Mercury 4.0 - návod a oprava

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 991
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte dub 01, 2008 8:23 pm

Tak snad naposledy k Mercury 4. Já myslím, že nebude žádných důkazů třeba. Komora je vyrezlá, to je vidět i teď. Benzinovou hadičku úplně rozpraskanou jsem Ti vylovil z popopelnice a mám ji schovanou. Jak jsem pustil benzín, okamžitě to začalo rosit na třech místech. V noze byl 1cm3 bílé hmoty, tu ale nemám. :cry: Impeler nejdříve OK poté odešel stářím, to je jasné v tom je prodejce nevinně.
Teď se budu opakovat, už jsem to napsal dříve , ale motor vypadá velmi zachovale , je na svůj rok výroby velmi moderní , cena 8.000,-Kč je slušná.
Jediný problém, je tedy vlastně v tom, že prodejce tvrdil, že ho zkoušeli a fungoval OK.
Je to totiž úplně jedno, protože i tak pro něj platí reklamační řád, který říká zhruba toto:
Záruční lhůta se řídí ustanoveními Občanského zákoníku. Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeným na záručním listě nebo paragonu.
Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.
U použitého zboží platí záruka 12 měsíců, pokud nebyla sjednána na dobu delší.
V případě, že kupující objeví na dodaném výrobku během záruční doby vadu, která nebyla způsobena jeho nevhodným používáním, má právo na reklamaci zboží. Kupující musí k reklamaci předložit doklad o nákupu zboží ( záruční list nebo paragon, případně jinak prokázat ze zboží nabyl v obchodě prodávajícího), jehož vady jsou reklamovány.
Práva z odpovědnosti za vady věci musí být uplatněna v záruční době, jinak zaniknou. Prodávající rozhodne o reklamaci (tj. jestli reklamované zboží bude přijato či odmítnuto k vyřízení reklamace) ihned po obdržení reklamace, ve složitých případech do tří pracovních dnů s tím, že do této doby se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení reklamované vady. Reklamaci včetně odstranění vady vyřídí prodávající nebo jeho pověřená servisní organizace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se strany nedohodnou na delší lhůtě.
Prodávající vydá spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký je způsob jejího vyřízení požaduje. Dále prodávající vydá spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit, v takovém případě bude kupujícímu vystaven dobropis a vráceny peníze. V případě slevy nelze později tuto vadu reklamovat.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit, v takovém případě bude kupujícímu vystaven dobropis a vráceny peníze. Stejná práva může kupující uplatnit, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
Dojde-li k výměně vadného výrobku za nový a nebo byla-li vyměněna součástka výrobku, začne běžet záruční doba k novému výrobku, resp. k jeho nové části znovu od převzetí nové věci, popř. věci s novou součástkou. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek podle záznamu v záruční opravě.
Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem.
Po marném uplynutí 30 dnů ode dne reklamace má klient práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou, tj. na výměnu zboží, poskytnutí přiměřené slevy nebo odstoupení od kupní smlouvy a vystavení dobropisu.
O žádné vrácené ceně mínus provize se zde nikde nic nepíše, tak by si měl prodejce od svých právníků místo podávání žalob na Lauru raději nechat vysvětlit reklamační řád.
V tomto případě však oficielně skoro žádná reklamace uplatněna nebyla, tak vlastně ani nemusí.
PS: Na návštěvu určitě přijedeme!
Uživatelský avatar
Laura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv bře 06, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Laura » stř dub 02, 2008 12:20 pm

To muselo být vyčerpávající...Jenom tak mezi řečí, nemáš v praze nějaký oblíbený a osvědčený servis, kde by nám vyměnili ten impeller. Koukala jsem u Imramovského mají impellery všech druhů a velikostí ale servis neprovádějí. a firma která se pro ně zabývá servisem motorů Mercury nám rovnou řekla že stakhle starým motorem se zabývat nebudou.

Ps. pro moderátory. MC o této diskusi ví. Já osobně již s nimi nemíním nic řešit, motor si dáme dohromady a reklamaci uplatňovat nebudeme, takže o prodejci už není potřeba mluvit.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř dub 02, 2008 5:02 pm

S výmenou impeleru máš tri možnosti:
1, kúpiť si impeler a vymeniť si to sám. Nie je to až tak zložité. Návod na to kde zohnať impeler je v tejto sekcii motory v rôznych príspevkoch. Z webu sa dajú stiahnuť aj schémy prípadne si objednať zošit na opravy a údržbu vášho motoru.
2. Kúpiť druhú flašu kubánskeho rumu, impeler k tomu a vyraziť na známu adresu. :)
3. Osloviť iných odborníkov, tu na webe je napr. kolega Kus ;) alebo sa rozbehnúť po zemích Českých.

Ešte trochu off topic, stávame sa mienkotvornou skupinou. Je pravda že toto fórum sledujú asi všetci kto sa v Čechách živia našimi vodnými koníčkami :D a mnohý na to aj reagujú. Ako sme sa pred časom bavili o preplavbe z Hr do IT tak jedna známa spoločnosť už zaradila tieto plavby do svojho programu. To je tá dobrá reakcia a druhý namiesto toho aby sa poučili tak chcú platiť právnikov :lol:.
Uživatelský avatar
Laura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv bře 06, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Laura » stř dub 02, 2008 8:58 pm

A to je ta špatná reakce. Pravdu díš.... No ale někteří to tak prostě dělají...
(čo je to "mienkotvornů" po našem?)
Anonym
bez hodnocení
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř dub 02, 2008 9:02 pm

"Mienka", předpokládám, je po bratsky ekvivalent "názoru". :D
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř dub 02, 2008 9:10 pm

Zatracení čížci ;) , nerozumí úradnému jazyku federácie :D
Mínění, názor
ve smyslu ovlivňování nebo vytváření mínění , názoru ( veřejného mínění, názoru)
No, je vidět, že baharis to nemá na Slovensko daleko , vlastně ho má skoro za plotem, viď ? :mad:
Plus jedna perlička z našich zákonů.
Úředním jazykem v ČR je jazyk český.
Použítí jazyka slovenského se považuje za použití úředního jazyka.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 669
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » stř dub 02, 2008 9:55 pm

Denisi,prosím,něco podrobněšího o výměně impeleru.Třeba nějaký odkaz nebo návod.Brzy mě to čeká.Díky vov
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř dub 02, 2008 10:38 pm

Je to síce off topic ako prase, ale ako sa povie "mienkotvorný" v Čechách?

Pre úplnosť, mienkotvorný je tvořící veřejné mínení.
Naposledy upravil(a) Denis dne stř dub 02, 2008 11:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř dub 02, 2008 10:50 pm

Denisi, myslím, že jednoslovný ekvivalent v češtině snad ani neexistuje. Párkrát jsem slyšel použít englický ekvivalent " Opinion maker"
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » čtv dub 03, 2008 7:47 am

To Vovsky:
Výměna impelleru obecně: odšroubovat spodní díl nohy (tj. ten díl s antikavitační deskou vč. převodovky - tu nerozebírat, ani olej nevypouštět) od horního dílu. Je tam 2 - 6 šroubů. Povolit tyč řazení: znám 3 druhy: 1)z boku nohy šroubek za černým pryž. kulatým krytem, 2) zezadu (u zrcadla) pružná trubička, 3) po částečném vysunutí (2-4cm) spodního dílu nohy je vidět šroubek. Pak stáhnout spodní díl, vč. hnacího hřídele, povolit, většinou 4 M6 domečku impelleru, tento vysunout nahoru a už vidím impeller. Při zpětné montáži dát lopatky imp. ve směru otáčení.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » čtv dub 03, 2008 8:00 am

Ještě jsem si vzpomněl na uvolnění tyčky řazení: 4) na spodním dílu odšroubovat z boku mřížku a za ní spojení řazení. Možná jsem na něco zapomněl, ale už spěchám: svatba v rodině.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv dub 03, 2008 12:44 pm

knoki píše:Ještě jsem si vzpomněl na uvolnění tyčky řazení: 4) na spodním dílu odšroubovat z boku mřížku a za ní spojení řazení. Možná jsem na něco zapomněl, ale už spěchám: svatba v rodině.

Ahoj knoki,
nemohu Tě do toho nijak nutit, tohle by ale chtělo nějaké shéma, nabo alespoň čmáranici na kus papíru a hodit to sem.
Pouvažuj, případně moc děkuji. :)
alffa
Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Olivero » čtv dub 03, 2008 1:17 pm

Ahoj, ja mam starsieho johnsona 4,5 a nasiel som si k nemu na webe plan nohy (prikladam foto).
Je to len pre tvoju predstavu ako asi priblizne vyzera a z coho sa sklada noha motoru.Obrázek
Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Olivero » čtv dub 03, 2008 1:30 pm

este ma napadlo ze ked sa pohrabes na tejto stranke tak tam mozes najst presne svoj motor: http://www.sterndrive.info/mercury-outb ... index.html
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2381
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv dub 03, 2008 11:14 pm

Většina servizů doporučuje u staršího více běhaného motoru při výměně vrtulky vodního čerpadla také výměnu horní a dolní
dosedací plochy vrtulky, která se častem vyběhá a potom tam nastává axiální vůle, která snižuje odchozí tlak vody a tím snížení
efektu chlazení při volnoběhu a malých otáčkách. Jsou to většinou dvě samostatné destičky, které se dají vyměnit,(u obrázku pozice 5 na odkazu na katalog u č. 12100 je celá sada na opravu včetně těsnění z papíru proti vodě a domečku čerpadla) nebo jako
Suzuki a Johnsona celá klec z nerezu ve které jsou tyto plochy. Samotná vrtulka dle značek stojí asi od 250 Kč a celá klec bývá
okolo 1000- 1200,- Kč. Hlavně při chodu na sucho je velké nebezpečí vydření těchto ploch a spálení nebo odření vrtulky a tím ke
zhoršení chlazení. Ve hřídeli vrtulky bývá malý klínek, který většinou při demontáži vypadne a snadno se ztratí. Také bývá problém
s povolením šroubků u spojky tyčky řazení. Jsou asi ve velikosti M6 a u staršího motoru bývá problém je povolit bez ukroucení,
což tyto rády dělají. Vzhledem k tomu, že závity bývají většinou Whitvorty (američané a i japonci je stále používají) je problém ne tak
sehnat tyto šroubky (ve větších obchodech navy je mívají, nebo jsou pokud vím v Praze minimálně dva obchody které je vedou, nebo
mohou objednat) ale se závitníky k obnovení závitu po odvrtání, které je problém sehnat a předělání na metrické rozměrově moc
nevychází. S praxe bych doporučil při povolování šroubku jej napřed trochu utáhnout a potom začít s citem povolovat. Nejhorší bývá,
když šroubek kousek přesahuje přes tělo spojky do prostoru, protože to není zepředu vidět a ten kousek když se dostane do těla
spojky se zasekne. Při montáži zpět je třeba je dobře utáhnout, protože se často stává, že řadící tyčka vyjede ze spojky a potom na vodě se s tím nedá nic dělat. Měnil jsem při 1,5 metru vlnách na moři vrtuli u které jsem při odjezdu při propadu vlny urazil lopatku
ale spravit povolenou spojku bych netroufnul. Existují sady na opravu vodního čerpadla, kde jsou i nové šroubky a osobně to vřele
doporučuji. Na tom se nevyplatí šetřit. Ještě lepší je dát to do servisu. Potom má člověk aspoň komu nadávat. Nynější auta si již
většinou také neopravujem sami i když jsme z oboru.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » pát dub 04, 2008 7:53 am

To Alffa: mezitím mě s tím katalogem předběhl Olivero, myslím, že schematicky to stačí.
Já bych jen dodal, že se opravdu vyplatí jednou za rok až dva impeller zkontrolovat (u svého to dělám každý rok), někde to tady už psal KUS. Je to otázka prevence. Tím se totiž předejde tomu, že např. u hnacích hřídelí s tisícihranem se je nedaří seshora vytáhnout, pokud dlouho nebyly demontovány. Samozřejmě se tím předejde i zarezivění všech ostatních, nejen šroubových spojů. Pak je to "porod".
Jen teď doufám, že tady někdo nebude oponovat tím, že to dělal po x-létech a "šlo to". Samozřezmě je to každého věc, ale pokud se to dělá alespoň 1 za 2 roky, tak je to otázka 1/2 hod.
Jinak je dobré opět 1 za rok všechny šrouby nejdříve trošku povolit a pak přitáhnout. Někde jsem četl, že slaný vzduch u moře způsobí větší korozi, než jízda u nás v zimě "v soli".
Uživatelský avatar
Laura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv bře 06, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Laura » pát dub 04, 2008 9:28 pm

Teď když vidím jak to vypadá, tak bych to na dvěstě procent nechala na někom, kdo s tím má zkušenost.... :o
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3127
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » pát dub 04, 2008 9:31 pm

A když to schéma vidím já, tak mi to připadá jak reklama na pádlování. Aji do kopca. :oops:
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát dub 04, 2008 9:35 pm

Tak to jsi na tom , Lauro ještě dobře. Na mne pří pohledu na to schéma padá depka :lol:
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3127
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » úte dub 08, 2008 9:13 am

Pokud budete hledat další návody na uvolňování zarezlých součástek, prosím přepojte se na topik stejného názvu v sekci Lodní motory. Stávající téma bylo rozděleno.
Uživatelský avatar
Laura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv bře 06, 2008 1:00 am
Reputace: 0

zpravodajství :)

Příspěvekod Laura » pon črc 07, 2008 4:20 pm

Tak se po dlouhé době vracím se zpravodajstvím o vývoji situace s motorem Mercury. po té, co nám před nějakou dobou motůrek vysadil uprostřed Vltavy a my na kormidlo dopádlovali do Mariny Vltava, kde nám poskytli azyl (za to jim buď velký dík)jsme se rozhodli našetřit nějakou tu kačku a Mercuryho svěřit servisu. Skvělé. Ve čtvrtek jsme vypluji, motor šlapal velice dobře. Sice po nějaké době začal ztrácet otáčky, ale nejsem si jistá, zda to nebylo palivem. Dopluli jsme do Vraňan, tam jsme strávili noc a frčelo se dále, tentokrát už zase s problémy, až do Mělníka. Tam jsme zapluli do komory. Když jsme nastartovali, přepnuli z neutrálu na rychlost, motor sebou cuknul, uletěly upínací šrouby, které byly se vší pravděpodobností načaté, a už jsme viděli gejzír vody a motor mizející pod hladinou. Při našem štěstí nebyl přivázaný, ačkoliv pokaždé předtím přivázaný byl.

A jaké poučení z toho plyne? Kdybychom si připlatili ještě zhruba jedenáct tisíc (motor 8500,- Oprava 3100,-) Tak jsme si už dávno mohli koupit motor nový (parsun 22100,-) se zárukou.

Heslo dne: Již nikdy nic z druhé ruky.

Nechť Mercury odpočívá v pokoji :)))
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Nový motor na trhu?

Příspěvekod samoliter » pon črc 07, 2008 5:34 pm

Lauro.Náhodou jsem našel tyto stránky, ale ten název motoru mi nic neříká. Možná číňan? Ten 5 koní slušná cena, ale ta značka. Nevíte někdo víc? samoliter.
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Příspěvekod samoliter » pon črc 07, 2008 5:38 pm

Nedal jsem odkaz na stránky. Zde jsou: http://eshop.strojnivybaveni.cz/?p=prod ... dni-motory. Sorry. samoliter.
Uživatelský avatar
Laura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv bře 06, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Laura » pon črc 07, 2008 5:54 pm

CELKOVÁ DÉLKA 717 MM
CELKOVÁ ŠÍŘKA 361 MM
CELKOVÁ VÝŠKA 1156 MM
VÝŠKA OD LODNÍHO ZRCADLA 562 MM
VÁHA 25,5 KG
OTÁČKY PŘI PLNÉM VÝKONU: 4000-5000 OT/MIN
MAXIMÁLNÍ TOČIVÝ MOMENT 3,6 KW(5 HP)/4500 OT/MIN
OTÁČKY NA VOLNOBĚH 1450-1550 OT/MIN
TYP ROZVODU OHV
POČET VÁLCŮ: 1
OBJEM: 112 CM3
VRTÁNÍ X ZDVIH 59X41 MM
TYP VSTŘIKOVÁNÍ TCI
MOŽNOSTI OVLÁDÁNÍ: KORMIDELNÍ PÁKOU
MANUÁLNÍ START
ŘAZENÍ: DOPŘEDU-NEUTRÁL-DOZADU
KOEFICIENT PŘEVODU: 2,08 (27/13)
MANUÁLNÍ TRIMOVÁNÍ
KAPACITA NÁDRŽE: 1,3L-VESTAVĚNÁ
MAXIMÁLNÍ SPOTŘEBA 2 L/H
OLEJOVÁ NÁPLŇ V MOTORU 0,5L
OLEJOVÁ NÁPLŇ V PŘEVODOVCE 0,1L
ŠROUB 3-7 1/2\"X8\"
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Upřímnou soustrast, Lauro,

Příspěvekod halladin » pon črc 07, 2008 7:14 pm

tedy takovou smůlu, jako jste měli Vy s tím motorem.... Nedalo se sehnat nějakého portápěče, který by ten motor vytáhl ? Když to bylo v komoře ?
Jinak , zažil jsem taky zajímavou zkušenost s pánem, co vám prodal ten motor...
http://jachting.info/modules.php?name=F ... pic&t=1961

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti