Tlak oleje - závada u Johnsona

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Tlak oleje - závada u Johnsona

Příspěvekod knoki » ned led 20, 2008 9:22 am

Může někdo poradit, jak bez větších demontáží zjistit příčinu závady u Johnsona J10R4SOA (4-takt)?
Naposledy upravil(a) knoki dne čtv kvě 22, 2008 8:36 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3127
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Olomoucko

provozní zpráva

Příspěvekod vilma » ned led 20, 2008 9:36 am

ahoj knoki, vítám Tě na foru.
Tvůj příspěvek je třeba vždy umístit do správné sekce - v tomto případě lodní motory přívěsné, od ted svůj příspěvek prosím hledej tam.

Až téma trochu zapadne, nebudeš moci se k němu dostat jen podle posledních 10-15 aktivních témat, ale budeš muset postupovat logicky, přes forum a jeho stavbu, a to bys toto své téma těžko hledal v informacích, jak něco udělat na webu (samém).
"Jak něco udělat v motoru" je jiný problém, který patří do sekce motorů.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 991
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned led 20, 2008 1:59 pm

Závadu na mazání , (ale i další závady, které popisuješ) bez větších demontáží asi nezjištíš. Dostaneš se asi pouze k ventilku ( většinou kulička s pružinkou), který slouží jako ochrana motoru před příliš vysokým tlakem oleje,( otvírá podle typu motoru při cca 5 at). Při prasknutí pružinky pak dojde k poklesu tlaku oleje, ale tato závada se většinou nevyskytuje. Spíš ale budeš muset prohlédnou sací koš a čerpadlo a to bez demontáže nepůjde. Taky mě zaráží, že má ten motor tak vysoké( resp. normální) tlaky a přitom funí do kliky . Jak jste to měřili. Teplý nebo studený motor? Jak vypadá olej když se to ohřeje a přestane mazat? Není hodně napěněný jakoby našlehaný?
david
moderátor
Příspěvky: 5099
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Tlak oleje - závada u Johnsona

Příspěvekod david » ned led 20, 2008 2:51 pm

to se ti přihodilo najednou, z ničeho nic? jak je motor starej? odfukem myslíš odvětrání kliky nebo odfuk na noze motoru? těch pět minut ho trápíš na lodi, v tahu, nebo někde v sudu při neutrálu?
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

tlak oleje

Příspěvekod knoki » pon led 21, 2008 7:28 am

Jsem velice rád, že jsem "objevil" toto forum, na kterém jsou opravdoví fandové a tímpádem se může jeden od druhého přiučit.
Díky za názory.
Naposledy upravil(a) knoki dne čtv kvě 22, 2008 8:38 am, celkem upraveno 1 x.
david
moderátor
Příspěvky: 5099
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: tlak oleje

Příspěvekod david » pon led 21, 2008 3:27 pm

částečně, má jednu vadu, nevysvětluje ten bílej čoud, což je bezpochyby nespálenej olej. taky moc nevěřím na nečistotu a prasklou pružinu, to by nemazal na volnoběh, nebo vůbec. Může jít o nezávislé dvě závady.
1) někudy si přisává olej - bílej čoud
2) to co píšeš ty nebo blbne čidlo oleje - co zkusit dát na chvíli manometr?
3) - není závada - stane se při transportu, že přeteče olez z vany odvětráním kliky do sání motoru, ale to by mělo po chvíli přestat kouřit.
taky jsem dělal motor - fungl nový, taky kouřil, měl pórézní hlavu - sací kanál do prostoru vahadel a tím si přisával olej . kouřil hlavně na volnoběh = největší podtlak v sání
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » pon led 21, 2008 8:57 pm

Dovolím si lehce polemizovat. Bílý kouř z výfuku podle mě vždy signalizoval částečky vody ve spalovacím prostoru, nikoliv oleje. Pokud by to byl olej, měl by kouř být tmavý, až černý. V obou případech, pokud byl avízován 4takt, to vidím na těsnění pod hlavou.

Co se týká toho tlaku oleje, tam jsem od začátku bez nápadu. Že k jevu dochází po zahřátí oleje, je jasné že to souvisí s tou teplotou a potažmo s viskositou. Tady bych se přikláněl k názoru na ten přepouštěcí ventil. Ale pokud se pokračuje že "Kontrolka mazání rovněž zhasne, po ubrání na volnoběh", tak to mě nepasuje. Při těchto problémech se to děje právě naopak. Při volnoběhu svítí a při vyšších otáčkách zhasne. To opravdu nevím....
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Tlak oleje - vyřešeno !

Příspěvekod knoki » úte led 22, 2008 10:34 am

Díky všem za názory, každý měl v něčem pravdu.
Naposledy upravil(a) knoki dne čtv kvě 22, 2008 8:39 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » úte led 22, 2008 11:07 am

No hlavně že se to vyřešilo. ;)
Mírně bílé výfukové plyny po nastartování jsou věcí naprosto běžnou a lze to sledovat i u automobilů. Vypaluje je se zkondenzovaná voda uvnitř spalovacího prostoru a výfukového potrubí.
david
moderátor
Příspěvky: 5099
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte led 22, 2008 7:06 pm

[quote="Baharis"]Dovolím si lehce polemizovat. Bílý kouř z výfuku podle mě vždy signalizoval částečky vody ve spalovacím prostoru, nikoliv oleje. Pokud by to byl olej, měl by kouř být tmavý, až černý. V obou případech, pokud byl avízován 4takt, to vidím na těsnění pod hlavou.


Polemizovat můžeš, pravdu nemáš. voda se navypaluje ale odpařuje, bílý kouř je u benziňáku vždycky nespálený olej. nesmíš si to plést s párou - ta se hned rozplyne, kouř z oleje je taky daleko hustší. ostatně to se povede majtelům přívěsných 4-taktů docela běžně když špatně stěhují motor. navíc, kdyby to bylo těsnění pod palicí, tak nemá tak pěknou kompresi. Nakonec i ta komprese by napovídala, že je dotěsněno olejem po transportu.
jinak vzpomeň si na trabanty, jak studený krásně bílomodře čadily.
dále šťastný majitel nemá pravdu se závažími na vačce, ty otvírají když to stojí, aby se vůbec dalo votočit jójem a nastartovat. omezení otáček dělá elektronika vypínáním zapalování, stejně jako když málo chladí nebo nemá olej, případně má nepřiměřené vibrace ( u některých typů silnějších motorů )
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » úte led 22, 2008 9:13 pm

david píše:Polemizovat můžeš, pravdu nemáš.
To si myslíš ty. Mě jsi nepřesvědčil. Tento obor jsem se vyučil, vystudoval a asi 1/4 století se jím živil. Mnohokrát se mě stalo že jsem rozebral motor (převodovku, čerpadlo...), žádnou závadu nenašel a po smontování závada nebyla. I u motorů jsou věci mezi nebem a zemí.
Tak jako se pacient nedá léčit po telefonu, auto(motor) se nedá opravovat korespondenčně. Ještě tak hrát šachy. Auto není problém opravit, ale najít závadu. A na to je potřeba použít všechny smysly.
Vycházím z krátkého, celkem neodborného popisu. Ten mě hned v prvním příspěvku píše, že svíčky jsou pěkně vypálené. Tím pro mě olej končí.
Neznám hustotu toho bílého kouře, to jestli je bílý, bílomodrý, nebo šedý, ani dobu jeho trvání. Pouze to, že se ukazuje za studena. Kouř spáleného oleje teda není až do černa, jak jsem minule napsal, je šedý. Ale na 100% není bílý. I u těch trabantů to byly zkondenzované vodní páry, které po zahřátí přestaly.
Je pravda že neznám specifikum a přepravní podmínky přívěsných motorů. Ale tak jak to tu bylo popsáno, mě to neustále vychází na vodní páru.
Abych se trochu ujistil, zlehka jsem zadal do vyhledavače "kouř z výfuku" a našel jsem TOTO ;)
david
moderátor
Příspěvky: 5099
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte led 22, 2008 10:51 pm

[
Neznám hustotu toho bílého kouře, to jestli je bílý, bílomodrý, nebo šedý, ani dobu jeho trvání. Pouze to, že se ukazuje za studena. Kouř spáleného oleje teda není až do černa, jak jsem minule napsal, je šedý. Ale na 100% není bílý. I u těch trabantů to byly zkondenzované vodní páry, které po zahřátí přestaly.
Je pravda že neznám specifikum a přepravní podmínky přívěsných motorů. Ale tak jak to tu bylo popsáno, mě to neustále vychází na vodní páru.
Abych se trochu ujistil, zlehka jsem zadal do vyhledavače "kouř z výfuku" a našel jsem [url=http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?88497][b][color=darkred]TOTO[/color][/b][/url] ;)
quote

asi už ostatní otravujem, tak teda naposled.
je rozdíl mezi vodní párou a kouřem nebo mlhou z oleje, to by měl snad poznat každej.
psal jsem o NESPÁLENÉM OLEJI, a když se do motoru dostane jak jsem popsal, svíčky vypadají docela normálně, jen se lesknou tím olejem. tohle mám z praxe a nevykecáš mi to

u těch trabantů to byla bohatá směs na olej po odpaření benzinu v karteru a karbecu ) kromě tý páry z vody - ale ta by tak nesmrděla

přepravní podmínky přívěšáků a zvláště 4-taktů jsou velice podstatné nejen pro provoz ale i, div se, jejich životnost. klidně se ti stane, že po lx jugině a motoru následně pohozeným do garáže ti za dva měsíce, nejdýl příští rok, bude dobrej leda na kotvu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: dreamer a 3 hosti