způsobilost nafukovacího člunu a poplatky

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

xaler
nováček na fóru
nováček na fóru
Reputace: 0

způsobilost nafukovacího člunu a poplatky

Příspěvekod xaler » čtv led 10, 2008 4:20 pm

Dobrý den

Jsem úplný začátečník, mám malý nafukovací člun s motorem tummler. Na těchto stránkách jsem už přečetl dost ale spousta odpovědí se popírá, nebo jsou nepřesné.Zkusím položit jasné otázky, všechny se týkají plavby na Labi v ČR.
Musí mít tento člun, nějaký technický průkaz, nebo je vubec způsobilý k plavbě, viz třeba stáří motoru.
Platí se u nás nějaké povinné ručení na taková plavidla?
Je možné s tím volně na Labe, všude se na mě z médií valí zákazy ohledně motorových člunů.
Platí se za průjezd komorou?

Děkuji předem mořským vlkům za odpoveď
AdsBot [Google]

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv led 10, 2008 6:09 pm

Nechci psát nepřesně, tak zatím jenom obecně, abys nečekal na odpověď dlouho.
Bez jakéhokoli oprávnění můžeš jezdit na malém motorovém člunu do nějaké velikosti (nevím z hlavy) a do nějakého výkonu motoru (asi 5KW, taky nevím přesněji)
Na Labi jezdit můžeš cca od Pardubic (pošlu odkaz na přesné místo) po hranice, komory jsou zdarma, proplaví tě bez problému. Povinné ručení na takhle malou loď se pro jízdu u nás nemusí platit. Plavidlo pod určitou velikost a výkon se neregistruje, techničák nemá, jen musí být označené (adresa majitele)
Večer z domova se podívám na předpisy a pošlu přesnější info.
AdsBot [Google]

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv led 10, 2008 6:13 pm

Jo, a motor od příštího února nesmí být starší než 25 let. Ale jak to poznají? :?
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Reputace: 2

Příspěvekod bobes » čtv led 10, 2008 6:43 pm

I když ti Lubor napsal naprosto vyčerpávající informaci, malinko to upřesním. :)