kapesní jachta Něva

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
rafiz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

kapesní jachta Něva

Příspěvekod rafiz » pát úno 01, 2008 9:18 pm

Přestěhováno z Pískoviště. Vilma.

Hledám na tomhle pískovišti lopatičku, abych se mohl s vámi pustit do báboviček. Nerad bych někomu nějakou rošlápl ;)
Uživatelský avatar
rafiz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod rafiz » pát úno 01, 2008 9:33 pm

Hledám tu rozumy na vylepšení svojí kapesní jachty. Kdo se jí bude smát toho zastřelím :gun:
Má dvě velký výhody. Přes zimu jí mám doma ve skříni a na místo jí pohodlně přepravím jako spoluzavazadlo letecky :good:
Obrázek
Naposledy upravil(a) rafiz dne čtv lis 10, 2011 10:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kafoun
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 16
Registrován: pát úno 01, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod Kafoun » sob úno 02, 2008 1:32 pm

Zkouším nerozšlapat Tvoji bábovičku. Prej se všechno do 24hodin vymaže, tak to je dobrý. Jinak jako za války byly tzv. kapesní bitevní lodě, to co je na fotce je tedy kapesní jachta. Myslím, že na klidnou vodu ( jednou jsem se snažil přepádlovat Lipno ) nepodařilo se. S tvým nápadem by to byla hračka
Jak jsi ukotvil stěžeň - dómo róbo???
Jen tak dál.
Uživatelský avatar
rafiz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod rafiz » sob úno 02, 2008 2:29 pm

Loď i s plachtou je tovární výroby. Stěžeň je chycenej objímkou na tyč spojující loď a boční plováky a zasazenej do patky na dně lodi. Je to ruskej výrobek na motivy německých skládaček. Němci to prodávaj taky, ale maj na tom 200% marži. Takhle mě to vyšlo na 30 000 za loď a 11000 za letenku. V německu stojí ta stejná loď od téhož výrobce 90000. Ty našláplejší německý modely jdou k půl milionu. Nemám odhad v jak silném jsem to testoval větru, ale dělaly se při tom vlny tak 1 až 1,5 metru. Občas nás to mělo tendenci zrhnout, ale protože tady držíš otěže v ruce, tak stačí popustit a vše je zachráněno.

Obrázek
Naposledy upravil(a) rafiz dne čtv lis 10, 2011 11:31 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3110
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 31
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » sob úno 02, 2008 2:38 pm

Ahoj nový aktivní uživateli,
bylo by škoda, kdyby se takovýhle Tvůj příspěvek po 24 hod. vymazal, proto budeš přestěhován do sekce "moje stávající loď" a tam už je to natrvalo, tak si to tu užij.
Uživatelský avatar
MaPa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 04, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo Beluga "MOANA" Vranovská přehrada

Příspěvekod MaPa » sob úno 02, 2008 3:30 pm

Ahoj rafizi !
Vypadá to velmi zajímavě, můžeš prosím zde uvést bližší údaje o plavidle ?
Dík
Uživatelský avatar
rafiz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod rafiz » sob úno 02, 2008 3:42 pm

Děkuji Vilmě, že mojí malou hračku přijala mezi lodě. Moje malá Nastěnka se ve skříni tak nadmula hrdostí, že málem vyvalila dveře. Přidám tedy pár technických parametrů, aby jste věděli, s kým máte tu čest.
Typ Něva, výrbce Triton ltd.
déka je 5,62m (zas takovej prcek to není)
šířka 0,89m (štíhlá jako modelka)
výška bortu 0,38 (z vody se tam leze dobře)
váha 27kg pouhých
nosnost 320kg
za 50 minut z ní udělám balíček 1,1x0,4x0,25m a naopak

K tomu je balíček se stěžněm, plachtou a bočními plováky o rozměrech 1,65x0,15x0,2m
ze kterého vytáhnu jako králíka z klobouku
stěžeň 4,6m
plachtu 3,5m2
boční kýl
dva plováky odsazené od boku lodi 0,9m

to celé za 30800 rublů. V roce 2006 byl rubl za 83 haléřů.
Uživatelský avatar
rafiz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod rafiz » sob úno 02, 2008 3:54 pm

Ještě pro informaci, jak vypadá při přepravě po souši a se zásobama na čtrnáct dní. Jen nevím, jestli je kajutová. Když se jeden člověk zašoupne pod špricdeku, tak se i vyspí, ale ve dvou by to byla tlačenice.
Obrázek
Naposledy upravil(a) rafiz dne čtv lis 10, 2011 11:36 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Frantisek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
Reputace: 0
Bydliště: Presov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Frantisek » sob úno 02, 2008 3:54 pm

Niečo podobné aj tu http://www.hobiecat.com/kayaking/kayak_sail.html akurát drahšie a menej skladné. Boli aj na výstave v Brne.
Uživatelský avatar
rafiz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod rafiz » sob úno 02, 2008 4:12 pm

Když jsem si ji vybíral, tak jsem našel po světě výrobců asi deset. Vybíral jsem ji asi rok. Původně jsem chtěl ještě o něco lepší typ Vuoksu. Váží o kilo víc a o čtyřicet kilo víc uveze. V rozměrech je stejná.
Od nekolika výrobců jsou lodě na http://www.out-trade.de/de/index.php?cat=WG01

Docela dobře vypadá Wayland. Tuším, že z polska.

Obrázek

Žralok v téhle kategorii je Klepper, ale ta cena.

Obrázek
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » sob úno 02, 2008 6:56 pm

Rafizi,

To je nesmirne fajn, ze jsi se pridal. Vyslovene to se mnou hnulo. Jedna z mych lodi byla totiz skladaci/nafukovaci poslska Mewa. Uzasna konstrukce, ktere se mezi pratli rikalo "Blyskawica" podle jmena polskeho torpedoborce ze druhe svetove valky. :)

Kde ze se to palvis? (A kdo je ten slicny namornik po tvem štajrbordu?)
Uživatelský avatar
rafiz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod rafiz » sob úno 02, 2008 7:10 pm

Testovací plavba proběhla na Ladožském jezeře a ta sličná námořnice je moje sestra. Koukám, že je vás víc, koho to zajímá, tak se o tom pokouším napsat článek. Jestli budu mít delší chvilku času a bude mě líbat můza, tak ho sem pověsím. Mám radost z toho, že se mi nesmějete. Když jsem byl na veletrhu jachty a karavany a sháněl nové oplachtění pro tuhle kocábku, tak se mi tam všichni smáli, až se po zemi váleli. A ať je s tou hračkou neobtěžuju a pověsím si na ní kapesník.
Uživatelský avatar
Frantisek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
Reputace: 0
Bydliště: Presov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Frantisek » sob úno 02, 2008 7:41 pm

Nič si z toho nerob, v niektorých krajinách si sea-kayaking drží vysokú úroveň je až obdivuhodné kam si vo svojich malých plavidlách trúfnu niektorí dobrodruhovia, alebo aké expedície sa poriadajú v Malajzii (Discovery channel). V tichu to obdivujem, lebo sám si na to netrúfam. Na plachty si môžeš nájsť zopár typov aj tu na fóre, len ho musíš trochu prekopať.
Jeden odkaz, kvapka teorie. ;)
http://www.useakayak.org/
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob úno 02, 2008 7:41 pm

rafiz píše: tak se mi všichni smáli, až se po zemi váleli. A ať je s tou hračkou neobtěžuju a pověsím si na ní kapesník.

Asi to byli HŇUPOVÉ. To se stává. :(
alffa
Uživatelský avatar
MaPa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 04, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo Beluga "MOANA" Vranovská přehrada

Příspěvekod MaPa » sob úno 02, 2008 8:01 pm

Jasně, hňupové kteří nikdy neviděli "Trimaranový bonsai" :) . Je to určitě svělá lodička.Ta plachta co k tomu je se Ti nepozdává, že se pídíš po jiné?
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » sob úno 02, 2008 8:11 pm

rafiz píše:...Když jsem ...sháněl nové oplachtění pro tuhle kocábku, tak se mi tam všichni smáli, až se po zemi váleli...

Tak se nesmis ptat kreteny. :)

Ten clanek je nesmirne vitany. Obzvlast pak z te panenske plavby na Ladoze. (Coz je sama o sobe nadherna a z navigacniho hlediska pomerne slozita oblast se spoustou zaludnosti.) A vubec jakakoliv zkusenost, kterou by ses rad podelil.

(Kdyz pro inspiraci potrebujes muzu, aby te libala, tak ti holt nejakou sezeneme. :) )
Uživatelský avatar
rafiz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod rafiz » sob úno 02, 2008 8:13 pm

Ta plachta se mi opravdu nepozdává. Je střižená opravdu dost primitivně. Ještě chci přidat kosatku a koukal jsem na http://www.faltbootbasteln.de/fbb-faltb ... egeln.html , že němci používaj ještě vratiplachtu. Myslím, že by mi měla pomoci při obratkách při křižování. Celkem bych zvýšil plochu plachet z 3,5m2 na 8m2. Je to sice dvakrát tolik, než kolik tam věší němci, ale já mám zase boční plováky. Tak jak je to lehké, tak to nemá žádnou setrvačnost a jak se natočím proti větru, tak se okamžitě zastavím. Taky to chce nějakou možnost refování, jinak s tím budu dělat kotrmelce.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2718
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 45

Příspěvekod windward » sob úno 02, 2008 8:20 pm

Spatne obraty proti vetru - je je vubec problem techto lodi. S tim proste se nic rozumneho delat neda, protoze maji, jak spravne rikaz, malou setrvacnost. Obratum proti vetru pomuze kosatka, ale neni to tak, ze jen ji tam jednoduse picnes.

Pokud si dobre pamatuji, tak kolegove, co maji jednoplachetniho katose Albatrose bez kostaky, take maji problem s obratem proti vetru. Pomahaji si "kvedlanim" kormidlem, aby to v kritickem okamziku slo lepe. Zkousel jsi "kvedlani"?

Jinak, zvetsit oplachteni dvojnasob neskyta zadnou dobrou perspektivu. Urcite ne pri obratu - vetsi plocha obratum proste nepomuze. Dve palachty ano, ale je nutne vse dobre zvazit. Pokladam, ze bude nutne pri tom presunout stezen dozadu. Plus si uhlidat pevnost konstrukce (u takto malicke lode to byvava docela orisek).
Uživatelský avatar
rafiz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod rafiz » sob úno 02, 2008 8:54 pm

Kvedlání znám. Jako patnáctiletej jsm měl tu čest zaplachtit si u kamarádova dědy v loděnici někde u Smíchova. Loďka měla tvar necek a tupou přídí a plachta byla tuším z laňtuchu. Hlavní pohon byl právě kvedlání. Kolmo na vítr to jelo i na plachtu. Celkem jsem s tím ujel asi 500 metrů a to byla veškerá praxe, se kterou jsem jel do Ruska. K tomu jsem si přečetl "Jachting praktická příručka". Pro navigaci jsem si nechal poslat mapu Ladogy z Vyborgu. Stála 10 dolarů, poštovné 15 a poslat ty peníze do Ruska stálo dalších 15. Celou jsem ji nascanoval, vytisknul ve formátu A4 a zavařil do fólií. K mapě jsme měli normální turistickou buzolu a toť z navigačních pomůcek vše. Pro jistotu pro každou loď zvlášť sadu. Co kdyby nás nepřízeň rozdělila. Jen jednou jsem se spletl o ostrov vedle.
To zvětšení plochy plachet vychází nějak samo. Hlavní plachta těch 3,5 metru má, pro lepší stoupavost přidám kosatku a od té vratiplachty si slibuju zlepšení při obratu. Aspoň tak nějak to chápu z té německé stránky http://www.faltbootbasteln.de/fbb-faltb ... egeln.html . Když nechám vyvlát hlavní plachtu a kosatku, bude pro vratiplachtu kormidlo v podstatě kýlem a vlastní kýl lodi objedu závětřím, čímž otočím loď.
Po zkušenosti z jezera považuju za nutné mít též možnost hlavní plachtu refovat tak o třetinu až polovinu.
Jo a ty mapy někde vyvěsím a určitě dám vědět kam. Jen je musím zmenšit. Teď má jeden arch 50MB.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8159
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » sob úno 02, 2008 9:12 pm

windward píše:Spatne obraty proti vetru - je je vubec problem techto lodi. S tim proste se nic rozumneho delat neda, protoze maji, jak spravne rikaz, malou setrvacnost.
A k tomu ještě přidej základní vlastnost kajaku: netočivost. Jsou prostě lodě točivé a netočivé. Kdo jezdil divokou vodu, ten ví, jaký je rozdíl mezi Vertexkou, Hartungem a "Žiletkou". S tím se nedá moc dělat.
Jak píše Windward, kosatka tomu určitě pomůže. Ale stejně jako u katošů, je potřeba ji při réčku vysekávat co nejpozději, až pozdě. Vzhledem ke specifikům tohoto plavidla, bych asi volil samopřehazovací. Někde se tu o tom už psalo.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob úno 02, 2008 9:18 pm

Starého nemeckého Klepra mám u rodičov na povale /na púde/ a jedného som nechal v lodenici keď som prestal byť členom. Raz som v ňom bol na splave Bratislava Štúrovo a na chrbte som ho niesol na železničnú stanicu. Tá je možno aj 5 km od Dunaja, ledva som to zvládol. Bola to taká hrôza že druhý krát som už nešiel, jednak som nemal s kým chodiť pretože pre klepra som nikoho nenadchol a tiež som si vtedy kúpil starú oktáviu a začali sme chodiť čundrovať s kánojkami na dunajské ramená.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » sob úno 02, 2008 10:33 pm

ta bezanova plachta by ti pri obratech urcite pomohla,ale nebylo by to uz moc preplachtene?asi i dost slozite na ovladani,moc manipulacniho prostoru tam nemas a navic musis vse vyvazovat jen vlastni vahou.ve dvou lidech asi v pohode.
Uživatelský avatar
rafiz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod rafiz » sob úno 02, 2008 10:39 pm

Na ovládání to jednoduchý nebude, ale připadá mi, že s těmi bočními plováky je to celkem stabilní. Zatím se netvářili, že by chtěly mizet pod hladinou.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8575
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob úno 02, 2008 10:47 pm

rafiz píše:.... Mám radost z toho, že se mi nesmějete. ..

Vítám tě u nás :beer:

A proč bychom se smáli :? Tady je každý vítán, s jakoukoliv lodí i bez lodě.
Jen mě pobavil ten název - kapesní jachta :D Jsi originální. Prima
A každá zkušenost je vítaná...Jen tak dál :good:
Uživatelský avatar
rafiz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: pon led 28, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod rafiz » sob úno 02, 2008 10:57 pm

No jsem rád, že jsem tě pobavil. Aby toho nebylo málo, tak teď řeším jestli ona nebude nakonec i kajutová. Když se podívám na Micronu od Mottla http://watercraft.wz.cz/microna.php kam se vejdou pod palubu dva lidi, tak si nejsem jistej. U mě se jeden pod špricdeku taky vejde. Spaní nic moc, ale jde to. Paluba jako paluba, i když tahle je jenom z pvc. :crazy:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů