Je tento postup štandardný ?

Zajímavosti, ceny, lokality apod. firem z oboru

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
pcworker
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon srp 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Slovensko

Je tento postup štandardný ?

Příspěvekod pcworker » pát úno 29, 2008 6:59 pm

Tento rok si prvý krát chcem požičať charterovú loď. Napísal som mail českej spoločnosti, že si chcem rezervovať loď v konkrétnom termíne ....
Odpoveď bola, loď je v termíne voľná, stojí ...Kč
Ja som mailoval, že chcem záväznú rezerváciu a očakával som, že dostanem nejakú zmluvu. O tom, že sa platí 50% záloha som vedel, ale očakával som, že až po podpise zmluvy.
Namiesto zmluvy som mailom obdržal záväznú rezerváciu s rozpisom platieb a článkom, že "potvrdzujem, že som sa zoznámil so stornovacími podmienkami a obsahom tohoto formulára".
V objednávke sú uvedené iba najzákladnejšie údaje (číslo objednávky, termín, cena, typ a meno lode), ale nie je tam uvedené, ako bude spoločnosť postupovať v prípade, že nebudú môcť loď z nejakého dôvodu poskytnúť.
Prosím o radu skúsenejších jachtárov, je tento postup obvyklý, alebo treba byť obozretný.[font=Arial Black] [/font]
Uživatelský avatar
tomaskre
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 166
Registrován: čtv úno 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod tomaskre » pát úno 29, 2008 7:11 pm

asi by bylo dobrý vědět jakou charterovku jsi oslovil. Někdo tady Ti pak je schopnej poskynout info, že to je v poho nebo ne. Mě po rezervaci chodí rovnou smlouva s rozpisem všeho(hlavně platby, jméno lodě atd.) a podmínkama pronájmu.

Měj se Tom
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » pát úno 29, 2008 7:31 pm

Standardní postup probíhá asi takto.

Na stránkách cz zprostředkovatele si vybereš loď termín , přístav , případně i charterovou společnost od které loď chceš.

odešleš objednávku - často rovnou ze stránky zprostředkovastele.

Ten bleskově /24 hod/ prověří, zda je lod v termínu volná, pokud ano, dá nan ni obci /rezrvace na 5-7 dní na tvoje jméno /nebo svoje/.

Informuje tě, že je loď volná a ihned ti zasílá:
smlouvu o pronájmu /rekapitaulace základních faktů/
smluvní podmínky /dosti obsáhlé a podrobné/
fakturu, ta má splatnost zálohy a doplatku

smlouvu podepíšeš a ihned odesíláš /fax, email případně pošta/
na úhradu faktury máš cca 4-5 dnů, než skončí opce /blokace na lodi na tvé jméno.

Pokud od tebe dojdou peníze, loď cz zprstředkovatel zablokuje trvale v tvůj prospěch.
Tato část jednání musí být rychlá, aby se vše v dané lhůtě stihlo.
Je dobré poslat email či faxem kopii příkazu k platbě. Zprostředkovatelé loď podrží i když platba se o pár dní zpozdí.

Pokud peníz nedojdou, dojde opce a loď se odblokuje pro dalšího zájemce.

Pepa

PS
Uvedené tři dokumenty jsou standardí a slušná charterovka bude jen velmi těžko postupovat jinak. Občas si beru i loďě od cz sprostředkovtelů a byť se dobře známe osobně, tento postup je dodržován.
Je možné, že tvúj zprostředkovastel má podmínky pronájmu pouze na svých stránkách. Nezaslat je však není standardní. Samozřejmě vše e-mailem.
Uživatelský avatar
pcworker
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon srp 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod pcworker » ned bře 02, 2008 7:56 pm

Ďakujem za odpovede.
Najskôr som nechcel zverejniť spoločnosť, ktorú som oslovil, aby som im nerobil reklamu (dobrú alebo zlú).
Ak to však nespravím, k bližším informáciám sa nedopracujem.
Zatiaľ som s nimi nemal zlé skúsenosti (plával som na ich lodiach už asi 5 krát, aj skipper kurz som robil u nich).
Doteraz som si však nikdy sám loď nepožičiaval, a po tom, čo som tu už prečítal si myslím, že trocha opatrnosti neuškodí.
Tento rok si chcem požičať loď od Alfa Yachtu Praha.
Vážení priaznivci jachtingu, budem Vám vďačný za každú informáciu.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8157
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » ned bře 02, 2008 11:44 pm

No, já nechci nějak hodnotit, nebo soudit. Jen napíšu, jak to probíhá u mě.
Jakmile si vyhlédnu loď, udělám nezávaznou rezervaci. Telefonicky, mailem, ICQ... Bývá to na 7 dní. Pokud se s posádkou dohodneme že jo, požádám stejnou cestou o zaslání papírů. Pokud pluji s rodinou, je fakturační adresa má, pokud někomu provádím službu je to vždy ten dotyčný, ale kontaktní adresa je má. Dojde mě faktura a podepsané dvě kopie Smlouvy o pronájmu. Odkontroluji obsah, podmínky na kterých jsme se dohodli a přeposílám nájemci s prohlášením že je vše v pořádku, že může zaplatit zálohu a jednu kopii smlouvy - podepsanou, zaslat zpět na charterovou společnost. Někomu to stačí mailem, někdo chce zaslat poštou. Ve stanovené době dojde doplatek a asi jeden měsíc posílám na charterovku crewlist. Po zaplacení doplatku mě dojde Potvrzení (Confirmation), na základě kterého si potom nájemce pod mým dohledem přebírá v maríně loď.
Snad jsem na něco nezapoměl.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host