Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Krátkodobé i dlouhodobé pobyty na lodi / hausbótu z různých úhlů pohledu.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 655
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Milos » pát úno 08, 2008 4:07 pm

Napadlo ma založiť tému, spájajúcu dve moje vášne.
Bike na lodi je super - pred pár rokmi som s kamarátom splavil Malý Dunaj po etapách. Isli sme s nafukovacou Pálavou s elektromotorom, pričom na špici sme ešte viezli synov BMX, na ktorom som sa - síce mierne nahrbený - ale v pohode vrátil pre ráno opustené auto.
:whist:
Bike (ideálne skladacie) na palube plachetnice určite po zakotvení stane sa neoceniteľným - netreba volať taxi na vybavovačky, príjemné nakupovačky a turistika (ak zrovna neleje). Prípadne dve bandasky (voda - palivo) na zadnom nosiči nie sú problém. Túto tému kdesi pred pár mesiacmi spomenul Denis, pričom sa interesoval o bike s "kosačkovým" spalovacím motorčekom. Ja som narazil na niečo ekologickejšie - SKLADACÍ ELEKTRO BIKE;
:mad:
ObrázekObrázek
má to ľahkú li-poly batériu - po 3 hodinovom nabíjaní ponúka s elektromotorom možnosť prejsť až 60míľ rýchlosťou cca 20míľ/hod! Prišľapnúť bude asi treba pri rozbehoch a jazde do kopca ... nie je to super ? :good:
Pozri na http://www.greenspeed.us/bionx_montague ... c_bike.htm
No ... má to chybku ... $2375 :cry: plus doprava z USA :cry: :cry:
Ale - síce neskladacie - elektro bike som uz niekde videl ponukat za 20000Kč
http://www.mojekolo.cz/1788-electric-bike-speedster
Ešte pre menej pohodlnných či chudobnejších (už od $375) - skladacie "jachtárske" bicyklíky poháňané iba poctivo šlapaním; http://www.bikefold.com/dahon_folding_bicycle.htm
Naposledy upravil(a) Milos dne pon úno 11, 2008 8:07 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Frantisek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
Reputace: 0
Bydliště: Presov
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Frantisek » pát úno 08, 2008 10:33 pm

zaujimave, ale ako by sa to spravalo pod zatazou, povedzme chlap 105kg + piatkovy nakup 5kg? nehovoriac o tom, ze elektronika uz umoznuje moznost rekuperacie pomaly aj v holiacom strojceku sa mi to zda trochu ama produkcia, za tu cenu by prototyp zmakli asi aj zlate ceske rucicky upravou starej dobrej Esky. :?
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 655
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milos » pát úno 08, 2008 11:42 pm

on ten výkon motorčeka je porovnateľný s výkonom človeka pri šlapaní. S jedným rozdielom - cyklista aj pomocou prehadzovača vyvinie dostatočný krútiaci moment aj pri nízkej rýchlosti (rozbeh alebo kopec). Elektromotor má pevný prevod, takže svôj relatívne malý výkon pri rozbehu a pomalej jazde do kopca plnne neuplatní a treba si prišľapnúť ... Ono je to skôr chápané ako podpora cyklistu, než plnohodnotný pohon. Zmysel má možnosť normálne šlapať a s nehlučnou podporou elektromotora jazdiť podstatne rýchlejšie. Motor je umiestnený v náboji kolesa.
Koncepčne elegantnejšie to má vyriešené iný výrobca - Schwinn - batérie sú ukryté pod zadným nosičom.
Elektro bike môže byť s jachtou v dobrej symbióze - Li-Poly baterku nabije počas plavby solárny panel. V maríne sa dobíja priamo zo siete z móla. Zakaždým palivo "zadarmo".
Myslím, že rozvojom Li-Poly akumlátorov pôjde ich cena dolu a umožní rozvoj ľahkej, neskôr aj ťažšej elektrodopravy.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » sob úno 09, 2008 2:54 am

to Milos :

No, stroj je to sice přímo úchvatnej, ale ten taxík bude asi levnější a pro mě i vhodnější... :crazy: 193/100 :cry:

Wlady
Uživatelský avatar
Komín
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 222
Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Komín » úte bře 22, 2011 1:44 pm

Pokusím se trochu oživit toto již pavučinou zarostlé vlákno.

Kolo k zejména dlouhodobějšímu pobytu na lodi nesporně patří. At´už jako dopravní prostředek za nákupy nebo jen po maríně, nebo jako způsob, jak rozhýbat klouby poněkud ztuhlé pobytem v omezeném prostoru lodi. Viděl jsem na některých lodích malé skládačky, viděl jsem ke stěžni přikurtované staré kolo typu Ukrajina, ale viděl jsem taky třeba na webu Míry Račana horská kola. Spojit jachtění s cyklistikou se mi líbí.

A teď můj dotaz směřovaný k těm, kdo mají v tomhle nějakou zkušenost ( Míro jsi tu?): Jak nejlépe uložit a přepravovat kolo v lodi tak, aby nepřišlo k úhoně ( i když působením slaného vlhkého vzduchu se to bez dopadů určitě neobejde) nebo při trochu divočejší plavbě nepoškodlo loď. Zvlášť na delší dobu.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » úte bře 22, 2011 7:07 pm

Nezavisle na tomhle tematuý jsem si vloni povzdechl, ze by se na lodi horák hodil, když člověk projíždí ostrůvky na kole, získá nový roizměr, novou formu svobody a nezávislosti. Přivezl jsem si z Čech svýho horáka, bo tam už je mi na nic a tady bych vyšpulil dalkší chechtáky. Z Prqhy do Paříže jsem zaplatil asi čtyřicet euro a z Paříže (tam byl limit 30 kg) jsem neplatil nic. Je potřebný ho vozit v lodi. Inspiroval mě tím vlastně kamarád s Bav50, ale tam je trošku víc místa. A také je potřeba pravidelnější údržba...
Myšák
Uživatelský avatar
Miro
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Miro » úte bře 22, 2011 10:22 pm

Ahoj, já vozím již 5 let skládací horská kola v záďovém úložném prostoru. Mám je pouze v originálním plátěném vaku a vůbec žádnou údržbu nedělám. Pouze občas prostříkám řetěz olejem, jinak pouze šlapeme a šlapeme. Takže určitě doporučuji.

Miro
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 810
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pon črc 11, 2011 2:19 pm

skládací kolo máme na slomoušnovy druhým rokem. jezdíme na něm všude. hlavně do práce a na rychlé nákupy. kolo je na palubě k nezaplacení. s údržbou je to horší. ono asi záleží na značce kola a z jakého je materiálu. naše kolo je celkem od dobré firmy, ale přesto rezne i přes údržbu. je fakt že kolo stojí většinu času na mole před lodí a trpí více slanou vlhkostí. nicmémě sousedi si počínají stejně a kola jim nereznou a jsou také ze železa. v poslední době trošku vytlačila naší cyklistiku koupě velkého dingi. na maltě je totiž příjemnější se toulat kolem pobřeží než ve vnitrozemí. připadá že kola na palubě mají takřka všichni. kdysi jsem býval vášnivý biker, ale horské kolo bych si na palubu nebral. u velkých lodí je to jiné, přesto si myslím že drahé horské kolo je na palubě spíš na obtíž hlediska údržby, místa a krádeže. ono totiž drahé kolo opřené o reling i když je zamčené dost v některých zemích provokuje. i na maltě se začlo bohužel dost krást.
Uživatelský avatar
karf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: pon říj 26, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod karf » úte lis 22, 2011 9:16 am

Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8171
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » úte lis 22, 2011 5:46 pm

Já jsem na veletrhu v Brně narazil na pěkná skládací elektro i neelektro kola, určená přímo pro použití na lodích.
Vzdálenosti na správu maríny a někdy i na sociálku jsou v některých státech na západ od nás dosti značné. Dokáži si tohoto pomocníka představit na vlastní lodi.
http://www.e-totem.cz/files/katalog.pdf
Uživatelský avatar
hrad66
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 101
Registrován: čtv zář 02, 2010 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod hrad66 » úte lis 22, 2011 9:25 pm

Tohle kolečko by možná mohlo někoho zajímat, za cenu 2990,-Kč je to docela dobrý tip
marinesport
neviděl jsem ho ale v reálu tak nevím jak je zpracované. Každopádně složit se dá dobře a na lodi by se asi vozit dalo.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 810
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » úte lis 22, 2011 9:30 pm

když to nezrezne vod vod slané vody tak hurá.za 22000 kčs by to mělo zreznout až v roce 2200 našeho letopočtu.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8576
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Libor » pát úno 24, 2017 12:00 pm

Technika za ty roky pokročila.

Jak pokračujete s kolem na palubě?

Mě letos čeká koupě kola. I říkám si proč ne s dopomocí elektromotorku. Proč ne raději skládací, na lodi místa mnoho není a pořád na palubě uvázané také není to pravé ořechové.

Z toho mě vyšlo jako dobrá koupě toto UMA MINI PRO :
Obrázek
https://youtu.be/JM3C-oFtt6c
https://ekolo.cz/uma-mini-pro?var=736
Reálný dojezd 25-35 km (a více s UMA LOOP rekuperací)
Kapacita a typ baterie Li-Ion 120Wh (3,2Ah), Inteligentní BMS, vyjímatelná s USB portem
Hmotnost vč. baterie 14,9 kg
Nosnost 90 kg
Typ a materiál rámu Skládací, odlehčený hliník pouze 2,2 kg, rozvor 900mm
Typ pohonu UMA high performance, nábojový v zadním kole, 36V / 120W (260W max.)
Snímač UMA intelligent torque power system
Ovládání Prostřednictvím Smartphone aplikace: 3 úrovně - bez asistence / 50% výkon /100% výkon
Řazení a přehazovačka Bez přehazovačky
Typ a značka brzd APSE V-brake
Přední vidlice pevná
Pláště 16" Kenda Tuative, městský vzorek

Zejména kvůli hmotnosti, kdy běžná kola i s baterií jsou kolem 20kg, toto jen 14,9 (tedy došlapu i s vybitou baterkou....)

Nemám zkušenost se skládačkama, trochu mě proti klasice odrazují malá kolečka jen 16" (holt daň za skladnost).

Ale zase na druhou stranu když elektrika trochu pomůže...Nepředpokládám delší cesty v jednom dni jak kolem 30km (15 tam a 15 z hospody zpět)....

Kdo na čem jezdíte a berete i na loď?
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2031
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 97

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod err_ » pát úno 24, 2017 12:14 pm

Tem, co jeste nohy alespon trochu slouzi doporucuji tutez miniskladacku, ale bez elektra. Az si budete chtit udelat vylet po ostrove, nebudete chtit druhy pulden 15kg baterii vozit jen tak, pro nic za nic :-)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8576
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Libor » pát úno 24, 2017 1:03 pm

Pozor err
To jsme si nerozumeli nebo jsi se nepodival na parametry.Tebou uvadeny duvod je jeden z tech proc se divam zrovna po tomto kole.
Cele s baterkou ma 14,9 kg.
Ta baterka ma nejakych 0,7kg jsem nekde cetl.
Takze neni problem ji vyhodit a slapat na kole lehce pres 14 kilo.Vzdyt obycejna skladacka s ocelovym ramem ma bezne pres 20kg.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1358
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod smike » pát úno 24, 2017 1:09 pm

erre, baterie váží 700g :) :D

Kolo se mi líbí, ale 15 km v kuse bych na něm jet nechtěl. Ale na popojíždění v okolí přístavu bych ho bral.
Škoda, že nenabízí o trochu větší kapacitu akumulátoru.

Před časem jsme měli půjčenou skládačku (i dva jsme na ní jezdili - přítelka na nosiči) a La Rochelle (starou část)jsme probrouzdali celé.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2031
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 97

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod err_ » pát úno 24, 2017 1:28 pm

To se omluvam. Minule (cca 14 dnu zpet) jsem se na kola dival a baterie 14 - 15 kg. Tak jsem si hned udelal jasno, ze tudy cesta nevede. Pokud ma baterie 700g, tzn. necele kilo a mela by vydrzet alespon pulden a pohanet treba 80 kg chlapa, jde temer o zazracnou vec.

Pocitejte se mnou:
Kapacita a typ baterie Li-Ion 120Wh (3,2Ah), Inteligentní BMS, vyjímatelná s USB portem
Typ pohonu UMA high performance, nábojový v zadním kole, 36V / 120W (260W max.)

Tedy minimalne 120W a pokud ma baterie 120Wh ?

P.S.
Na strankach zminuji i rekuperaci, coz je jiste para, ale na to neni spoleh. Spise to znamena, ze pri slapani pohanim jeste vlastne dynamo. Prace navic. Jde jen o to, zda po celou dobu, tzn. i pri jizde do kopce nebo jen kdyz brzdim (coz nemusi byt take nikdy).
Naposledy upravil(a) err_ dne pát úno 24, 2017 1:52 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8576
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Libor » pát úno 24, 2017 1:49 pm

No právě, no právě, to je to dilema...
Ale zase když tam bude elektromotor snáze na to posadím i ženu :D

Na čem tedy Smiku tedy 30km kolem maríny a aby to vešlo na loď?

K té baterce, není velká, nevydrží moc, ale má své výhody a na cestu můžu vzít ještě jednu nabitou rezervní ...

Při 50% podpoře by ty 2 hoďky mohla šlapat, ne?

Píšou:
Dostatečná kapacita pro celý den v pohybu
Elektrokolo UMA MINI je vybaveno odnímatelnou uzamykatelnou Lithiovou baterií o kapacitě 120Wh, která váží pouze 0,7 kg. Ta umožní běžnému jezdci (cca 80 kg) jízdu s motorem okolo 30 km. Mimoto lze u tohoto typu ekola nabíjet akumulátor při pohybu pedály - rekuperovat - díky nové technologii UMA-LOOP™ smart system. Za cca 2 hodiny bude baterie opět plně nabita.

Baterie i jako kapacitní powerbanka - jediné ekolo do letadla!
Baterie s integrovaným zadním červeným LED světlem, které zároveň ukazuje kapacitu akumulátoru, vyrábí pro UMA MINI společnost ZMI, známý producent nabíjecích Power-bank a routerů pro značku Xiaomi. Proto lze z baterie přes USB výstup jednoduše dobít i váš mobilní telefon nebo tablet. Kapacita baterie tak postačí k plnému nabití asi 15 telefonů nebo 6 tabletů. Díky relativně nízké kapacitě baterie pak lze elektrokolo UMA Mini transportovat i letecky tak, že baterie bude umístěna mimo kolo v kabinovém zavazadle (viz podmínky IATA pro baterie 100-160Wh).

Asistence a také Rekuperace (KERS)
Elektromotor je umístěný v zadním náboji a dodává jezdci nominální výkon 120W a špičkový až 280W, při maximální dosažené rychlosti 20 km/h, což je ve městě, kam je toto mini-ekolo určeno, zcela dostačující. UMA má tři jízdní módy - jeden pro jízdu bez motoru, podporu 50% a podporu 100% + speciální rekuperační mód pro dobíjení baterie.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 662
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 57
Bydliště: Praha

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod RACEK » pát úno 24, 2017 1:55 pm

Mám několik let Dahon D3 curve v jednoduché verzi bez blatníků, váha 10,4 kg. I přes vyšší cenu jsem šel do kvalitního kola.

Než jsem si ho koupil, tak jsem si ho byl vyzkoušet. Dlouho jsem váhal jestli menší kola 16-ky, nebo 20-ky. Na šlapání mě to přišlo stejné. Velký rozdíl byl v řízení, ty malé kola se zdáli napoprvé velice citlivé. Nakonec jsem se rozhodl kvůli skladnosti pro menší. A dobře jsem udělal. Na řízení jsem si zvykl a jak v autě tak v lodi je menší a skladnější velkou výhodou.

Největší výhodou tohoto kola je třírychlostní převodovka. Nemá přehazovačku, ale bezúdržbovou převodovku. Převody jsou nutností. Do kola bez převodů, tedy jednorychlostního bych nešel.

S elektrokolem zkušenost nemám, rád šlapu :)
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2031
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 97

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod err_ » pát úno 24, 2017 2:01 pm

Nevim. Asi vec potreby. Jestli budu slapat trochu vic nebo mene, na to uz pri jizde na kole nehledim. Normalni ALU skladacka stoji klidne 6 -7 tis. Kc, takze rozdil je sice dvojnasobny, ale uz je to jedno. Na lod se kupuji veci i drazsi. Proste to tak je. Takze to nemusi byt nutne to nejdulezitejsi, co rozhoduje.

Jeste bych se podival na zivotnost baterie, co do let. Jeji kapacita a zpetne nabiti se bude kazdy rok zasadne snizovat. A take je treba zjistit, zda baterie bude k dispozici za treba 3 roky. Alespon ja kolo nekupuji na jednu, dve sezony ...

Tak jak mam rad veskere vymozenosti a hracicky, vsechno, co jde na lod vyzaaduji co nejvice manualni a jednoduche.
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1110
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 114
Bydliště: Olomoucko

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Omen » pát úno 24, 2017 2:04 pm

No však to tam píšou: musíš 2 hodiny intenzivně šlapat a nabíjet, aby ses pak mohl hoďku povozit - a tak furt dokola celé odpoledne :D

Jako výhodu bych viděl to, že za ty 2 hodiny šlapání a nabíjení spálím asi tak 200-300 g vlastního špeku ;) což je o něco málo více, než bych spálil bez nabíjení :crazy:
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2031
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 97

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod err_ » pát úno 24, 2017 2:15 pm

jj, perpetuum mobile je proste velky orisek :-)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8576
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod Libor » pát úno 24, 2017 2:22 pm

Na životnost se už někdo ptal a dostupnost po x letech mě tolik netrápí. V Praze je firma co repasuje akkubloky za slušné ceny. Loni jsem nechal dělat do akku vrtačky nové články, je dobře 8-10 stará. Letos opět jeden akkupack do Roomby.

#3 Ivan , 10. listopadu 2016 23:12
Dobrý den,
1. Jsou baterie bezpaměťové, tedy lze je dobíjet kdykoli, bez nutnosti vybití?
2. Jakou mají životnost a) na roky, b) počet nabíjecích cyklů?
Při odstávce/nepoužívání baterie je třeba dobíjet (jednou za měsíc, či víckrát)?
3. Dostupnost náhradních dílů, součástí a servis?

Dobrý den,

ano, baterie u tohoto modelu Li Ion články značky Samsung SDI a nemají měřitelný paměťový efekt.

Standardně mají tyto články (jsou totožné jako u jiných námi nabízených elektrokol) životnost 4-6 let dle frekvence používání. Počet cyklů je neměřitelný údaj a proto jej nikde neuvádíme. Pokud baterii nebudete používat déle než 3 měsíce, je lépe jí preventivně dobít (k baterii se můžete chovat jako k baterii v notebooku, nebo v power-bance.. pokud necháte zařízení stát vybité rok, tak baterie postupně degraduje).

Ekolo.cz je profesionální firma, všechny modely elektrokol, které nabízíme, pochpitelně servisujeme (proto nenabízíme superlevné produkty, které nejsou servisovatelné). Náhradní díly budou dostupné se zajájením prodeje UMA Mini v lednu 2017.


Pokud se dá na 16" nějak smyslplně jezdit tak to asi zajedu do Prahy vyzkoušet.

Jo a to šlapání pro nabíjení má také 2 další výhody
a) ušetřím za rotoped
b) když všechno selže tak alespoň dobiju mobil a zavolám si pomoc....
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 662
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 57
Bydliště: Praha

Re: Bicykel na palube - alebo pozemná dopravná podpora

Příspěvekod RACEK » pát úno 24, 2017 3:02 pm

Na 16-kách se dá smysluplně jezdit. Na asfalt a rovnější povrchy to je dobré. Problém je písek a hrubý štěrk. Také se špatně vyjíždí na obrubník, musí se zastavit a kolo nadzvednout.

Doporučuji vyzkoušet a srovnat kolo s převody a kolo bez převodů. :? U kola s převody a bez převodů mě přišel výrazně větší rozdíl v námaze při šlapání než mezi 16-kou a 20-kou.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů