MANUÁL K JOHNSON 5hp

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » ned kvě 18, 2008 2:47 pm

Ale kdepak, myslím, jestli ta protékající voda se nějak z největšího čistí. Ale nechám to teď být a počkám, co se bude dít na vodě.
zdar a sílu - teista
david
moderátor
Příspěvky: 5040
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned kvě 18, 2008 3:29 pm

teista píše:Ale kdepak, myslím, jestli ta protékající voda se nějak z největšího čistí. Ale nechám to teď být a počkám, co se bude dít na vodě.
zdar a sílu - teista



je tam jen to hrubý síto
i když tá termostat, voda z kontrolky jde stále
stačí malé smítko a takhle to blbne - zašťourat drátkem, nebo vyndat celou hadičku s tryskou a vyčistit
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » ned kvě 18, 2008 4:06 pm

Jo jo, začíná mi to pomalu docházet.
Musím se ještě seznámit s výměnou toho impeleru, i když se mi nechce šahat do něčeho co funguje. Nerad bych ale, aby nás ta porucha zaskočila třeba někde v Srbsku. S karbecem bych si měl poradit selským rozumem, je jednoduchý. Na to čerpadlo je ale třeba nářadí, možná nějaké těsnění... Měl bych se to prostě naučit.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned kvě 18, 2008 4:13 pm

Podívej se na moje odpovědi k tomuto z 14.4..Tam máš odkaz na katalog kde je vidět skladba nohy s čerpadlem a také na ten
šroub vedle dírky.
to david: Ta dirka je v bloku motoru. Tam se nic vyndat nedá. Jenom ten šroub vedle a propláchnout zespodu.
david
moderátor
Příspěvky: 5040
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned kvě 18, 2008 4:40 pm

tataS píše:Podívej se na moje odpovědi k tomuto z 14.4..Tam máš odkaz na katalog kde je vidět skladba nohy s čerpadlem a také na ten
šroub vedle dírky.
to david: Ta dirka je v bloku motoru. Tam se nic vyndat nedá. Jenom ten šroub vedle a propláchnout zespodu.


píšeš že suzuki je johnson a já čtu:The pilot water
hole is located upstream of the cylinder
to confirm that there is water
circulating soon after the motor is
started. :D The pilot water inspection
tube is removable to permit cleaning
of the tube and the attachment of an
optional connector allows freshwater
flushing of the cooling system
. :shock:

tak teda jak ?????????????????????????????? :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned kvě 18, 2008 5:36 pm

Neuvádíš od které značky ten citát je. Johnsony byli do loňského roku dva typy. Dvouválce 4a6Hp originál Johnson- u toho si to již nepamatuji a jednoválec pro Evropu a pod. 4,5a6Hp a to je Suzuki. Ten mám a k tomu se váže od začátku tato diskuze. Ten
odkaz je na ruské stránky, kde máš katalog součástek těchto motorů. Osobně je mi fuk kde jsi co našel a vyčetl. Tím nezměníš
dírku ani provedení. Jinak oceňuji, že jako jeden z mála se snažíš lidem poradit.
Zde detail 12 je ten šroub: www.megazip.ru/outboard/suzuki/m228/566 ... html/#curr
a to samé pouze s touto změnou je vodní pumpa skladba součástek. (místo 656 dej683)
Ta firma je z Vladivostoku a používá originál japonský katalog Suzuki, který je údajně shodný s Johnsonem.
Jelikož jsem měl oba motory, tak vím, že to tak je.
Tohle zadání nějak nefunguje. Já se tam dostávám přez:www.megazip.ru/outboard/suzuki/
Můžeš porovnat s katalogem US Johnson, který je do detailu stejný, pouze tam nejsou ceny:http://shop2.evinrude.com/ext/ index.aspx?s1=02742238b324491696fb549211zf3a46 položka: cylinder&crankcase.
Naposledy upravil(a) tataS dne ned kvě 18, 2008 6:44 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » ned kvě 18, 2008 6:28 pm

Dík, ten šroub na vyplachování už neřeš, je mi to jasný.
Ty ruský stránky jsou u mě "not found", ale nevadí další postup už mám naplánovaný.
Dík ještě jednou, teista
david
moderátor
Příspěvky: 5040
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned kvě 18, 2008 8:19 pm

tataS píše:Neuvádíš od které značky ten citát je. Johnsony byli do loňského roku dva typy. Dvouválce 4a6Hp originál Johnson- u toho si to již nepamatuji a jednoválec pro Evropu a pod. 4,5a6Hp a to je Suzuki. Ten mám a k tomu se váže od začátku tato diskuze. Ten
odkaz je na ruské stránky, kde máš katalog součástek těchto motorů. Osobně je mi fuk kde jsi co našel a vyčetl. Tím nezměníš
dírku ani provedení. Jinak oceňuji, že jako jeden z mála se snažíš lidem poradit.
Zde detail 12 je ten šroub: www.megazip.ru/outboard/suzuki/m228/566 ... html/#curr
a to samé pouze s touto změnou je vodní pumpa skladba součástek. (místo 656 dej683)
Ta firma je z Vladivostoku a používá originál japonský katalog Suzuki, který je údajně shodný s Johnsonem.
Jelikož jsem měl oba motory, tak vím, že to tak je.
Tohle zadání nějak nefunguje. Já se tam dostávám přez:www.megazip.ru/outboard/suzuki/
Můžeš porovnat s katalogem US Johnson, který je do detailu stejný, pouze tam nejsou ceny:http://shop2.evinrude.com/ext/ index.aspx?s1=02742238b324491696fb549211zf3a46 položka: cylinder&crankcase.


z čeho by ten citát byl. přeci z tvého odkazu na suzuki :crazy:

po prolezení tvých odkazů v rusákově i emerice jsem našel, že posice 12 není žádnej šroub, jak tvrdíš, ale centrovací kolík palice.
tak teda nevím na co koukáme, já na hlavu od 4 taktního suzukijohnsona 5 HP. nota bene nešlo o kolík či šroub, ale o to, že netekla voda z kontrolní trysky. :mad:
Naposledy upravil(a) david dne ned kvě 18, 2008 8:56 pm, celkem upraveno 1 x.
david
moderátor
Příspěvky: 5040
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned kvě 18, 2008 8:30 pm

teista píše:Dík, ten šroub na vyplachování už neřeš, je mi to jasný.
Ty ruský stránky jsou u mě "not found", ale nevadí další postup už mám naplánovaný.
Dík ještě jednou, teista


aby tě to pustilo, zadej jen www.megazip.ru
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned kvě 18, 2008 9:54 pm

to david: Je mi líto ale zagluška drenažnaja 10x7,5- katalog. no. 09248-10008 je záslepka proplachu i v english verzi.
Naposledy upravil(a) tataS dne ned kvě 18, 2008 10:04 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned kvě 18, 2008 10:02 pm

to david: Je mi líto ale zagluška drenažnaja 10x7,5- katalog. no. 09248-10008 je záslepka proplachu i v english verzi.
K tomu je proplachovací nástavec:č18 55181-95200 reduktor dla promyvki na stránce: Dejdvud 2sloupec 3řádka zleva
v seznamu stránek.
Ten centrovací šroub je číslo 10 :bolt 6x32. Nejde o hlavu ale o blok motoru. Ta kontrolní dírka je na bloku!!!
Netrpím žádným komplexem a vím, že o lodích víš hodně ale tyto motory znám dosti dobře.
david
moderátor
Příspěvky: 5040
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned kvě 18, 2008 11:50 pm

tataS píše:to david: Je mi líto ale zagluška drenažnaja 10x7,5- katalog. no. 09248-10008 je záslepka proplachu i v english verzi.
K tomu je proplachovací nástavec:č18 55181-95200 reduktor dla promyvki na stránce: Dejdvud 2sloupec 3řádka zleva
v seznamu stránek.
Ten centrovací šroub je číslo 10 :bolt 6x32. Nejde o hlavu ale o blok motoru. Ta kontrolní dírka je na bloku!!!
Netrpím žádným komplexem a vím, že o lodích víš hodně ale tyto motory znám dosti dobře.


nevím čím trpíš, ale všechno špatně. ta zagluška na bloku je vypoušťák oleje :crazy:,zaslepení proplachovací díry na noze je pos.5 5030094 FLUSH PLUG 1 za $3.94, ten bolt na dejdvůdu je vobyčejnej šroub co to drží dohromady a kontrolka z bloku - to vy byl první motoru, kterej to nemá z hlavy. z hlavy se dělá proto, aby cirkulovala voda i když není votevřenej termostat.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon kvě 19, 2008 7:00 am

Sypu si popel na hlavu - máš pravdu. Ten bod 5 je pro ruční otevření. Normálně tam bývá záslepka 5A. Po vytočení těchto šroubů
se tam natočí reduktor 18 na propláchnutí. Ještě jde povolit boční záslepku 11 pro vypuštění vody z motoru. Ta voda teče z 19 (20)
vodní trubka ale ta je snad zalisovaná- nemá nic čím by se dala povolit. Je to celé na korpusu nohy dejdvud a ne na obrázku hlavy.
Na těch ruských stránkách je více detailů.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Suzuki = Johnson

Příspěvekod Renda » pon kvě 19, 2008 8:54 am

Takže chlapi, po Vašich zevrubných zkoumáních:
platí opravdu i v detailech to, co tu zaznělo na začátku této diskuze, že Johnson 5 nebo 6HP = Suzuki o stejném výkonu?
nebo tam nějaké drobné rozdíly jsou? (Kromě barvy :-) )
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon kvě 19, 2008 9:47 am

Když porovnáš ty dva katalogy, tak vidíš nápadnou shodu v detailech i číslech součástek. Původní Johnsony byli bílé. To byli 2takty
2vou válce. Potom se objevili 2takty 5Hp jednoválce a ty byli šedivé a od té doby to již nebyli originál Johnsony. Dle US katalogu
od roku 2003 má Johnson 4,5a6Hp jednoválec 4takt a tyto motory začali dělat od tohoto roku také u Suzuki viz ruský katalog.
v roce 2007 omezil Johnson počet typů motorů na 8 a letos již v nabídce začíná od 9,9Hp.To znamená, že nové Johnsony 4,5a6 Hp
již nebudou!
Uživatelský avatar
olin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 398
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 39

Re: MANUÁL K JOHNSON 5hp

Příspěvekod olin » ned říj 09, 2016 9:28 pm

Sedím u strejdy Gůůůgla celý odpoledne, ale servisní manuál ne a ne najít :( . Před chvílí jsem objednal na Ebay komplet vodní čerpadlo (účet vymetenej :) ) a potřebuju vědět, až ho tam budu dávat, jestli se nějak hřídel zajišťuje proti pohybu nahoru, nebo dolu. Všude jsou jen katalogy ND, na kterých jsem nic nevyčet. Nevíte někdo, kde najdu manál a nebo aspoň jak je to s tím zajištěním hřídele?
david
moderátor
Příspěvky: 5040
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 114
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: MANUÁL K JOHNSON 5hp

Příspěvekod david » pon říj 10, 2016 8:43 am

Není zajištěna.
Uživatelský avatar
olin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 398
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 39

Re: MANUÁL K JOHNSON 5hp

Příspěvekod olin » pon říj 10, 2016 9:48 am

david píše:Není zajištěna.

Díky moc. Ptám se proto, že na hřídeli je na obou koncích drážka, jakoby na nějakou ségrovku. Taky jsem koukal na video, kde měnil impeller na nějakým větším Johnsonovi a tam byla ségrovka na hřídeli těsně pod motorem.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů