Nefunguje motor - co teraz?

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
dumber
1. DONÁTOR
1. DONÁTOR
Příspěvky: 96
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Nefunguje motor - co teraz?

Příspěvekod dumber » úte úno 05, 2008 9:10 pm

Dlho som rozmyslal kam to zaradit, a nakoniec mi to vyslo sem. Koniec koncov sa jedna o opravu. Ak som sa nahodou netrafil tak sa ospravedlnujem ;)

zeniem si to v nie prilis peknom pocasi na plachtach a kedze som opatrny zaciatocnik a riadim sa pravidlom "ak ta nieco napadne, tak to urob" tak sa rozhodnem stiahnut plachty a najrychlejsou cestou domotorovat do bezpecia nejakeho pristaviska.

Prikazem posadke nech sa pripravi na stiahnutie plachiet, natocim motor, a .....nic. Motor nenaskoci. Ozve sa zopar vulgarnych slov a zmenim kurz tak, aby som sa nerozmlatil o pobrezie pred sebou.

Lenze co teraz? Kde hladat chybu? Ako to obarlit? Ma niekto skusenosti co robit v takomto pripade?

Cim zacat, aby som odhalil kde moze byt problem? Ako problemy ma mozu cakat, pripadne ako ich docasne odstranit?

osobne by som asi zacal elektrikou, ale bola by to cista improvizacia ;)
Anonym
bez hodnocení
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte úno 05, 2008 9:37 pm

Zabudované lodní motory na plachetnicích jsou velmi jednoduchá zařízení, prosta elektroniky a všech složitostí které známe z automobilů. Pokud nejde o případ vybité bateri a startér točí, není v podstatě možné, aby se něco pokazilo. Teď nemyslím na prasklou vačkovou hřídel, zlomenou kliku, nebo ojnici čouhající z bloku.
Jediné co jsi schopen udělat, je zajistit aby se palivo - nafta dostala tam kam má. Na nic jiného jako laik stejně nemáš. A ucpané filtry a trubky jsou z 90% nejčastější závady.
Co tomu říkají další harcovníci?
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2451
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » úte úno 05, 2008 9:52 pm

Baharis píše:... není v podstatě možné, aby se něco pokazilo. Teď nemyslím na prasklou vačkovou hřídel, zlomenou kliku, nebo ojnici čouhající z bloku.


a co treba voda v nafte ? :mad: - to je docela casta zavada, staci mit na palube jednoho aktivniho .. :lol:

me osobne se to jeste nestalo, ale jednoho zdejsiho kamarada uz jsem takhle musel tahnout :bleble:
Uživatelský avatar
stenley01
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 8
Registrován: ned říj 28, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stenley01 » úte úno 05, 2008 10:03 pm

Zdravim vsechny uzivatele tohoto super fora. :good:

Nejsem castym prispivatelem ale k tomuto tematu jsem se rohodl napsat par radek, Takze jak Baharis spravne psal pokud starter spravne toci tzn. ze z motorem otaci potom neni problem v elektrice ale z palivem. Ale pokud starter toci tzv. naprazdno to jest neotaci motorem potom je nejspis vadna civka v tomto pripade nekdy pomaha mirny poklep na civku. V druhem pripade pokud je ohledne starreru vse v poradku potom je chyba na strane paliva: ucpane hadice, pripadne filtry, a nebo zavzdusnene cerpadlo.
Nyni zalezi na naradi ktere ma clovek sebou a co je schopen vlastnimi silami opravit :?
Anonym
bez hodnocení
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte úno 05, 2008 10:03 pm

Ano. Jedno z totalitných hesel bylo: Aktivní blbec je horší jako třídní nepřítel... :lool:
Máš pravdu, to je hned. Na lodi se mě to ještě nestalo, ale do nafťáka jsem jednou benzin natankoval. :oops:
Ale stejně se to stále točí kolem přívodu paliva.

Chtěl jsem trochu zjednodušeně nanést, že se tam téměř nemá co rozeštelovat, pohnout, přerušit. Alespoň z věcí, které je laik schopen se stávajícím nářadím opravit. Jediná šance je vrhnout se na palivový systém.

Jinak závad samozřejmě může být spoustu. Ale je třeba se tím zatěžovat, když to stejně neopravím?

EDIT: To jsem reagoval na Jerryxe. Stenley01, máš také pravdu. Ale nechci si uzurpovat právo na pravdu. Je možné, že jsou ji jiné zkušenosti. Rád se dozvím nové věci, tak klidně pište.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1365
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Příspěvekod smike » úte úno 05, 2008 11:00 pm

z elektriky je třeba ještě připomenout žhavení ...aneb cestu proudu ke žhavící svíčce (ta samotná odejde asi málokdy)
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř úno 06, 2008 12:12 am

smike píše:z elektriky je třeba ještě připomenout žhavení ...aneb cestu proudu ke žhavící svíčce (ta samotná odejde asi málokdy)


Si děláš kozy,ne...??? :blink:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 06, 2008 12:47 am

Žhaviče odchádzajú pomerne lahko, keď som mal Renaulta 21 dvojlitrový hladký diesel, tak som žhaviče preventívne menil pred každou zimou. Tiež môže byť problém s tryskami, ale na čártrovej lodi s tým nič nespravíš. Môžeš akurát vymeniť impeler v čerpadle a prasknutý remeň.
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

motor

Příspěvekod pecho » stř úno 06, 2008 8:32 am

Jen tak pro zajímavost. Viděl jsem jak táhne dinghy se závěsným motorkem "žanínu38", a povedlo se jim ji dostat do maríny. Zřejmě byl v lodi motor kaput. (trochu jsem odbočil od tématu, sorry) Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř úno 06, 2008 8:37 am

Jo Denisi...Znám tyhle motory více jako dobře i 2.1l v turbu...Jinak jsem ho viděl zmarinizovanej a udělal na mně výbornej dojem... :thmbup:
Uživatelský avatar
prezident
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv čer 07, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod prezident » stř úno 06, 2008 8:55 am

To Pecho: neodbocil

Ja dakujem dumberovi ze uviedol myslienku co som mu spominal v aute ze co chcem urobit k zivotu :good:

len pre upresnenie. Ono to malo byt kompletne co by ste urobili ako stari morski vlci. Aj plus viem ze motor neopravim co teraz.
(ja by som to skusil povliect clnikom s privesakom ak by bolo ok pocasie, ak nie tak by som si skusil najst nejaku zatoky, tam doplavat na vreckovku a vyhodit kotvu a skusit ukecat nejaku druhu lod aby ma odvliekla popripade zavolat charteru)
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1365
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Příspěvekod smike » stř úno 06, 2008 9:15 am

to monty: proč bych si měl dělat kozy? Je snad nemožná příčina nenastartování motoru nefungující žhavení?
A pravděpodobnost, že se někde přeruší cesta od aku ke žhaviči je podle mne větší než jeho samotné poškození.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » stř úno 06, 2008 9:25 am

Podle mě je holý diesel je stějně jedoduchý v autě jako na lodi. Závad je možno jistě více a jejich odstranění závisí na typu závady a zkušenosti. Základní vždy je vědět jak se motor ve stejně situaci choval při posledních používáních. Pokud startér netočí a není závada na jeho vinutí, nebo zaseklém pastorku hledal bych v elektrice. Projít kabely od baterie až k němu, zkontolovat spoje, někdy stačí kabely zahýbat a pak je jisté že je závada v el. vedení.
Žhavení bych zas tak neřešil, vyjma velké zimy se dá roztočit bez. I u trysek se to obvykle nestane všem najednou a dá se nastartovat i přes tři válce. Teda tady už si nejsem jistý kolik může mít motor na lodi, ale předpokládám klasiku čtyř.
Pokud startér točí mělo by jít opravdu o palivo, tedy pokud není něco seklého, může se přichytit pístní kroužek to pak většinou souvisí s motorovým olejem(výměna, filtr) nebo chlazením a většinou to souvisí se zvukem motoru při chodu. Ale to se vlastně netočí, to se může stát i při zaseklém pastorku. Pak to většinou přes startét jen cvakne. Kompletně se motor bez chodu zadře málokdy.
U nafty to bývá vedení od nádrže, přes filtr k čerpadlu, zde je možno rozebrat a pročistit ale je nutno počitat se zavzdušněním systému a na to je vždy potřeba mít dostatečnou kapacitu baterie. Pro všechnu smůlu se loď nedá rozjet ale i auta je to nejposlednější řešení. Tzv holý diesel dokáže přes startét hodně ale samozřejmě to není oprava. U dlouhého startování je nutno dodržovat intervaly, startét by měl jít v kuse pouze deset sekund a i při padající naftě se tím systém s přestávkami postupně odvzdušní účiněji. Nedá se takhle od stolu stoprocentně poradit ani při konkretizaci závady, tohle jsou mé dosud nasbírané zkušenosti z provozu naftových automobilů. Taky to asi bude o značce ale nemyslím, že až tak moc, pro jistotu uvedu, u mě Škoda felicia, Peugeot a speciálně Ford transit dlouhotetě.
Ještě jedno bych dodal jestli je na motoru do té doby v pořádku jedna závada se hledá líp, když už do té doby projevuje nějaké vady může jít o kumulaci závad a to je hoňka i pro zkušeného automechanika na stolici. Taky někdy někdy stačí modlitbička, poklepat, pohladit. posečkat,poprosit a zkusit znova. :crazy: V situaci kdy motor budu potřeba pro záchranu to bude vždycky složitější a motoru se můžeš věnovat jen tolik aby sis tím neuzavřel jinou cestu, takže zase třeba zkušenost.

Opakuji, že to bohužel(spíš snad bohudík) nejsou zkušenosti přímo s lodním motorem a rád se nechám vyvést z omylu.
Anonym
bez hodnocení
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř úno 06, 2008 9:43 am

Už jsem chtěl psát obsáhlý příspěvek, ale Marks v podstatě všechno napsal a Smike kterého jsem se chtěl zastat se také správně ohradil. Na dieslech jsem se vyučil a žhaviče vždy patřily k nejméně exponovaným částech dieselového motoru. Tím každoročním měněním jsi Denisi určitě nic nepokazil. Ale my lízujeme třetího diesla a žhavič jsem ještě neměnil. Nehledě k významu žhavení v zimě a v létě, jak už zaznělo.
Ale musíme si uvědomit, že pomocné motory pro plachetnice Volvo-Penta jsou úplně o něčem jiném, než naše Peugeoty, Renaulty a VW. U těchto motorů je preferována jednoduchost a dimenzování materiálů za cílem co největší spolehlivosti.

A ještě zkušenost jednoho starého automechanika: Úplně nejhůř se hledají závady, které se vyskytují pouze někdy. Když motor přestane jít, jde se postupně a musí se na to dojít. Ale když se dotáhne nepojízdné auto do dílna, tam normálně nastartuje a stane se to několikrát po sobě, to je na mašlu...
Uživatelský avatar
prezident
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv čer 07, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod prezident » stř úno 06, 2008 10:27 am

Pani a ked viete ze motor neopravite co by ste urobili vy potom dalsie kroky ? :?
Anonym
bez hodnocení
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř úno 06, 2008 10:39 am

Postavil bych se do příďového koše a volal: Pomóóóc! ;)

Pokud mám loď od charterovky, volám technika. V těchto případech se projeví výhoda, půjčovat loď od velké charterovky se zázemím a servisem.
Když alespoň něco fouká, je to dobré, loď je ovladatelná. Dá se plout třeba k mateřské maríně a pak zavolat do kanceláře maríny a požádat o dotažení k molu. Horší by to bylo za bezvětří, být vystaven proudům. Nepřibližovat se moc k pevnině a vyhýbat se problematickým úžinám. Nouzově se dá spustit dingy s motorem a trochu si pomoct odtažením od problémového místa.
Kdo plul nějakou non-stop regatu ví, jaká to je bezmoc když stojíte 5-6 hodin ve flautě a na GPS sledujete jak si s vámi pohrává proud.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » stř úno 06, 2008 12:14 pm

pokud nefouka a nejsou vlny po bource, tak jak pise Baharis - gumak s motorem pomuze z nejhorsiho. Jak je kolem nejaka dalsi plachetnice, urcite Vas vezme do vleku do nejblizsiho pristavu, mistni Vas sice odvlecou take, ale ne zadarmo - pozor, odmenu dohodnout predem, staci ustne a podat svoje vlecne lano. jak fouka, tak si vybrat podle Pilota pristav, ktery ma bazen a jet tam, prinejhorsim tam zakotvit a nebo se zase dohodnout s nekym na odtazeni k molu, pripadne, pokud budete hezky zkovani pred vetrem uz to k molu dostrkat gumakem...


fotka z roku 1995 . druhy den flauta pod peloponesem, dvojsteznik, vytlak tricet dva tun, rozbity motor (neslo otocit vubec hrideli, podezreni, ze je zadreny), pomalu nas to sune na skaliska ostrova Kithira pomohl privesny trikonak - clun si brumla sam a posadka se oddava slastnemu lenoseni. tu lod jsme prevazeli z turecka, motor kleknul dve hodiny po vypluti, pristaval jsem na Psare na plachty - s vetrem v zadech, takze pouze mala kosatka, pak jsme hodili kotvu otocili se kolem kotvy a nechali se sfouknout k molu. tam s pomoci fendru a lan pretahli lod bokem k molu. vytahli nas zadarmo rybari. dal jsme pokracovali na Maltu, tam nas zatahli a vytahli jachtari. odsud jsme zamirili na Sicilii prisla bourka, foukal NW a prasknul na levy saling na hlavnim stezni, takze jsme mohli plout jen na pravoboku. temer na metr nam to vyslo do mestecka Gela. problem byl, ze na vjezdu mel byt vybagrovany kanal, ale byl zaneseny, takze jsem parkarat skocili diky vlnam pres pisek a pokracovali dal do bazenu, tam jsme hodili kotvu. opet nas vytahli zadarmo rybari - nove vybagrovali kanal na jinem miste, kde se tak rychle nezanasel... odsud jsme meli naplanovano (meli jsme se dostat na Elbu s tim, ze si tam majitel motor prijede opravit) proplout messinou, coz jsem vzdal hnedle jak jsem videl ty viry na hladine. pokracovali jsme na pevninu, kde je pekne kryty pristav Saline Joniche. tam jsme pristavali na plachty - na motor bych lip nepristal, ale musim uznat, ze jsme meli velkou kliku na pocasi Slaby vitr a stoupacka. tady jsme pres rahno vytahli z lodi motor a chystali se ho rozebirat. nastesti jednoho napadlo otocit hrideli. hridel se otacela, coz bylo dobre. Konec byl prekvapivy - vymenili jsme zadrene lozisko za padesat marek a dal jiz pokracovali s funkcnim motorem. ale jeste jedno prekvapeni nas cekalo... byla namontovana obracene prevodovka (vstupni a vystupni hridel), takze aby lod jela na motor dopredu, musela byt zarazena zpatecka. a protoze se predpoklada, ze se casto necouva, lozisko na zpatecce bylo pouze kluzne.

Rozepsal jsem se sice dlouze, ale vzdycky se to da smazat. jenom jsem chtel napsat, ze ztrata motoru neni duvod k panice. z turecka do Saline Joniche jsme pouze na plachty upluli 1024 NM a krome prihody v Gele jsem nemel sebemensi pocit nebezpeci. A tu Gelu ztejne zpetne hodnotim jako svoje spatne rozhodnuti.

Obrázek
Naposledy upravil(a) mysacek dne stř úno 06, 2008 12:40 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » stř úno 06, 2008 12:19 pm

no, ale prapuvodni dotaz znel trosku jinak, takze odpovim na nej - pokud je to jak rikas, blbe pocasi a na motor se chystam zajet nekam, kde je malo mista, tak nejdriv natocim motor a teprve potom stahuju plachty - je to automaticke, proste me nenapadne spostet plachty driv, nez bezi motor. protoze jak motor naskoci, uz je moc mala pravdepodobnost, ze by zhebnul. teda pokud nemam cerstve natankovanou vodu ci benzin.
Uživatelský avatar
prezident
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv čer 07, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod prezident » stř úno 06, 2008 1:15 pm

mysacek :shock: :shock:
uff , vrela vdaka a klobuk dolu, este teraz mam padnutu sanku :)

ako panika by myslim nebola, len je dobre si nechat profikmi potvrdit niektore teroreticke veci co a ako. Este raz dik
Uživatelský avatar
dumber
1. DONÁTOR
1. DONÁTOR
Příspěvky: 96
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dumber » stř úno 06, 2008 1:25 pm

mysacek: jasne, ze plachty stahujem az po nastartovani motoru
marks: vrele diky, presne neco takoveho jsem mel na mysli

nemam ridicak na auto, takze me prakticke zkusenosti z motoru jsou velmi chabe (jde spis o teorii a o to co si pamatuju z nasi stare skodovky, kdyz jsem se v tom rypal tatovi ;))
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 06, 2008 6:51 pm

V časoch največšej slávy som mal 8 vysokozdvižných vozíkov, Balkankary s Perkins motormi a Desty so Zetormi. K tomu dva náklaďáky, samozrejme staré šunky, jedna dodávka Peugeot Boxer a dizlové osobáky. Takže som si s nimi užil dosť.
Ak ste v októbri /říjen/ na jadrane tak už býva chladno. Motor je ráno studený a treba poriadne žhaviť, čo majitelia benzíňakov nevedia. Ešte horšie sú na tom majitelia dízlakov s komôrkovým motorom, tý žhavia tak 2 sekundy a stačí. Teda nažhaví sa málo a motor nechytí a vtedy sa robí najčastejšia chyba že sa okamžite štaruje znovu ale bez žhavenia! Za chvílu je motor prechlastaný a štartuje sa ešte horšie.
Teraz mám Opla CDTI s komorkovým spalovaním, žhavím tak 0,5 sekundy a žhavič som po 4 rokoch ešte nemenil. Ale na Renaulte som to mal ako častú závadu, chyba mohla byť samozrejme aj v nekvalitných žhavičoch. Osvedčilo sa mi meniť všetky žhaviče naraz ak bol pokazený aj len jeden z nich a to nielen pri Renaulte. Myslím že ak je chladno, motor je trojválec a 1-2 žhaviče sú zlé a motor už nemá super kompresiu, tak na problém je zarobené.
Častý prípad porúch boli zaoxidované kontakty, najzáludnejšie je ukostrenie, ale aj nefunkčná spínacia skrinka je fajn zážitok. Ešte sme nespomenuli možné problémi so vstrekovacím čerpadlom. Tiež nebezpečné je samovolné vybíjanie štart. batérie cez nejaký nechcený odber.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » stř úno 06, 2008 8:35 pm

Nechci se přít o možnostech jak udržovat motor v dobrém stavu, v tom je to stoprocentně kus od kusu. Při dlouhodobém používání a řešení jednotlivých závad se už spoustu věcí pozná po hlase. Tady jde spíš o to pokusit se rychle najít závadu a pokud je to momentálně možné co nejjednodušeji ji opravit.
Elektrika a kostra je určitě prvotní a obykle se právě díky ní samovolně vybíjí baterie. Proud se dá improvizačně zjistit pomocí žárovky (12V) a dvou drátů ale nejzjistí se síla.
Zaujalo mě i pootočení lodním šroubem ale předpokládám odstředivou spojku což by asi v případě lechce chyceného pístu nebo startéru nepomohlo?
Ještě jednou uvádím, že jsou to pouze mé zkušenosti z os. aut, dodávám že ty fordy jsou chudinky motory z 87 a tady je nutno dodat že jsou tak nádherně jednoduchý že snad na lodi jednodušší být nemůže. Bohužel pro ně musí jet i když se jim zrovna nechce a za odměnu se páníčkovi odměňují závadami, ale je to dobrá škola. Mám je rád a taky už sem jeden odevzdal na kompletní GO oni si to zaslouží.
david
moderátor
Příspěvky: 5100
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř úno 06, 2008 11:09 pm

ale jeste jedno prekvapeni nas cekalo... byla namontovana obracene prevodovka (vstupni a vystupni hridel), takze aby lod jela na motor dopredu, musela byt zarazena zpatecka. a protoze se predpoklada, ze se casto necouva, lozisko na zpatecce bylo pouze kluzne.

těžko, daleko pravděpodobnější je, že tam nějakej machr dal obrácenou vrtuli
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » čtv úno 07, 2008 8:22 am

Baharis píše:Už jsem chtěl psát obsáhlý příspěvek, ale Marks v podstatě všechno napsal a Smike kterého jsem se chtěl zastat se také správně ohradil. Na dieslech jsem se vyučil a žhaviče vždy patřily k nejméně exponovaným částech dieselového motoru. Tím každoročním měněním jsi Denisi určitě nic nepokazil. Ale my lízujeme třetího diesla a žhavič jsem ještě neměnil. Nehledě k významu žhavení v zimě a v létě, jak už zaznělo.
Ale musíme si uvědomit, že pomocné motory pro plachetnice Volvo-Penta jsou úplně o něčem jiném, než naše Peugeoty, Renaulty a VW. U těchto motorů je preferována jednoduchost a dimenzování materiálů za cílem co největší spolehlivosti.

A ještě zkušenost jednoho starého automechanika: Úplně nejhůř se hledají závady, které se vyskytují pouze někdy. Když motor přestane jít, jde se postupně a musí se na to dojít. Ale když se dotáhne nepojízdné auto do dílna, tam normálně nastartuje a stane se to několikrát po sobě, to je na mašlu...


U poruch žhavení je to z 95% vinou chybných žhavičů a zbytek připadá na relátko,špatná kostra a podobně....Jenom tolik.... ;)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 991
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv úno 07, 2008 9:12 am

Mě se dost osvědčil startovací spray. Pokud točí baterka nastartutuješ i v zimě hodně vyběhaného diesela bez problémů ať už žhaví nebo ne, horší vstřiky a pod. I pokud je mírně zavzdušněný dá si většinou říci( samozřejmě podle typu vstř. čerpadla). Rovněž ulitý benzin pokud vyfoukáš svíčku lépe naskoči. Podmínkou je ale samozřejmě rozumné používání. Ideální je vtříknout do sání až když starter točí motorem. Stačí opravdu trochu.
Není to samozřejmě řešení pro každodenní použití, ale pochopil jsem toto téma jako nouzové spuštění motoru. Prostě než začnu něco rozebírat zkusím ho. Manipulace se sprayem je pohodlná a pro motor příjemnější, mají ho u každé benzinky. Levnější varianta je palivo do modelářských leteckých detonačních motorků ( eter + rycínový olej, O,5l za 60 kč) a injekce.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti