zkušenosti s Suzuki DF 2,5

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

motor Suzuki DF2,5

Příspěvekod firewall » čtv kvě 29, 2008 1:00 pm

zdravim,

to Míra: motor Suzuki DF2,5 jsem si nakonec pořídil a vůbec nelituji. Mám ho na 6m plachetnici cca 600kg. A tento motor s plachetnicí nemá vůbec žádný problém, co se týče startování atd. tak vše v naprostém pořádku. Řazení je také pohodlné , koupil jsem si držák na motor a je to absolutně bez problému. Co se týče spotřeby tak to opravdu přesně nevim, ale je to opravdu málo, používám ho ve špatném počasí, bezvětří a rychlý přesun, nejsou to moc velké vzdálenosti tak spotřeba je zanedbatelná. Mohu jen doporučit!!
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv kvě 29, 2008 7:21 pm

tataS píše:Suzuki 15Hp udává při otáčkách 3 až 5000 asi 230gr/Hp/hod a při 6000 asi 250. Z toho by vyplynulo že 15Hp má spotřebu okolo
3,4 až 3,7lt/hod. Mám zkušenost, že u 6Hp je spotřeba okolo 2lt/hod při vyšších otáčkách.
Na km se to špatně udává, jelikož to nemá tachometr. Když tak na motohodiny ale ty u přívěsných motorů nebývají, tak si ti musíš
zapisovat do notesu podle stopek. (Ty km bych spíše očekával od blondýny s velkými plícemi než od tebe.)


Pre blonďákov, na Dunaji sú kilometrovníky. GPS-ka ak ju nevypínaš ti naozaj ukáže preplávané km a za aký čas, takže spotreba sa dá určiť velmi presne.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2381
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv kvě 29, 2008 9:01 pm

Dokonce i na Vltavě a Labi máme takovou vymoženost. Převod na km bys ale musel dělat na klidné vodě a při bezvětří, jinak by to
bylo pro mačku. Jak bys to chtěl měřit na tom veletoku? Po proudu nebo protiproudu, při jakém stavu vody? V kterém místě- v Blavě
nebo Komárně? V poledne, o půlnoci, na jaře když je voda a vzduch studený a hustější, nebo v létě v teple a řidčím vzduchu?
Nemohu si honem vybavit normu ISO..... možná máš více vědomostí a já neumřu nevědomý. Jinak nic ve zlém.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv kvě 29, 2008 9:49 pm

Kolko km sme šli dolu prúdom, tolko sme šli aj hore. Potom ani stav vody nie je rozhodujúci, kolko ideš dolu s rýchlym prúdom, tolko ideš aj proti rýchlemu prúdu. Hodinová spotreba po prúde vychádza približne rovnaká ako proti prúdu, akurát po prúde prejdeš viacej. Ak sa snažíš držať otáčky približne rovnako. Vplyv vetra je zanedbatelný pokial poriadne nefúka, horšie sú vlny od velkých lodí ktoré spomalujú poriadne. Teda nejde o žiadnu vedeckú prácu, ale o prachmizernú praktickú spotrebu. Červíkovi jeho 20 k 4-takt spotreboval 23 l a mne 15 k 2-takt 43 l :) Naložený sme boli približne rovnako, dvaja dospelý a tábornícka výbava. Červík má 400 cm Adventure a ja 390 Suzumar. A navrch ešte išiel Červík min. o 20% rýchlejšie. Takže poškulujem po 15 k Suzuki štvortakte, ale najskorej ho musím vyskúšať . Tie spotreby čo si napísal sú zmrazujúce. Sme tu trochu off topic, ale čo sa dá robiť. ;)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2381
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv kvě 29, 2008 10:11 pm

Myslím, že se dá vyjít z té udávané spotřeby na tabulkách v brožůrách Suzuki. Těch 38%- bych věřil. Když vzpomeneš, že Wartburg
50Hp bral okolo 10lt a Škoda 100 asi 7lt, při stejném výkonu, tak to tak vychází podobně. Já jsem si dělal spíše srandu když chtěl
znát spotřebu na 100 km. Těch vlivů je tam privela.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv kvě 29, 2008 11:18 pm

Sakra, to je ale rozdíl ve spotřebě....Při dnešních cenách benzinu....
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 669
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » pát kvě 30, 2008 9:17 pm

Ještě k té spotřebě,byl jsem teď v HR a asi za 10 hodin jsem vyjezdil 28 litrů benzínu.Většinou na půl až 3/4 plynu ve dvou lidech na relativně klidném moři.
a pro tataS: ta invektiva v té závorce od Tebe vůbec nebyla pěkná.vov
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2381
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 30, 2008 11:18 pm

Dobře že sis to sám vyzkoušel. Ale i tak jsi neodpověděl na svoji otázku o spotřebě na 100km. Z toho že jsi jezdil na půl plynu
spíše vyplývá, že máš zbytečně velký, těžký a drahý motor, který nevyužiješ.
Já jsem loni se 6tkou 4t Suzuki za asi 30 hodin na 4/5 plynu spotřeboval asi 55litrů.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 669
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » sob kvě 31, 2008 5:23 pm

Možná jsem vše neuvedl přesně.Část plavby byla s 5letým vnukem,tak jsem jezdil jen na půl plynu.Když jezdím sám nebo s kamošem,tak to samozřejmě osolím a motor dostatečně využiju,neboj.V minulých příspěvcích tam někdo psal,že jezdit na plný plyn je blbost.Zjistil jsem,že na plný plyn motor řve ale člun jede stejně rychle jako když něco uberu,motor tak neřve a určitě i míň žere.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2381
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob kvě 31, 2008 8:32 pm

Nemá cenu se zaobírat tím kolik to žere. Buď chceš jezdit a pořídíš na co máš, nebo co chceš a potom jezdi a netrap se spotřebou,
nebo seď na břehu. Když si koupíš auto, tak se se spotřebou musíš také smířit. Údaj o spotřebě má smysl abys věděl kolik
benzínu budeš potřebovat na kolik hodin ježdění. Jinak je dobré si vést evidenci spotřeby z důvodu odhadu najetých motohodin podle průměrné spotřeby pro tvůj motor abys věděl kdy co servisovat, nebo vyměnit. Většinou se používá spotřeba na 3/4- 4/5 otáček.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob kvě 31, 2008 9:05 pm

Dnes som bol na Dunaji skúšať 15 k 4takt Suzuky. Pôvodne som bol dohodnutý s Julom že odmontujem jeho dvojročný motor s pramice, ale potom si Brut našiel čas a prišiel so svojím novým motorom. Nafúkali sme člny a prebehli sme ich, Brut bol zo synom ja z manželkou. Potom sme si vymenili motory, do prázdnej nádrže som nalial presne 3 l benzínu a vyrazil som na Dunaj. Išiel som z Jaroveckého ramena smerom na Hamuliakovo, teda po prúde. Plyn som nadstavil v podla zvuku, otáčkomer som nemal. Ale bolo to na tej ryske na rukoveti, akože optimum. Rýchlosť po prúde sa pohybovala od 25 do 28 km, dva krát som to vytočil na plný asi na 2 minúty a max. rýchlosť bola 37 km. Proti prúdu to šlapalo 22-23 km. S tými tromi litrami som jazdil presne 58 min, teda spotreba 3 litre na hodinu. Nemal som ale nabalený čln vecami na táborenie, takže spotreba by sa asi vyšplhala na 4 l, na druhú stranu motor mal najazdené len 3 hodiny, takže to trochu sadne a spotreba ba sa mala znížiť.
Dojmy z motoru, na volnobeh išiel výrazne rýchlejšie ako môj dvojtakt 15k Yamaha a bol podstatne tichší, s pribudajucimi otáčkami hlučnosť stúpala, ale na pol plynu to bolo ešte dobré, mohli sme sa rozprávať, ako sa to blížilo k maximu hučalo to už ako dvojtakt. Bolo cítiť že to má ťah a to najme hore proti prúdu. Nevýhodou bolo že rukoveť sústavne a výrazne vybrovala, po hodine jazdy som si musel prehodiť ruky. Zatial nie som presvedčený že budem meniť 2-takt za 4 takt.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2381
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob kvě 31, 2008 9:44 pm

Stejně podlehneš, jak to jednou vyzkoušíš. Ta spotřeba je velmi lákavá. Tu vibraci nejlépe odstraníš přez dálkové ovládání a volant.
Teď Vám Sk posílila, tak toho využij. Po Novém roce Vám asi nebude hopla a tak to nadýl budeš odsouvat a jenom vzdychat, že jsi
jej nekoupil. Jinak v poslední době mě odešlo několik dobrých přátel a ten poslední mě řekl: Pamatuj si: rubáš nemá kapsy! a vzdychat že jsi mohl ti nic nevrátí.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob kvě 31, 2008 10:03 pm

To je pravda že rubáš nemá kapsy :D to je pekné. Ale to ma netrápi. Tak ako môj pradedo dal role a vinohrady dedovi, a po komunistickej prestávke to dostali moji rodičia a od nich som to dostal ja, tak aj my s manželkou zanecháme našim deťom našu dedičnú rolu a o trochu večšiu ako sme dostali my.
Ten môj dvojtakt žerie pri naloženom člne necelé 0,2 l/km čo je asi 4 l na hodinu jazdy. Teda velký rozdiel tam nie je, maximálku som dosiahol asi o 3-4 km vyššiu čo tiež nie je vela. Praktická cestovná rychlosť po prúde v podstate rovnaká, hlučnosť o málo nižšia, jediné čo je citelne lepšie je rýchlosť proti prúdu. Otázka je ako by to jazdilo s 20k Hondou. Ale ta má už 47 kg s náplňami a to je na nosenie už dosť. A silnejší už nebudem, len slabší. Takže by to chcelo dať gumák na podvozok, ale keď bude na podvozku to už by bol lepší pevný čln. Ale ten je zasa ťažší, tak by to chcelo trochu silnejší motor, povedzme 40k. Samozrejme s el. štartom a trimom. Ani kajutka by nebola zlá a ....... a skončím pri lodi za milion ktorú vôbec nepotrebujem. :D :D
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2381
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob kvě 31, 2008 10:35 pm

Já tě nenabádám k prodeji pozemků, já tě jenom lehce popichuji. Sám jsem si to dilema již vyřešil. Auto mi stačí malé a člun
s motorem takový, který sám zvládnu. A to jsem měl 14 let služební Mazdu 626 a jezdil po světě. Člověk si to musí vyřešit sám
se sebou a nemít velké oči i když to je náročné.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » ned čer 01, 2008 2:42 am

Ahoj.
Měl bych poznámku k té vibrující rukověti u nového motoru. Předesílám, že nemám s přívěsáky zdaleka tolik zkušeností jako někteří z vás, protože je už léta používám jen na bajbótu, takže jen pár mth ročně. Přesto se mi zdá, že by to takhle být (obzvláště u 4t) asi nemělo, i když je možné, že ten motor byl ještě hodně "syrový". K tomuto názoru mě vede následující osobní zkušenost :

Hned po revoluci jsem zakoupil nový Tomos 5k, Cadeta a hurá na moře. Samo jen podél pobřeží nebo na blízké ostrovy. :) První sezóna proběhla bez problémů, najeto cca 80 mth. Motor vibroval, nejen "do" rukojeti, ale byl-li ponechaný na volnoběh volně, dost výrazně sebou cukal. Netušil jsem nic zlého, byl to 2tkt a můj první....přišlo mi to normální.
Doma odborný servis (záruka) a zazimování. Motor mi předali s tím, že všechno je ok. Druhý rok jsem si před nasednutím rodiny do člunu nastartováním a chviličkou běhu "ověřil", že je vše v pořádku a vyrazili jsme. Po několika minutách motor zhasl a nastartovat už nešel. Svíčka i přívod paliva ok, takže jsem byl se svým umem v koncích a vyhledal servis. Chorvatský mechanik motor zprovoznil (údajně byl špatně seřízený karburátor ) a zároveň mi sdělil "novinku", že motor sebou cuká a že jsou v háji ložiska. Ta mi vyměnil do druhého dne (pochopitelně za DM) a bylo navždy po vibracích.

Můj závěr byl tento. Motor mi servisovali u prodejce a když pominu, že jej mizerně seřídili, zřejmě se jim nechtělo mě upozorňovat na vadná ložiska, protože by je čekalo reklamační řízení ... Takže bych vlastníkovi toho vibrátoru vřele doporučoval (pokud to nepřestane), aby si motor před koncem záruky raději nechal prohlédnout někde v nezávislém servisu.

Wlady
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2381
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned čer 01, 2008 7:56 am

Předpokládám, že ten Tomos byl 2takt a u něj je to možné ale u4taktu je to s ložisky jinak (viz katalogy zde vzpomínané).
U vzpomínaného motoru bych spíše zkontroloval jestli se nehádají válce. I když u dnešních CDI zapalování není co nastavovat.
Koktání a vibrace jsou obvyklejší u 2taktů při malých otáčkách. Je těžké na dálku něco posuzovat a subjektivní pocity jsou u
každého jiné. Pokud by to bylo výrazné i po záběhu, tak bych asi kontroloval kromě elektriky, také ventily i když mají
samonastavování.
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » ned čer 01, 2008 7:35 pm

To Denis: škoda , že nás nenapadlo vyskúšať môj motor na tvojom člne. Len preto lebo tie vybrácie sa mi nezdaju. Totiž, vieš aky mám motor / Honda 20 BFS / a ten mi vybruje , /ak sa to dá tak vôbec nazvať / len pri nízkych obrátkach hneď po naštartovaní - cca 680 - 700 ot , a len keď je studený. Ak je už zohriaty tak ani neviem pri volnobehu , že ho mám.
/ Vieš , že keď rozprávam tak hučím , a vtedy je motor až na druhom mieste :lol: / Pri zvyšovaní obrátok sa síce hlučnosť určite zvyšuje , ale vybrácie - to v žiadnom prípade. Skôr by som povedal , že pri tých cca 70- 75 % t. j. 4400 - 4800 ot ide velmi hladko a o vybráciách nemôže byť ani reči. Ten motor čo si mal , hoci je nový nemal náhodou ,,chytenú vrtulu?", alebo nebol problém z uchytením? Pítam sa už len preto , lebo vieme ,že práve 4- takt má ,,kultivovanejší a tychší chod " takže ???? :?

P.S. asi to pôjdeme budúci týždeň vyskúšať ! :good:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon čer 02, 2008 12:00 am

V Jaroveckom ramene na hausbóte má kamarát dvojročný 15 k Suzuky štvortakt, tak to overím ako je to s tým vybrovaním. Vrtula bola neťuknutá, perfektná. Keď nad tým rozmýšlam, tak asi najlepšie by bolo volať predajcu už teraz a nečakať do skončenia zábehu.
Červík, už to napadlo aj mňa hodiť ten tvoj motor na môj čln čo to bude robiť. Som na to zvedavý.
Uživatelský avatar
Dudo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 28
Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Dudo » stř čer 04, 2008 12:12 pm

v nedelu som pouzival suzuki 2,5 bf ako založak a pri manevrovani sa mi kompletne odlomil od drziaka na zrkadle. Čast ,ktora spaja motor s "U" fixačným zariadením je liatinová a jednoducho sa zlomila pri uplne bežnom použití. Teraz ho mam v servise v rakusku a som moc zvedavy na cenu hore uvedeného n.d.
Uživatelský avatar
sheridan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 14
Registrován: pát dub 11, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod sheridan » pon pro 29, 2008 12:01 am

Ahoj, tenhle motor pry nema konektor pro pripojeni externi nadrze. Lze jej dodatečně přidělat? A nebo to znamená každou hoďku naplnit zabudovanou nádrž?
david
moderátor
Příspěvky: 5100
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon pro 29, 2008 12:30 am

sheridan píše:Ahoj, tenhle motor pry nema konektor pro pripojeni externi nadrze. Lze jej dodatečně přidělat? A nebo to znamená každou hoďku naplnit zabudovanou nádrž?


nejde ani tak o konektor, ale o to, že nemá dopravní pumpu. Tak že nelze a musíš dolejvat. Nebo si tam pumpu přibastlit -no to zřejmě ale, podle dotazu, nezmákneš.
Uživatelský avatar
sheridan
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 14
Registrován: pát dub 11, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod sheridan » pon pro 29, 2008 9:58 pm

Dobrá a dělají se tedy motory s nízkým výkonem a možností externí nádrže?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon pro 29, 2008 10:20 pm

5HP Tohatsu a honda jsou i ve variantách s externí nádrží
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 314
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Příspěvekod Ferdinand » pon pro 29, 2008 10:26 pm

david
moderátor
Příspěvky: 5100
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte pro 30, 2008 12:13 am

sheridan píše:Dobrá a dělají se tedy motory s nízkým výkonem a možností externí nádrže?



pokud se moc nepletu, tak od 5 koní všechny,tedy motory bez papírů VMP. nevím stará yamaha dvoutakt.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host