Studium námořní školy, profese námořníka

Povídání o jachtingu, moři a vodě kolem nás ...

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » pát led 18, 2008 6:32 pm

Baharisi,

urcite jsem te nechtel ani bit, ani chytat za slovo. V tom, co rikas v poslednim prispevku, se s tebou zcela ztotoznuji. (Jen se mi nelibi ta plachetnice ;) )

Nechci to tu zbytečně bobtnat, tak jen tady: Tou poslední větou v závorce se tedy všechno vysvětluje. :lool: B.
Uživatelský avatar
Mobydick
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mobydick » sob led 19, 2008 1:16 am

Ahoy kluci,vidím,že jste se do sebe pustili,ale vůbec to není třeba! Rozdíl je v tom,že já si na moři vydělávám na chleba a vy si tam plachtíte pro radost.Ovšem i na velkých lodích ještě stále najdete romantiku :
Obrázek

A většina z nás začínala takto romanticky :
Obrázek
ačkoliv větší dril jsem od té doby již nezažil!

jerryx: dovolil jsem si to udelat za tebe. bohuzel linkovat fotky na tiscali nelze, ponevadz ty adresy ke kterym se tam dostanes, nejsou primy adresy fotek - na serveru tiscali je presmerovani. tzn. jestli se s nami budes zase chtit podelit o nejake to foto, tak to musis zkopirovat jinam nebo sem dat jen odkaz na to tvoje album (bez tagu [img]).

vilma : skvělé, na té spodní fotce vidíte vpředu Mobydicka a za ním druhého mého spolužáka H., tuším že na školní plachetnici v letech cca 1986-87.
Uživatelský avatar
Mobydick
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mobydick » sob led 19, 2008 1:19 am

Vidím,že se mi tam nějak nepodařilo dostat fotky,budu to muset nastudovat,nemám s tím zatím žádnou zkušenost.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2451
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » sob led 19, 2008 1:24 am

postup mas spravny :-), ale obsah je spatny :-(

ta adresa je spatna, ta funguje jen tobe, kdyz jsi na tiscali prihlaseny ;-)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » sob led 19, 2008 12:11 pm

Neboj Mobydicku, my když se pouštíme, tak v dobrém. :crazy:
Hezké fotky a určitě jsem naplněn očekáváním, co se zajímavého dozvím/me. Nemá cenu v tom dál pokračovat, jen jsem chtěl případné nadšené zájemce o toto náročné povolání trochu vrátit do reality. I když co to v tomto případě je, taková realita, že? Informace zprostředkované, něco si člověk přečte, nějaké záběry na yutube, něco v TV, něco nám vyprávěl kpt. Fr.Novotný na přednáškách před zkouškama.
Pokud jsi zavítal mezi nás, budeme rádi za nezprostředkované informace. Můj šálek to až tak není. Já si raději vydělám na pevnině a na to moře se jedu kochat. Ale je tu určitě spousta mladých nadšenců, kteří v práci na moři vidí smysl svého života.
Uživatelský avatar
Trunks
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte čer 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Trunks » sob led 19, 2008 3:44 pm

Caute vsetci,
Mobydick vo svojom prvom prispevku si pisal ze sa mam obratit na istu firmu COS Crewmanagement v Praze ale neviem preco . Spolupracuju tam aj so Slovakmi alebo sa ti nepozdava firma Tatramarine ?
Tu je zopar otazok ( dufam ze posluzia aj ostatnym ):
taka prva otazka ktora mi napadla: Mobydick ako to bolo s tvojou polstinou ked si zacinal studovat ?
dalej ci je pri tomto povolany problem mat rodinu.
potom ci by si mi odporucil dat si stipendium alebo platit si skolu sam, citujem "jedna nemecka spolocnost vezme kazdeho (chlapca), kto absolvuje tzv. pripravnu plavbu v trvani cca 4 mesiace a po nej vyjadri zaujem studovat pre tuto firmu. Potom mu hradi cele studium, byvanie a stipendium 3500 Sk/mesiac. Za to sa ziak zaviaze po ukonceni skoly odpracovat u nej 6 rokov.
Ine firmy poskytuju studentom taku alebo aj mensiu podporu a potom ziadaju odpracovanie u nich menej rokov."
Mal si nieake problemy s morskou nemocou?
Windward spominal problem s tym ze si musis stale robit nieake skolenia a certifikaty a mna zaujima ze ako to s tymi certifkatmy je a na akych lodia si sa plavil Ty.
A nakoniec do kedy planujes robiť na mori a pripadne co budes robiť potom.


DAKUJEM.
Uživatelský avatar
Mobydick
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mobydick » ned led 27, 2008 10:09 pm

Dobrý večer všem,
Včera jsem se vrátil po týdnu ze Gdyně,kde jsem dlel v již vzpomínané Námořní škole na nějakých doplňujících kurzech.Než odpovím Trunksovi na jeho otázky,tak jenom napíši,že jsem vzal několik propagačně informačních cédeček školy,a tak pokud mne Trunks osloví na e-mailu,mohu mu CD zaslat.Myslím,že by ani nebylo špatné pro administrátory dát pár kapitol zde na server,neboť tam jsou i nějaké informace o školení jachtařů-CD bych zaslal obdobným způsobem..Jinak v přístavu kousek od školy stojí "Dar Pomorza",stará školní plachetnice předělaná na muzeum a spolu s ní tam stojí nová plachetka "Frederyk Chopin" - to jenom,jako informace pro radost.
K otázkám od Trunkse :
1/Polštinu jsem se učil ve čtvrťáku na gymplu,který jsme trávili v Jevíčku.Dříve se tam připravovali studenti,kteří odcházeli na VŠ do ostatních lido-demo zemí.Naučili jsme se tam úplným základům,ale tu správnou polštinu stejně člověk pochytil až v každodenní praxi.
Mohu Tě ale ujistit,že tam byla spousta kluků po průmyslovkách,bez žádných základů a vyštudovali bez větších jazykových problémů.
Řekl bych,že jako příslušník Štůrova národa budeš mít i trochu výhodu oproti nám,z písečku Františka Palackého! No a nějaká soukromá učitelka vybraná hned na začátku studií,také udělá malý lingvistický zázrak!
2/Námořník a rodina - neustále diskutované téma! Řekl bych,že je to věc velmi individuální,ale řádný výběr partnerky je na výsost důležitou záležitostí! Znám množství šťastných svazků,které přetrvaly celý život v odloučení a znám množství svazků,které nevydržely ani jedno přeplutí Atlantiku. Takže velmi individuální záležitost,ale možná.
3/Stipendium,nebo firemní sponzoring? Pokud máš Ty osobně (nebo rodiče) dobré finanční zdroje,pak bych studoval takto a byl nezávislý a mohl si vybírat rejdaře,buď již v průběhu a nebo až po ukončení školy. Jinak ten firemní sponzoring také není špatný,neboť se upisuješ asi na těch 5 let a již v průběhu studií máš šanci si vytvořit své místo v budoucí kompanii.Ta škola je dnes sponzorovaná řádkou firem,které jsou vesměs na dobré úrovni a potřebují kádry do budoucna (např.německá www.essberger.com).Jinak mnou doporučovaná firma cos crewmanagement,dodává lidi do jednoho německého rejdařství a to si přes ně dává vyštudovat kluky do mojí Alma Mater ve Štětíně.Syn mého kolegy nalodil někdy v červenci na jednu zkušební plavbu (cca 6 měsíců) a teď už je ve Štětíně na prvním semestru.Jelikož tuto situaci a firmu znám,tak jsem ji i doporučil.Jinak Tatramarine má ve gdyňské škole svoji vývěsku a je opravdu výhradním zastoupením na Slovensku.
4/Mořská nemoc- ano měl jsem a ještě dodnes občas problémy mám.Je to svinstvo,kterým si musí většina v různé míře projít.Každý to snáší nějak jinak,na každého to jinak působí.Nebudu popisovat jak vypadá,neboť jsem na tomto serveru našel velmi obsáhlou polemiku o mořské nemoci,kde najdeš mnoho zajímavých postřehů.Dá se(musí se) s ní bojovat. Jinak pro povznesení ducha Ti napíši,že valná většina si zvykne,ale i slavný Admirál Nelson házel šavle ještě u Trafalgaru.
5/Neustálé školení a certifikace je pravdou,ale pokud toto odvětví člověka opravdu zajímá,tak to rozhodně není na překážku.Společně s rozvojem techniky a vůbec s pozitivním (telekomunikace) a negativním (piráti,hrozba terorismu)pokrokem se člověk musí stále v něčem novém školit.Odvětví námořního průmyslu je velmi široké,různorodé,ale nesmírně zajímavé. Zajímavé je samozřejmně mořeplavba jako taková,ale i na ní navázané,nebo přímo spojené obory,jako je třeba námořní právo,nebo komerční provoz lodí.Doufám,že toto stačí jako odpověď,pokud bude žízeň po dalšícm rozšíření,rád ji uhasím.
6/Do kdy tuto práci dělat a nebo jaké jsou šance na břehové uplatnění? Dokdy- pokud se udrží moč a kurs tak to pořád ještě jde!
Řekl bych,že je to opět individuální,ale ta hranice těch 60-62 let bude asi opravdu konečná.Já osobně jsem dost entuziastickým člověkem,a tak i zkouším nějaké alternativy na suchu.Posledního půl roku jsem dělal takového bezpečnostního superintendenta na našich lodích.Seděl jsem doma v Čechách a lítal po lodích na audity,kde jsem kontroloval,jestli jsou dodržovány mezinárodní a firemní předpisy-dost zajímavé a v současné době i žádané povolání.Jeden z mých kolegů teď pracuje v naší firmě jako komerční operátor lodí,které si firma pronajímá.Je ovšem pravda,že tyto břehové práce se nejlépe vykonávají,pokud je dostup do moře,v našich krajích je to poněkud limitované.(Ten kolega z ráhna na fotce výše,je kupříkladu námořním speditérem a ještě k tomu školitelem jachtařů a zkušebním komisařem na MD ČR-takže možnosti tu jsou!)
7/Na jakých lodích jsem se plavil - na lodích na kusový náklad,na sypaný náklad,na speciálních lodích provádějících odlehčovací práce lodí s ponorem větším nž 17m a za dva týdny jedu na zkušenou na chemický tanker.Nebyl jsem na kontejnereové lodi,na žádném tankeru a na žádné osobní lodi.
Takže snad je to vše.Jak jsem řekl výše,jsem ready na další otázky a případné polemiky.Pro CD mi napište na mail.Zatím ahoj všem!
Fair winds!
Mobydick
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » ned led 27, 2008 10:23 pm

Mobydicku,

prosim pekne, na jakych lodich, tj. jakeho druhu a velikosti, a v jake funkci jsi mel pravo se plavit po ukonceni VS ve Stetine?
Uživatelský avatar
Mobydick
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mobydick » ned led 27, 2008 11:44 pm

Po ukončení školy ve Štětíně jsem odplaval rok času na MS PRAHA (20314 BRT,SYPANÝ NÁKLAD) a MS VLTAVA(6425 BRT,Kusový náklad)
pak jsem musel udělat zkoušky na nám.poručíka na MD ČR.no a poté jsem jezdil cca 18 měsíců jako 3,pal.důstojník na MS PRAHA,MS BEROUNKA( Sesterská loď VLTAVY),pak 2.pal.důst. na MS TATRY (35350 BRT,sypaný náklad) a MS ŠUMAVA (sestra TATER).
Po odjetí 18 měsíců jako 2.PD jsem šel opět na zkoušky na 1.PD a začal jsem na MS JAN HUS (16405 BRT univerzální handy max - sypaný a kusovka),MS KATENDRECH (21399 BRT ex MV DUNAJ,univerzální handy max) pak to byly už jen norské panamaxy MS BANYA,MS BLESSING,MS BAKRA,MS BANDAR (Panamax=max rozměr lodi proprůjezd Panama kanálem BRT cca 40 000,LOA 225 m, B 32.20m).
Jinak na jakých lodích můžeš jezdit určuje Tvoje důstojnická kvalifikace a další absolvované kurzy (tankery-oil,chemical,gas , pasažérské , vrtné plošiny,atd.)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon led 28, 2008 12:00 am

Mobydicku,
nepotkal jsi na některé československé lodi doktora Petra Jelínka ?
Uživatelský avatar
Mobydick
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mobydick » pon led 28, 2008 12:11 am

Bohužel ne,ale potkal jsem třeba Dr.Piňose,ktrý se myslím živí jachtingem.Jinak od roku 1997 už u nás doktoři nejezdili a jejich práci jsme po nich částečně přebrali my-palubní důstojníci.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon led 28, 2008 12:28 am

No, to bylo na rozhraní před a po listopadu - tak do roku 91
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » pon led 28, 2008 1:20 am

Mobydick píše:Po ukončení školy ve Štětíně jsem odplaval ...

Dekuji.

Mas predstavu, na jakych lodich dle druhu a velikosti mude moci se plavit absolvent zminovane namorni skoly v Polsku a jaka tak zhruba kariera ho muze cekat?
Uživatelský avatar
Mobydick
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mobydick » pon led 28, 2008 9:40 am

Bude se moci plavit na lodích,na které bude mít "aprobaci".Co jsem tak viděl,tak nejvíce se snaží (Poláci) chodit na chemical tankery,protože tam jsou největší peníze.Jinak chodí na všechny druhy,sypaný,kontejnery,tankery,kusový a v současnosti je také hit chodit na zásobovací lodě pro vrtné plošiny.Dobré peníze,krátké kontrakty,ale velmi tvrdý život! Také jsem slyšel o zajímavých možnostech na specializovaných lodích typu - kladení podmořských kabelů,výzkumné lodě,průzkum dna pro naftový průmysl atp. Mám několik ČS kolegů plavajících na dredgeru v Nigérii,kontrakty 6w on/6w off a dobrý peníz.
Co se týká toku kariéry,tak v současné době je nedostatek kvalitních důstojníků,tudíž se často jedná o dost strmé kariéry,založené na té nejminimálnější odplavané době (dle předpisů STCW).Musí přeskákat od píky,jinak to bohužel na moři nejde a je to dobře!Jinak
pokud chcete vědět jak rychlý postup je,tak si myslím,že teoreticky by bala šance stát se kapitánem v horizontu 7 let po ukončení školy,ale to je jen teorie,která je závislá na mnoha faktorech.
Je potřebase generálně připravit na odloučení,tvrdé podmínky práce na moři,střídání časových pásem,teplo,zima,často špína při práci,kolegové ze všech koutů světa,mající myšlení nastavené v jiné hladině,než Evropa (již 7 let jsou moji kolegové hlavně Filipínci,takže vím o čem mluvím!).Důležité pro pochopení současných principů je to,že nedostatek EU důstojníků je způsoben hlavně
faktem,že to západní mládež rozmazlená luxusem již nechce dělat.Pokud to náhodou chce dělat,tak na krátký a královsky zaplacený
kontrakt,kterýž fakt nevyhovuje západnímu rejdaři.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » pon led 28, 2008 12:37 pm

Mobydick píše:Bude se moci plavit na lodích,na které bude mít "aprobaci".

Rozumim spravne, ze absolvent zminovane polske skoly bude moci nastoupit na stejne lode, do stejne funkce a ve stejnem casovem horizontu, jako absolvent VS?
Uživatelský avatar
Mobydick
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mobydick » pon led 28, 2008 2:36 pm

Ano,je to tak!
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » pon led 28, 2008 5:35 pm

V cem tedy spociva rozdil mezi zminovanou polskou namorni skolou a VS?
Uživatelský avatar
Mobydick
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mobydick » pon led 28, 2008 6:58 pm

VŠ - vysoká škola - zakončená diplomem s titulem Ing, ta námořní škola o které se bavíme od prvopočátku Ti nedá titul,ale také Tě neobtěžuje škálou balastních předmětů.Je spíše praktická a zaměřená na profesi jako takovou,myslím,že nijak specificky nepodporuje všeobecné vzdělání,ale dělá navigátora,nebo mechanika.
Uživatelský avatar
joseph
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pát led 26, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod joseph » úte led 29, 2008 1:56 pm

Mobydicku,
diky za spoustu zajimavych informaci. Mam jednu otazku: jsem absolvent "normalni" VS, chci jit delat na lod a uvazuji (rekneme v horizontu 10 let) o kariere kapitana. Jake kurzy musim mit a kde je mohu udelat? Domluvim se plynne anglicky, polsky a celkem slusne i nemecky, takze tyto zeme jsou pro me v pohode. Jak bych mel tedy zacit? Diky moc za odpoved.
Uživatelský avatar
Mobydick
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mobydick » úte led 29, 2008 3:10 pm

Vidím,že jsem pojmem VŠ asi dost zamíchal karty.Pokud pozorný čtenář čte diskuzi od začátku,tak ví,že jsem hovořil o VŠ Námořní.Té jsem absolventem a ostatní kolegové studovali buďto ve Gdyni na VŠ Námořní,nebo v Kaliningradu,Oděse a Warnemunde-Wustrow.
Absolventi jiných vysokých škol nenámořního směru našli uplatnění,jako strojní důstojníci (VŠ Strojního směru nebo stavba lodí),také jsem ještě zažil lodní ekonomy,ale to byla víceméně specialita naše,která již nemá obdoby (hovořím o obchodních lodích).Josepha asi
zklamu,ale pokud má normální VŠ,tak by musel začít jako lodník,O/S (námořník 2.třídy),pak A/B(námořník 1.třídy) a potom by asi přišly v úvahu takové rychlokurzy na 3.Pal.důstojníky,které se také odbývají na té soukromé námořní škole ve Gdyni.Rád bych zde předeslal a podtrhl,že zase až tak zběhlý v těchto věcech nejsem a pro případné dotazy se obraťte na www.crewmanagement.cz ,kde
jsou opravdu up-to-date s posledním vývojem situace. Pro Josephův případ bych jenom rozvážil následující princip - pokud se rozhodnu stát se důstojníkem z výchozí pozice jiného vzdělání,pak cesta může být dost klikatá a na jejím konci funkce a zaměstnání,
které se mi vůbec nemusí líbit a nemusí splňovat počáteční představy ,tudíž ztráta času a asi i peněz.Již jsem o tom tady psal,je to
svým způsobem řehole,kterou ne každý zkousne.
Jinak.co se týče těch úpně nejzákladnějších kurzů potřebných pro nalodění na nám.loď - Požární,záchranářský,zdravotní a společenská odpovědnost-ty jsou u nás dělané na COS v Praze.Další kvalifikace je většinou v Polsku (jazyk,dostupnost a cena),ale můžete je dělat i na jiných nám.školách v Evropě-pozor na cenu! Doufám,že jsem zodpověděl vše potřebné,jinak jsem ready odpovídat dál.
Uživatelský avatar
ali
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: stř črc 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0

.

Příspěvekod ali » stř črc 30, 2008 2:15 pm

zdravim vas.
som sa stretol s panom z tatramarine,
v gdynii je skola 2,5 ročna, je to nadstavba na strednu školu, som sa stretol aj so študentami a hovoria ze každy slovak čo tam je už ma sponzora ktory mu tu školu plati, plati sa 450 zlotych za školu a dalšich 300 zlotych za internat. je tam asi 11 slovakov , tento rok sa otvara trieda v bratislave, je to spolupraca so školou v štetine..
Uživatelský avatar
lubosek
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: ned led 04, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lubosek » ned led 04, 2009 9:10 pm

Ahoj Mobydicku, měl bych pár otázek:
1. Na internetu je pár videí se záběry důstojnických kajut, ale jak vypadají pro námořníky, jsou stejné ? Jedna osoba na jednu kajutu ?
2. Je nějaký limit vody na člověka - konkrétně při umývání - nebo se může sprchovat třeba hodinu?
3. Vezmu tvůj případ 4 měs. on / 4 měs. off. Když jsi na lodi tak za tebe rejdař platí zdravotní a sociální pojištění to je jasný, ale když dojedeš domů? Platí ti to i když jseš u nás doma a čekáš na další nalodění?
4. Jak se započítává odpracovaná doba na důchod?
5. Musí se člověk nějak víc připojistit ? Jak se řeší případy, kdy na otevřeném moři někoho začnou bolet třeba zuby ?
Díky
Uživatelský avatar
AnacondaAnaconda
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: pon črc 06, 2009 2:00 am
Reputace: 0

sprava

Příspěvekod AnacondaAnaconda » pon črc 06, 2009 9:34 am

Ahojte

je niekto namornim dostojnikom alebo bol cez tatramarine.sk alebo je studentom tejto skoly chcel by som vediet co to obnasa. A ako to vlastne vyzera pracovat na lodi pracuje sa celorocne na jednej lodi alebo mesiac sa pracuje a 2 nie /ci je vlastne mesacny plat alebo kolisavy/ ci sa beha po vsetkych lodiach tam kde zamestnavatel potrebuje. :gun:



dakujem
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

Příspěvekod pecho » pon črc 06, 2009 9:53 am

2 Anaconda,
číhej na tomto webu JI a až se tu objeví kapitán Cono, tak to je ten správnej člověk, kterého se můžeš zeptat třeba SZ. :) Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Pepik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: pát led 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pepik » pon črc 06, 2009 9:57 am

A nebo Mobydick ;)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů