zkušenosti s Suzuki DF 2,5

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

zkušenosti s Suzuki DF 2,5

Příspěvekod Míra » pon dub 28, 2008 12:33 pm

Ahoj, máte někdo nějaké zkušenosti s čtyřtaktem Suzuki DF 2,5 a motory Suzuki obecně ?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon dub 28, 2008 8:21 pm

Jak zde již několikrát bylo uvedeno, Suzuki dělá motory 4,5,a6Hp i pro Johnsona. Motory jsou lehké, výkonné a cenově vyhovující
(asi jako Tohatsu). Je o ně v Evropě i USA zájem ale mají málo prodejců a servisů. Jako jedny z mála mají 3stars za čistotu vzduchu a
EURO 1. Bohužel jako všechny čtyřtakty startují na více cuknutí. Já mám 6ku a jsem s ní spokojen. Mám ji hlavně kvůli HR.
Uživatelský avatar
Miri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 11, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Miri » pon dub 28, 2008 8:32 pm

ja mam Mercury 5 a o ziadnom "vice cuknuti" nechyrujem!
nastartujem to na 1 potiahnutie!
Vcera som to startoval po 1 roku! a na 2 hé potiahnutie naskocil

Je to Merc 5ka 4 takt z roku 2006
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » pon dub 28, 2008 8:36 pm

Já ten motor potřebuju na 550kg plachetnici pro případ extrémního počasí. V sobotu jsem měl ten 2,5Hp v ruce, startoval na první škub, běžel pěkně potichu a hmotnost 13-14 kg je myslím minumum co jde na trhu sehnat. Honda má svou 2,3 s 13 kg ale ta je vzduchem chlazená... mám pocit že proto je trochu hlučnější a v neposlední řadě je o cca 4t dražší.

Servisu se nebojím, oleje si vyměním a jestli se něco pokazí při max 10 hodinách za rok tak to snad bude za hodně dlouho. Nemyslím že potřebuju s mým využitím servis na každém rohu.

Děkuju a těším se na další postřehy.
Uživatelský avatar
Miri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 11, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Miri » pon dub 28, 2008 8:46 pm

Mira: kludne si ho kup, nemas co pokazit.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon dub 28, 2008 8:51 pm

Kamaráta som nabláznil na motorizáciu plavby, z dvoch gumotexáckych kajakov si vyrobil katamaran a naň zavesil práve Suzuky 2,5. Už bol aj na vode, splavovali Malý Dunaj.
Motorom je nadšený. Myslím že je to dobrá volba.
Ja mám tiež štvortakt Merkury 5 k a to štartovanie sa mi zdá úplne v pohode, akurát sily do toho musím vložiť ako na 15 k dvojtakt.
Uživatelský avatar
Miri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 11, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Miri » pon dub 28, 2008 8:59 pm

Denis, nabuduce Ti donesiem na vyskusanie moju 5ku a uvidis ze silu vobec nie je treba.
nastartujem to lahsie ako kosacku, iba plynule potiahnem. ziadne trhanie!
to moja 30ka Tohatsu to je ine kafe. raz som si skusil potiahnut a to uz treba silu.
Esteze mam el starter :P
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon dub 28, 2008 9:03 pm

A co to zkusit roztlačit?
Uživatelský avatar
Miri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 11, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Miri » pon dub 28, 2008 9:13 pm

alebo nech Ta niekto roztiahne druhym clnom, najlepsie veslicou :lol:
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » pon dub 28, 2008 9:15 pm

Ahoj Denisi, pošli mi prosím na SZ kontakt na toho kolegu, kdyby byl hodný a ochotný jako jeho nabláznitel tak bych ho rád vyzpovídal.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon dub 28, 2008 9:17 pm

Pravda je, že ta 6ka má najetých teprve asi 30 hodin. Před tím jsem měl 5ku Johnsona 2takt (zase SUZUKI) a ten startoval lépe ale když nenaskočil na po třetí, tak se uchlastal. U 6ky trvá déle než napumpuje benzín, když je zvednutá delší dobu. Na to horší
startování u 4taktů si stěžuje více lidí. Nepochybuji, že Merkury na Slovensku startují bez problémů ale mě Suzuki 6ka 4takt v HR
startoval hůře. To ještě neznamená, že bych si nekoupil 2,5ku. Ta 2,5ka se dělá jenom s krátkou nohou a na plachetnicích bývají
většinou s dlouhou. Osobně bych koupil raději Tohatsu 3,5 2takt. Ten koník je dobrej a při občasným popojetí by to neměl být
problém s trochou smrádečku. Jinak 2,5 Honda 4takt je vzduchem chlazená (odpadá problém s vrtulkou vodní pumpy), o málo
dražší, stejně těžká a dělá se i v elku.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pon dub 28, 2008 10:25 pm

Suzuki DF2,5 mohu vřele doporučit, používám ho na plachetnici už dva roky a bez jediného problému.
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » pon dub 28, 2008 10:44 pm

Co si myslíte o použití odstředivé spojky u Hondy v porovnání s tou řadící páčkou na Suzuki? Ted jsem koukal na Johnson 2,5 a vypadá to úplně stejně jako to Suzuki, akorát stojí víc:-). S nebo L moc neřeším, to záleží kam dám držák motoru.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pon dub 28, 2008 10:47 pm

Zařazení u suzuki dost cukne, je potřeba překlopit rychle, co se týče té spojky netuším, ale je to podle mého akorát další možnost závad. A u motoru, který nemá zpátečku je myslím zbytečná.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon dub 28, 2008 11:02 pm

Ta spojka funguje stejně jako u mopedů. Při přidání plynu od vyšších otáček zabere plynule. Ono to řazení může být také s problémy.
Při delším prodloužení píny odpadá problém s řazením a není tam vrtulka a tím pádem se nemusí rozdělávat noha na výměnu.
Johnson je Suzuki do 6Hp jednoválec! Dvouválce 4a6Hp 4takt jsou Johnson originál hlavně pro USA.
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » pon dub 28, 2008 11:11 pm

To je přesně to k čemu směřuju. Řadící páčka z boku bude při montáži na levobok u kormidla a předpokládám, že když už budu motor muset použít tak se mi moc nebude chtít se tam natahovat a budu mít jinou práci. I v případě totálního bezvětří se natahovat přes zadní palubu k motoru nebude nic moc. Začíná se mi zdát že jednoduší obsluha stojí za ty peníze navíc.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon dub 28, 2008 11:17 pm

To Míra, môj kamarát tu nie je registrovaný, je to ajznbóna a mašinky to je jeho svet a samozrejme pobyt v prírode. Poprosím ho aby sa sem pozrel.

TataS, merkuriho som mal 2 týždne v HR.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte dub 29, 2008 7:28 am

to Denis: Já jsem měl tu Suzuki v HR 20 dní. Byl nový, měl natočeno cca 15 hodin v sudu na střeše a tak byl dosti syrový. Jak jsem ale
pozoroval, tak tam hodně lidí mělo větší problém se startováním čtyřtaktů. Možná je to tím, že benzinová čerpadla jsou podtlaková a ne
mechanická a je rozdíl mezi pracovními cykly dvou a čtyřtaktních motorů. Zvláště nyní když se snaží zlepšit výfukové plyny a používají
chudší směs, která potom vyžaduje rychlejší otáčky motoru k nastartování. Uvidím letos, to by už měl být motor trochu zaběhaný.
U větších motorů je ruční startování bez dekompresoru u čtyřtaktu kvůli většímu kompresnímu tlaku než u dvoutaktu vždy problem.
Většinou se to řeší převodem jako u startéru.
Jinak bych řekl, že tyto čtyřtakty jsou konstrukčně stejné u všech značek a že to není otázka pouze značky ale způsobu použití sytiče a
k tomu otevření klapky. U auta to řeší automatika. Snad to v příštích letech vyřeší také nějakým automatickým sytičem jako u aut.
Já jsem používal celý život dvoutakty u kterých jsem již věděl co a jak a proto mě to dělá problém. U auta se vstřikováním, když před
startováním prošlápneš plyn jako u karburátorového motoru, tak také nechce startovat.
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 358
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » úte dub 29, 2008 7:36 am

Míro, podívej se na tento odkaz, už jsem ho sem někam jednou dával, myslím, že to je zajímavá cena: http://sport.listings.ebay.de:80/Aussen ... ngItemList

Ahoj Jirka
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte dub 29, 2008 8:52 am

Obávám se, že až zjistíš všechny okolnosti kolem nákupu na eBay, tak se ti to tak atraktivní zdát nebude. Jinak tyto inzezáty se zde
objevují již dosti dlouho asi o motory staré až tři roky bez záruky není zájem. Ke všemu ještě připočítej cenu za dopravu z DE.
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 358
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » úte dub 29, 2008 9:02 am

tataS píše:Obávám se, že až zjistíš všechny okolnosti kolem nákupu na eBay....

Nechci jim dělat dealera :lol: , ale myslím, že ty Jonsony 2,5 4t za 480 € jsou loňský, nový a s dvouletou zárukou, nic víc jsem tam se svou slabší němčinou neobjevil. A taky myslím, že je to lepší řešení než kupovat číňana za 16 000,- Kč. Chtěl jsem jen přispět troškou do mlýna. :)
Zdravím všechny, Jirka :)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8574
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte dub 29, 2008 2:17 pm

Jaké okolnosti na eBay ?????
Co jsem udělal první obchod na eBay, vždycky začínám tam. Když nenajdu co hledám, jdu do eshopu...
Na eBay se obchodují také nové věci se zárukou od normálních obchodníků- je to pro ně další prodejní kanál

Nedalo mi to a pročetl jsem si to poctivě.
A jedná se opravdu o nové motory se zárukou.
Např. tento http://cgi.ebay.de/JOHNSON-2-5PS-4Takt- ... dZViewItem

Poslal jsem i dotaz na dopravu a během 10 min přišla odpověď (tak rychlí nejsou ani na hotlinkách českých eshopů) - do ČR 30,-EUR.
Obchodník je spolehlivý (100% pozitivní ze 170 realizovaných obchodů)

Taky si myslím že cena 510,-EUR včetně dopravy až domů za nový JOHNSON 2,5PS 4Takt je dobrá...
Jedinná věc, co lze vytknout, je návod v němčině. Ale to jako problém nevidím (možná někdo).
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte dub 29, 2008 5:39 pm

to Libor: ta cena dopravy je podezřele malá. U EMS by 20 kg stálo asi 1500,- Kč. A taky představa vyřizování reklamace někde v Němcích
není zrovna lákavá. Já mám se zárukou nákupu přez eBay.de horší zkušenost hlavně co se týče jejich podmínek, které jsou odlišné od
našich a tak když něco beru, tak nepočítám s uplatněním záruky.Ty jejich obchodníci po internetu jsou silně podobní našim. Prodají
cokoliv ale ne co mají sami na skladě a potom hoň záruku.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8574
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte dub 29, 2008 5:47 pm

Proč malá :?
Sdělil ji prodávající, který ji účtuje se sbožím, není důvod nevěřit. Po Německu to mají za 6,90 EUR.
I SVB (eshop) má balíky za paušál 6,45 SRN a 12,45 v rámci EU, vše do 31 kg.
To jen u nás ještě není úplně zdravé konkurenční prostředí.... ;)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte dub 29, 2008 8:33 pm

Jirka_TEC_Tce píše:
tataS píše:Obávám se, že až zjistíš všechny okolnosti kolem nákupu na eBay....

Nechci jim dělat dealera :lol: , ale myslím, že ty Jonsony 2,5 4t za 480 € jsou loňský, nový a s dvouletou zárukou, nic víc jsem tam se svou slabší němčinou neobjevil. A taky myslím, že je to lepší řešení než kupovat číňana za 16 000,- Kč. Chtěl jsem jen přispět troškou do mlýna. :)
Zdravím všechny, Jirka :)

Ten číňan 4 koně je za necelých 9.000,-Kč.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti