vozejk a stk

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Jakub
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pát říj 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

vozejk a stk

Příspěvekod Jakub » ned led 13, 2008 2:16 pm

Ahoj, potřeboval bych poradit.Chtěl bych si udělat stk na vozejk na
plachetnici, mam jí propadlou stk a nevim, jestli na tom vozejku by měla bejt plachetnice, nebo nemusí?Ještě ho nemam na sebe přepsanej, a bez potvrzení o stk to prej přepsat nejde.Já mám
právě značku se světlama připevnující na zrcadlo lodě, tak si nejsem jistej,
jestli máš nějaké zkušenosti, předem dík za odpověd.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » ned led 13, 2008 4:36 pm

Jakube před rokem jsem absolvoval s vozíkem na loď pěkné martyrium, nakonec jsem ho ale vyřešil v klidu přímo na STK.
Seber papíry od vozíku (když už není techničák, tak papíry od výrobce, a běž na STK co s tím.)
Jde jim hlavně o typizovanou nápravu a závěs. Jestli ten vozík stavěl někdo doma a záleží ti na jeho koupi, tak by měl mít dokumentaci. Pokud ji nemá, můžeš vyrobit výkresy a nahlásit vozík jako nově postavený. Celý postup vyřizování papírů mám někde v počítači.
Hlavně ale bych šel na STK o radu. Mě se to vyplatilo.
teista
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8574
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned led 13, 2008 4:48 pm

Plachetnice na vozíku být nemusí. Světla nelze uchytit jinak, např. na nějakou fošnu?
Uživatelský avatar
Jakub
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pát říj 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jakub » ned led 13, 2008 7:56 pm

Teisto, techničák mám malej a velkej.Ale dokumentaci žádnou nemam.Vozejk byl normálně přihlášenej někdy v 1984, ale stk už není platná a já ji potřebuju obnovit a nevim, jestli mě s tou fošnou, jak řiká Libor, co mam na zrcadle připevněnou na háčcích na kormidlo nepošlou někam.S ní jsme to už tak koupili.Vozejk je vlastní výroby.A já musim na to stk přijet s tím bejvalým majitelem, protože je vozejk napsanej na něj.Tak bych si neměl dovolit se vracet zpět kvůli nějaký maličkosti Jakub
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » ned led 13, 2008 8:13 pm

Člověče Jakube jak jsem říkal, jestli to nějaký papíry má, tak by to měli spolknout.
Každopádně všude možně získáš všelijaký informace a pak na STK je všechno jinak.
Stejně nic nenaděláš, navštiv je tam a domluv se s nima. Třeba Ti ta fošna (a všechno dokopy) projde, když ne, budeš mít alespoň RELEVANTNÍ informace. Já se s tím taky natrápil, pak jsem jim na STK vyhověl a bylo to nejjednodužší řešení, jaké jsem ani nevymyslel. Samože to je jenom jedna zkušenost. Držím palce
Přítomnost toho původního majitele se myslím dá řešit nějakou plnou mocí, jestli je problém aby přijel (třeba z Jeseníku do Prahy)
teista
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » ned led 13, 2008 9:56 pm

To Jakub
K návštěvě a absolvování STK rozhodně není nutná přítomnost majitelel vozidla. Tuto prohlídku s vozidlem může provést v zásadě kdokoli. Dej přívěs do takového technického stavu, jež odpovídá selskému rozumu, pokud nevíš co tím míním, řekne ti to každý zkušený automechanik, jež dělá STK pro své zákazníky a ´tak jak ti radí teista, jed na STK. Tam jsou lidé, kteří nemaají zájem tě "topit" ale v mezích možností ti vyjít vstříc.Pokud máš oba techničáky, je naprosto nepodstatní, jak dlouho STK nebylo provedefno, a také to nikoho nezajímá. Až budeš mít STK, nezapoměň přívěs pojistit - [s]havarijní pojištění [/s] zákonné pojištění -Zelenou kartu, tj. doklad o pojištění za škody způsobené provozem motorového vozidla,je nutností k jakémukoli úřednímu úkonu na DI, Ani v tomto případě nevadí, pokud přívěs nemá pojistku. Dojdi s papíry třeba na Alianz a během 10 minut jej máš pojištěný.

Toto vše již zde bylo mimochodem řešeno v paralelních tématech. Stačilo si to jen přečíst.
Klasifikoval bych to jako - "mnoho poviku pro nic". ;)

Pepa
edit : na základě správného upozornění jiřiny opraved druh pojistky
Naposledy upravil(a) Pepa dne pon kvě 02, 2011 7:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1358
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Příspěvekod smike » ned led 13, 2008 10:45 pm

Jen.. když to nemá STK nemělo by to jezdit po silnici a asi správně ho tam dovézt na jiném přívěsu, jestli se nemýlím.

Doporučovaná konzultace na STK s doklady (bez vozíku) a třeba s pár fotkama je asi dobrý začátek
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon led 14, 2008 10:22 am

Asi nejjednodušší postup je domluvit se s původním majitelem, který zajde na úřad kde je přívěs evidován a provede odhlášku na tvou osobu. To znamená , že budeš tak zvaně v mezikolonce. (pozor aby to trvale nevyřadil, taky už se mi to stalo) Při odhlášení je úplně jedno jestli to má STK nebo ne. Ty pak už s doklady a vlekem dojdeš na STK , kde ti udělají normální technickou prohlídku tzv. opakovanou( na 4 roky nebo u bržděného na dva) , která ti platí 10 dní i jako evidenční. Hlavně ať souhlasí VIN, barva , rozměr kol a pneu a svítí to. Včetně mlhovky! Pokud jsem potřeboval přihlásit na sebe totální vrak musí mít hlavně VIN. Pak ti sice nedají normalní technickou ale pouze evidenční prohlídku ale na přepis ti to stačí. Pak jsem to v klidu opravil a absolvoval STK. V obou případech ale musí být protokol z STK už psaný na tvé jméno!!! jinak je ti k ničemu. Pak uzavřeš povinné ručení ( havarijní pojištění opravdu nepotřebuješ) a jdeš na magistrát. Tam vrátíš starou SPZ (pokud je z jiného okresu) a dostaneš doklady na své jméno a SPZ.( dnes už RZ)
První fáze se dá vyřídit s původním majitelem poštou. Pokud bys to dělal na základě plné moci budou tě stejně nejprve hnát na okres kde je vlek evidován a pak budeš muset absolvovat to co jsem popsal. Prostě nejde to abys přišel rovnou na úřad do svého bydliště s plnou mocí a tam to vyřídil. Pokud jste ze stejného okresu tak to samozřejmě jde.
Uživatelský avatar
Jakub
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pát říj 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jakub » pon led 14, 2008 5:17 pm

Koupil jsem plachetnici na vozejku s techničákem u Příbrami, ale nemá platnou stk, proto bych s ním neměl moc jezdit po silnici co se týče policajtů.Proto jsem zavezl vozejk do stodoly.Dá se říci, že je v dobrém stavu.Pojištění na něj platim.Auto nevlastnim a nemám vůbec zkušenosti s stk a přepisem.Já i bejvalej majitel jsme z Prahy.Proto nevim postup jak bych měl začít, jestli mam nejdřív na sebe vozejk přepsat a kde, v Praze nebo v Příbrami?Nebo mam nejdříve obnovit stk v Praze nebo v Příbrami?Vozejk nemůžu převézt do Prahy maximálně to risknout v Příbrami, aby mě nestopli.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon led 14, 2008 6:21 pm

1. Kdekoliv v republice na STK, protokol na tvé jméno!!!
2. povinné ručení na tvé jméno!!!
3. Do 10-ti dnů pak s majitelem nebo plnou mocí na Bohdalec nebo do Libně na pracoviště Magistrátu hl,m.Prahy ( bez vozejku!!!!) jenom s doklady ( od vozíku a oba občanku) , zde vyplníte formulář a zaplatíte správní popplatek a vozík ti přepíšou.
4. starý majitel si zruší povinné ručení.
Je to naprosto stejný postup jako u osobáku, motorky atd.
Uživatelský avatar
ondra
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 370
Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: soutok Labe s Vltavou

Přívěs bez TP

Příspěvekod ondra » čtv dub 28, 2011 4:30 pm

Koupil jsem přívěs bez TP z USA a řeším přihlášení jako stavbu nového. Na STK mi řekli, že musím přivézt vážní lístek přívěsu s lodí. Prý ho otypují na konkrétní loď.
To znamená, že jinou loď prý vozit nemohu. Co to je za blbost?? Nebo je to fakt?

díky
O.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1723
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv dub 28, 2011 6:25 pm

To je zas nějaká volovina. Na vleku by je měli ohledně váhy zajímat nápravy, pokud je náprava na 1600kg, tak max. hmotnost vleku mají zapsat do 1600kg (pokud nebudeš chtít méně), pokud je náprava na 1800kg, tak je to do 1800kg a pak záleží taky na kolik je brzda, pokud je vlek bržděný. Když je dvouosý, tak se váhy teď oproti max na nápravě snižují, ale tam nevím přesně jak to je. Ale když si úřednická hlava usmyslí, ...

Jinak mě napsali do papírů vlek nákladní speciální - přepravník lodí , o jakou loď jde, to nikdy nikdo neřešil.
Uživatelský avatar
Jakub
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pát říj 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jakub » čtv dub 28, 2011 8:00 pm

Vlastním vlek pod ploutvovou plachetnici a v papírech ho mam napsaný jako přívěs vlastní výroby, možná by to šlo taky takhle přihlásit, a o lodi v něm nebude nic psaného.
Uživatelský avatar
Petr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon lis 28, 2005 1:41 pm
Reputace: 1

Příspěvekod Petr » pát dub 29, 2011 9:34 am

To Ondra:
Já si tohle zařizoval pro vozík z CH stejným postupem - stavba nového. Na tu STK vážní lístek opravdu potřebuješ, ale váhu kompletního vozíku. Ta se píše do techničáku. Příklad : mám bržděný vozík s nápravou 1350 kg nosnost, ale v papírech jsem uvedl max. hmotnost 1200 kg k vůli autu. Vozík váží 280 kg ( právě dle vážního lístku ). Takže mohu vézt loď cca 900 kg těžkou.
Ahoj Petr.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát dub 29, 2011 8:37 pm

1200 kg kvůli autu už dnes není třeba. To bylo dříve, že maximální hmotnost vleku byla daná tím kolik jsi měl v TP u auta. Dnes se bere u vleku okamžitá, tj kolik to váží včíl. Tedy vlek třeba na 2500 kg, ale naložit jen tolik kolik může auto.
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Re: Přívěs bez TP

Příspěvekod fishmaster » pát dub 29, 2011 8:50 pm

ondra píše:Koupil jsem přívěs bez TP z USA a řeším přihlášení jako stavbu nového.
O.

V Kladně je týpek,kterej ti to udělá.Chce asi 9000 a máš to bez starostí.
Uživatelský avatar
ondra
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 370
Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: soutok Labe s Vltavou

Re: Přívěs bez TP

Příspěvekod ondra » pát dub 29, 2011 9:17 pm

fishmaster píše:
ondra píše:Koupil jsem přívěs bez TP z USA a řeším přihlášení jako stavbu nového.
O.

V Kladně je týpek,kterej ti to udělá.Chce asi 9000 a máš to bez starostí.



Jo ty to dělaj, ale v mým případě je ještě třeba homologovaná náprava takže + dalších cca 18tisíc
Americký v ČR neuznávaj..
david
moderátor
Příspěvky: 5040
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát dub 29, 2011 9:47 pm

bobes píše:1200 kg kvůli autu už dnes není třeba. To bylo dříve, že maximální hmotnost vleku byla daná tím kolik jsi měl v TP u auta. Dnes se bere u vleku okamžitá, tj kolik to váží včíl. Tedy vlek třeba na 2500 kg, ale naložit jen tolik kolik může auto.


ale di? vod kdy?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2055
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát dub 29, 2011 10:04 pm

Okamzita hmotnost pry plati jenom u nebrzdenych vleku.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1723
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát dub 29, 2011 10:20 pm

Nesmysl.. Stačí si přečíst vyhlášku 341/2002 Sb., doplněnou změnou 100/2003 Sb. a 197/2006 Sb. kde se píše doslova

okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 0[sub]2[/sub] nesmí být větší než největší povolená hmotnost bržděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedená v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší, než největší povolená hmotnost tažného vozidla u kategorie vozidel M[sub]1[/sub] a N[sub]1[/sub] a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorie M[sub]1[/sub]G a N[sub]1[/sub] G

a okamžitou hmotností se rozumý: hmotnost zjištěná v určitém okamžiku při jejich provozu na pozemních komunikacích

a ještě ohledně rychlosti větší než 80km/h se ve vyhlášce píše následující:

Pokud ministerstvo při schvalování technické způsobilosti typu přívěsů kategorie 0[sub]1[/sub] a 0[sub]2[/sub] nestanoví jinak, nesmí být nejvyšší rychlost přívěsu vyšší než 80km/h
Uživatelský avatar
vlr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: úte led 26, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Velešín

Příspěvekod vlr » ned kvě 01, 2011 4:07 pm

Charlie píše:Nesmysl.. Stačí si přečíst vyhlášku 341/2002 Sb., doplněnou změnou 100/2003 Sb. a 197/2006 Sb. kde se píše doslova

okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 0[sub]2[/sub] nesmí být větší než největší povolená hmotnost bržděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedená v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší, než největší povolená hmotnost tažného vozidla u kategorie vozidel M[sub]1[/sub] a N[sub]1[/sub] a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorie M[sub]1[/sub]G a N[sub]1[/sub] G

a okamžitou hmotností se rozumý: hmotnost zjištěná v určitém okamžiku při jejich provozu na pozemních komunikacích

a ještě ohledně rychlosti větší než 80km/h se ve vyhlášce píše následující:

Pokud ministerstvo při schvalování technické způsobilosti typu přívěsů kategorie 0[sub]1[/sub] a 0[sub]2[/sub] nestanoví jinak, nesmí být nejvyšší rychlost přívěsu vyšší než 80km/h



To co říká Charlie je přesné znění vyhlášky. Opravdu záleží na okamžité hmotnosti vleku. Dále však zároveň platí, že maximální celková hmotnost vleku zapsaná v TP musí být menší než maximální povolená celková hmotnost tažného vozidla zapsaná v TP. Např. pokud mám vlek 2000kg celkové hmotnosti, potom bych měl tahat autem, jehož povolená celková max. hmotnost je větší než 2000 kg. U teréňáků je to 1,5 násobek - viz. vyhláška. Otázka je, jestli to ví policajt.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » ned kvě 01, 2011 9:27 pm

Vozidlo na STK se přistavuje v čistém stavu a bez nákladu.
Osobně vím pouze o případu, kdy odmítli provádět STK na pohřebním autě, ve kterém byla rakev s mrtvolou.
I s vlekem na přepravu lodě je někdy potřeba jet bez lodě/do opravny, po spuštění lodě na vodu na parkoviště apod./.
V případě, že se rampa s osvětlením věší místo kormidla je dobré mít připravené uchyty k přišroubování této rampy na konec prázdného vleku. Stačí čtyři díry dva šrouby a dvě křídlové matky.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1723
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned kvě 01, 2011 9:56 pm

S motorákem jezdím na STK naloženej a bez problému, protože kvůli nim sundavat člun opravdu nebudu. A když by chtěli, půjdu jinam. S vlekem pod plachetnici jezdím prázdnej a tam je nejvíc zajímají odrazky, tak bacha na výsuvnou část s rampou, nejlíp ke světlum dát jednu oranžovou a pak dodržet rozestupy.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon kvě 02, 2011 3:22 am

Rampa se světly již musí být pevnou součástí přívěsu.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » pon kvě 02, 2011 7:00 am

Nové předpisy platí pouze pro nově vyrobené a nově schvalované vleky. Jestli byl vlek přihlášen jako vlastní výroba před čtvrt stoletím, musí splňovat tehdy platné předpisy.
Dodatečně se starší auta a vleky montovalo pouze koncové mlhové světlo.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host