Zesplavnění Vltavy

Popis zajímavých míst na českých vodách

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2055
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » stř lis 28, 2012 1:02 am

Tak koukam do Iti, a jsou tam oba:

Jez Hnevkovice 208.85, Prehrada Hnevkovice (s PK) 210.4.

To je ono?

Edit: Podle fotomapy to skoro vypada (nebo je to vitr), ze uz od Tyna nad Vltavou (cca km 206) ta reka tak nejak poskakuje pres kameny, je to tak?
Uživatelský avatar
JK
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 277
Registrován: pát kvě 11, 2007 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod JK » stř lis 28, 2012 2:01 am

Jo to je ono. Krásnej jez i s mlejnem. Blbě se přenáší a blbě se dává v proudu na vodu.
To na fotomapě je jen vítr ale ještě tak 200 metrů pod jezem mám i s ponorem 10 cm trochu honičku.
Podle toho jestli Hněvkovice melou.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1234
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » stř lis 28, 2012 7:24 am

tak to mi nejak uniklo-zil jsem v domněni (podle medii) ze se ma letos dokoncit pl.komora Hnevkovice a pujde to splout az z Budějovic
Uživatelský avatar
JK
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 277
Registrován: pát kvě 11, 2007 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod JK » stř lis 28, 2012 11:34 am

Jo, podle medií je to vlastně hotový. :crazy:
Na Hněvkovicích už je druhej rok světelná cedule a na ní "komora mimo provoz"
Následuje 500 m přenášení, potom 2 km proudící vody a pak ten jízek.
Taky mě poprvé dostal...
Z Týna je to v pohodě, jen pozor na provozní dobu komor, nepracujou každej den.
Uživatelský avatar
v_ivo
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod v_ivo » stř lis 28, 2012 1:03 pm

Pro zajímavost stránky projektu www.rvccr.cz
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1234
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » stř lis 28, 2012 4:21 pm

[quote="JK"]Jo, podle medií je to vlastně hotový.
jeste me napadla moznost-pokud teda komora na prehr.Hnevkovice by jela
1.spustit v Budejovicich a nechat tam auto s vlekem
2.splout to az na Hnevkovice a pod prehradou(ma tam byt sjezd) se vyvazat
3.vratit se pro auto- vytahnout lod-prevezt par km do Tyna a znovu spustit
4.odvezt auto domu (ke Kolinu) vratit se vlakem a pres Orlik.Slapy,Prahu a Melnik plout k domovu
bod 4 bude stejne- at pojedu z Tyna nebo z Budejovic -jde o to jestli ten kus Vltavy za ty komplikace stoji-ja znam pouze zamek Hluboka
Uživatelský avatar
JK
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 277
Registrován: pát kvě 11, 2007 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod JK » stř lis 28, 2012 10:52 pm

Jezdím to jako závod z ČB do PHY, takže nemám moc času koukat kde co lítá...
V Budějovicích od Lannovi loděnice je to normální strouha se zatravněným břehem,
nepamatuju si žádnej sjezd do vody. Před jezem ve Vrbným je na levým břehu marína, tam by možná mohl bejt sjezd.
Komora je u pravýho břehu, ta je v provozu. Následuje asi tak 4 km stejný strouhy zakončený jezem na Hluboký.
V léte tam popojížděli buldozery a naprosto netuším jestli komora už funguje.
Pod jezem už bylo prohrábnuto a je to splavný až na hráz přehrady Hněvkovice.
Tam jsem přesvědčenej že komora je mimo provoz. Na pravý straně hráze je velmi slušnej výjezd z vody.
Ale pokaždý je to jinak, jednou je tam plot a zamčená brána, jindy na sjezdu parkuje loď povodí a nic dalšího se tam nevejde.
Nekdy je ve vjezdu uzamčená závora a nikdo nikde. Prostě každej rok vymyslej nový překvapení. Pořád je to stavba.
Pod hrází s vozejkem do vody nevjedeš. Panelka až k hladině a pod ní schod.
Hněvkovice jsou moc hezký, část je pěknej kaňon a část rybník, ani rybáři tam nijak moc neprudí.
Ale nemyslím že by to stálo za ty komplikace. Protože po cestě na Vltavě najdeš i hezčí místa.
Uživatelský avatar
Petr
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon lis 28, 2005 1:41 pm
Reputace: 1

Příspěvekod Petr » čtv lis 29, 2012 12:51 pm

Je to přesně jak psal JK, jen na Hluboké je již komora ve zkušebním provozu. Tzn. od příští sezóny by měla fungovat.
To Packa:
Kotvím v Týně a letos jsme jeli s kamarádem Týn - Mělník - Týn, tak kdy by jsi něco potřeboval tak napiš.
Ahoj Petr.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1234
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » čtv lis 29, 2012 3:28 pm

diky za info-tak zustavam u puvodniho planu-spousteni v Tynu nad Vltavou
Petre-jestli muzu-urcite tvoji nabidku vyuziju-zacnu to davat dohromady po Novem roce
Uživatelský avatar
ondra
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 370
Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: soutok Labe s Vltavou

Splavnění Vltavy přinese technický unikát:

Příspěvekod ondra » pon pro 03, 2012 4:36 pm

Splavnění Vltavy přinese technický unikát: Nadzvednutí historického zdymadla
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-58893520
david
moderátor
Příspěvky: 5041
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Splavnění Vltavy přinese technický unikát:

Příspěvekod david » pon pro 03, 2012 7:31 pm

Vzhledem k rychlosti realizace záměrů jez(y) na Labi, komora či zdvihadlo Slapy a vana Orlík – něco plánované už před II.WW, něco kolem 48 – 52, je tato informace, v optimistickém pojetí, zajímavá tak pro děti mých vnoučat, až budou před důchodem v 80 letech.

Pokud ovšem tento sport plný soustavně vymýšlených nových překážek legislativního i provozního ražení budou provozovat.
Já bych blil. :puke:
Uživatelský avatar
ondra
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 370
Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: soutok Labe s Vltavou

Příspěvekod ondra » pon pro 03, 2012 7:48 pm

Já tedy slyšel z vyšších míst Hořína o projektu 3. komory vedle. Což by byl asi nejmenší zásah. Každopádně po likvidaci holešovického přístavu, mi to celé připadá jako nesmysl.
Uživatelský avatar
miras
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte říj 13, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenný Újezdec

Příspěvekod miras » pon pro 03, 2012 7:50 pm

Naprostý souhlas s Davidem. Se stavem financí jsou všechny zmínky o akcích těchto velikostí z oblasti Sci-fi. Mirek
Uživatelský avatar
ondra
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 370
Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: soutok Labe s Vltavou

Příspěvekod ondra » pon pro 03, 2012 8:07 pm

Například nyní se budují obr protipovoďnová vrata do přístavu Mělník včetně protipovodňové hráze a přístavní zdi na Labi cca. 1km dlouhé. Cena přes půl miliardy korun. Takže scifi se občas mění v realitu.
Našich asi 8 malých plavidel a pár TR bude bez starostí...
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 418
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » pon pro 03, 2012 9:50 pm

miras píše:Naprostý souhlas s Davidem. Se stavem financí jsou všechny zmínky o akcích těchto velikostí z oblasti Sci-fi. Mirek

Prachy jsou - a je to jak v kazdym statnim urade - utratit je letos, aby byli i pristi rok. A zeleny prekazky jsou. A to je duvod proc se prachy cpou do silenejch projektu, ktery by normalne mely bejt ve treti rade.Spis verim zvednuti mostu na horinskym kanale a zvedacimu oblouku na Horine, nez jezu u Decina. I to zdvihadlo na slapech je realnejsi nez splavneni do Pardubic.
david
moderátor
Příspěvky: 5041
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon pro 03, 2012 11:24 pm

jo, staví se vrata na vodu, co je jednou za 500 let. fajn.
Uživatelský avatar
ondra
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 370
Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: soutok Labe s Vltavou

Příspěvekod ondra » úte pro 04, 2012 8:11 am

V Budějicích splavnili Vltavu za 3 miliardy Kč. Nyní tam jezdí dva poloprázdné parníky. Tak proč ne..
Uživatelský avatar
miras
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte říj 13, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kamenný Újezdec

Příspěvekod miras » úte pro 04, 2012 8:18 am

No právě. Je to stejný jak s dálnicema. Ty se taky stavěj od nikud nikam. Je dobře, že se zesplavní aspoň kousek řeky, za každý takový kousíček jsem rád, ale mohlo by se to dle mého dělat víc s rozumem.A hlavně tak aby se dalo někam doplout. Mirek
Uživatelský avatar
Jarda_x
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Budějce

Příspěvekod Jarda_x » pát pro 06, 2013 3:29 pm

ondra píše:V Budějicích splavnili Vltavu za 3 miliardy Kč. Nyní tam jezdí dva poloprázdné parníky. Tak proč ne..

Až bude dobudováno propojení na Orlík, jistě bude frekvence lodí větší.

Letos, bohužel, už do Budějc (nikoliv do Budějic :-) ) neplují ani ty 2 poloprázdné lodě. Po jarní velké vodě se obratiště pod Jiráskovo jezem zaplnilo štěrkem, takže místo průjezdné hloubky 1,3 m je tam půl ostrov půl metru nad hladinou. Docela by mě zajímalo, kdy se to napraví. A také jak, aby se to neopakovalo, aspoň ne v takové míře. stav, který je nahrává odpůrcům zesplavňovacích investic. Přitom dík prohloubení koryty byly Budějce asi ušetřeny rozlití řeky z koryta.
Nemáte někdo informaci (třeba ficcus? :-) ), jak to bude s opětovným prohloubením koryta?
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 702
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » pát pro 06, 2013 4:17 pm

Letos po povodních bagrovaly na Vltavě až dva bagry na 60.-61.km,na pravém břehu udělaly z vyhrabaných valounů pyramidy,
ty teď čekají na další velkou vodu,protože není,kdo by to odvezl.Když nejsou peníze na takovou "maličkost",co pak kanál. :mad:
Uživatelský avatar
Jarda_x
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Budějce

Příspěvekod Jarda_x » stř kvě 14, 2014 11:39 am

Ze lžíce do lžíce
Před několika dny začaly práce na opětném prohloubení koryta Vltavy pod Jiráskovým jezem, kde je obratiště lodí. Přímo v korytě pracují 3 bagry a systémem z ruky do ruky nebo spíše z lžíce do lžíce odbagrovávají naplaveniny. Je docela zajímavé sledovat, jak jim souhra funguje. Až když je vidět, jaká "pyramida" na náplavce vzniká, získává člověk představu o ohromném objemu, kterým se koryto zaneslo.
Bohužel, i když jsem jenom laik, myslím, že prohrábka nevydrží dlouho. Nevím, jak se problém řeší na jiných řekách, ale za jezem, kdy dno tvoří stupeň (ve směru po proudu dolů) bude k usazování splavenin docházet stále. I když je to možná nastejno, jednou za čas se to odtěžit musí, akorát se zde nánosy usadí najednou a ne v v korytě kdekoli dál...(?)
(fotky přiložím, video ale asi vložit nebudu umět)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8576
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

TZ-Splavnění Vltavy z Orlíka do Českých Budějovic se blíží

Příspěvekod Libor » úte dub 14, 2015 2:40 pm

Splavnění Vltavy z Orlíka do Českých Budějovic se blíží


Praha, 14. dubna 2015 – Dnes byla za účasti řady hostů slavnostně zahájena stavba poslední chybějící plavební komory na jihočeské Vltavě ve Hněvkovicích u Týna nad Vltavou. Práce běží tak, aby v září 2016 byla nová plavební komora hotova a propojila se Orlická přehradní nádrž s Českými Budějovicemi. Zároveň byla přestřižena páska na již v předstihu dokončené plavební komoře na přehradě Hněvkovice.

Řada čestných hostů v čele s ředitelem Ředitelství vodních cest ČR Lubomírem Fojtů, zástupci ministerstva dopravy a starosty okolních měst dnes poklepala na základní kámen poslední chybějící plavební komory na Vltavě na starém jezu v osadě Hněvkovice u Týna nad Vltavou.


„Propojení Českých Budějovic s Orlickou přehradní nádrží vodní cestou bylo snem mnoha fandů lodí poté, co definitivně utichla v polovině minulého století tradiční voroplavba. V roce 2006 začaly práce na nové vodní cestě v Českých Budějovicích a dnes nám zbývá posledních chybějících 5 km. I tyto překážky dnes začínají díky stavebním strojům mizet,“ uvedl ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů. „V lednu 2014 jsem krátce po mém jmenování do funkce mezi prvními spouštěl transparentní výběrové řízení na dodavatele této stavby, která bude nakonec stát 197 mil. Kč bez DPH,“ dodal.


Zhotovitelem stavby je sdružení firem Metrostav a.s. a Zakládání staveb a.s. Vznikne zde nejen nová plavební komora na současném jezu Hněvkovice, ale vyřeší se všechny překážky bránící plavbě mezi přehradní hrází Hněvkovice a okrajem města Týn nad Vltavou. Zmodernizuje se tak rovněž navazující polovina jezu Hněvkovice včetně nového rybího přechodu, pod existující plavební komorou na přehradní hrázi Hněvkovice se rozšíří rejda o čekací stání plavidel a konečně současné koryto řeky od jezu Hněvkovice po okraj Týna nad Vltavou, které je pro plavbu příliš mělké, bude prohloubeno.


V létě 2016 se tak otevře pro rekreační plavbu malých člunů, jachet, hausbótů i osobních lodí brázdících vody Orlické přehrady dalších 33 km nové vodní cesty. Na celkem 98 km od přehradní hráze Orlík až do centra Českých Budějovic navštíví řadu turistický atraktivních míst od zámku Hluboká až po romantická údolí řeky.


Současně byla dnes přestřižena páska na dokončené druhé plavební komoře na přehradní hrázi vodního díla Hněvkovice. Hrubé stavební konstrukce byly původně postaveny současně s přehradou v roce 1991, ale až v letech 2008-2011 byla v rámci splavnění osazena vrata plavební komory, kompletní ovládací technologie a postaven velín. Rovněž bylo postaveno stání pro vyčkávání lodí na proplavení v horní rejdě plavební komory na přehradní nádrži, tvořené dvěma plovoucími moly. Dalším unikátem je překonávaný rozdíl hladin až 15 m, řadící ji mezi druhou nejvyšší plavební komoru v České republice.

Zhotovitelem této stavby byla firma EUROVIA CS, a.s. a náklady dosáhly 93 mil. Kč bez DPH.


Projekt je ve výši 85 % spolufinancován z EU prostřednictvím Operačního programu Doprava, zbývající část financuje Státní fond dopravní infrastruktury.



O Ředitelství vodních cest ČR

ŘVC ČR je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.

Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště.

Ing. Jan Bukovský, Ph.D.
Ředitelství vodních cest ČR

vedoucí oddělení správy a provozování majetku a evropských agend, zástupce ředitele, tiskový mluvčí
nábřeží L.Svobody 1222/12

110 15 Praha 1
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 61
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » úte dub 14, 2015 3:17 pm

To mi nedá si nerejpnout v souvislosti se zákazem nočního kotveni.
Byla to rozumná investice, 93mil Kč, když se nesmí pomalu cestou nikde zastavit ?!?!
Tak to trochu vypadá, že pravá neví co dělá levá, v horních patrech našeho úřednictva.
To že se to zaštiťuje rekreační plavbou, to je tragikomické.
:hmm:
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » úte dub 14, 2015 3:41 pm

Škoda, že zúčastnění oficiální státní představitelé, plácající se po ramenou, jak budují rekreační plavbu,
nebyli na místě veřejně informováni, jaké další v pravdě historické kroky provedlo MD k "úspěšnému" rozvoji rekreační plavby.
Uživatelský avatar
Jarda_x
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Budějce

Příspěvekod Jarda_x » stř dub 15, 2015 7:57 am

Na Jihočeské televizi je šot ze zahajování stavby. Archiv televize je zde, část o zdymadle začíná na čase 3:05 min:
http://www.jihoceskatelevize.cz/cz/text ... v_vysilani

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host