zajimavy clanek o ztroskotani 10 m katamaranu

Tipy od čtenářů pro čtenáře na zajímavé knihy s lodní tématikou

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

zajimavy clanek o ztroskotani 10 m katamaranu

Příspěvekod dan » čtv úno 14, 2008 11:12 pm

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 15, 2008 4:20 pm

Dobréé. A ďalší dôvod prečo NIE katamaran.
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » pát úno 15, 2008 5:20 pm

Trimaran,ale to nie je podstatne .Uz vidim ako jednotrupa plachetnica s hlbsim ponorom a kylom /asi upravenym na prerazenie utesu/
tadial prejde ako noz maslom :) Je to dobry dovod preco ano pre jednutrupu??? :?
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pát úno 15, 2008 7:30 pm

Moje touha po dobrodružství má hranice, takže bych otázku trimaran vs. jednotrup nechal mimo a zkusil jiná moře.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 15, 2008 8:04 pm

Ocelovka Libera podla jej stavitela na ceste okolo sveta mnohokrát najela na koralový útes a prežila. Kýl ako je známe nie je dutý, ale je vyliaty balastom, takže pri jeho náraze na koral nemôže prísť k jeho prerazeniu tak ako sa to stalo popisovanému trimaranu. Môžu sa maximálne uvolniť, prípadne vylomiť šrouby ktorými je pri moderných plachetniciach kýl prichytený. Pri longkýle je aj toto nebezpečenstvo eliminované. Netvrdím že pre ocelovú loď s longkýlom je ideálne ak narazí na koralový útes, ale rozhodne máš večšiu šancu na prežitie. A tým že tam ten kýl je, tak pri troche šťastia neprerazíš obšívku, ale buchneš kýlom ako baranidlom. Ak je jednutrupé plavidlo s kýlom, tak je určitá šanca na svojpomocné vyslobodenie plavidla. Pri katamarane a samozrejme trimarane je to takmer nemožné.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pát úno 15, 2008 8:36 pm

Denisi, jak jsem pochopil článek, tak došlo k proražení trupu trimaránu od útesu, který byl těsně pod hladinou. Takže by to asi odnesla i obšívka kýlové plachetnice a ne jenom kýl?Co si o tom myslíš? Ondřej
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 15, 2008 9:37 pm

Ťažko to hodnotiť, ale pri kýlovej lodi je to jednoducho tak že sa nabehne kýlom a nie obšívkou a potom sa prípadne prevráti a padne na bok. Prvú šupu schytá kýl. Long kýl je v tomto fantastický lebo sa chová ako obrovský a masívny nosník na ktorom sú uložené rebrá a ten náraz roznáša na celú kostru. Moderný štíhly kýl z balastovou bombou má tendenciu sa vylomiť a v podstate to nie je žiadna výhra. Ale aj ten niečo vydrží. Známy moreplavec a publicista Bobi Schenk píše práve o longkýle ako najvodnejšom prevedení na dlhé plavby.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » pát úno 15, 2008 9:49 pm

Jedno najetí na korál jsem s Liberou absolvoval - loď se nahnula, zvuk to byl příšerný, Jiří ale celkem v klidu čekal na vhodnou vlnu, a po třeba čtvrthodince se loď uvolnila - s pomocí motoru a plachet.
teista
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » pát úno 15, 2008 9:50 pm

Denis musim ta opravit! moderny pevny kyl s balastovou bombou nema tendenciu sa vylomit z trupu, ale v pripade narazu sa odlomi vo vodorovnom smere- vnutri je totiz tvoreny akymisi vrstevnicami. Zabranuje sa tak poskodeniu samotneho trupu lode. Igen!?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 15, 2008 10:38 pm

Žeby bol tvorený akýmisi vrstevnicami? ;) Možné to je, ale musela by to byť sranda ak by si bol na plachtách :lol: neviem čo by bolo horšie, prevrátiť sa s plachtami, alebo ostať visieť na kýle. Je možé že sú tam preddefinované miesta zlomu, ktovie či sa to používa aj pri rekreačných plavidlách, alebo len pri špecialoch.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pát úno 15, 2008 10:46 pm

Ono je vubec zazrak ze se jim to cele rovnou nerozpadlo,tahle zalezitost je stara asi 30 let a v te dobe jeste asi vicetrupe plachetnice za moc nestaly.Videl jsem z toho kdysi davno i nejake fotky,byl to mazec.Jinak Kennedy pozdeji -anebo drive :? -vlastnil i 8 metrovou klasickou drevenou plachetnici WINDSONG,pokud vim tak s ni byl na Hawaii a pak mu ji kdesi v latinske americe zezral nejaky tropicky cervotoc nebo tak neco protoze nemohl kvuli zlomene noze delat ochranne natery.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů