Servis gumáků

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 523
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » úte úno 26, 2008 10:00 am

A prosím tě, žebříček kvality u těch známých značek nemáš? Co třeba Adventure? atd? Moc díky
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte úno 26, 2008 10:17 am

mysacek píše:2kus: nebuť labuť a dej to sem, zajima to asi všechny :roll:


Tak, tak.
Od toho zde to forum je. :)
Když Ti napíše tisíc lidí na mail, tak se z toho picneš. :D
alffa
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » úte úno 26, 2008 10:33 am

Tak dobře,ukecali jste mě,dík za upozornění,budu psát vždy linku a pokračovat a co se týče určitých věcí,jsem zatím vázán určitými dohodami o mlčenlivosti různým firmám,proto nemohu např. test kvaslity různých materiálů zveřejnit tak,aby byl všude vidět!Bylo by to i neetické vůči těm,ktweří si koupili něco a teď by zjistili,že mají ne zrovna kvalitní věci.Já jsem si pustil "hubu" na špacír jen jednou a stálo mě to 200 000,-.tak už jsem opatrnější,jsem vázán ještě do konce roku a tak jsem myslel,že bych jenom někoho nechal po domluvě nahlédnout do určitých věcí,všechno sem zatím dát opravdu nemůžu! Musíte vydržet do konce roku,pak už bude vše OK
-------------------------------------------------------------
[hr]
[mod="jerryx"]pekne prosim, priste pouzij tag [ hr ], ikonka Obrázek, kdyz budes chtit udelat horizontalni caru. ty pomlcky zvetsuji sirku stranky a nehezky to vypada na monitorech s nizkym rozlisenim. dik[/mod]
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lada0712 » úte úno 26, 2008 8:15 pm

kus i
Prosím mohl by jsi napsat pár vět o té správné poloze antikavitační desky motoru vůči dnu gumáku?

:thankyou:
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 358
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » úte úno 26, 2008 8:37 pm

připojuji se taky -literatura uvádí 3-5cm pod hranu zrcadla,prodali mě člun + motor a je to 7 cm.Když jsem se na to ptal ,tak mě odpověděli ,že to nemám řešit.Člun je 3m -má to vliv na provoz?
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » úte úno 26, 2008 9:55 pm

Tak ještě něco k antikavitační desce:
máš člun s laminátovým dnem,tedy jednokýlový?
Nebo máš nafukovací jednokýlový nebo tříkýlový?
To všechno je důležité pro správné určení polohy nohy.
Nebo máš člun bez kýlu s rovným dnem nebo s nafukovacím kýlem?
A ještě něco k podlážce,máš ji pevnou,nebo nafukovací?
A ted se dostáváme k samotnému problému,pokud máš např.nafukovací podlážku a k ní ještě nafukovací kýl,tam je jedno,jak hluboko pod zadní hranou máš vastně onu desku,tam je jedno,jestli je zároveň nebo 10 cm pod dnem,tam totiž s tím,jak jsi motor koupil,nic neuděláš!
Domnívám se,že většina z Vás používá motor tak,jak ho koupí a prodejci se s Vámi nebudou dohadovat o tom,co by mělo a nemělo jak být!
Ty,pokud máš takový člun,tak potřebuješ hlavně jiný propeller,co nejtěžší!
Ty i když nafoukneš všechno tak,jak má být,tak ti to moc nepomůže,protože ty potřebuješ hlavně strkat dost těžkou váhu pro to,aby Ti to trochu jelo!
Ale to je na další povídání,propeller sám o sobě je dost věda,průměr a stoupání a zdali 3 nebo 4 až 5 lopatek !
-----------------------
Samozřejmě s Tebou souhlasím,jakákoliv domácí úprava výroby dna pevného bude vždy nějaký kompromis! Také se asi budeš bát s tím trochu jet za vln a větru a nebudeš mít možnost to ani jinak otestovat!
Domnívám se,že nebudeš moci nikdy dosáhnout stejné kvality jako továrna,ale určitě Ti to jízdní vlastnosti zlepší.
My jsme při testu na moři testovali člun 3,10m s motorem 15 HP (10HP) byla to tehdy dost populární Z131 a druhý byl o trochu delší,4,20 s 30HP motorem.
Potom jsem 5 let jakko aktivní záchranář používal s laminátovým dnem dlouhý 4,70m a motorem pro-jet 70 HP a ve finále ten samý člun( jako tender z velké lodě) a pro potápění prakticky denně s motorem 60HP také po dobu 5 let.
Takže myslím,že můžu srovnávat a mé roky strávené na moři bych touto formou rád předal i Vám.
Ještě k té pumpě: měl jsem na mysli kvalitní nožní šlapadlo,např. od Zodiacu a ne samozřejmě obyčejné.
Používal jsem i elektrické,na těch laminátových lodích byl AKU a osvětlení,tak tam to nebyl problém,ale tam jsem z celého výběru vyzkoušel a byl skutečně spokojený jen s jedním typem!
Co se týče ukazatele tlaku,tak to jsem myslel,že není absolutně přesný a foukání člunu závisí od toho,kam a za jakého počasí pojedu a co povezu.Myslím rozdíl mezi podlahou a buřty.
Co se týče materiálu,tak skutečně z testů vyšel celkově nejlepší Strongan,který byl původně od Zodiacu,ale dnes už ho používá asi 60% ostatních výrobců,např i BRIG!
Naposledy upravil(a) kus dne stř úno 27, 2008 8:00 am, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 26, 2008 10:24 pm

Píšeš že :ukazatel tlaku je opravdu jen informační. To si myslel nejakú pomôcku nakreslenú na balóne, alebo tlakomer? Hustenie nožnou pumpou závisí od kvality tej pumpy, s tou čo som mal priloženú ku gumáku som to dokázal natlakovať niečo málo cez polovicu prevádzkového tlaku ktorý je uvedený na štítku. Teraz fúkam el. ventilátorom a dotlakujem ručnou pumpou, ale tou sa dá natlakovať aj viac ako je predpísané. Takže merám tlakomerom a dosť sa s tým hrajem. Ale jazda je ako píšeš obrovský rozdiel. Ak som predtým vletel do vĺn, tak som sa bál že mi vyskočia podlážky a vraj sa to aj stáva. Teraz keď to poriadne tlakujem tak to ide kolko toho znesú moje kríže. :)
Ja mám Suzumar 390 cm, bol za velmi dobrú cenu a pri porovnaní s konkurenciou najlacnejší. Kvalita asi nebude moc vysoká lebo sa tam dá zavesiť len slabý motor, max 15 k. Ale som s ním úplne spokojný. Má bielu farbu, tak sa zdá akoby bol priesvitný a material velmi tenký. Raz som si nevšimol na Dunaji plávajúci kmeň a preletel som cez neho, vrtula našťastie šla mimo, ale na dne sa mi to odralo na kúsku až po tkaninu. Bol som prekvapený že som obyšiel tak dobre. Tak sa chystám tam dať flíček. Zistil som že tento material naleptáva technický acetón. Jediné čo mi na ňom vadí je že zospodu na balónoch sa robia v tom bielom materiali hnedé škvrnky. Ale zvrchu nie! Čo by to mohlo byť?

Kamarád má Yam 390 s 15 k štvortaktom o rok dlhšie ako ja, teda 5 rokov a odtrhlo sa mu zrkadlo od balóna. Známi išiel na Zodiaku / červenom/ zo silným motorom, asi 30-40 k, neviem presne a praskol mu jeden válec. Čln bol s tým ťažkým motorom neovladatelný. Stalo sa mu to v silnom prúde , asi 10 km/hod a skoro skončil pod šlepom. Niekedy to asi nie je o kvalite lode, ale o hustení.

S toho čo píšeš mi vychádza že Brig má material rovnaký ako Zodiak a Bombard. Ale hypalon je kvalitnejší ako tento material? A tiež mi vychádza že asi ostatné člny budú na tom o niečo horšie s materialom. Priznám sa že som zvedavý ako líška čo napíšeš na budúci rok. :D
Uživatelský avatar
Mira1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: pát led 04, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mira1 » úte úno 26, 2008 11:08 pm

Hele, Kuse (nebo Kusi?), vypadá to, že máš fakt zkušenosti :) , možná mi pomůžeš s následující věcí. Mám člun 380 s nafukovacím kýlem a 15HP motorem. Velikost i rychlost vyhovuje, ale vadí mi, jak skáče na vlnách, a tak zvažuji 2 varianty: koupit člun s laminátovým "V" dnem, což je ovšem finanční sebevražda, a nebo k tomuto člunu, když už ho mám, nějak vyrobit a připevnit pevné V dno (je to na 90% pitomost, ale dokud to nezkusím, nebudu mít jistotu ...). Co si o tom myslíš? Je docela možné, že jsem měl jen málo nafoukaný člun a kýl, ale stejně bez pevného dna to ty vlny asi moc dobře řezat nebude. Díky předem za názor.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 26, 2008 11:29 pm

To Míra1, na to ti odpovie každý vodný motorista, kup si laminátový čln o dĺžke cca 5m s motorom cca 50-100k a máš po probléme. Teda čiastočne, každý motorák má svoju vlnu keď musí spomaliť.
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lada0712 » stř úno 27, 2008 12:06 am

to Míra 1:
Na netu jsem našel pár lidí co konverzovali klasický skládací gumák na RIB - teda s pevným dnem z olaminované překližky, dělají to tak že vyříznou dno a vlepí tam to nové pevné dno. Ale viděl jsem to teda jen na větších člunech typu Bombard Comando C5. Nedokážu ale posoudit jestli výsledek byl adekvátní vynaloženému úsilí.
Uživatelský avatar
Mira1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: pát led 04, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mira1 » stř úno 27, 2008 8:20 am

Denis: to je jasný, ale laminátový člun mi nic neříká, kdysi jsme měli Pluto a to už je takové auto na vodě, mně se líbí gumáky, kde jsem při jízdě kousek od vody.

Lada: říznout do dna bych si nedovolil, kdybych už do toho šel, tak jedině to připevnit pod stávající dno. To, co jsi viděl na internetu o přestavbách, bylo psáno česky nebo anglicky? Já jen jaká klíčová slova mám vlastně hledat.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 27, 2008 8:46 am

Míra1, tvojou otázkou, aj keď je zaujímavá, sa dostávame pomaly mimo témy, skôr by to pasovalo na novú tému, napríklad Úpravy a prestavby gumákov.
Kus, ešte jednu otázočku, z hladiska dlhovekosti gumáku má význam natierať a pulírovať gumák rozličnými prípravkami? Pomáha to, alebo to je len trik na naše peňaženky?
Uživatelský avatar
Mira1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: pát led 04, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mira1 » stř úno 27, 2008 8:56 am

Denis: přesně to jsem šel včera večer udělat, založit nové téma na přestavbu gumáku, a pak jsem si všiml tohoto tématu a dal jsem to sem. Kdyby se to tu mělo nějak zvrhnout a přibývaly příspěvky, což neočekávám, protože kolik lidí si někdy v životě předělávalo gumák - minimum, založím ho, to je jasný.
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lada0712 » stř úno 27, 2008 9:47 am

Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » stř úno 27, 2008 12:21 pm

Přečetl jsem si ten dotaz ohledně nějakého prostředku na oživení toho materiálu a z mé praxe Vám mohu jen dsoporučit,vždy člun po používání dobře omýt třeba jarovou vodou a osušit,viděl jsem už pokusy s různými nátěry a všechno nestálo za nic!
Při dlouhodobém používání na moři se třeba muselo číslo lodě vystříhnout ze stejného materiálu jako je trup a nalepit jako záplata,pak bylo zaručeno,že nějakou dobu vydrží!
Jinak žádné samolepky a nic podobného,nemá to žádnou životnost,to je jako by jste chorvatskou známku nalepili na buřt a ne zrcadlo nebo laminát na gumáku!
A pokud já mám zkušenost,tak jedině ten přípravek,který je pro ten daný materiál dobrý!
Viděl jsem už člun naleptaný ředidlem a ostatními chemikáliemi,a s tím se už opravdu nedá nic dělat.
Jinak,pokud ho chci trochu před zimou vyčistit,tak používám třeba RUTO,to se mi osvědčilo jako nejlepší možné.
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lada0712 » stř úno 27, 2008 6:37 pm

prosim tě Kusi já se ještě vrátím k té přesné poloze antikavitační desky když jsme to tu nakousli:

člun 4,4m, skládací dno, 1 nafukovací kýl protažený až úplně k zrcadlu
zrcadlo je lehounce do V /není úplně rovné/, motor dvoutakt 35K můžeš poradit?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 27, 2008 7:01 pm

Tak to si mi s tým fúkaním spravil dobrý zmetok v hlave. Ak nepoužijem tlakomer, tak fúkanie od oka sa mi zdá menej presné, ak budem fúkať tolko kolko dokážem stlačiť nožnú pumpu, tak aj to bude nepresné. Asi si kúpim ručnú pumpu s tlakomerom a dodatočne budem kontrolovať druhým tlakomerom.
Ako fúkať podla toho čo veziem, kam a za akého počasia? Logicky uvažujem že štandartne musím fúkať na predpísaný tlak, teda ak poveziem viac ludí, prípadne bude ťažká voda tak budem fúkať na vyšší tlak ako uvádza výrobca? To by tam bolo asi napísané tlakové rozpetie. Alebo si myslel takto fúkať lepšie člny ako napríklad zvarovaný zodiak.
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » stř úno 27, 2008 9:42 pm

pokusím se odpovědět na oba dotazy.
nejdříve k tomu prvému,k antikavitační desce.
Podložíš si člun,pověsíš motor a trimování nastavíš na druhou díru ok konce,tedy od zrcadla.
to by měla být základní polova nohy vůči člunu.
A teď se podívej z boku,jako by jsi si prodloužil ten kýl přes nohu motoru dál dozadu,za člun.
A v této poloze je optimální,aby antikavitační deska byla svou horní hranou maximálně souběžná s kýlem!
A předpokládám,že máš nafukovací kýl a překližkové dno a pokud ano,tak by jsi mohl nyní celý motor ještě trochu spustit,např o 1-3 cm.
Teď nastává problém,pokud Ti to nevychází,musíš trochu snížit zrcadlo nebo prodloužit nohu!
Pokud jsi v opačném postavení,musíš motor zvednout (např.prodloužit zrcadlo)
Při jízdě právě celý člun stlačuje vodu pod kýlem a ta je jakoby zahuštěná právě v tomto prostoru a vlastně tím zabraňuje trochu víc tomu,aby Ti vrtule nekavitovala.
to je ve stručnosti to základní nastavení pro tento typ člunu.

A teď se pokusím trochu osvětlit to foukání,asi jsi mě úplně přesně nepochopil.Samozřejmě mluvím vždy o střední třídě lodí,kde i šlapadlo je kvalitní a tak ,pokud používáš měřák tlaku do ventilu,tak klidně foukej na jeho horní hranici,toho zeleného pole!
Jinak pokud svůj člun znáš a trochu ho používáš,tak jen hmatem(zatlačením) přeci musíš poznat,jak máš člun nafouknutý.
Pro mě je právě směrodatné to šlapadlo,protože tam protitlakem měchu poznám,jak už mám člun nafouknutý a opravdu to jde podle toho šlapadla poznat.
Pokud foukám el.pumpou,tak tam si nastavím přesně tlak a když už má čerpado natlakováno,tak fouká vzduch ven a je to slyšet.
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

foukání gumáku

Příspěvekod danda » stř úno 27, 2008 10:01 pm

Tak prosím Tě řekni co je střední třída nafukováků?
ADVENTURE?, SELVYOR? , QUICKSILVER?
díky
danda
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » stř úno 27, 2008 10:44 pm

Jo,tak jak to píšeš,jen do toho prosím Tě nezahrnuj sevylor,to nerad slyším :ostatní jsou v pohodě,mluvím a zapomínám,že nemáte žádnou možnost nějaké tabulky,tak zkusím nějak něco nakalkulovat,aby mě nemohl někdo nějak napadnout,tak o tom popřemýšlím a když tak to nějak vymyslím.Nemohu tady vyjmenovat všechny výrobce,ale nějakou osu vytvořím.
Zatím čau
Naposledy upravil(a) kus dne stř úno 27, 2008 11:14 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Miri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 11, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Miri » stř úno 27, 2008 10:52 pm

danda: sevylor určite neni stredna trieda!

Podľa môjho skromného názoru.

Stredná trieda: Adventure, Brig, Grand, Quicksilver, Lodestar, Avon, Bombard, e-sea, Gugel, Lavamarine, Sacs, Selva

Tie lepšejšie: Zar, Zodiac, BWA, Pischel, Arimar, DSB, Lomac, Valiant,

čo Ty na to Kus?
Uživatelský avatar
Miri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 11, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Miri » stř úno 27, 2008 11:01 pm

Ak sa Vám zdá, že gumáky sú drahé tak si pozrite toto video a zistíte že je to fuška, ktorú musí nikto zaplatiť.

http://www.tidel.biz/ribcollarsupplier.php
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 27, 2008 11:13 pm

Ja mám tlakomer so stupnicou a ak by aj nemeral náhodou úplne presne, tak aspoň nafúkam všetky komory na rovnaký tlak. Ak fúkam podla odhadu pobúchaním na válec, tak vždy ešte musím podla tlakomeru dofúkať aspoň 20%. Vždy fúkam na predpísaný tlak výrobcom, či som v člne sám, alebo je úplne naložený, žiadny rozdiel som nebadal, nikdy som nenadobudol dojem že musím dofukovať. Ako som už spomínal dofukujem ho na vode a keď som kontroloval tlak po niekolkých hodinách, alebo aj na druhý deň, tak vždy to bolo OK. Je pravda že to bolo v lete, takže k nejakým velkým výkyvom teplôt neprišlo. Biela farba úžasne odráža slnečnú žiaru, takže cez obed netreba vypúšťať vzduch na zníženie tlaku.
Neviem či Suzumar patrí medzi strednú triedu, ale som s ním velmi spokojný, aj keď podla dodávanej pumpy patrí medzi šmejdy :D , ale keď ho nafúkam tak žiadne vrásky ani faldy nehrozia a po vode sa vznáša ako baletka. S 15 k dvojtaktom pri dvoch luďoch ide 37 km/hod a spotreba 0,00nič. :)
Vždy som si myslel že hypalon je najkvalitnejší material, teda za špičku považujem Wiking, v Nemecku sú v prevádzke úplne bežne 20 ročné člny. A také značky ako je Yam, Arimar, alebo Suzumar sú asi na jedno kopito. A keď si pomyslím že za zodiaka mám dva suzumary tak vôbec neváham.
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » stř úno 27, 2008 11:29 pm

Jo,s tou cenou máš pravdu,a na to,na co ho používáme,tak to je super.Ale nedovedu si vůbec představit,že bych s některými čluny mohl být delší dobu na moři a neutrpět žádnou újmu!
Takže já už nebudu pro příště mluvit o super třídě gumáků,protože ty výhody toho člunu při dovolených asi nikdo nevyužijete! Takže potom hurá do všeho mimo Sevylor a Gumotex!
A chci Vás všechny poprosit,neřešte se mnou,jaký a který člun je lepší,ptejte se jenom na věci technického rázu,mě už dneska docela bolí hlava z toho stálého odpovídání na neodpověditelné!
Kvalitní člun poznáš jen v extrémním počasí a ne při jezdění po našich řekách a o dovolené u moře,i když i tam může k nějaké extrémní situaci dojít,ale kdo z Vás jede třeba s gumákem 20 mil na minimálně půl plynu přes Rijecký záliv z Opatije na Rab?
Asi nikdo,takže prosím,kromě těch dvou jmenovaných je to jedno!
Jak jsem napsal,kvalita člunu je o materiálu a spojích,a taky tvaru trupu,ale to platí pro všechny lodě stejně,ať je to gumák,motorák nebo plachetnice
Mějte se a ještě jenom k té tabulce: Bombard patří k Zodiacovi, ale to by jsme se zase vraceli k nevyřešitelnému tématu.......
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 27, 2008 11:33 pm

Miri, úžasné, dobre si to nafilmoval a to kde máte tú výrobňu gumákov? :lol:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů