odstranění koroze na ocelové lodi

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

odstranění koroze na ocelové lodi

Příspěvekod mysacek » čtv úno 21, 2008 3:36 pm

Ahoj,
dumám, jak pořádně odrezit loď - šopování mi jen tak někde v přístavu neudělají a někam loď tahat je nesmysl. Našel jsem variantu, ktrá by se snad dala použít. Je to pneumatický jehlový oklepávač.
Našel jsem tři:
Schneider AT12 SYS s 12-ti jehlama za cca 7300 Kč
Obrázek


Schneider AT12 SYS s 28-mi jehlama za cca 16000 Kč
Obrázek


AIRTEC M210 za 6700 Kč
Obrázek


AIRTEC M211 za 6700 Kč
Obrázek


Ty AIRTECy vypadají tak trošku jako hoby šunty, Schneidery vypadají výtazně lépe.
Neznáte to někdo, popřípadě nedělali jste s tím někdo? Vypadá to dost zajímavě.

Sachmetko, týká se Tě to také ;)

Myšák
Uživatelský avatar
hlawa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 66
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hlawa » čtv úno 21, 2008 5:05 pm

ja jsem s tim dělal, anglicky se to nazývá needle gun. Je to celkem fuška, člověka pak pěkně brní ruce. Já s tím omlacoval rez z rybářský ocelový lodě. Funguje to dobře, když si dáš záležet, tak odstraníš rez uplně, ale jak říkam, je to fuška. Rozhodně to chce rukavice a nejlépe dvoje, na tlumení nárazů. Špatně se s tím dostává do rohů a hůř přístupných míst, ale jinak můžu doporučit. Jen ta cena je trochu vysoká.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » čtv úno 21, 2008 5:24 pm

Tak to jsem rád že to někdo zkoušel :)
Dotaz, sice debilni, ale budiž řečeno, že neodráží IQ tazatele. Dalo by se vyndat zepár jehliček, aby se dalo lépe dostat do růžků?
Zkoušel jsem tu hledat půjčovnu, ale marně. Na to, že když loď ošetřím dobře, nemusím na ni tak osm až desel let šahat, se mi to zdá dost peněz za nákup, ale jak to tak vypadá, jiná cesta nejní :cry:
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » čtv úno 21, 2008 5:27 pm

Nechci rozumovat, jen připomínám. Je ti jasné, že k tomu budeš potřebovat i výkonný kompresor....
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » čtv úno 21, 2008 5:36 pm

jééé, to neutáhnu na hubu? :mad:

jj, to je mi jasne - píšou 220 litrů/minutu a taky mi je jasné, že to není 220 l/m sací.

Jenom pro zajímavost jak to vypadá . Našel jsem dvě videa, celkem dobře je vidět, jak to funguje.
Na tom prvním to vypadá jednoduše, ale na tom druhém dělají loď a tam je vidět, že to je fuška jak prase....
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv úno 21, 2008 5:41 pm

Oklepávače se dají půjčit u firmy BOELS.
Malý oklepávač je za 456/1140 korun, velký za 570/1425 korun. Ceny jsou za den/týden a bez DPH.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » čtv úno 21, 2008 7:44 pm

to myšáček: Známýmu tu u nás firma pískovala ponton pro hausbot, přijeli s vybavením,odrezily, odjeli. Nevím jestli by to bylo pro tebe to pravé ořechové a podrobnosti neznám, ale můžu se pozeptat.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv úno 21, 2008 8:07 pm

To sa mi nechce veriť že sa s tým podarí odhrdziť celú loď. Kde ju teraz kotvíš?
Aké farby chceš použiť ak sa to to podarí?
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pát úno 22, 2008 9:37 am

Strýčku Bidlo - díky, příjde mi to lepší, než to kupovat, alespoň zatím

Marksi, ma to v Chorvatsku, takže dojet z čech je pase a nechat si to dělat od Chorvatu - jednak bych se nedoplatil a druhak jim nevřím, to bych jim musel stát za zádama.

Denisi, momentálně je komoplet zvenku ošopovaná a natřená, takže dostane ještě jeden antifouling než půjde do vody. Ale výhledově by se mely udělat vnitřky, ale spoň kde se drží voda. No a tragedie je paluba, tam je pořád něco, takže tam by se to hodilo. Jinak třeba kolejnice otěže kosatky... má tam díru co cca deset centimetrů, ale prošroubovali jen každoudruhou, takže tahem se samozřejmně ten ocelový pás prohnul, narušila se barva a jede tam pěkně rez. Podobná libůstka je u kotevní studánky. Ta je vylaminovaná, ale mezi laminát a plech se dostala voda, takže tam to také pěkně jede :(

Barva - nechám si poradit, dumal jsem o té nanotechnologii, ale nikdo s tím zkušenosti nemá. Tož nějakou základovku, která chemicky s korozí zreaguje, zepár jsem jich na netu našel, ale jak říkám, nechám si poradit ;)
Jo a loď je stále tam, kde byla.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » pát úno 22, 2008 9:58 am

Myšáčku - a co na to nasadit na 14 dní dva študáky, když jde o několik lokálních oprav.
Dráťák, šmirgl, odrezovač ... Bývají dost šikovní i pracovití. :? ?
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pát úno 22, 2008 10:09 am

mám šikovného tchána v důchodu a kámoše - taky důchodce, pořád se nabízejí, tak je zaměstnám :D
problém je v tom, že jsem dal v práci výpvěď a nemůžu na čtrnáct dní odjet, plánuju týden a to se bude na lodi i svářet, tak uvidíme.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 22, 2008 10:14 am

Kde bola naposledy neviem, asi v Sukošane? Tie ceny za pieskovanie u nich si zisťoval? Aj tam je internet, možna by sa dala spraviť sondáž na dialku.
Ja som asi pred 6-7 rokmi rekonštruoval Aviu a natieral som šasy. Odhrdzovali sme ručne, potom išiel odhrdzovač a farby s Chemolaku Smolenice. Prvá vrstva bola špecialna podkladovka, potom zkladová epoxidová so 85% plnená zinkom, ďalej polyuretanova základovka a 2x PU email. Zatial to vyzerá stále dobre ten náter a je to vystavené dosť slušnému namáhaniu, v BA sa solia cesty výdatne lebo je tu často lad na cestách. Takže na palubu by to mohlo stačiť a asi aj z vnútra.
V Dusseldorfe som objavil jednu Holandskú firmu z farbami na lode a tý majú eoxidovú základoku s 95%-ným plnením čistým zinkom. Cena bola zaujímavá, keď ten prospekt nájdem dám ti vedieť. To by bolo dobré na trup zvonku, ale to máš hotové. Možno by výrobca aj u nás dal 95% zinku do farby ak by ho človek požiadal a zaplatil to :) Ale v každom prípade by som to najskorej konzultoval s vývojárom v tej firme. V Smoleniciach tieto konzultácie umožňujú ešte pred zadaním zákazky.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát úno 22, 2008 10:59 am

To myšáček: Mám tu přenosnou malou pískovačku ale ještě jsem jí řádně nevyzkoušel, potřebuje stabilní tlak 8-10 bar. Na detaily disku kola byla dobrá jen to s malým kompresorem trvalo dlouho. Na vnitřky bych se toho děla co tu měli trochu bál,ale určitě na to jsou vychytávky. U tý klepačky se mi to na detaily lodě zdá dost hrubý,však mýliti se je lidské. Každopádně u každý barvy musí hrubá rez dolů, tak bych se jenom drátáku a šmirglu bál, je nutno jít bodově do hlouky co rez dovolí.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pát úno 22, 2008 11:08 am

Lod je v Betine na Murteru.
Vsechno tam je natirane barvama z Chemolaku, asi neni duvod to menit.
Zakladovku jsem myslel S 2301 EPONAL (80% prachového zinku), na to S 2324 EPONAL jako mezivrstvu a navrch asi U 2081 CHEMOPUR E, ale to je polyuretan... minulý víkend jsem se na téma barvy bavil s Rudou Kratschnejderem a ten rikal ze polyuretan ne, lepsi je epoxid, tak váhám, přeci jenom je to velký praktik. Polyuretan prý není tak pružný.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 22, 2008 12:53 pm

Myslím že velmi dôležité je tam dať tú podkladovú farbu, ešte pod základovku. Číslo neviem, nemám doma katalog. Základovka epoxidová to je jasné, ale mám dojem že čo som kedy pozeral skladby na nátery oceloviek u všetkých renomovaných predajcov, tak navrch dávajú 2-komponentnú PU. Epoxidová živica podlieha UV žiareniu asi najviac, tak si myslím že asi preto sa vrchná nedáva epoxidová. Neviem či vrchnú farbu chceš aplikovať štetcom, striekaním, alebo valcom. Osobne by som dal navrch matnú a trochu ju prifarbil do pieskova, lebo lesklá biela PU strašne ťahá oči.
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pát úno 22, 2008 1:37 pm

ta podkladova - to by mohlo byt neco na zpusob penetrace - nejaka chemie, ktera by pripadne zanechane mikrocastecky rzi neutralizovala.
Jinak mozna je potreba udelat jiny nater vevnitr a jiny venku. s tou bilou mas pravdu - uplne staci v lete bila fasada, aby clovek prioslepnul. O tom polyuretanu a pryskyrici jsme se bavili v kontextu nateru vnitrku - zvenku to Ruda neresi :whist:
kazdopadne pred naterem venku i vevnitr poradne otlouct - ten kartac a smirek mi neprijde jako dostacujici a odmastit.
Denisi mas tip na tu podkladovou barvu?

...jeste jsem dodatecne objevil - na venkovni nater pouzivali jako vrchni vrstvu MIXPUR U2181 - email polyuretánový
Naposledy upravil(a) mysacek dne pát úno 22, 2008 8:58 pm, celkem upraveno 1 x.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát úno 22, 2008 5:03 pm

Hojně se dnes osvědčují tzv. suché odrezovače, po natření vytvoří se rzí býlí krystalický povlak který se pak ještě mechanicky odčistí. Dočasně pak slouží i jako základová barva, problém bude aby to nedělalo neplechu s dalšími nátěry, ony se barvičky dokáží pohádat i přes další vrstvu. Odmaštění nepodceňovat, např technický benzín zanechává jemný film a při jeho stírání se to zas domastí. :? Dobrý je taky před ním řádně použít ofukovací pistol aby se prach z barev a rzi spíš nerozmazávali po povrchu. S nátěry počkat i po sváření (dle vzdálenosti od vařených míst, což se málokdy ví všechno dopředu) kůli prohřátí materiálů. Ty rady jsou takoví začátečnický, ale snad vás to nepohorší.
Jak je to třeba na lodi pro moře s kytováním nerovností ?
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pát úno 22, 2008 9:01 pm

na takove lodi ma kazda nerovnost vetsinou svuj ojedinely pribeh, to je skoda kytovat :mad:
Uživatelský avatar
married
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 20
Registrován: sob lis 11, 2006 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod married » pát úno 22, 2008 9:13 pm

Když jsem pracoval u Československé námořní plavby, tak tam palubáci používali výše uvedené oklepávačky a fugovalo to bezvadně. Potom to vzali pneumatickou bruskou až na stříbrný kov, dvakrát základovkou, třikrát vrchní a když došli na záď mohli začít zase od přídě. ;) Myslím, že jsem oklepávačky viděl v Bauhausu, ale jaká to je kvalita nevím.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon bře 03, 2008 11:30 am

Mišáčku, našiel som ten prospekt na tú Holandskú Zinkovú farbu, za 12 kg je cena 470,40 Euro a info je na www.zn95.de
Skladbu farieb pre Uberwasserbereich je 1x zinková, 2x epoxiprimer a 2-3x dvojkomponentný polyuretánový lak.
Na odhrdzovanie majú takú kefu / do karbošky?/ za 35 Euro volá sa UBX-Sandstrahleffekt-Burstner
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pon bře 03, 2008 12:19 pm

Diky Denisi,
tohle jsem fakt nemel sanci najit - nemcinou nevladnu, ale jak mam odkaz tak uz si to muzu nechat prelozit.
Nepodarilo se mi akorat vygooglovat ten kartac "UBX-Sandstrahleffekt-Burstner" - na ten jsi prosite narazil kde?
Diky
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » pon bře 03, 2008 3:42 pm

Pokud mohu také přispět názorem.
Odstraňováním rezu jsem se v minulosti něco natrápil a tedy vyzkoušel kde co. I do pořádné karboflexy /úhlové brusky/ s pracovním průměrem 180 mm jsem měl nakoupeno mnoho různých kartáčů.Radiální, axiální, různě tvrdý drát. vždy to bylo stejné. Nefungovalo to. Rez se jen připlácla o oleštila /nemluvím o měsíční lišce/. Když jsem chtěl něco opravdu očistit, dal jsem do flexy řezný /méně vhodný brusný/ kotouč, hulilo to jako z fabriky, ale byl jsem na čistém kovu. K tomuto postupu stačí mašina o pracovním průměru 150 mm, s tou je daleko lehčí práce.
Pepa
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pon bře 03, 2008 3:53 pm

bingo, je to jak pises, jak dam kotouč do vrtačky, tak to jenom dodrbua vylestim, zrejmne kdyz se to dela pomalu, jsou vysledky lepsi, ale vyssima otackama kyzeneho vysledku nedosahnu. v sobotu jsem cistil ocas vetrneho generatoru a nakonec jsem na to vzal brusnej papir upnutej do vrtacky. problem je, ze se vsude nedostanu. ta rozbrusovacka...no nevim, prijde mi to jako dost nasilna metoda :roll:
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

odstranění rzi

Příspěvekod pecho » pon bře 03, 2008 4:21 pm

Noo, nevím jestli pomůžu, ale kamarád, takovej samorost si sestrojil jednoduché tryskání- kompresor s hadicí a přisávalo mu to z trubky písek a fungovalo to, ale už je to dávno, můžu se ho zeptat, ale nevím na co, případně dej dotaz, předám mu ho. Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon bře 03, 2008 4:29 pm

To je jasné že kotúč to len vyleští a hrdza ostane, ale to čo majú v prospekte sa len vzdialene podobá kartáču, píšu že to je na malé plochy, rohy a hrany a podla názvu by to malo mať účinok ako pri opieskovaní, bohužial na ich web stránke to nie je. Či sa to upína do flexky som si len typol, preto tam je ten otáznik.
Asi by bolo dobré zavolať technického poradcu p. Michaela Mullera, možno vie po anglicky.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti