Ohýbanie plexiskla

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Ohýbanie plexiskla

Příspěvekod avalon » čtv úno 21, 2008 10:15 pm

Ahoj,
potreujem ohnut 8mm plexi -nie lexan!! podla uz vyrobenej sablony a zhanam firmu co mi to ohne k mojej spokojnosti.Zatial som ju vsak nenasiel a uz sa to vlecie prilis dlho. Jedna sa o predne sklo na motorvy cln. Sklo ma v neohnutom stadiu asi 180cm. Dik
Uživatelský avatar
Oliver
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Oliver » pát úno 22, 2008 12:16 am

No trochu to popiš co potřebuješ přesně.Mám pec do dvou metrů délky a devadesát šířky.
Milan
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » pát úno 22, 2008 3:09 am

Výrobky z plexiskla
Popis produktu:
Výrobky z plexiskla vyrába KOPLAST s využitím najmodernejších technológií MultiCam ( CNC Router, Laser ). S výrobkami z plexiskla má KOPLAST dlhoročnú prax. Prevádzame kompletnú výrobu z plexiskla ako je ohýbanie, lepenie, leštenie vo vysokej kvalite spracovania.

Kontaktné osoby:
Martin Kostka
jednateľ spoločnosti
Tel.: +420 603 897 392
Fax: +420 516 428 501
martin@koplast.cz




Ohýbanie plexiskla, plastov, kovov
Ohýbačka plexi do 10mm, PrS 1 m
Tepelný vákuový lis s PrS 1,5 x 1 m (podľa formy)
Ohýbačky plechov, profilov
CICERO reklama

FAKTURAČNÁ ADRESA:
CICERO GROUP s.r.o.
Ambroseho 2478/15
851 02 Bratislava


Inac ,mozes to spravit aj sam -plamenom-autogen,ale asi budes potrebovat omnoho viac materialu kym sa to naucis/nespalis, nedokrutis.... :!: /
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » ned úno 24, 2008 1:58 pm

Cau Oliver, no to sklo je na motorak, nema ram a je zhruba 40-45 cm vysoke, ziadne krkolomne tvary, hrubka 8mm. Pozitivnu formu mam a aj sklo - uz len ohnut. Som z Bratislavy.

Cau
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » ned úno 24, 2008 4:44 pm

Avalon. Napisal som, ze si to mozes spravit aj sam,pomocou autogenu,ale staci ti aj Let lampa/pouziva sa napr. pri zabijacke na spalenie chlpov z prasiat/.
Kedze mas formu tak mas na 95 percent po PROBLEME.Trochu som ta postrasil s tym spalenim....plexiskla,ale urcite mas doma mensie kusky ,tak si to mozes vyskusat aj nad sporakom/plynovym/,len to nahrievaj rovnomerne a v dostatocnej vzdialenosti od plamena a z oboch stran .Nad sporakom ti vznikne problem ze sa to zacne vlasnou vahou bortit,ale vo forme pri pouziti lampy-autogenu sa to prisposobi forme.
Vela stastia.
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » ned úno 24, 2008 5:41 pm

pocuj vladimir, odkial si? ak si to uz robil rad by som to robil s tebou :)
Ja som zatial ohybal plexi iba v oleji a z troch pokusov mi vysiel ako tak iba jeden...
Tak co ides do toho? co mas za lod?
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » ned úno 24, 2008 6:55 pm

Tohle mne taky zajímá!
Vlado, tvrdíš, že pokud je forma, tak se to dá nahřát amatérsky? Znamená to, že pokud bych měl třeba pozitivní formu, na ní položil příslušný kus plexi, nahříval a nahříval, že by si to postupně na tu formu sedlo a pokud bych to nepřipálil, tak by se to takto dalo udělat? Potřeboval bych taky ohnout čelní sklo na motorák. To současné je samá prasklinka. Už to takhle někdo úspěšně udělal?
Z čeho tu formu? Třeba plech a polepit nějakým papírem?
Taky se tu myslím někdo zmiňoval, že není plexi jako plexi. Některé ohýbat jde a jiné zlobí.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pon úno 25, 2008 8:58 am

Zatopte pod vanou a do vařící vody ponořit, plexi které se rovnoměrně prohřeje a pak jen stačí vložit do formy a natvarovat. Ten otevřený oheň bych nebral, to už je lepší horkovzdušná el. pistole.


Berty
Uživatelský avatar
vlado
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: úte úno 13, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod vlado » pon úno 25, 2008 9:16 am

Avalon .som z novej dubnice,lodicku nemam chcem si ju postavit....
urbil som pokus s ohybanim nad sporakom cca30x20 cm a ked sa mi podari vlozit sem fotku tak to uvidis.drzal so to v kliestach a ohol do praveho uhla radius je dost velky/asi ako 1dcl pohar/.

Lubor .z coho spravit formu neviem /opytaj sa Avalona/,s tou formou mas asi pravdu,ale samozrejme musis tomu mechanicky pomoct/tlakom/.ci su rozne druhy plexiskla s roznimi vlatnostami pri ohybe -to neviem.

Berty -ten to napisal najlepsie -mna totiz ta horkovzdusna pistol nenapadla-ODPORUCAM ju.
ps.teraz idem maturovat s vkladanim obrazku :?
Obrázek
Obrázek
[b] zmaturoval som
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon úno 25, 2008 11:48 am

Ohýbal jsem pomocí horkovzdušky zadní okna na traktor . Zkoušel jsem to ze 4mm, ale nakonec jsem to udělal z 3mm, které se ohýbalo o mnoho lépe. S tou 8mm to bude dost fuška. Ale více lidí a více pistolí by mohlo fungovat. Horší problém než ohnutí, ale bylo vyřezání tvaru. V prodejně řežou pouze vodorovné a kolmé řezy, já potřeboval šikmé a kulaté rohy. Řezat hodně v teple, jemnou pilkou, ale stejně mi to několikrát udělalo malou prasklinku, která se zatím nezvětšuje.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8157
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » pon úno 25, 2008 3:58 pm

Blahé paměti jsem řezával plexi do různých zemních strojů (bez ohýbání) a na kancelářské stoly. Bez problémů, na cirkuli, nebo ruční kotoučovkou. Bylo to z nových tabulí, takže měly obě strany originál polepené papírem, aby se nepoškrabalo. Problém asi může vzniknout v "zatáčkách". Tam bych to možná dělal na dvakrát. První řez o cca 1cm větší..
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvekod RadekS » pon úno 25, 2008 5:53 pm

Já jsem dělal okna kajuty z Makrolonu tl 6mm. Řezal jsem to přímočarou pilkou plátkem na plast rovnou pod úkosem a s rádiusema. Vrtání dírek pro hlavičky vrutů bylo horší. Sem tam některou se vrták trochu kousl a málem prošel skrz. Ohýbání bylo bez problému za studena v mezích pružné deformace (prostě to vruty přitáhly).
mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mopadji » pon úno 25, 2008 9:30 pm

rovný řezy jdou dělat jako sklo. Měl jsem nabroušenej soustružnickej upichovák do špice a s ním jsem plexisklo podle pravítka několikrát škrábl a lámal jsem to buďto přes hranu stolu zatížený deskou nebo v klempířské ohýbačce. Lámal jsem 3-5 mm tloušťku.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1523
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř úno 27, 2008 10:00 am

Ohýbání 8 mm plexi nebude žádná sranda.
Do 3 mm mám dobrou zkušenost s kuchyňskou horkovzdušnou troubou (pro malé věci ;) ). Teplota 150°C. Na dotvarování máš jen cca 20 sec. Pozitivní formu jsem si tehdá dělal z borového masivu a následující bábovky pak krásně voněly po smůle :D
Každý mm tloušťky navíc pochopitelně ztěžuje stejnoměrné prohřátí plexi. Horkovzdušná pistole nebo jakýkoliv "maloplošný ohřívač" je pro velké ohýbání na prd. A navíc se při přehřátí plexi v jeho struktuře objeví bublinky. Pozor na okamžité změknutí. Nahříváš, nahříváš, ... furt nic, ... a najednou změkne.

Díry je lepší propíchnout nahřátou jehlou než vrtat. Zahlubování pro zapuštěné hlavy šroubů buď ruční vrtačkou s dorazem na vrtáku (aby neprolítl skrz a všechno stejné) nebo na stojanové vrtačce s dorazem a s citem ;)
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

halo oliver!!!

Příspěvekod avalon » pon bře 03, 2008 10:26 pm

hallooo hlada sa OLIVER, nema niekto nanho kontakt? snazim sa mu poslat SZ ale mam pocit ze sa mi to nedari!!! dik everybody
Uživatelský avatar
Oliver
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Oliver » úte bře 04, 2008 7:42 am

Ahoj.
Jsem tu a ta nabídka pořád platí.Asi bych zvolil dvě formy.Na první položil plexi a po prohřátí
cca 170 st.přiložil druhou.a nechal vše v peci vychladnout.Chládnutí začíná od okrajů ke středu a
můžou se okraje deformovat.K vrtání stačí trochu podbroušený vrták.Nějaké zbytky osmičky nebo desítky mám, tak to vyzkoušíme a to hlavně teplotu.Na lité plexi je jiná jako na extrudované.
To pozvolné chládnutí je důležité,Při rycjhlém se na povrch tvoří pnutí a stačí poton nějaký lihový čistič po kterém se na povrchu objeví praskliny.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte bře 04, 2008 8:17 am

Ahoj Olivere,
co v té peci jinak pečeš? Pokud to tedy není tajné. :?
alffa
Uživatelský avatar
Oliver
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Oliver » úte bře 04, 2008 8:45 am

Nic nepeču, jenom ten akrylát pokud ho tam nechám dlouho při vysoké teplotě.Možná selátko by šlo taky.
Oliver
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

plexi

Příspěvekod avalon » úte bře 04, 2008 9:33 am

Cau Oliver,
no, konecne som sa teda dockal, rad by som ti poslal par fotiek aby si mal predstavu o co ide. Formu mam len pozitivnu, povrch je laminat - nie uplne dokonale hladky ale podla vsetkych co som stretol by to malo vyhovovat, udajne sa na to poklada este vrstva filcu alebo nejakej latky koli tomu aby forma prilis neodcerpavala prilis vela tepla samotnemu sklu. Forma je o cca 5 cm sirsia a dlhsia ako sklo - final produkt koli tomu aby sa to dalo pripadne fixovat ku forme a pochopitelne bolo z coho rezat. Posli mi teda ten sukromny email nech ti mozem poslat tie fotky a odkial si ? Dufam ze nie z Assu javascript:emoticon(':)')
Smile

Cau Avalon
Uživatelský avatar
Oliver
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Oliver » úte bře 04, 2008 9:50 am

Ahoj.Moje adresa není tajná. blazek@zlineon.cz, tel.608 740 262 a su ze Zlína
Oliver
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Re: plexi

Příspěvekod alffa » úte bře 04, 2008 9:52 am

avalon píše:Cau Oliver,
no, konecne som sa teda dockal, rad by som ti poslal par fotiek aby si mal predstavu o co ide. Formu mam len pozitivnu, povrch je laminat - nie uplne dokonale hladky ale podla vsetkych co som stretol by to malo vyhovovat, udajne sa na to poklada este vrstva filcu alebo nejakej latky koli tomu aby forma prilis neodcerpavala prilis vela tepla samotnemu sklu. Forma je o cca 5 cm sirsia a dlhsia ako sklo - final produkt koli tomu aby sa to dalo pripadne fixovat ku forme a pochopitelne bolo z coho rezat. Posli mi teda ten sukromny email nech ti mozem poslat tie fotky a odkial si ? Dufam ze nie z Assu javascript:emoticon(':)')
Smile

Cau Avalon

Fotky dej klidně sem.
Mi se také rádi podíváme. ;)
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » úte bře 04, 2008 1:25 pm

Fotky by som sem hnd kludne dal ale mam problem ze sa mi to nejak nedari. Konzultoval som to uz aj s Denisom ale nepodarilo sa nam to... co robime zle?
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8157
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » úte bře 04, 2008 1:33 pm

Včera jsem na tuto otázku odpovídal SZ Earovi a už za chvíli vložil fotku do vlákna "Spinaker". Tak to snad bude dostatečně srozumitelné. Posílám kopii:

- Pokud máš fotku v PC, otevřeš okno pro odpověď.
- Dole máš "Download ImageShack Toolbar!". Klikneš na procházet. Najdeš tu fotku v PC, klikneš na ni a pak na "Otevřít".
- V dialogovém okně se ti objeví cesta. Pod ním máš okno "host it!". Klikneš na ně a spojí tě to na server ImageShack, kde bude ta fotka a několik oken s cestama k souboru. Klikneš na okno u textu "Thumbnail for forums (1)" Ta cesta se zbarví modře. Pak zmáčkneš CTRL+C, vrátíš se do okna tvého příspěvku a zmáčkneš CTRL+V. Cesta se překopíruje do tvé zprávy a je hotovo.
- Podíváš se na Náhled, jestli je všechno jak má být a zprávu odešleš.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte bře 04, 2008 2:02 pm

avalon píše:Fotky by som sem hnd kludne dal ale mam problem ze sa mi to nejak nedari. Konzultoval som to uz aj s Denisom ale nepodarilo sa nam to... co robime zle?

Jen doplním.
Také tady máme sekci: Návody, rady jak co udělat ve fóru či na webu.
Jeden návod ZDE.

Je to tam rozebráno do podrobností, případně se tam můžeš i ptát. ;)
alffa
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » úte bře 04, 2008 2:53 pm

Obrázek

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů