Územní platnost HR a ČR průkazů.

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
pcworker
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon srp 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod pcworker » pát úno 29, 2008 10:55 pm

Nazdar Lakomec

Informácia o dôkladnom vedení lodného denníka je veľmi zaujímavá.
Pred 2 rokmi som bol radovým členom posádky charterovej lode,
ktorá vôbec nemala denník. Keď som sa spýtal kapitána, či absencia
lodného denníka nevadí ... odpoveď bola - chybí ti?
Keď si ako skiper budem brať loď, radšej si dám na to pozor.
Vďaka za info ...
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob bře 01, 2008 12:40 pm

To all,
jak je to s operátorem, námořní pohyblivé služby?

Vím že součástí zkoušek v HR je i rádio.
Může absolvent, používat radiotelefonii pouze v HR teritoriálních vodách, nebo třeba také v tom Řecku, případně na Vltavě?
alffa
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » sob bře 01, 2008 2:48 pm

Alffe, to asi vyplývá s uznáváním HR průkazu. Na Vltavě s ním nemáš co dělat, tak asi nemůžeš ani radiotelefonovat. Jinak si myslím,že když mášco říct, tak se tě asi nikdo na oprávnění ptát nebude.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob bře 01, 2008 6:21 pm

designer píše:Alffe, to asi vyplývá s uznáváním HR průkazu. Na Vltavě s ním nemáš co dělat, tak asi nemůžeš ani radiotelefonovat. Jinak si myslím,že když mášco říct, tak se tě asi nikdo na oprávnění ptát nebude.


To designer,
Promiň, ale neřekl bych že to má přímou souvislost.
Na Vltavě nemáš co dělat ani s tím nejprestižnějším EN průkazem.
I kdyby jsi obeplul 100 x CapHorn, bude Ti to houby platné. :hmm:

To ale přeci neznamená, že si budeš dělat všude kam připluješ nové (národní) radio-papíry. :?
No a také se neptám nato, jestli můžu jezdit bez řidičáku, když mě nikdo nechytí.
Jde mě o to, jak je to oficiálně. ;)
alffa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob bře 01, 2008 6:40 pm

Chorvatské povolenie na používanie vysielačky ktoré je ako súčasť papierov pre vedenie jachty platí len pre HR výsostné vody.
Chorvatski jachtari ktorí idú do sveta majú preukazi rádiooperátorov medzinárodné.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » sob bře 01, 2008 6:43 pm

to Alffa
No to ne, ale radiový provoz (velmi stručný - fakt jen volání o pomoc, počasí a tak) je součástí zkoušky na HR průkaz a žádné další potvrzení o zkoušce nemáš. Jen ten průkaz, který tě opravňuje vést loď. A předpokládám, že tam, kde uznávají HR oprávnění, můžeš i radiotelefonovat. Kromě Lakomce jsem zatím neslyšel o nikom, kdo by měl s HR průkazem potíže, takže asi můžeš radiotelefonovat úplně všude kromě Vltavy a přilehlých potůčků..
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob bře 01, 2008 6:43 pm

Denis píše:Chorvatské povolenie na používanie vysielačky ktoré je ako súčasť papierov pre vedenie jachty platí len pre HR výsostné vody.
Chorvatski jachtari ktorí idú do sveta majú preukazi rádiooperátorov medzinárodné.

Konečně jasné slovo. :) Dík Denisi, alffa
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » sob bře 01, 2008 6:46 pm

to Denis
a jak je to tedy prosímtě s českými/slovenskými jachtári, ktorí idů do sveta s chorvatskými preukazmi? Díky :?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob bře 01, 2008 7:01 pm

Myslím že v pohode.
Je zaujímavé že debaty spochybňujúce iné ako národné papiere sa vedú najme o Chorvatských, ale ak má niekto papiere z Británie to je už iné kafe, to je absolútna jednička a pritom je to v svojej podstate to isté.
Lakomec

Příspěvekod Lakomec » sob bře 01, 2008 8:09 pm

Ahoj, s tím průkazem platí to, co jsem napsal. záleží na člověku, který to na kapitanátě posuzuje. Mně se jednou zeptali, proč mám chorvatský, když jsem čech, ža bych měl mít český. Tak jsme se chvíli bavili, já jim ukázal jeden český z roku asi 2000, pak jeden český z roku 2001, pak ten chorvatský a oni nakonec pochopili, že průkaz k vedení jachty mám, že mám zkušenosti i z řecka a bylo to v pohodě. Nicméně mi to jako impulz k udělání papírů MDČR stačilo.
To Denis a lodní deník - mám každou plavbu, každý den, každou hodinu. Jen když nefouká, tak to udělám jednou denně a popíšu, jak bylo, jaké moře a tak. jinak každou hodinu, pozice a všechny údaje. Asi jsem magor, ale dělám to. Nepoužívám techniku, abych pak najednou na konci plavby něco někam přetahoval. Jsem na to zvyklý a i kamarádi si zvykli, že občas musí do salónu a něco napsat. Když mě něco zajímá, podívám se třeba 7 let zpátky a mám jasno. A navíc ze sebe nikdy neudělám idiota, když řeknu že plavba trvala tolik a tolik, je to pravda, protože jsem nic přenastavovat nemusel, resp. jsem na to nezapomněl. Jen se kouknu na počet hodin v tom kterém dni, na počet mil nebo na cokoliv jiného.
Omlouvám se Denisovi, nebyl to on, kdo reagoval na deník. Bylo to slovensky a tak jsem myslel, že to byl denis
Naposledy upravil(a) Lakomec dne sob bře 01, 2008 8:36 pm, celkem upraveno 1 x.
Lakomec

to zdt

Příspěvekod Lakomec » sob bře 01, 2008 8:18 pm

Zdeňku, asi přesná formulace na Tvoji otázku a po mých zkušenostech je takováto. Principielně průkaz vydaný třetí zemí, tzn. ne zemí které je kapitán obyvatelem a ne zemí, kde pluje může být problémové. Pokub budu plout na Kubě a budu mít kubánský průkaz, bude to určitě stačit. Ale pokud bych pak měl dál plout třeba na Floridu, už bych o tom přemýšlel. Takže já jsem čech, mám český a to mi stačí. Ahoj
Lakomec

Příspěvekod Lakomec » sob bře 01, 2008 8:34 pm

To Designer - myslím, že tato reakce na toto téma je poslední, protože se to pořád točí do kola a je to s prominutím o hovně. Radiotelefonista a jiné průkazy. Kdo absolvoval zkoušku v HR a u MDČR, součástí které je zkouška radiotelefonisty námořní pohyblivé služby, ví o čem mluvím, resp. píšu. pořád ale platí jedno. Pokud umím, nepotřebuji papír. Pokud se vyskytnu na lodi, která má problém, umím používat radiostanici a normálně komunikuji, i kdyby šla loď ke dnu, stanice řídící záchrannou akci podá určitě vyjádření, že se potopení nedalo zabránit a že komunikace s lodí vysílající signál SOS byla výborná a nic víc dělat nešlo. Pokud bych se ale nedomluvil a loď šla ke dnu jen proto, že jsem špatně komunikoval, můžu mít papír třeba potvrzený US NAVY a je mi to prd platné. To samé je s papírem na vedení jachty. Buď umím, nebo neumím, a tím myslím třeba že umím jednat i v krizových situacích, do kterých jsem se nedostal vlastní vinou. Např. když jachtou najíždím na zbytek kontajneru, který není ve vlnách vůbec vidět apod. Nikoho pak nezajímá nějaký papír, ale jak se celá záchranná operace podařila, nebo jak dotyčný kapitán reagoval, co udělat měl a co udělal, resp. neudělal. Jachting je sport, a ve sportu platí jedno: Všechno se dá natrénovat, jen zkušenosti ne, ty musíš získat Krásnou neděli všem
Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

Příspěvekod Papito » sob bře 01, 2008 11:13 pm

to Denis,
obávám se, že papiere z Británie a naše nebo slovenské národné není to isté. Když srovnáš náročnost těch zkoušek a požadavky na praxi před nimi - např. aby ses mohl přihlásit na zkoušky RYA Yachtmaster Offshore Certificate of Competence musíš mít za sebou 50 dní na moři, z toho 5 dní jako skipper, upluto 2500 mil, z toho musí být 5 pasáží nad 60 mil, 2 celonoční plavby a u toho musíš mít 2 dny jako skipper.To vše ze dvou třetin v přílivových vodách. Mezinárodní průkaz VHF/SRC a certifikát z kurzu první pomoci jsou samozřejmostí. Zkouška probíhá na moři a trvá pro jednoho kandidáta minimálně 8-12 hodin, pro dva 10 - 18 hodin. V průběhu zkoušky musíš prokázat svoje skipperské schopnosti = velet posádce, ovládání lodi, všeobecné námořnické znalosti, znalost navigace, bezpečnostních opatření, Colregu, meteorologie, signálů a komunikace vysílačkou. Dobrá, řekneš si, to je ale jako na "béčko", offshore. Na pobřežní plavbu to je mírnější. Ano, je. Musíš mít 30 dní na moři, 2 dny jako skipper, 800 mil, 12 nočních hodin, VHF/SRC , zdravotnickej kurz. Zkouška pak trvá jenom 6-10 hodin když jsi sám, 8-14 když budete dva. Samozřejmě veškerá komunikace je v angličtině. Tož to je ten důvod, proč jsou RYA papiere tak ceněné.
Pokud je na lodi vysílačka VHF, nikde ji nepůjčí, když někdo z posádky nemá mezinárodní průkaz operátora námořní pohyblivé služby. Nemusí to být kapitán, ale jak by mohl bez tohoto průkazu získat skipperskou licenci? To jsou prostě mezinárodní dohody. Dnes k tomu ještě přistupuje pomalu ale jistě i nutnost pořídit si průkaz na SRC nebo LRC, protože postupně budou všechny lodě touto technikou vybaveny.
Na druhou stranu nepochybuju o tom, že čím více na východ a na jih, tím menší požadavky na kvalifikaci skippera. Hlavně že zaplatí...
P.S. někde jsem četl popis toho , jak ta zkouška RYA probíhá, snad i na tomto fóru, bylo to dost hustý...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned bře 02, 2008 12:41 am

To je úžasné že ak si robíš v Británii papiere tak veškerá komunikácia prebieha po anglicky, a ako má prebiehať ? Po maďarsky?
O čom sa tu vedie diskusia? Či máš mať národné papiere, alebo je prijatelné mať papiere z iného štátu. Ak máš mať papiere národné, čo niektorí vehementne zastávajú, tak potom je úplne jedno či sa bavíme o chorvátskych alebo britských. Ak sú zlé chorvátske, tak sú potom zlé aj britské. A nemá to nič spoločné s ich kvalitou, kapito?
A naopak, ak sú pre Čecha, alebo Slováka dobré britské papiere, potom sú dobré aj chorvátske.
Nezávisle na tom čo kto presadzuje si myslím, že najjednoduchšia cesta k tomu ako sa venovať námornému jachtingu je získať práve chorvátske papiere. 90% jachtárov sa aj tak plaví len v HR a ak náhodou niekto chce ísť do iných vôd, tak tie jeho papiere aj tak nikto neskúma, prípadne ide s niekým kto má papiere národné a potrebuje dať dokopy posádku. A ak pocítite neprekonatelnú túžbu a potrebu mať národné papiere, tak žiadny problém, cesta je otvorená.
Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

Příspěvekod Papito » ned bře 02, 2008 2:25 am

Ale samozrejme milý Denisko, trafil si klinec na hlavičku. Jde o ambice každého jednoho z nás. Mám-li touhu se do smrti motat mezi šutrákama v Chorvatsku, stačí mi skutečně ty chorvatské papíry a určitě zažiju pro mne tolik krásných zážitků, že o nich budu vyprávět ještě vnukům.(Bez ironie) A pak jsou takoví, které láká podívat se za ten obzor, jestli je opravdu zeměkoule kulatá a ti prostě s chorvatskými papíry nevystačí.Jak víš, dneska si můžeš půjčit loď kdekoliv na světě. Na celém světě respektují kvalifikaci RYA. Kvalifikaci HR jenom někde v Evropě. Není tedy pravda, že tyto kvalifikace jsou "stejně zlé", jak jsi prohlásil. Británie byla námořní velmocí a tato pozice jí zůstala alespoň v jachtingu. Má v tom staletou tradici a staleté zkušenosti. Její systém dobrovolných námořních záchranářů je nejdokonalejší a nejúčinnější na světě, stejně jako její Coastal Guard. Tak to prostě je. Její publikace, almanachy, tabulky, mapy atd a jsou prostě standardy, kterými se celý svět řídí. Já nikoho na tomto fóru nepovažuju za troubu a tak moje poznámka o tom , že při zkouškách probíhá veškerá komunikace v angličtině byla jenom druhoplánovým konstatováním, že to je pro spoustu našich skipperů dosud nepřekonatelná bariéra. I když nevím proč, angličtina není těžká a dá se poměrně rychle naučit, když teda chceš...
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » ned bře 02, 2008 2:45 am

to lakomec
no to je ale to samé více slovy, než jsem napsal o 3příspěvky výše. Máš co říct a víš jak, tak tedy řekneš - průkaz a oprávnění ti je v krizové situaci k h..(pardon). Mě pouze zaujala Denisova věta o tom, že držitel HR oprávnění potřebuje mimo teritoriální vody HR ještě mezinárodní průkaz radiooperátora. To by jeden už nic jiného nedělal, než získával stále nová a další oprávnění. No to je vše.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2442
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 66

Příspěvekod jerryx » ned bře 02, 2008 2:52 am

tato debata mi pripomina hru 'kdo dál dočůrá' ...

Papito píše:Jde o ambice každého jednoho z nás. Mám-li touhu se do smrti motat mezi šutrákama v Chorvatsku, stačí mi skutečně ty chorvatské papíry a určitě zažiju pro mne tolik krásných zážitků, že o nich budu vyprávět ještě vnukům.(Bez ironie) ...

jaky ambice, co to je za volovinu ?
zkusim priklad tvym tonem :
- ty budes mit anglicke papiry => muzes si tedy pujcit lod po celym svete => nebudes se tedy motat mezi sutrakama v chorvatsku => ale furt budes (jak rika jeden kamarad) charterovym vendelinem :P
- ja nebudu mit anglicke papiry, ja nebudu mit zadne papiry, ALE budu mit vlastni lod. otazka: kdo bude mit vic zazitku ? odpovedet na to nelze, ponevadz zazitky nedelaji ani papiry, ani lod, ani misto ! nicmene co se tyce tech tvych ambici, tak si dovolim tvrdit, ze na tom budu lepe. ... a to nebudu mit ani papiry :P
Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

Příspěvekod Papito » ned bře 02, 2008 10:47 am

to Jerryx,
to už je zase někde jinde. Samozřejmě, mít vlastní loď je nejlepší a spousta z nás se snaží si ten sen nějak splnit. Teoreticky Ti vlastnictví lodě zaručuje spoustu zážitků, pokud se tedy s ní budeš plavit. Naprostá většina soukromých jachet vyvázaných v marínách nikdy "neodpojí žluté koncovky elektrických kabelů ze zásuvek na molu", abych citoval Hala Rotha. Postupující globalizace, resp. byrokratizace světa vypadá dnes už téměř všude tak, že když navštívíš Port of Entry jakékoliv země k odbavení, chtějí na tobě doklad vlastnictví lodě, její certifikát klasifikace (způsobilosti plavby), pojistku a průkaz tvojí kompetence loď vést včetně průkazu radiooperátora.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » ned bře 02, 2008 10:50 am

Pánové, kamarádi,
šlo by to, ........... vrátit se k jádru pudla :?:

Každému je jistě jasné, že ani nejvyššího EN admirála, neopravňují jeho celosvětově uznávané a vysoce ceněné papíry, k plavbě po Vltavě.
VMP (opravil kolega) prostě ničím nenahradíš. (profesionální šífácké, atp. papíry pomíjím).

No já se ptal na něco jiného.
Pouze a jedině na to rádio :!: versus HR papíry.

Zatím mě na to jasně odpověděl jedině Denis, okamžitě to ale zpochybnil designer.
Tak to se v tom guláši, motám dál. :?
alffa
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2442
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 66

Příspěvekod jerryx » ned bře 02, 2008 11:46 am

2 alffa: :offtopic: tak jeste jeden, nevim jak chorvatsky, ale cesky maji mezinarodni pusobnost

nicmene jeden protidotaz : k cemu potrebujes na vltave tak nutne vhf ? vsechny komory jedou i na cb. projeli jsme po rekach pres pulku evropy a vsude stacilo cb. 8)
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » ned bře 02, 2008 11:49 am

Alffo
V tomto, byť jednoznačně stojím na straně hr průkazů, ale v této diskusi již mlčím, stejně tak jako téměř všichni "délesloužící" /pokud jste si nevšimli/ snad s vyjímkou Denise, který nestratil sílu vést tento nekonečný dialog, jež se dá logicky obhajvat z různých stran a naprosto nikam nevede. Navíc, komu dojde sila argumentů, nahrazuje je argumentem síly /urážky a snižování toho, co se nehodí do jeho "karet"/.

Tedy já ti Alfo se vší vážností, naprosto jasně a jednoznačně odpovídám : hr. průkaz opravňuje používat radio-telefonní stanici pouze v hr teritoriálních vodách.

Doslovný Překlad poslední věty mého průkazu:

Držitel této licence je oprávněn používat radio-telefonní stanici na lodi plavící se chorvatským teritoriálním mořem a vnitřními vodami.

Pepa

PS pro upřesnění - průkaz byl vydán dne 1.6.2001
Naposledy upravil(a) Pepa dne ned bře 02, 2008 11:58 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » ned bře 02, 2008 11:54 am

alffa píše:Pánové, kamarádi,
šlo by to, ........... vrátit se k jádru pudla :?:

Každému je jistě jasné, že ani nejvyššího EN admirála, neopravňují jeho celosvětově uznávané a vysoce ceněné papíry, k plavbě po Vltavě.
VZP prostě ničím nenahradíš. (profesionální šífácké, atp. papíry pomíjím).

No já se ptal na něco jiného.
Pouze a jedině na to rádio :!: versus HR papíry.

Zatím mě na to jasně odpověděl jedině Denis, okamžitě to ale zpochybnil designer.
Tak to se v tom guláši, motám dál. :?
alffa


já už to fakt nikdy neudělám... :cry:
Naposledy upravil(a) designer dne ned bře 02, 2008 2:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned bře 02, 2008 1:12 pm

Papito, prepáč ale nepochopil si to, čo som ja napísal. Tvrdím že s pohladu vlastníctva iného preukazu ako národného vo vsťahu k domovskej legislatíve je úplne jedno či vlastníš preukaz Chorvatský, alebo Britský. Je na tom čo som napísal niečo nejasné?
Proti tomu čo ty píšeš nič nenamietam. Asi ťa v Chorvatsku, alebo inde v stredomorí budú ťažko učiť plavbe v prílivových vodách, to je nám jasné. A vypustiť kotevnú reťaz na jedno miesto, ako to tu onehdá popisoval Ficus, to asi tiež učia len v severských školách, to ťa v HR nikto učiť nebude.
Úplne s tebou súhlasím že je to o ambíciách každého z nás, ale aj peniazoch. Nie každý má tolko peňazí aby mohol v súlade z módnym trendom jazdiť po svete a uspokojovať svoje ambície. Niekto uspokojuje s velkým vypetím požiadavky svojej rodiny, šolichá si z nadšením svoju plachetku na miestnej priehrade a dovča v Chorvatsku na jachte je preňho úžasným zážitkom. A ešte sa má nechať buzerovať štátnou mocou s nejakým preukazom a pravidelne si ho obnovovať a keď zistí že mu po pár rokoch prepadol, lebo skrz stavbu domku nechodil na more, tak si musí robiť papiere znovu? Večšia zhovadilost asi ani neexistuje. A preto sú a budú Chorvátske papiere tak populárne a jadran tak príťažlivý.
Ja som držitelom národného, slovenského preukazu, ale som presvedčený že pre každého začínajúceho jachtára je v súčasnosti HR preukaz velmi dobrým riešením a v prípade ČR aj najlepším. Samozrejme ak je niekto presvedčený že jeho cesta je jasná, že jeho ambície sú večšie ako motať sa okolo šutrákov v HR, tak si spravte hneď národné papiere a okamžite ako je to možné atakujte vyššie méty, teda stupeň B, alebo A. Pre vás buzerácia štátnej správy nie je problémom, a ak by náhodou bola tak si zaobstarajte vlastnú loď. ;) A keď potom zistíte že madzinárodné osvedčenie vám vydali na 2 roky a zakrátko niekde po ceste svetom budete mať neplatné papiere, čo je dosť zlé, tak potom buďte hrdí na svoju vlajku.
Áno, toto je nekončiaca diskusia, nekončiaca preto lebo je to diskusia o slobode. Štát nám neprimeranou mierou zasahuje do nášho súkromného života, pretože jachting to je naše súkromie. Ak je niekto profesionálny skiper, alebo vlastníkom lode na prenajímanie, tak nech od nich štát v mene ochrany zákazníka požaduje určité plnenia. Ale prečo chce takéto plnenia od nás? Jednoduché, ide o naše peniaze ku ktorým sa chcú dostať zlodeji s požehnaním štátu. Napríklad ak máte svoju loď niekde v Chorvatsku a chcete získať platné medzinárodné osvedčenie a nemôžte s loďou prísť domov, tak vás to bude stáť cca 10.000,-Kč. Čo to je pre nich? Keď majú na jachtu, musia mať aj na poplatky.
Tak tohle podepisuji :!: a :thmbup: :smash:
Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

Příspěvekod Papito » ned bře 02, 2008 4:11 pm

Denisi, já s tím , co jsi teď napsal, naprosto a bez výjimky souhlasím. Asi jsme si nerozuměli v otázce úrovně znalostí požadované k jednotlivým průkazům. S tou státní buzerací máš 100% pravdu. Jenže se za ní skrývají soukromé zájmy, protože o peníze jde až v prvé řadě, že. Když Kožený prodal čs. flotilu námořních lodí, ocitla se celá řada lidí bez práce. Využili svého vlivu a zlobbovali zákonodárce tak, že došlo k oné povinné výměně průkazů, pořizování nových, obnovování každých 5 let a hlavně placení nových a nových poplatků. Ministerskou akreditaci pro výcvik adeptů průkazů získalo pár agentur v majetku bývalých zaměstnanců ČS Námořní plavby. Ministerstvem bylo vyjmenováno 10, slovy d e s e t lékařů v celé republice (bývalých lodních doktorů), kteří jediní mají puvoár na to, aby Ti napsali, že jsi schopen se plácat v lodičce podél pobřeží. Za ten papír dáš 500kč, při každé vyšší zkoušce znovu. Zatímco na řízení auta Tě může uschopnit každej obvoďák. Vrchol všeho je, že za p r á v o vystavovat státní vlajku na lodi musíš solit 5000 Kč. Podle mne mám právo vyvěšovat na české lodi českou vlajku, protože mám českou státní příslušnost. Mám-li za to platit, nechám si loď zaregistrovat (až nějakou budu mít) tam, kde se za to neplatí. A k penězům - mám jich celý život zoufale málo a tak jsem třeba zrušil důchodové spoření, abych si mohl udělat kurz a zkoušky na "B". A právě proto, že se už nehodlám nechat sdírat z kůže chorvatskými bandity, hledám jiné revíry, kde Tě nekasírují sotva se dotkneš břehu. V tomto ohledu mám dobré zkušenosti z Italie a doufám, že podobné získám i teď v Řecku. Chorvatsko začíná být drahé i pro Němce.
Ale to už je zase off topic...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů