Servis gumáků

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » stř úno 27, 2008 11:38 pm

Ještě pro denise-ten Tvůj člun je jinak docela slušnej,pokud drží ventily tak taková lepší střední třída,ale právě v tom,že ty doplňky k němu nejsou super,tak u lidí dost ztrácí.Mají zase svůj systém ventilů,a jsou docela super a materiál,z kterého je vyroben,je OK.
při testech při max zatížení se objevovaly u několika sérií jen trhlinky v gumě na zrcadle a to bylo asi vše,co vím.Já jsem měl jen jeden na opravu,na výměnu celého zrcadla a to byl z té vadné série.
Tak ještě k foukání,tam nic neměň,máš zažitý určitý postup a dofukování na vodě,já ho praktikoval také a dokonce někdy i musel,pokud nějaký ventil povoloval.
Zatím čau.
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lada0712 » čtv úno 28, 2008 12:24 am

Kusi:Díky ti za cené rady, jdu řezat do zrcadla :)

Tu je přehled německého opravce člunů , co je z čeho
http://www.schlauchbootreparatur.de/onl ... p?coID=101

To Denis: Souhlas, lítá to parádně,na Zoomu 340s + 15k Johnson+ 3 lidi plně naložení na dunajský čundr, jsme předjeli stařší motorový člun v plném tempu, ti čubrněli. :shock: Pumpa co byla k zoomu taky nic moc praskla právě při pokusu pořádně to nabombovat, praskla dole v tom plastu.

Můžeš ještě přidat pár řádek o tom prasknutém Zodiacovi,?
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » čtv úno 28, 2008 7:47 pm

to kus
ja myslím ,že kvalitu a stupnici kvality člunů pro normální použití je možno uzavřít s tím, že kromě selvyjor a gumotex je skoro jedno, je to jen otázka jestli jezdíš JEN octávkou, nebo jesli zaplatíš za mercedes, porše, nebo bavoráka je to tak?
danda
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv úno 28, 2008 8:00 pm

Podle mě ten příměr s autama tak úplně nesedí.
Jde o to, jak dlouho s tím budeš moct bez problémů jezdit při běžném servisu.
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » čtv úno 28, 2008 9:21 pm

Pokusím se odpovědět Vám oběma.Beru to přirovnání a tu debatu by bylo nejlepší asi skutečně uzavřít s tím,že každý z Vás,kdo používá člun jen příležitostně,tak si koupí to,na co má. samozřejmě po nějaké poradě s někým, já jsem se tady zmínil o člunech,které by jsme používali denně a ještě na moři k tomu.
A k tomu se mi hodí i to druhé přirovnání,směrem k těm autům.Tak,jak to bylo napsáno,to asi také nepůjde srovnávat,myslím to Škodovku a toho Mercedesa,to by jsme byli zase u toho,že to srovnávat nejde!
Představte si,jedete po D1,prší a fouká vítr.
Pokud se Vám auto rozbije,zajedete ke krajnici,rozsvítíte blinkry,vezmete vestu a schováte se za svodidla a mobilem můžete zavolat pomoc.
A teď to samé,jedete po moři,prší a fouká vítr.
Motor na lodi se Vám porouchá a co uděláte?
To je ten zásadní rozdíl a proto bych Vás prosil,nesrovnávejte nesrovnatelné.
Děkuji K.B.
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » čtv úno 28, 2008 9:31 pm

Napadá ma pri tej predstave pokazeného motora vo vetre a daždi na mori myšlienka, ci sú závesné motory konštruované tak, že ich napríklad nevyradí nejaké špliechanie, keď by človeka niekde na gumáčiku chytil silný vietor, alebo nedajbože búrka.
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » čtv úno 28, 2008 9:53 pm

Pokud Ti vydrží na zrcadle a budeš mít benzín,je to OK.Horší je to vždy s posádkou a člunem!
Zažil jsem s nimi hodně a i extrémy,a vždy mě motor podržel.
Tak se neboj.
Uživatelský avatar
peter
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod peter » čtv úno 28, 2008 9:53 pm

2kus a ostatni
aj ja by som chcel poziadat o radu.
mam prastary dsb-zephyr. kedze som chcel vylepsit jeho vzhlad, objednal som
asi pred piatimi rokmi gummipaint aj s odmastovacom a riedidlom.
kym som cln uplne nevypustil a neposkladal (v lete som ho tahaval na voziku,
v zime bol na povale) bolo vsetko v poriadku. po dvoch rokoch som kupil vacsie auto,
vozik nebolo viac treba a cln vozim 3 roky poskladany v aute.
to, ako teraz vyzera, je hotova katastrofa. doslova otrhanec.
ma zmysel skusat novy nater?
neviem, ci som pri natierani neurobil nejaku chybu. ktosi mi tvrdil, ze gummipaintom
sa daju natriet aj kozene sedadla v aute a ze to drzi.
alebo je lepsi coelan?
alebo bude najlepsie, pokusit sa nater zoskriabat a nechat cln tak?
dakujem peter
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » čtv úno 28, 2008 10:06 pm

Ahoj,jelikož nemám foto,pokusím si to představit: člun je starý víc jak 10let a tím otrhancem myslíš ty nitě,které máš u každého spoje? Co se týče jakýchkoliv nátěrů,nevím o žádném,který by dokázal člun dlouhodobě vylepšít,myslím alespoň vzhledově.
pokud někdo o něčem takovém víte,dejte i mě vědět a předem děkuji.
Když tak napiš,jestli jsem se trefil nebo je něco jinak,já pak budu pokračovat.
zatím se měj.
Uživatelský avatar
peter
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod peter » čtv úno 28, 2008 10:17 pm

dakujem za bleskovu reakciu.
cln je urcite starsi ako 20rokov. ked som cln kupil,
poslal som mail do DSB s vyrobnym cislom, odpisali mi, ze
za info o roku vyroby chcu (uz ani presne neviem) 20euro.
tym otrhancom som nemyslel nite, ten cln ma asi prezije,
aj ked sa on absolutne nestaram a moj predchodca s nim
asi zaobchadzal tiez mizerne. myslel som tym pruhy farby,
ktore sa z neho odlepuju. povodne bol modry, pretoze sa
mi nechcelo kupovat viacero farieb a miesat ich, kupil som
sivu. teraz vyzera ako maskacovy (modro-siva kombinacia)
peter
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » čtv úno 28, 2008 10:50 pm

No,pokud se Ti z něj olupuje barva jako v nějakejch vrstevnicích,tak to opravdu nevím,co by se s tím dalo dělat.
Víš z jakého materiálu přesně ten tvůj člun je?
Pokud ano,napiš a pokusíme se najít nějaké řešení,pokud nějaké bude.
Zatím čau K.B.
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lada0712 » pát úno 29, 2008 12:45 am

Uživatelský avatar
peter
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod peter » pát úno 29, 2008 10:11 am

2kus: cln je z hypalonu.
to, co sa odlepuje, nie je povodna farba, ale ten GUMMIPAINT,
ktorym som ho pred piatimi rokmi natrel, preto
by som sa rad dozvedel, ci sa niekto niekto niekedy
pokusal gumak natriet, a ako to dopadlo.
ako som uz spominal, kym som cln neposkladal, vypadal perfektne,
az potom sa zacala farba odlepovat.
dalsi produkt, o ktorom viem je COELAN.

2lada0712:ano, to je ono.
aj ked az tak zle moj cln nevypada.
TUFF-COAT je pre mna novinka.
a mas s tymto TUFF-COATom aj prakticke skusenosti?
peter
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » pon bře 03, 2008 1:16 pm

Ví někdo, jak odstranit starou záplatu z raftu Pulsar 380H (Gumotex), přilepenou pravděpod. lepidlem Zodiac ?
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » pon bře 03, 2008 2:16 pm

Pokud byla nalepena lepidlem od Zodiacu,tak jí klidně můžeš ohřát horkým vzduchem a půjde Ti dobře dolů!
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » pon bře 03, 2008 2:22 pm

Díky, a myslíš, že bude stačit fén?
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » pon bře 03, 2008 3:00 pm

Já myslím,že potřebuješ horkovzdušnou pistoli s nějakou rozumnou regulací teploty,protože ten tvůj původní materiál může být citlivější a pak budeš muset foukat víc hlavně jen na tu záplatu a nebo taky kratší dobu a vyšší teplotou,to záleží,jakou sílu máš té záplaty.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » úte bře 04, 2008 2:17 pm

Díky za radu, použil jsem horkovzdušnou pistoli (300 st.C) a záplata šla krásně sundat. Teď mi tam ještě zůstaly zbytky lepidla (Zodiac), které nejdou zatím odstranit. Zkoušel jsem benzín, synt. ředidlo, aceton. Můžeš ještě poradit?
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » úte bře 04, 2008 2:28 pm

Ahoj,jsem rád,že jsem Ti trochu pomohl.Co se týče toho naleptávadla,kterým by Ti to šlo dobře umýt,tak to je docela problém,nevím jaké to má složení,ale je to orig.od zodiacu a používá se to na naleptání před lepením,také umytím od všeho před lepením apod.
Zkus se obrátit na nějakého prodejce od Zodiacu,ten by Ti mohl trochu odlít,složení Ti asi určitě neřekne.
Víc už Ti říct nemůžu,nevím o něčem náhradním,s čím by to mohlo jít.
Nevím,jakou máš barvu,ale pokud nějakou světlou,trochu to pouští i nitroředidlem,C6000-6. Ale pokud máš např.červenou,budeš tam mít světlejší místo,tak opatrně.
K.B.
Lakomec

Gumák

Příspěvekod Lakomec » úte úno 17, 2009 4:29 pm

Ahoj, potřebovali by jsme s Myšákem pomoct, nevíme, co s gumákem. Na místech, kde se sedí, je povrch gumáku trochu naleptaný. Jednou za týden to vydrhnu kartáčem a nějakým prostředkem, který je právě k dispozici - jednou H7 na mytí palub lodí, jednou pracím práškem. Člun je jako nový, no používáním se za týden úplně zašpiní, zkrátka nemůžeme tu lepkavou hnusnou tenkou vrstvu dostat pryč. Musím říct, že na gumák nešlapeme v botech, není to od benzínu či jiného agresivního roztoku. Přemýšlíme, že necháme ušít potah, ale tady by to asi bylo dost drahé, tak se snažíme přijít na něco, co by nám mohlo pomoct. Pokud někdo něco podobného už řešil a vyřešil, budeme rádi.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 17, 2009 5:00 pm

Saponáty a UV žiarenie likvidujú gumák velmi intenzívne. Treba kúpiť originál prípravok na údržbu a čistenie gumákov a v končinách kde sa nachádzate by som to aplikoval raz mesačne. Flaštička stojí 10-20 euro a mohla by vám vydržať možno pol roka. Nie všetky prípravky sú rovnako dobré, naposledy som mal 3M a nebolo to bohvie čo, hlavne čistiaci účinok bol slabý. Spýtal by som sa miestnych čo sa im osvedčilo.
Lakomec

gumák

Příspěvekod Lakomec » úte úno 17, 2009 5:47 pm

O.K. Denis, po niečom sa pozzriem a snáď niečo zoženiem. Ďakujeme
Uživatelský avatar
svejda_bmw
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: ned srp 23, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod svejda_bmw » ned srp 23, 2009 10:36 pm

Zdravim všechny, sem tu nějak tak poprvé tak sem se trošku začet do přízpěvků. Mám problém s gumákem, konkrétnš s bombardem C3. Je skládací a povolil mi jeden šef na upevnění zrcadla což je celkem zásadní místo co se týče namáhání. Poradil by mi tu někdo kde konkrétně se dá koupit lepidlo a záplaty na bombarda? Popřípadě techniku na zalepení toho místa, postup lepení. Předem díky. Petr
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte led 26, 2010 8:13 pm

Prosím o radu: již z velmi dávna vlastním Pálavu (Gumotex). Na bočním válci povolila v horním švu, tzn. neroztrhal se, ale rozlepila. Poslal jsem ji do Gumotexu k opravě, která nebyla zrovna laciná, jenže šev povolil znovu. Na reklamaci jsem resignoval, protože by mi, nejspíš i poprávu, stejně řekli, že jsem válec přetlakoval, a platit znovu dosti drahou opravu s nejistým výsledkem se mi nechce. Skladoval jsem ji v podstatě z lenosti vyhodit ji, ale jak tu tak různě čtu o oplachtěných kánoích a kajacích, ptám se: nevíte o někom v Praze či blízkém okolí, kdo by ji dokázal opravit?

Pokud se tím zabývá přímo někdo z uživatelů, nechť odloží falešnou skromnost a přizná se k tomu :)
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Materiál na opravu.

Příspěvekod samoliter » pát dub 16, 2010 1:39 pm

Známá mi domluvila u výrobce, že mi prodají v metráži VALMEX BOAT 1000 gr. Šíře asi 150 - 180 cm. Beru roličku tak 15 bm. Bílá, nebo co nejsvětlejší barva. Jedu tam příští týden. V Gumotexu Břeclav by chtěli 800 Kč za bm. Ten samej matroš dostanu od výrobce asi za 160 - 180 Kč i s DPH.
A mají taky Plastel 620 gr, je to PES jádro s oboustranným PVC. Je to silný, pevný. Plastel už mám doma, zkoušky lepení dobré.Ty matroše z číny jsou jen slabé, tenké bubliny.
Budu vyrábět nafukovací plováky pro 5m motorový katamaran, nebo nafukovací člun. Takže pokud potřebujete na záplaty, ozvěte se na SZ. samoliter.
-------------------------
Felixi, ozvi se mi přes SZ, zkusíme spolu opravit Tvou Pálavu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů