způsobilost nafukovacího člunu a poplatky

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
xaler
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: čtv led 10, 2008 1:00 am
Reputace: 0

způsobilost nafukovacího člunu a poplatky

Příspěvekod xaler » čtv led 10, 2008 4:20 pm

Dobrý den

Jsem úplný začátečník, mám malý nafukovací člun s motorem tummler. Na těchto stránkách jsem už přečetl dost ale spousta odpovědí se popírá, nebo jsou nepřesné.Zkusím položit jasné otázky, všechny se týkají plavby na Labi v ČR.
Musí mít tento člun, nějaký technický průkaz, nebo je vubec způsobilý k plavbě, viz třeba stáří motoru.
Platí se u nás nějaké povinné ručení na taková plavidla?
Je možné s tím volně na Labe, všude se na mě z médií valí zákazy ohledně motorových člunů.
Platí se za průjezd komorou?

Děkuji předem mořským vlkům za odpoveď
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv led 10, 2008 6:09 pm

Nechci psát nepřesně, tak zatím jenom obecně, abys nečekal na odpověď dlouho.
Bez jakéhokoli oprávnění můžeš jezdit na malém motorovém člunu do nějaké velikosti (nevím z hlavy) a do nějakého výkonu motoru (asi 5KW, taky nevím přesněji)
Na Labi jezdit můžeš cca od Pardubic (pošlu odkaz na přesné místo) po hranice, komory jsou zdarma, proplaví tě bez problému. Povinné ručení na takhle malou loď se pro jízdu u nás nemusí platit. Plavidlo pod určitou velikost a výkon se neregistruje, techničák nemá, jen musí být označené (adresa majitele)
Večer z domova se podívám na předpisy a pošlu přesnější info.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » čtv led 10, 2008 6:13 pm

Jo, a motor od příštího února nesmí být starší než 25 let. Ale jak to poznají? :?
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 991
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv led 10, 2008 6:43 pm

I když ti Lubor napsal naprosto vyčerpávající informaci, malinko to upřesním. :)
Velikost gumáku omezena není, pouze těch 20m abys byl ještě malé plavidlo. Nesmíš být ale těžší než 1000 Kg nebo nesmíš vztyčit víc než 12m2 plachet. Bohužel Tumler (mám doma 1,5 k i 2,5 koně) je jeden z mála motorů, který má na štítku uveden rok výroby. Tak asi rychle sundat štítek. Jinak ten motor je do 4 KW tedy 5 koní. Ta podmínka motor mladší 25 let platí myslím až od 1.1.2009. V zákoně je 1.1.2006, ale byla posunuta účinnost o 3 roky.

A ještě jednu věc bych ti doporučil. Přesto, že nepotřebuješ žádný průkaz ani na plavidlo ani na jeho vedení prostuduj si Řád plavební bezpečnosti. Kdybys to udělal hned našel bys tam odpověď na všechny tvé otázky. Nebudeš totiž na řece sám. Budou tam také jiná plavidla, máš tam uvedena pravidla režimu v komorách, plavební znaky a podobně. Je to hlavně pro tvoji bezpečnost!!!!
Uživatelský avatar
xaler
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: čtv led 10, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod xaler » čtv led 10, 2008 7:39 pm

Moc vám děkuji za tolik informací, nechci působit jako nebezpečný barbar, četl jsem si zákony na stránkách ministerstva dopravy, ale ne všemu jsem rozuměl. Ten řád plavební bezpečnosti ten najdu kde prosím.Ještě jednou děkuji.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv led 10, 2008 9:21 pm

Nejjednodušší řešení podle mě:
Otevři si stránky SPS a každý večer si jednou vyplň test na skupinu M. A pak se podívej, cos vyplnil špatně.
Za pár týdnů budeš mít pravidla (teoreticky) v malíčku.
Uživatelský avatar
jirixxxl
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jirixxxl » pát led 11, 2008 9:48 am

Xaler : mrkni na vlákno Suzuki DF 5, ohledně starých motorů. :)
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 125
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » ned led 13, 2008 7:07 am

V létě jsem se rozhodl uskutečnit s děckama několikadenní plavbu po Labi na gumáku. Po přečtení že se lze plavit od Pardubic, jsem věnoval pozornost místu nalodění a odstavení auta, abych po ukončení plavby se měl čím vrátit domů.
První zklamání přišlo když jsem zjistil že v Srnojedech se proplavuje pouze po předchozím objednání na povodí. Posunul jsem se tedy k Přelouči, kde jsem však již neměl prozkoumáno odstavení auta.
Druhé zklamání přišlo zjištěním, že plavební komora v Přelouči také neproplavuje.
Po třetí jsem byl zklamán když mi bylo sděleno osobou znalou místních poměrů, že ani pro gumáky to není splavné za plavební komorou a bylo mi doporučeno přesunout se dále.
Od Týnce n. L. již problémy nebyly i odstavení auta bylo přijatelné.
Předpokládám že tento příspěvek může posloužit i jiným a ušetřit jim zbytečné komplikace a zklamání, které výletu na pohodě nepřidají.
Osobně vítám příspěvky které popisují plavby jako Denis a pod., jsou pro mne poučné, nápomocné, inspirující. (S popisem plavby po Dunaji mi nasadil pěknýho brouka do hlavy a asi nebudu jediný postižený)
Uživatelský avatar
MaPa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 04, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo Beluga "MOANA" Vranovská přehrada

Gumový člun a vše kolem něj

Příspěvekod MaPa » ned led 13, 2008 3:03 pm

TO: xaler
Co se týká plavby po Labi, tak toho hodně najdeš na: http://www.lavdis.cz/index.php?lang=cz a kde se smí s motorovým člunem,tak na: http://www.spspraha.cz/vodnicesty/kdeplout.htm . Co se týká motoru Tümmler (viz topik Suzuki DF 5):I já mám podobné zkušenosti jako Karel.I když se zapalováním se Simsonu by to mohlo být se startováním lepší. Osobně bych však šel být na Tvém místě do modernějšího motoru, tak jak radí Denis.
Uživatelský avatar
thomasios
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: pon zář 29, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Stáří motoru 25 let

Příspěvekod thomasios » pon zář 29, 2008 1:31 pm

Dobrý den Vážení
Měl bych jednu poznámku ke strhávání štítků z motorů Tümmler z důvodu utajení stáří motoru. Je to opravdu zbytečná práce, protože toto pravidlo ohledně stáří motoru se netýká malých plavidel nepodléhajících evidenci, to jsou právě ty gumáky, kanoe, atd... Pokud se tento motor zavěsí na loď s výtlakem větším než 1t, pak se situace mění - motor nebude používán legálně. Osobně si ale tento motor s větší lodí dokážu představit jen těžko.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů