Společné vlastnictví lodě

Povídání o jachtingu, moři a vodě kolem nás ...

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
Midsoft
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: pon dub 09, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Midsoft » sob úno 02, 2008 4:18 pm

To mi už pripadá ako pokus o založenie čartrovky. :mad: Neviem, či by som chcel mať na lodi až takú masovku. Ono založit nejakú s.r.o. kde by mali vlastníci stanovenú výšku svojho vkladu, nie je zlá myšlienka. :good: Je otázne, na akom území, a podľa akých zákonov. HR síce nie je ideál, ale je najbližšie. Tam mám istotu, že budem autom 2-3 krát do roka. :whist: Gr a It je už trochu ďalej na podnikanie, ale zasa v EU, čo sa týka zákonov. Stanovenie pravidiel ohľadom vstupu a výstupu spoločníkov, opráv a investíci je samozrejme. V prvom rade treba nájsť primeranú skupinku ľudi, čo by to brali ako hobby, nie ako zárobkovú činnosť. :crazy: Rýchlo by samohlo stať, že ako spolumajiteľovi mi zostane čas na plachtenie v januári. :lol:
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » sob úno 02, 2008 6:09 pm

Právní forma nějakého sdružení, či právnická osoba není zdaleka pouze SRO. Charterová společnost pro vytváření zisku v kontextu tohoto topicu naprosto nehrozí!!! Žádná masovka na lodi, naopak několik pečlivých majitelů. Je třeba pouze dát věci právní subjektivitu. To je otázka pro právníka. Asi žádný velký objev a zřejmě ani problém.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob úno 02, 2008 7:37 pm

Zacitujem sám seba:" Ja nad takýmto spolkom uvažujem len ako nad investičnou príležitosťou. Teda loď 12m a viac a profesionálne využívaná, max. dvaja a prípadne tichí spoločníci." Tým som chcel povedať, že ja sa nezúčastním na spoločnom vlastníctve lode ktoré by ste vy radi zrealizovali. Už aj preto že mám 8,9 m dlhú plachetnicu a pre mňa je dostatočne velká, pohodlná a bezpečná. Financie a údržbu budem zvládať aj sám a prevádzkové náklady budem znižovať za pomoci vlastného mini jacht klubu. A ak by som dal cca 50 tis. euro do placu, tak nech to už aj niečo zarába.

Takéto spoločné vlastníctvo sa nedá realizovať v Chorvátsku, legislatíva tomu nepraje. Preto som navrhol Taliansko, maríny okolo Benátok sú približne drahé ako Sukošan a po kvalitných dialniciach je to bližšie ako Sukošan pri Zadare. Samozrejme jachting je tam trochu iný než na aký sme zvyknutý z HR, ale dá sa lahko preplaviť do HR a časť pobytu a plavieb tráviť tam, čo nie je v rozpore s chorvatskou legislatívou.
Druhá možnosť je Grécko, letenky zakúpené v januári stoja 75 euro aj s letiskovými poplatkami, trajekt ťa za cca 1000,-Sk odvezie na hociaký ostrov, takže sa nemusí kotviť len v okolí Atén v najdrahších marínach. Pobyt na lodi 3x do roka sa dá zvládnuť aj tu v podstate bez problémov. Samozrejme aj tu je iný jachting ako v HR, ale dá sa ísť na preplavbu do Turecka, do Antálie a to je sezóna potom skoro do vianoc.

Podla mňa najlepšia právna forma takéhoto spolku je jacht klub, teda občianske združenie. Neviem ako je to teraz na Slovensku, resp. čo Fico zamýšla proti neziskovkám, ale predtým sa nemuselo viesť ani jednoduché účtovníctvo, len zapisovať a dokladovať príjmi a výdaje. Čiže ideál a založenie občianskeho združenia bolo jednoduchšie ako facka.
Aj registrácia 12 a viac metrovej lode je bezproblémová a lacná.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8157
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » sob úno 02, 2008 8:27 pm

Celý den jsem tu nebyl, tak se pokusím postupně reagovat, jak šly příspěvky.
- V podstatě se dá říc, že těch 50 T € při sestavě 8-10 lidí bych mohl zvládnout. Ono stejně nezůstane jen u nich, první rok obvzlášť.
- Prodej lodě bych asi neřešil. Pouze stanovil podmínky, za jakých se dá od smlouvy odstoupit, aby chránila sdružení i jednotlivce. Dá se to udělat, popíšu později.
- Pro mě je spodní hranice délky lodě, na které mě to opravdu baví, 36 stop. Tady bych asi začínal a když se to přiblíží ke čtyřicítce, bude jen dobře.
- Neříkám že jsem vyloženě proti, ale nepřipadá mě vhodné, aby se loď půjčovala mimo sdružení. Nějaké peníze by sice mohla vydělat, ale daleko větší problémy udělat.
- Pro každý rok by byl pevně stanovený kalendář po 14ti dnech, členové by se v něm každý rok posunovali. Termíny by měly navazovat a loď předávat z ruky do ruky. Pokud by chtěl někdo loď mimo kalendář, třeba v březnu na celý měsíc, zamluvil by si termín on-line a všichni by věděli, že je termín obsazený. To mohlo být v rámci vlastních stránek, nebo uzavřeného fóra. Třeba...
- Předsezóní a posezóní údržbu, opravy a úpravy považuji za samozřejmost. Řekněme v rozsahu jednoho týdne na hlavu. Bez toho by to snad ani nešlo. Přeci nebudeme dělat údržbu v čase své dovolené s rodinou. Forma "neúčasti" na údržbě snad jde domluvit. Ale nejsem tomuto řešení moc nakloněn. V každém případě by měla být hodně nevýhodná. Hlavní devízou by mělo být přiložit ruce k dílu a né: dělejte volové, šak já si to zaplatím.
- Odstoupení - jasně, to se musí přesně specifikovat.
- Nový člen - potřebný souhlas všech stávajících.
To je asi tak vše, na co jsem chtěl reagovat. Ale nejdůležitější je, aby byli lidi ochotní se o tom alespoň předběžně bavit. Zatím mě to nepřipadá...
Naposledy upravil(a) Baharis dne sob úno 02, 2008 8:50 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8157
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » sob úno 02, 2008 8:43 pm

Před chvílí jsem reagoval na diskusi která šla během dne. Teď něco vlastního.

Minulý rok jsem zakládal občanské sdružení za účelem výstavby vodovodu na zahrádku. Je nás šest, jsme přes 100m k hlavnímu vodovodnímu řadu a pro každého zvlášť by to bylo dost drahé. Zadal jsem úkol švagrovi - právníkovi, on vytáhl nějaký vzor a přizpůsobil jej naším potřebám a specifikám. My si to na schůzce prošli, kdo měl připomínky a návrhy si je řekl, zapracovalo se to a výsledkem je šest zahrádek s pitnou vodou.

Důležité je snažit se myslet dopředu a důkladně se probírat všemi eventualitami problémů v budoucnu. Chránit jednotlivce proti skupině, ale také skupinu proti zlovůli jednotlivce. Smluvně řešit odchody, příchody i případné úmrtí. Nic není dokonalé a nikde není zaručené že nenastanou problémy. Jasně stanovenými podmínkami, obsahujícími co nejvíce variant "Co se stane když..." lze nebezpečí krachu eliminovat na minimum. Právník který se s problémy mezilidských vztahů setkává téměř denně umí dobře upozornit na slabiny smlouvy.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » sob úno 02, 2008 10:12 pm

Nechci Vam do toho kecat,ale zajimalo by jste chteli resit situace typu:Franta zadrel motor protoze si nevsimnul ze z nejakeho duvodu nefunguje privod chladici kapaliny,Lojza s Tondou mu to davaji za vinu a odmitaji se podilet na oprave,Franta se taky nechce platit svadi to na beznou zavadu v chlazeni kterou nemohl predvidat.Skoda 3000 EUR,lod stoji a vsichni musi cekat jak to dopadne.rok na to Eda hral machra pred kamarady,rozerval hlavni plachtu za 50000,podle neho unava materialu,podle ostatnich je pako.Koupit novou odmita,nema na ni,aby se dostal do spolku tak si od tatika musel pujcit,coz samozrejme nikdo z ostatnich nevedel,vypisy z konta si pri koupi lode navzajem neukazovali.lod stoji a ceka se jak to dopadne.anebo Martin chce aby lod zustala v HR nebo Italii,ma to blizko a vyhovuji mu chranene vody,zatimco mnohem zkusenejsi Ludek chce po dvou letech v HR plout do Spanelska atd.,kam ovsem Martin nechce,protoze jeho manzelka se boji atd.ani dobre sepsana smlouva to nevyresi,kazdy si bude mlit svou.jedine to snad dopredu naplanovat jako petiletku uz pri koupi a do fondu oprav krome 10000EUR zaplati dalsich 5000 EUR na hlavu na pokryti vetsich zavad,no nevim...
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » sob úno 02, 2008 10:37 pm

Jenom do toho Dane pěkně kecej, má to grády.
teista
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8157
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » sob úno 02, 2008 10:55 pm

To jsou velice dobré příklady a né až tak nereálné situace.
Zatím ještě není dostatek lidí, ochotných do toho jít. No ale pokud náhodou nastane situace že budou, všechno toto musí probrat. Předpokládám, že v soukromí....
Pokud by bylo na mě, řešil bych to jednoduchou klauzulí, že každý odpovídá za loď takovou jakou přebral. Stejně jako u charteru. Proto jsem psal o těch osobních předávkách. Check-in, check-out.
Situaci kdy někdo nechce dostát svým závazkům, podřídit se pravidlům které podepsal a případně hlasování většiny, bych řešil velice jednoduše. Již ve smlouvě. Od jeho podílu na lodi by se odečetla náhrada škody, zbytek by se mu vyplatil a naše řady by opustil. Podobně to máme i u toho vodovodu.
Otázka lokalit. Tady bych asi zakotvil nutnou naprostou shodu. Například: Jsme v HR, máme tam celoroční stání. Na to jsou nastavené naše rodinné rozpočty. Pokud se začneme v druhém, třetím roce bavit o jiných lokalitách, bude potřeba, aby s tím souhlasili všichni.
Jsou věci pro které stačí nadpoloviční většina a jsou věci s kterými musí souhlasit všichni. To je celkem běžná praxe.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » sob úno 02, 2008 11:34 pm

to teista:jak chces,pak se me nezbavite... :)
to baharis:odpocitat a zbytek vyplatit by bylo fajn,ale bohuzel to muze dostat do problemu dalsi vlastniky,kteri s timto financnim obnosem proste nepocitali.nedej boze aby tech dluzniku bylo vice,pak se ti castka na vyplaceni treba zdvojnasobi nebo to muze byt i horsi.hledat nekoho dalsiho kdo by podil prevzal muze trvat dlouho.bohuzel takova spolecnost je slozita masinka a kdyz se jedno kolecko polame tak je to problem.mozna to bude znit sobecky a bezohledne ale v uvahu by snad prichazela uplna ztrata podilu bez nahrady,jenze:co kdyz extrem Eda ma pravdu a chtel koupit novou sadu plachet uz pred rokem,s cimz ostatni rekreacni jachtari nesouhlasili,a ted na nej proste zbyl cerny petr?.na druhou stranu si myslim,ze by tenhle spoluvlastnicky vztah mezi"cizimi"pri existenci velmi presnych a tvrdych pravidel mohl fungovat lepe nez mezi starymi kamarady.taky by bylo nutne spocitat kolik by vlastne stala rocni rezie,tady se nejedna jen o placeni mariny a antifoulingu ale napriklad i velmi kvalitni pojistky ktera nema se zakladnim pojistenim nic spolecneho a rozhodne neni zadara,pravidelne vymene plachet atd.Nejvetsi problem vidim v tom ze se nekdo ze zucastnenych muze stat nesolventnim,ale to by se dalo resit vyse zminenym depositem urcenym pro tyto situace.
Uživatelský avatar
Midsoft
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: pon dub 09, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Midsoft » sob úno 02, 2008 11:44 pm

Presne tak ako Dan vraví, môžu sa vyskytnúť podobné situácie. Preto pri väčšom počte ľudí bude aj pravdepodobnosť výskytu vyššia. Eliminovať sa to dá kúpou novšej lode, aby sme opravami nestrávili väčšinu dovolenky. :? Bežné údržby, tvorba fondu opráv, prípadné zazimovanie budú samozremosťou pre všetkych spoluvlastníkov. Na druhej strane sa prikláňam k názoru Baharisa, čo sa týka rozmerov lode a spôsobu využitia výsostne majiteľmi. :good: Najhoršie to bude asi s plavebnou oblasťou. To bude po vstupnom kapitále asi druhý najväčší problém.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » sob úno 02, 2008 11:49 pm

Určitě je pojistka jednou ze základních věcí. Když nevíme co pojistné smlouvy nabízejí, co řeší a co ne, nemůžeme stanovit nějakou míru rizika přijatelnou pro všechny zúčastněné.

Chtěl bych podotknout, že se zde nic nezakládá!!! diskuse je VIRTUÁLNI i její vývody. Pořád si ale myslím, že se k něčemu dobereme. Berme věc vážně, ale tak trochu po Werichovsku. :)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8157
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » sob úno 02, 2008 11:53 pm

Mohl bych říct že já hledám způsob jak by to šlo a ty proč to nepůjde. A ne. Obé je potřeba a beru to jako oponenturu.
Jen si myslím že na základní nastínění možných problémů to už stačilo. Nepřipadá mě smysluplné obhajovat něco, co je zatím v nedohlednu. Až nazraje čas (pokud nazraje), můžu hledat a navrhovat řešení. Zatím mě to připadá jako debata určité skupiny spoluobčanů, jestli když ukradnou prase a udělají zabíjačku, snědí ji s chlebem nebo bez něj.
:mad:
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned úno 03, 2008 1:17 am

tak pozor,ja od toho nikoho nezrazuji,naopak sam bych o tom treba i uvazoval,jen jsem uz davno nekde ztratil ruzove bryle.prave proto ze je to vse jen teoreticky nevidim duvod proc nebrat v uvahu i ty nejhorsi scenare.je urcite lepsi byt na ne predem pripraveny nez pak zustat nekde zaseknuty sam s ojetou a poskozenou lodi + platit marinu a udrzbu+splacet doplatek byvalemu majiteli ktereho to prestalo bavit a ktery mne treba do te situace svoji nezodpovednosti dostal.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » ned úno 03, 2008 2:33 am

co by mohlo fungovat bych videl takhle:
Prvnim a zcela zasadnim pravidlem by musela byt ochrana sdruzeni pred jednotlivcem.to znamena poskytnout sdruzeni nastroje jak donutit jednotlivce aby dostal svym zavazkum.V extremnim pripade by to mohla byt ztrata podilu bez naroku na nahradu.soukrome se pak da dohodnout cokoliv podle ochoty a moznosti sdruzeni. vystoupeni ze sdruzeni bez problemu pokud dotycny sezene za sebe nahradu a finance vyresi mezi sebou.v pripade umrti prechazi povinost dostat zavazkum na dedice,ktery muze vzdycku podil prodat.chranit podilnika pred sdruzenim mi prijde zbytecne,protoze jiz pri koupi lode by se jasne uvedlo,jak bude lod vybavena,kde bude kotvit,jak casto se budou menit plachty,provadet natery atd.+kolik bude stat marina,pojistka a pod.pokud by nekdo casem touzil vybavit lod nad ramec dohody museli by s tim souhlasit vsichni neboto cvaknout sam.zmena lokality jen se souhlasem ostatnich(muze byt problem,holt se musi hledat kompromis).majitelu maximalne 6-7 pri kupni ce 60000EUR,je nutne aby max. investovana castka kazdeho o dost presahovala max.vysi uhrady pripadneho pruseru.dale asi 4000 EUR na hlavu jako deposit na pripadne odstraneni dotycnym zpusobene zavady,pripadne uhrazeni vznikleho dluhu.pokud si nekdo pomuze k uhrazeni nakladu charterem v jeho terminech je jeho vec,ale samozrejme prebira veskerou zodpovednost.Opravdu velke prusery,zniceni nebo potopeni lodi by resila dobra pojistka.terminy a dalsi veci by se uz nejak dohodli,byla by toho urcite jeste spousta,ale tohle by mela byt pater budouci smlouvy.pekna sikana,co? :)
Uživatelský avatar
Midsoft
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: pon dub 09, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Midsoft » ned úno 03, 2008 8:25 am

To Dan: To vôbec nie je šikana, ale úplna realita. 8) Tak by to malo byť. Ešte si myslim, že výška fondu by mala byť podobná práve jednému podielu spolumajiteľa. :good: To pre prípad objektívneho odstúpenia od zmluvy. V tom prípade síce zvyšok majiteľov ostane s fondom "nasucho", na druhej strane môžu prijať niekoho, na kom sa spoločne zhodnú. :cry: V najhoršom si zvýšia svoj podiel na lodi. Drobné škody by sa riešili presne tak ako cez čartrovku, stratiš spinaker, zacvakaš. :( Veľke problémy by riešila dobrá ale drahá poistka. Taktiež sa prikláňam k názoru že 6 majiteľov je ideálny maximálny počet na jednu loď. :hmm: A pokial by niekto z nich prevádzkoval charter, na vlastnú zodpovednosť a pri odovzdávke v maríne o to viac v lepšom poriadku. Dokonca by mohol mať povinnosť dotovať fond opráv čiasťou svojho zisku. :gun: Ale tejto možnosti osobne dávam max 5%. Inak čo sa týka zmlúv, ľahko by sa dali prepracovať zmluvy podpisované v čartrovkách, však oni sa celkom slušne bránia podobným situáciam. :gun:
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvekod RadekS » ned úno 03, 2008 9:28 pm

Midsoft píše:Ešte si myslim, že výška fondu by mala byť podobná práve jednému podielu spolumajiteľa. :good: To pre prípad objektívneho odstúpenia od zmluvy. V tom prípade síce zvyšok majiteľov ostane s fondom "nasucho", na druhej strane môžu prijať niekoho, na kom sa spoločne zhodnú.


No jo, ale to má jeden háček. Hodnota vkladu v čase reálně klesá. Když koupíte loď za 60 tisíc €, a za dva roky bude chtít jeden ze 6 spoluvlastníků odejít, tak přece nemůže dostat 1/6 původního podílu, protože cena lodi už je někde jinde. Jak by k tomu přišli ti zbývající, aby doplácely za starou loď? Budou sice mít větší možnost využití, (více týdnů pro sebe) ale třeba do toho šli zrovna proto, že v 6 jim to vyhovovalo ( investice / pobyt). Kdo koupí 1/6 podíl na lodi za 10 tisíc €, po 2 letech, když má tržní hodnotu třeba jenom 8? Odstupující vlastník by si měl sehnat za sebe nástupce a jak se s ním vyrovná je jeho věc. Buď si někoho sežene, nebo nedostane nic. Každej si to pak pořádně rozmyslí, než do toho půjde, a pak nebude jen tak končit.
Pokud by chtělo odejít více podílníků najednou, nožná bylo by lepší loď prodat a prachy rozdělit, než odchozí vyplácet a navyšovat svůj podíl na vlastnictví.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned úno 03, 2008 9:32 pm

Radku, dobre a múdro si to napísal.
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

spoluvlastnictví lodě

Příspěvekod pecho » ned úno 03, 2008 9:40 pm

Stále se nemůžu zbavit dojmu, ale to je můj soukromý a subjektivní názor, že to lze teoreticky vyřešit, ale prakticky je to nereálné.
To by asi musela být super konštalace, aby se našla parta "ryzích" osobností. I to se stává, ale nedokážu odhadnout kolik % to je.
Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1789
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 68
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » ned úno 03, 2008 10:47 pm

[Odstupující vlastník by si měl sehnat za sebe nástupce a jak se s ním vyrovná je jeho věc. Buď si někoho sežene, nebo nedostane nic. ]

A jak ktomu přijde těch pět, když za sebe sežene tředa nějakého pitomce!!!
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned úno 03, 2008 11:46 pm

Pitomca by ešte ako tak prežili, horší by bol vychcánek. :)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 04, 2008 10:04 am

Tak som si včera pre zaujímavosť zadal do Dojčezuperbazaru boatshop24 požiadavky na loď v zmysle toho čo sa tu rozpráva, velkosť nad 11m, cena do 50.000,-Euro a rok výroby od 1990 a bol som príjemne prekvapený aké perfektné lode sú am v ponuke.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 694
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 61
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » pon úno 04, 2008 10:33 am

Vyrostl jsem provázen otcovským heslem, že společný majetek je nástrojem ďábla. Přesto, až dostavím loď, budu hledat způsob kolektivního provozování ... časové dispozice, ekonomika a nároky rodiny velí. Se zájmem tedy čtu tuto diskuzi.
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3110
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 31
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » pon úno 04, 2008 10:34 am

Spoluvlastník lodi, když je ženatý a pak se rozvádí a má spol. jmění manželů, tak krájí i ten podíl v lodi a když někdo umře, občas se to stává, tak se sejdou dědicové a nedej bože, když ještě zaklepou děti z prvního manželství.
Jinak, ve společenství vlastníků jednotek (bytů), žiju, máme stanovy, jsme zapsáni v Obchodním rejstřiku, majetnické podíly se ještě vypořádat dají, to se jen ve Společenství čeká, jak to kde dopadne. Opravdová hrůza nastane, když se má opravit něco zásadního. I přes jasnou právní stránku jsou věci nevyřešené už 2 roky a nic s tím nejde udělat.
Nechci zasahovat do debaty, ale nevydržela jsem. Odpovídat nemusíte.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pon úno 04, 2008 2:25 pm

Richarde věř tomu, že otec měl pravdu. Já znám z vlastní zkušenosti spíš negativa jak pozitiva. Jak z klubového (všelidového) vlastnicví, tak ze soukromého přesně definovaného a nikdy to nefungovalo. Všechno je dobré do doby než někdo začne počítat. Také všichni k tomu majetku nemají stejný vztah,nemají stejný vztah k práci, stejný vztah k investicím atd.

Jedno řešení mne napadá. Já budu jediným vlastníkem a pronajmu to zase jen jednomu (max 2) člověku o kterém jsem bytostně přesvědčen, že je to ten pravý a umí si vážit věcí. Po něm budu chtít ať provozuje třeba charter a bude vždy na lodi přítomen jako kapitán. Ať vydělá na náklady na provoz, něco na investice, tak aby se třeba cena lodi vrátila do 10 let a zbytek ať si nechá. Já budu mít rezervován jeden termín v hlavní sezoně a ty ostatní dva mimo.
Teď by bylo dobré doplnit do rovnice neznámé .Třeba náklady na obnouvu plachet , kotvení v domovské marině atd. Sečteno podtrženo- výsledek pak porovnat s cenou chartru za týdení pronájem od renomované společnosti.

Je to jen taková úvaha dobrá či špatná?

Berty
Uživatelský avatar
petorior
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: čtv lis 08, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Námestovo

spol.vlastnictvo

Příspěvekod petorior » pon úno 04, 2008 6:09 pm

Na Slovensku existuje jedno porekaldo "spolky čertove volky" .Všetkým účastníkom tejto besedy prajem aby ste nikdy nezačali tento projekt realizovať.Je lepšie mať veľa priateľov ako nepriateľov.

ahojte Peter

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů