysi jsem koupil motorak (ve slabe chvilce :oops: ) bayliner sunbird 17,asi 20 let stary,a ten mel taky takhle vypenene dno.vyrezal jsem diru do podlahy abych se podival co je pod tim,no a byla tam samozrejme krome peny taky voda.tak jsem tesne nad dnem provrtal prepazku aby voda mohla vytekat do bilge,odkud by ji pumpa vycerpala ven.postavil jsem prives zadi z kopce,a naivne se domnival,ze to do rana bude suche.kdyz to uz treti den stale slabe teklo,udelal jsem do podlahy vetsi diru,natahl prodluzku a zacal vysouset prostor mezi podlahou a dnem.kdyz to po 14 dnech porat slabe teklo tak jsem se na to vybodl,spustil lod na vodu a uzival si leta.kdyz jsem lod asi za tri mesice po sezone prodaval tak to porad slabe teklo.ta pena byla neskutecne nasakla jako houba,jedine reseni by bylo vyrezat celou podlahu,vyrezat penu a znova to dat dokupy,coz se mi nechtelo.V us jsou tak sice udelany temer vsechny starsi motoraky, ale jsou s tim problemy,pekne to zespod hnije,pokud to neni nutne tak bych tam penu nedaval.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 08, 2008 10:27 pm

Je to Dane presne ako píšeš. Jediný dôvod prečo vypeniť dno je dosiahnutie nepotopitelnosti lode aj pri velkom náraze, teda ak má človek zvlášť velkú príčinu. A keď prevažovaním lode zistíš že oťažela, tak nemilosrdne vysekať podlahu a PUR penu vybrať. Myslím si že ak by si preglejku vo vypenenom priestore najskorej natrel náterom proti hnilobe a po vysušení epoxidom, tak to vydrží aj nejakú vlhkosť. Samozrejme nejaký čas. Nebolo by to na večnosť a potom ako píše Dan, tak loď by nabrala znatelne na váhe.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř led 09, 2008 9:11 am

To ficcus
To, že je kýl okovaný a anoda chrání to okování je jasné, ale také chrání vlastní vruty kterými je to kování uchyceno a také přechdovou vrstvu mezi barvou a kovem. Tam všude může vznikat elektrolytická koroze. Ta časem leze pod barvou a laminátem a často není ani vidět. Pro upřesnění by jsi měl dát více informací materiál okování (podle barvy hliník ), detil uchycení kýlu a okování a také jak je to olaminováno.
Technická poznámka: Jen aby ten pidi kýl stačil. Zeptej se někoho kdo má již takovou lodičku, jaký má průměr otáčení při např 35 km/h. Myslím, že to bude hodně louzat.
Myslím, že to udělal velmi dobře s tou anodou.
Berty.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř led 09, 2008 10:03 am

Ještě k tomu vypěnění.
Myslím, že dno je uděláno jako sendvič laminát prěkližka laminát a následně předpěnený prostor mezi podlahou a dnem, omezí tím následné pnutí při dopěnění prostoru.
Pokud podlahu přilepí a přilaminuje s boky, následně dopění a znovu olaminuje celou podlahu a přetře top-cautem, tak aby bylo nejnižší místo u pumpy ve vylaminovaném a natřeném prostoru( u zrcala), není prostě možné, aby se vlhkost dostala k pěně (při normálním provozu lodi).

Nevíme, nebo aspoň já nevím jaké jsou technické podmínky ohledně nepotopitelnosti v dané zemi.
Berty
Uživatelský avatar
prggino
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: stř led 18, 2006 9:36 pm
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod prggino » stř led 09, 2008 11:00 am

ficcus píše:V projektu je čistá technologie stitch&glue s poznámkou, že pokud chci trup laminovat, ať si přečtu knihu Devlin's Boat Building 8)




Ficcusi - až si budeš chtít počíst, rád ti ji zapůjčím. Prggino
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř led 09, 2008 1:43 pm

prggino, dík za nabídku. Uvidím ...
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř led 09, 2008 2:05 pm

Berty, lyžina je hliníková.
Montáž kýlu je následující > na olaminované dno je epoxidem přilepen dřevěný kýl který je následně olaminován pásem skla + další vrstvy na celý trup. Vytmeleno, natřeno, přišroubována lyžina a anoda (předpokládám, že pouze do kýlu a ne až do dna)

Uvažoval jsem o dalších 2 rovnoběžných lištách cca 50cm od kýlu. Jak kvůli držení stopy, tak kvůli ochraně dna ...
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř led 09, 2008 2:39 pm

Já jsem si to myslel- hliník i tu technologii přichycení kýlu.
Použij nerezovou lištu a nerezové vruty - odpadne anoda. Myšlenka s dalšími hranami je dobrá. Pokud budeš natírat nerez, použij jako přechodovou vrstvu PU lak, pak na to můžeš dát cokoliv i laminát a neutrhne se.
Jak se dívám na ten malý pidi kýl myslím , že stavitel jej má celý hliníkový, který je přilaminován. Pak by ta anoda byla sakra opodstatněná.
Berty.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř led 09, 2008 4:16 pm

Nerezovú lištu nešroubuj, len ju nalep PU tmelom. Oderkové lišty sprav z dubového dreva a NEolaminuj ich, len ich prilep PU tmelom a nafarbi. K tej konzole riadenia, tak ako je spravená na skoro všetkých člnoch a teda aj na tvojom projekte, tak jej funkčnosť je minimálna a nechráni ťa pred striekajúcou vodou. Najprv si sprav konzolu provizórnu, zistíš kde máš ťažisko, to závisí od váhy motoru, od umiestnenia nádrží a pod. a až potom sprav konzolu nafest. Ale rob ju širokú aby chránila aj spolujazdca. Ono je to akčné keď ťa ošpliecha spŕška vody, v lete je to aj príjemné, ale na jar nič moc.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » čtv led 10, 2008 9:08 am

Umístění konzole v kokpitu mám vymyšleno tak, že až bude hotový komplet trup, osadím ho motorem, plnými nádržemi i rodinou a ještě na suchu poladím těžiště posouváním řídící konzole vpřed/vzad.

Velikost konzole je diskutabilní. Čím větší, tím je těžší, omezuje pohyb kolem, posouvá těžiště nahoru, ...

Spíš jsem tedy myslel malou (úzkou) a kolmo na osu lodi nad konzolí z bortu na bort nerez trubka (18mm) jako základ pro bimini. Od konzole do stran k té trubce by pak šlo při ostřejší jízdě připínat plátěnou/foliovou zástěnu proti větru/vodě. Tzn., že 2 vzadu by byli v suchu a 2 vepředu (děti:-) by si užívaly přírody :mad:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 10, 2008 10:04 am

Možno to na tvojom člne nebude vôbec prskať, myslel som to tak, že skorej než konzolu vyrobíš si na tom pojazdi aby si získal praktické skúsenosti. Konzola vela neváži, je to s preglejky 6-8 mm.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv led 10, 2008 10:33 am

Ta loď na tvém úvodním obrárku http://www.bateau.com/proddetail.php?prod=OD16 má pěkné čisté tvary a k tomu přispůsobenou i tu sluneční clonu což působí pěkným dojmem a toho se drž. Byl to taky jeden z důvodů proč jsi si ji také vybral. Nechtěj z malé lodi udělat velkou, velmi často úpravy bývají spíše na škodu viz tvá úvaha o bimini.
Mám takový pocit, že nebyla provedena důkladně prvotní analýza tj.
Kde chci jezdit? na řece nebo i kolem pobřeží?
Kdy chci jezdit? jaro léto podzim?
Nejčastější počet posádky?

Z toho pak vyplynou odpovědi a řešení.
Dám ti příklad:
Chci jezdit na řece, otázka vestavěné nádrže či přenosných nádrží. Mám možnost vestavět nádrž jejíž obsah mi vydrží na prodloužený víkend na řece i na pobřeží a tankovat budu jednou za cca 4 dny v marině nebo po víkendu u pumpy a nemusím nic tahat. Nebo pak ty přenosné nádrže se vším okolo. S tím souvisí i jak často bude loď na vodě a v jakých podmínkách? Trvale nebo jen na ty víkedndy? Jesti že trvale, otázka jejího zaplachtování v době kdy na ní nebudu. atd.....atd.
Myslím že ta loď je určena do teplých podmínek pro rybáře a kde jsou všichni zvyklí na sluníčko( ta sluneční clona moc stínu nedá).
Víš těžko radit, Denis říká nešroubovat nalepit já osobně bych to nalepil a na předu pojistil tím vrutem, vědom si toho, že to může někdy v budoucnu být zdrojem problému, ale nic není na věky a všechno chce časem generálku. Ty směrové lišty jsou směrové lišty nebo oděrky? Z odpovědi plyne konstrukční řešení lepit nebo zalaminovat? Osobně bych na začátku zavrhl myšlenku najíždění na břeh nebo jen v omezeném míře, lepší by asi bylo ruční vytažení. Vždy je na ten problém se podívat z více stran.
Já to na jedné z lodí mám řešeno tak, že mám hlavní nádrž 120 l vlaminovánu v přídi a 2x23l přenosné nádrže pod lavicí. Jak je využívám to už nemusím popisovat.
Také mám na 6m malou kajutu právě z důvodu úkrytu ženy a posádky před náhlou nepřízní počasí, ale to už mluvíme o jiné lodi a o 90 k výkonu.
Neber to prosím Tě jako poučování jen jako návod na přemýšlení něž se do toho pustíš.
Jak jsem už někde psal, až to postavíš s největší pílí a odpovědností zjistíš, že by jsi 1/4 dělal a řešil jinak. Proto přemýšlej aby to byla jen 1/5 a nebo 0, ale to nebude to vím již dnes.
Berty
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » čtv led 10, 2008 2:48 pm

Berty, analýza je trošku problémová, protože se ze všeho snažím dostat maximum užitných vlasností.

Ano, většinový uživatelé OD16 jsou v USA sportovní rybáři. Což já nejsem :)
Moje kritéria byla tedy zhruba následující.

Loď do garáže
Plavba ve skluzu s plnou polní
Samovylévací kokpit
Pro denní a víkendové plavby (jinak na vleku)
Od brzkého jara do pozdního podzimu
2 dospěláci + 2 malé děti

Takže OD16 je myslím dobrou volbou. Vč. té mojí zamýšlené vestavěné přední nádrže. Natankuju u pumpy nádrž + přenosnou a víkend vydržím. Přesně, jak píšeš.

Jenže, co když vyrazím na delší plavbu po řece? Nebo týdení dovča na Vltavě? Pumpy za kopcem. Slunce nebo deště příliš. Pěkných tábořišť na břehu třeba málo nebo žádná ...

Takže jsem začal přemýšlet i o "vychytávkách". Vč. nějakého zaplachtování pro spaní.
Sluneční clona, co je na titl. obrázku webu o OD16 se mi sice vzhledově líbí, ale těžiště se posouvá výš. No, třeba při použití Al trubek by to bylo únosné.

Najíždění na břeh nebylo myšleno razantně pod plynem, ale pro lehké najetí na VHODNÝ břeh a vystoupení suchou nohou. To by bylo právě vhodné doplnit dno dalšími lištami. Orig kýl bych tady asi zalaminoval a okoval nerezem a okolní oděrkové lišty, které by plnily i fci pomocných kýlů pro držení stopy jen lepil navrch.

Stejně bude ze začátku "holá" a pak se uvidí, co je nezbytné a co ne ...
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pát led 11, 2008 8:46 am

Jestli bude punpa za kopcem jak se k ní dostaneš? Pěšky, na kole? Už přemýšlej nad batohem.
K tomu spaní jedno. Na tak malé lodi pokud bude na vodě se moc nevyspíte. Budete se budit navzájem, každý pohyb se hned přenese na vodu a houpete se a zbudí to manželku. Nevím jak by se spalo kdyby loď byla vytažena např. 1/3 na břeh, tak by to možná šlo. Podrželo by ploché dno to je dobré. Problém by pak byl jen s okolo proplouvajícími plavidly.
Zvaž také možnost lyžování a buď připraven děti a Vás to bude bavit (Pokud nevážíš 120 kg.) ;) I s tak malou lodí zažijete spoustu pěkných chvil na co budou děti rády vzpomínat.
Připomínky ber jako oponenturu s cílem co nejlepšího výsledku. Proto to píši veřejně ne jako SZ.
Berty.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát led 11, 2008 9:19 am

berty píše:... Připomínky ber jako oponenturu s cílem co nejlepšího výsledku. Proto to píši veřejně ne jako SZ.
Berty.


Dík.
Proto jsem to sem psal ;)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 11, 2008 7:41 pm

Môj poznatok /a mnohých iných/ s amatérskou stavbou je ten, že čím je loď skorej na vode, tak tým lepšie pre loď a aj pre stavitela. Preto pokial je to len trochu možné, treba sa vyhnúť vychytávkam a realizovať ich až bude čln jazdiť a mnoho vecí bude jasnejších.
K tej zabudovanej nádrži, ak bude na 100l benzínu, tak je to na malú loď pekne velká záťaž navyše, na bežné pojazdenie stačí 20 l s 3 l rezervou. My sme na celej plavbe cez Maďarsko mali možnosť len raz tankovať do lode a aj to sme nevedeli či to vôbec je možné, tak sme tankovali skorej. Všetky ostatné možnosti tankovania boli tak cca 500 m od brehu. Aj v chorvatsku sa tankuje večšinou tak že vyberieš nádrž z lode a autom ideš na benzínku. Inak si musíš hladať miesto pobytu blízko benzínky. :( A to najjednoduchšie tankovanie je do prenosnej nádrže. Prelievanie z bandasky stojí vždy za ...figu borovú.
Tá slnečná strieška na titulnej fotke je v prvej rade držiak na udice. Slnečná strieška má samozrejme význam, ale podstatne lepšie je kabrio. Behom pár sekúnd máš čln zakrytý a rodinku máš chránenú pred dažďom, slnkom. Ak to budeš mať aj s bočnými stenami tak vytvoríš nad loďou vlastne stan a v suchu prečkáte aj prietrž mračien. V prípade vytrvalého mrholenia sa s tým dá v pohode jazdiť. Využitelnosť otvorenej lode prudko vzrastie, jednoducho keď je hooodne pod mrakom môžeš v pohode vyraziť na vodu.
Spanie na takej malej lodi bude presne také isté ako na malých kajutovkách, jednoducho to húpe. V tomto prípade bude asi to ploché dno výhodou, počiatočná stabilita je vysoká. Niekedy sa stane že je lepšie prespať v lodi, ako na zablatenom brehu budovať bobrie hniezdo na ktorom môžeš horko ťažko postaviť stan. Samozrjme za pekného počasia je najlepšie postaviť stan na brehu a zapáliť táborák. Bohužial, časy táborákov pomaly miznú.
Dnes som našiel ten test 40 k motorov, najlepšie boli Yamaha, Suzuky, Honda v tesnom závese Tohatsu, Merkury a najhorší bol dvojtakt s priamym vstrekom Evinrude E-tec. Test bol prevedený na 303 kg otvorenom člne s dvomi osobami, l=460 cm. Test je uverejnený v Nemeckom časopise BOOTE 10/07.
Ešte krátko k lepeniu ochrannej nerezovej lišty na kýl. Výhoda lepenia polyuretánovým tmelom spočíva v tom, že prídržnosť materialov je velmi vysoká, pri Den Braven 50FC je to hodnota rovnaká ako pri epoxide CHS1200 a teda nie je nutné prichytávať lištu šroubami a prerážať tak vodotesnú laminátovú obšívku. Naopak, v tomto prípade je to škodlivé, pretože PU tmel pri náraze nielenže vydrží minimálne tolko ako epoxid, ale navyše zapruží. Ak tam vrazíš šrob tak tomu odpruženiu zabrániš a tlak sa prenesie na ten šroub. Však keď to nalepíš tak uvidíš ako to drží. Kto to nevyskúšal neuverí. Ešte spomeniem že niektoré lepiace tmely od Sika napr.č. 262 má až 2x večšiu prídržnosť ako epoxid. Samozrejme že tie tmely dosiahnu vynikajúce parametre len ak sa správne aplikujú. A to je zásadný problém pri ich používaní, pretože aj v odborných predajniach o tom prd vedia.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob led 12, 2008 11:38 am

Pretože večšina pozná len populárny kočárek, tak aby bolo jasné čo to je Kabrio dávam sem foto lode môjho brata. Tie bočné steny sa dajú ešte doplachtovať. V nútri sa vyspia v pohode dvaja dospelý a bez problémov sa tam dá aj navariť.

Obrázek
david
moderátor
Příspěvky: 5099
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned led 13, 2008 12:46 am

je to pěkný, jen to má jednu vadu. ta loď je tak pro rybáře, někam popojet a chytat. na plavbě v kluzu ti vypadnou zuby z huby na první vlně.
ne nadarmo tam dávaj jen 15 - 25 HP
a to co ukazuje denis jako kabrio, tak to má do toho taky dost daleko. Klasický kabrio měly endérácký lodě grunau kabrio, T4 , nebo mezi auty Felda. Fór je v tom, že to jedním chmatem složíš a rozložíš, bez nandavání mezipodpěr. Ty mazanější to měli na elektromotůrek.
Z dalších postřehů můžu jen konstatovat, že olaminovat vnější kýl je technický a praktický nesmysl, protože pak ten kýl postrádá jako ochrana přídě a dna smysl. Když s ním narazíš, laminát prdne, voda sákne a kýl hnije. totéž je s vypěňováním nedostupných prostor. lépe je nechat prázdné.
přední nádrž, nevím kde chceš mít řízení a tedy svou a posádky váhu, ale klouzavá loď má mít váhové těžiště za těžištěm výtlaku, tedy vzadu, což ti nádrž ve předu asi rozhodí.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » ned led 13, 2008 9:49 am

Kolikrát jste prorazili za svoji dosavadní praxi dno a poškodili kýl? Ptám se proto, že s tím počítáte jako s běžnou věcí a z toho plynou jiné závěry a konstr. řešení. Já se přiznám já ani jednou za 34 let. Ten pidi kýl tam není kvůli ochraně dna, je to směrová záležitost.
S tím plochým dnem má David pravdu ohledně těch vln, ale Ficuss říká že jej bude používat jen na řece, na přehradě za větru to bude hodně jiné. Když rozebereme všechny nevýhody a omezení dostaneme se k závěru do jakých podmínek je konstrukční řešení dna navrženo.
Protože má ficcus již plány doma bylo by dobré mu poradit jak užitkovost plavidla zlepšit konstrukčně. Např 40 k motor má jinou váhu jak 15 k a k tomu rozdílu vah potřebuji protiváhu aby se zachovaly stejné plavební vlastnosti atd. Jestli je to kabrio nebo není, to je zatím úplně jedno. Jak napsal Denis jak bude loď na vodě hodně věcí napoví.
Berty
david
moderátor
Příspěvky: 5099
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned led 13, 2008 10:46 am

nevím kde jsi berty těch 34 let jezdil, ale na řece jsou vlny taky, přesně řečeno, pro tohle dno bude stačit vánek, abys jel jako holou po nuselskéjch schodech. jel si např někdy se sportem 2O a vichrem? kdysi oblíbená kombinace. ten měl dno o 2 třídy lepší, přesto tlouk tak žes měl dvojí vidění
tohle dno je navrženo jen za jedním účel - vzít desku překližky ,nic nepasovat a přišít ji na outorovou lať .Je to konstrukce řešená pro technologii stavby, ne pro plavbu. ostatně je to loď pro rybáře, ne turistická.

až bude loď na vodě, bude pozdě - na rozdíl od vás říkám já
než stavět tohle, tak koupím něco jako carolina skif, těď to j.novy nabízel na www.plavidla.cz

bude to tlouct taky, ale nebyl bych zklamanej z marný práce.
a ficusi, až pojedeš po vltavě okolo,tak se stav.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti