Nezávazná rada

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Nezávazná rada

Příspěvekod berty » ned úno 10, 2008 7:49 pm

Jelikož to byla původně soukromá zpráva a po dohodě s Liborem z ní uděláme veřejnou tak, aby se mohli vyjádřit i ostatní a také proto aby se utřídily myšlenky ne jen mne ale i ostatním kteří řeší podobnou situaci.

Ahoj Libore,
máš plachetnici z Polska, prosím Tě, jak je to ve skutečnosti s tou diskutovanou polskou kvalitou? Také mě zajímá odpověď na dotaz kdyby jsi mohl znova rozhodnout o koupi lodě zůstal by jsi u Corvety?
Nastíním Ti mou situaci. Rozmýšlím se nad stavbou Pratique od Dixe, nebo nad koupí lodě od 8-9m šíře 2,5m. Tak by byla transportovatelná bez problémů. Vše má své výhody a nevýhody. Víš mám velice dobré známév HR co mají restauraci a je z ní vidět na soukr. molo s přípojkami kde by mohla Pratigue celý rok stát bez problémů( s HR registrací). Na druhé straně, je nechci zatěžovat byť jen malými starostmi. Napadlo mě takové kulantní řešení. Koupit novou nebo krátce používanou a transportovatelnou loď z Polska která by tam stála od června do poloviny října. Zbytek doma, kde by probíhala údržba.
Obracím se na Tebe jako na člověka, který musel projít podobným rozhodnutín v oblasti velikosti a transportovatelnosti plavidla a následnou revizí toho rozhodnutí.
Do dnešního dne jsem motorář a chci to změnit. Jsem všude za chvíli a co dál. Přestává mne bavit lítat jak šus , protože k tomu plavba mot. člunů svádí. Býváme v apartmánu u těch známých a vždy jej máme rezervovaný, ať se třeba rozhodneme ze dne na den. Doba strávená v HR cca+- měsíc někdy i více. Počet členů posádky max. 6 z toho 4 dospělí 2 děti. Věk 50. Potřebuji pohled z druhé strany.
Volné finance na účtu 15-20 tis Eur, plus možná dalších 5 tis za prodej motoráku, to ještě nemám rozhodnuto.

Jestli můžeš poraď. Předem děkuji i třeba za negativní názor.
Berty
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8595
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 84
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř úno 13, 2008 9:50 am

Tak tedy na stejné téma z trochu jiného úhlu.

Jak je to s polskou kvalitou?
Tak jako i v jiné branži. Řekl bych ti přijeď se podívat a posoudit sám (to stále můžeš). Ale smyslem tvého dotazu je asi obecná formulace, odpověď.
Zajímavé, je že podobný dotaz jsem dostal o víkendu v Libštátě - doslova "Co ten nerez z Polska? Nedělá to něco na moři".

Musím tedy zodpovědně říct, že s nerezem nemám nejmenší problém, ani po 4 sezonách. Pokud to byl ovšem nerez. Občas se našla nějaká matka v interiéru obyčejná a na té slané prostředí bylo znát. To jsem povyměňoval.

Obecně se myslím, že kvalita je dobrá a hlavně odpovídá ceně. V mnohem větší míře než jinde. U jiných lodí.

Trup vyrábějí zpravidla dnes už renomované firmy s cekem slušnou historií a zkušenostmi. Nezřídka si kompletní lodní trupy nechávají v Polsku vyrábět značkové firmy z Německa a i jiných zemí. V segmentu lodí do 8m nemají poláci v Evropě srovnatelnou konkurenci.

V provedení se najdou mouchy v detailech. Zejména v interiéru by se našli nedotažené nebo odbyté drobnosti, ale máš možnost volby. Koupíš dražší jinou loď od jiného výrobce, doděláš si to sám, nebo to necháš být.
Nemá cenu to teď všechno vyjmenovávat. Můžeme to rozebrat formou otázek a odpovědí. Já si teď na všechno ani nevzpomenu.

Kdybych se mohl znovu rozhodnout?
V této velikosti by byla Corveette favorit č.1, pokud bych nenašel srovnatelnou loď levněji. Možná s ohledem na rostoucí děti, ale i zkušenosti s přepravou atd. bych zvolil loď o 0,5 - 1m delší. Velmi dobrou volbou už více než rok je loď Viko 25 od firmy Navikom http://www.navikom.pl/html/viko25.htm za 14 990,-EUR. (po přepočtu 383 900,-)
To by asi byla moje volba dnes, protože má momentálně nejlepší poměr velikost/váha a cena na trhu EU.

Tvůj případ.
Nepíšeš jak velké děti jsou, ale v každém případě je Vás o 2 více a mohla by i Viko 25 být malá. Vzhledem k nastíněným možnostem financování bych volil tu největší možnou loď z hlediska financí a možnosti transportu. Asi nejvhodnější volbou by byla Viko 27DS http://www.navikom.pl/html/viko27ds.htm , protože má dvě oddělené kajuty a celkem 6 kójí. Stojí 19 990,-EUR (dnešním kurzem střed 512 000,-Kč).

Transportovatelnost lodě.
Na to téma je tu už toho napsáno více. Vždy je to otázkou priorit. Co očekáváš a co můžeš pro to udělat.
Dej si na jednu stranu výhody a na druhou nevýhody a sám si odpověz. Podle toho se zařiď.
Já zatím pořád preferuji transport z několika důvodů:
- levnější provoz celkově
- mám loď k dispozici i u nás na přehradě
- operativnost, další rok jedu třeba na sever a další na Dunaj
- více času na údržbu (u nové lodě v podstatě žádná údržba, jen montáž dalších a dlaších doplňků, nebo nějaké úpravy)
- v této velikostní třídě rychlejší amortizace a předpokládám i snadnější prodej, pokud se rozhodnu změnit loď
- a hlavně jedu tzv. "do svého" oproti čátru (ale to je jiné téma)

Jedinou pro mě nevýhodou , či spíše omezení je delší cesta (Chorvatsko zhruba dvojnásobek) a zdržení (i když relativní) před vyplutím, než nachystám takeláž.

Tvá úvaha se mi líbí.
Dokonce se mi rýsuje nějaká možnost levnějšího zimování v HR. Takže teď mám na pořadu dne úvahu nechávat loď několik sezón tam a jezdit vícekrát za sezónu na moře. Ale na tom ještě pracuji.

Negativní zkušenost žádnou nemám.
Na zkušenosti s lodí z Polska se tu poptej více. Jen mezi registrovanými vím o 3 lodích dovezených z Polska a chystají se další nákupy v Polsku, zpravidla použitých lodí z polských jezer. Např. Geronimo, mikiviki a další.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř úno 13, 2008 12:05 pm

Děkuji za odpověď ,
jěště mám vyhlídlou Mariner 830. Děti odrostlé tak že max 4 dospělí a 2 děti-vnuci.Já bych to s tou kvalitou taky moc nepřeháněl myslím v negativním slova smyslu. Ani Mercedesy už nejsou co bývaly. Každá firma má své + a-. S tím, že si něco překopu k obrazu svému s tím se počítá, stejně jak se stavbou vleku. Ještě mne stále dráždí ta myšlenka na tu ocelovku Pratique 35 od Dixe. Na druhé straně více starostí , konec transportu a jak ji využít více jak 1,5 měsíce v roce do doby než budu v důchodu cca 12 let.

Ještě jednou děkuji
Berty
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1365
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Příspěvekod smike » stř úno 13, 2008 12:44 pm

berty píše: Ještě mne stále dráždí ta myšlenka na tu ocelovku Pratique 35


to je taky o tom, kdy chceš jachtat. Loď za rok nepostavíš ( takže minimálně dvě sezony jsou pryč)
a koupíš-li hotovku už si užíváš tuto sezonu.

Jinak polské kvality bych se asi moc nebál.
Co mám zkušenost třeba s plachtama, tak ty mají na velice slušné úrovni jak materiálově, tak zpracováním.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8595
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 84
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř úno 13, 2008 12:48 pm

Mariner 830 vypadá dobře (někde budu mít možná i prospekt), ale pozor na šířku 2,96cm. To už můžeš mít problém. A cena bude jinde.
Stejně vypadá i Twister 830 (menší 800n byl na výstavě v Brně) http://www.twister800-bia.com.pl/techni ... n_840.html
Ale to už se mi zdá o něco (i podle ceny) lepší Solina 24 (loni v Brně). Fakt pěkně udělaná loď a ten velký prostorný kokpit!
http://www.skrzat-design.pl/02ypages/so ... 24-en.html
Nebo větší Solina
http://www.skrzat-design.pl/02ypages/so ... 27-en.html
ale tam už je opět problém s šířkou.

A taky přemýšlej čím to budeš tahat. U těch větších potřebuješ "na kouli" min. 3 tuny.
U těch menších se vlezeš do 2 tun ;)
mikiviki
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 160
Registrován: ned srp 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mikiviki » stř úno 13, 2008 3:49 pm

Můj žebříček je následovný:
Delphia Yacht Sportina 25
Sasanka Yacht Viva 700
Obě tyto jachty jsou jedny z největších a nejdelších transportovatelných lodí v nabídce polských výrobců a zároveň mají šířku do 250 cm což je dobré kvůli transportu a následnému případnému prodeji u nás, kdy jsou transportovatelné lodě žádanější. V případě, že transport řešit nebudeš kup si na moře od poláků ještě něco většího.

Momentálně se mi zdá tato nabídka vzhledem k výbavě a majiteli velmi zajímavá

http://www.allegro.pl/item307744331_jacht_viva_700.html
Docela vládnu Polski, tak by ta cena šla určitě dolů 8)

Podle mých zkušeností bych šel pouze do lodí tovární výroby a osvědčeného výrobce. Viko nebrat. (nevěřím nejlevnějším lodím s kobercem na stěnách)
Tovární výrobu mám na mysli nejen skořepinu, ale i vnitřek. V polsku je na prodej spousty jachet SAMODOMA a ta kvalita může být různá.
Vzhledem k tomu, že budeš na moři, bude rozhodujícím faktorem plavby i délka vodorysky !! Takže určitě čím delší, tím lepší.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř úno 13, 2008 4:04 pm

Já vím,že to za rok nepostavím těch 12 + 2 roky do toho důchodu ;) s tím se počítá. Také se musím k něčemu přiznat. Včera jsem se byl se ženou podívat na dva Skipry Jeden z roku 85, u toho žena prohlásila "Jestli z toho zbude jen skořepina tak mě trefí šlak" a měla by pravdu už mám takovou rekonstrukci na motoráku za sebou. U toho druhého když jsme přijížděli na místo bylo : " tady je šrotu, tady si něco určitě vybereš" tak jsem si nakonec nevybral. Ceny u obou odpovídaly stavu. Jsou to asi staré typy lodí, Ta jedna na mne působyla slušně řečeno jako "těhotná bělica" a interier pro trpaslíka já mám 185 cm a cca1q. Když jsem si představil, že na to chemické WC jdu v podřepu bylo rozhodnuto.
Libore děkuji za odkazy to už je něco jiného. Aktuální cena z dnešního poledne Mariner 830 v základní výbavě 19 900 Euro. Jestli jej pojedeme obhlídnout za cca 3 týdny porosím Tě, nebo baharise (podle toho kdo bude mít čas) o cestu se mnou do Polska. Dá zavčas vědět.
Berty
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8595
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 84
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř úno 13, 2008 4:17 pm

Pokud bys chtěl něco stavět tady máš za 120 000 hotový trup Marinera 830
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B28851
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 991
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř úno 13, 2008 5:27 pm

Tu Sasanku Viva 700 jsem prolézal letos( vlastně už vloni) v létě. Byla to čartrovka z Polska , ale koupená už přes někoho z ČR . Dal za to 400.000 Kč a vypadala celkem zachovale a nepoškozeně. Rok výroby nevím, ale tím, že se nedělá dlouho není to asi podstatné. Interier zachovalý, vařič na PB ( 2Kg bomba v kajutě, hadice + jednoplotýnkový vařič ) . Nádrž na vodu, čerpadlo a dřez. Kabinku s umyvadlem a plastovým spodkem spodkem do kterého se zasadí chemické WC. Mělo to mrtváka a vzadu takovou tu vidlici na sklopený stěžeň, zábradí, příďový a záďový koš. Bez motoru, při prodeji prý na to automaticku dávají nové plachty. Připadal jsem si ale jak v Sasance 660. Myslím, že těch 700 to má i s takovým přilaminovaným 40 cm čelenem na Sasanku 660.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř úno 13, 2008 6:48 pm

Ten skelet vypadá lákavě asi tam budu muset s někým zajet.
Představa je následující a potřebuji oponenturu: 1Překopat na ploutvo kýl a posunou těžiště. směrem dolů 2.Zabudovat Mitsubiši 30 k je to silné já vím, ale nemarinizovaný motor nový za 2 000 Eur + orig. vratka která pasuje na přírubu max 1200 eur - nekup to.
A v neposlední řadě te. WC mořský se sprchou nebo s tankem na odpadní vodu.
Prosím Vás meumím polsky a nevím jak je to v tom inzerátu myšleno za 4600 to odborně slepí?

Děkuji Berty
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 13, 2008 10:56 pm

Berty, nič neprekopávaj, lebo sa zakopeš. Daj na svoju ženu, tá ťa asi už pozná :) .
Rozmysli si či chceš naozaj ťahať za sebou/ za autom/ dvoj tonovú loď, alebo sa radšej už pripraviť na ten dôchodok a kúpiť niečo večšie, aj s ohladom na tvoje proporcie. V cenovej relácii ktorú udávaš sa predávajú krásne a zachovalé lode v dobrej výbave a dobrej kondícii schopné okamžitej plavby, akurát už nie su najmodernejšie. Pozri na túto:
http://www.boatshop24.de/web/de/suchen/ ... lcount=226
Jura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 166
Registrován: sob úno 25, 2006 10:10 am
Reputace: 15
Bydliště: Brno, A-26 Tobago, Motor sailer 31

Příspěvekod Jura » stř úno 13, 2008 11:13 pm

Berty,
nedá mi to, abych se nepřipojil s krátkým komentářem, neboť jsem před cca 5-6-ti lety stál ve stejné situaci jako ty. Hodně jsme s manželkou najezdili na motoráku, ale až když jsme vyzkoušeli plachetky, tak jsme měli jasno. Pak jsme pár let šetřili a koukali po přepravitelné plachetnici. Nakonec se nám podařilo koupit u nás celkem slušně Tobago 26 (ploutvová verze s 10K Nanni dieslem). Je to ale vpodstate polské Tango 780. Jsme s ním velice spokojeni a šli jsme do toho s rizikem, že budeme limitováni při přepravě šířkou 2,86. Tato obava se ale ukázala jako lichá, ale naopak váha je to co nás teď limituje. Potřebujeme na kouli 2,5 T, lépe 3T, a tak jdeme příští rok do těžšího auta. Rádi totiž poznáváme nová místa, a tak jsme s tím už při koupi trochu i počítali. Není nad to si po Chorvatsku vyzkoušet i jiná místa a letos se chystáme např. na Dunaj. Loď nebudem měnit ani za nic a popichování "chartrařu" o správném jachtingu jen na velkých lodích nebylo hodno ani Liborova komentáře. Držíme vám palce s tím Marinerem, neboť na 4+2 jsou ty ostatní doporučované přece jen menší. My jsme 2+2 a je to na nás akorát. Ještě snad jeden postřeh. Důležitý je co největší kokpit, kde stejně vletě strávíš většinu času na lodi (děti obzvlášť). Hodně štěstí,
Jura
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » stř úno 13, 2008 11:41 pm

to berty :
Moje manželka je původem Polka, ale už hajá ... Nicméně pokud to dobře chápu, za ten příplatek nabízejí už slepený (tedy snad i odborně) trup.
Wlady
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv úno 14, 2008 8:50 am

Denisi to je velmi lákavé, já už jsem se na ni také několikrát díval, vidím, že máme stejný vkus. Ne vše co je staré je špatné. Že bych se spojil se Sachmet a o prázdninách naokolo do HR kdyby jely dvě lodě bylo by to lepší nemám zkušenosti s plachetků. Uvidím jak dopadne jednání s tím Marinerem a pak se rozhodnu. Věci dotahuju do finále s tím nemám problémy a motorák bych prodal až nakonec.
Juro to co jsi napsal je pro mne velmi cenné děkuji, Asi stejný problém bude mít stejné řešení.
Děkuji všem Betry
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » čtv úno 14, 2008 9:36 am

Ahoj Berty. Nedávno jsem řešil dilema - jak dál. Mám 8 m laminátku, ve které se postavím, ale láká mě myšlenka podívat se dál, než do Evropy. Rozhodl jsem se postavit kat 5,3 m, který zapnu a fičím a začínám se porozhlížet po plánech na 32 -36 stop loď na které se dá trvale bydlet ve 3 . Do laminátu a ocele se mi nechce jít. Taky nechci hogo fogo. Je to moje cesta. Na té Tvé Ti přeji hodně štěstí a správná rozhodnutí. kanic
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv úno 14, 2008 2:46 pm

Prosím někoho o řeklad
MARINER 830 adresowany jest głównie na polskie wody wewnętrzne.
Děkuji
Berty
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8595
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 84
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv úno 14, 2008 2:57 pm

berty píše:Prosím někoho o řeklad
MARINER 830 adresowany jest głównie na polskie wody wewnętrzne.
Děkuji
Berty

doslova: Mariner 830 je hlavně určený na polské vnitřní vody -> vnitrozemské (jezera) a myslím příbřežní plavba

Je tam taky napsáno: MARINER 830 posiada certyfikat kategoria: C wydany przez PRS S.A.
C - je příbřežní plavba a poláci ji mají myslím do 12Nm od pobřeží...(to nevím jistě)
Ale ploutvové lodě mají D nebo C (ne všechny), víc na to nedostaneš a i tak musíš dávat větší pozor jak u kýlové verze. Občas se objevuje verze, kterou výrobce nabízí s ploutví i pevným kýlem.
Naposledy upravil(a) Libor dne čtv úno 14, 2008 3:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3073
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 289
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » čtv úno 14, 2008 3:00 pm

Vnitřní, případně vnitrozemské.

Sorry, než jsem zareagoval, Libor mě předběhl.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » čtv úno 14, 2008 3:18 pm

To Berty:Polskie wody wewnetrzne jsou vody v ústí řek a zálivů v oblastech Swinoujšcie,Kolobrzeg,Darlovo,Ustka,Leba a Wladyslawowo.Jsou součástí teritoriálních mořských vod polských,které jsou do vzdálenosti 12 Nm od břežní linie.
pramen:Žeglarstwo morskie.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv úno 14, 2008 4:59 pm

Ploutvové lodě mají D nebo C (ne všechny), víc na to nedostaneš a i tak musíš dávat větší pozor jak u kýlové verze. Občas se objevuje verze, kterou výrobce nabízí s ploutví i pevným kýlem.
Proto jsem to chtěl překopat na ploutvokýl, myslím, že by to dostalo lepší plavební vlastnosti a současně chránilo hřídel, kozlík a propeler. Váha na transport by byla stejná případně o málo větší. V posku u výrobce se chci zeptat jestli už něco podobného řešili.
Berty
Uživatelský avatar
stefin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte dub 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stefin » čtv úno 14, 2008 5:50 pm

Vsiml jsem si, ze v poslednich letech se polske lode vetsinou vyrabeji uz jen v provedeni kylovem a nebo sklopna ploutev, ploutvokyl se nejak opousti (mam ten dojem). Je faktem, ze ovladani ploutvokylu je mnohem slozitejsi nez sklopne ploutve. Jinak na cca 9 metrove lodi vychazi varianta s pevnym kylem o cca 200 kg lehci. Ja osobne bych na more volil kylovou verzi a na lehke prevazeni k jezerum ploutvovou verzi. Pripada mi, ze kompromisni ploutvokyl ma hlavne vsechny nevyhody zminenych reseni (lod je tezka jako s ploutvi a stabilita lode nebude tak dobra jako s kylem, snadnost najeti ke brehu ci nalodeni na vozik se take ztraci).
Jsou to ale me pocity, ktere mi urcite kdokoliv lehce vyvrati.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv úno 14, 2008 9:10 pm

berty píše:Ploutvové lodě mají D nebo C (ne všechny), víc na to nedostaneš

No pokud je to označeno jako Kategoria projektowa, tak koukám že Solina 27 má B, ačkoliv taky vypadá jako ploutvová.
Drobný off-topic dotaz: V Německu jsou pobřežní vody (C) taky 12 Nm?
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » pát úno 15, 2008 12:36 am

Ahoj.
Nejsem v téhle otázce zrovna expert, ale domnívám se, že tahle diskuse je zavádějící. Nechci se vyjadřovat k Polsku a jejich certifikaci S.A., protože netuším co to je a není to ani ve smyslu který tu chci připomenout nijak podstatné.
Ale v civilizované Evropě se všeobecně používá certifikace CE ve stupních A až D. Neznám exaktní specifikaci jednotlivých stupňů, ale v podstatě se zohledňuje odolnost lodě vůči nepříznivým podmínkám, zejména výšce vln (tuším, že B je do 4m, A do 6ti !!! a co dál???, ale to jsem odbočil). Chtěl jsem říct, že klasifikace lodí se musí opírat o exaktní kriteria a nikoli o šíři pásma teritoriálních vod jednotlivých zemí, protože je různá (některé africké mají i přes 100 mil). Ta by ale bohužel mohla hrát roli v případě řešení nějaké pojistné události. I když by bylo absurdní, aby stejná loď mohla být maximálně 12 mil od Štětína, ale klidně 120 mil od marockých břehů.
Mě to tolik netrápí, protože plánuji pořízení lodě s plnomořskou specifikací, ale za podrobnější průzkum by to určitě stálo. V rámci toho jsem zase například zaznamenal, že třeba Roberts se u některých svých lodí pyšní splněním certifikace 1 podle Lloyda, kterou prezentuje jako přísnější než CE-A. No a dokonalý bordel mi v tom udělali Amíci, kteří rozeznávají tři pásma. Nula je bez omezení, 1 do 150 mil od chráněného přístavu a 2 do 60 mil dtto. A vztahují to především ke grafu stability lodě.
Wlady
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pát úno 15, 2008 1:32 pm

Najetí ke břehu a vytažení na vlek to nejsou problémy . Vlek se bude stavět podle trupu a jestliže by kýl měl cca 500 mm a byl by 20 mm nad nápravami tak v tom problém nevidím. Při konstrukci vleku by to byla možná i výhoda, mohly by se zvýšit podélné příhradové nosníky což by zvýšilo tuhost v podélné ose. Otázkou je ta stabilita a stoupavost proti větru?
Berty
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » úte úno 26, 2008 2:10 pm

Vážení byl jsem obhlídnout Marinera 830 jak v hotovém stavu tak ve stavu rozpracování, a abych řekl pravdu jsem rozladěn.
Mariner patří do toho typu "břichatých" lodí což na mne nepůsobí kladně. Poled z venku značí že by uvnitř měl být prostorný interier, ale není to až tak docela pravda. Interier je poměrně slušně vypracován, podhled střechy koženkový, tak jak ve starých automobilech. Síla laminátu max 5mm i na dnu. Jesti někdo řekne skořepina, tak si už dneska představím Mariner, To že prosvítá přes laminát, je dáno i tou tloušťkou a skladbou jednotlivých vrstev a nepůsobí to také na mne příznivě. Jedna nová skořepina se odvážela včera k zákazníku. Byla naložena na pneumatikách a boční stabilitu zajišťovaly dvě boční podpěry, které prohly dno tak 30 mm dovnitř. To už bylo téměř rozhodnuto. Dorazilo mne, ale to když jsem jim řekl, že to pořebuji zesílit na 10mm a na to mi odpověděli, že výsledná tloušťka se na dně bude "asi" pohybovat od 7 do 10 mm a to už byl konec.
Závěr: Opravdu loď pro jezera a příbřežní plavbu. Tomu odpovádá i cena 20 000 eur za hotovou vybavenou loď.
O kousek dál tála skořepina TES přibližně stejně velká jen poklepem bylo znát, že to bude asi o něčem jiném.

Berty

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů