Kluz

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát črc 03, 2009 10:09 pm

Jak píši na konci, původní moje grafická úprava se mě odesláním změnila na tento paskvil. Bohužel se mě to nepodařilo napravit.
Správně mají být ta stoupání dále od sebe, nad těmi rychlostmi a potom to dává smysl.
Při konstantní zátěži 90kg a zmenšujícím se stoupání se zvedají otáčky ale vlivem menšího stoupání klesá rychlost.
Při zátěži 170kg, kdy se člun nezvedne, se vlivem zmenšujícího stoupání zvedají otáčky a člun jede rychleji.
Osobně jsem si myslel, že ty rozdíli budou větší ale toto mě ukázal GPS. Suběktivní pocit rozdílu rychlosti při zátěži 170kg a změně
stoupání z 7 na 6 je velký (člun se začne trochu zvedat z vody a motor má lepší zvuk ale GPS ukázal toto. Bohužel nemáme ssebou
letos vnučku, t.j. dalších cca 35kg při kterých byl pokles otáček dosti výrazný a kvůli čemuž jsem kupoval vrtuli s 6 stoupáním.
Můj osobní odhad kdy se ještě člun v této sestavě zvedne do skluzu je zátěž cca 120-130kg ale nemám možnost to ověřit.
Loni jsem já+ krámy cca 90kg v člunu a vnučka cca 32kg t.j. cca 122kg s vrtulí se stoupáním 7, jezdili ve skluzu běžně bez problémů,
rychlostí okolo 22km/h.
Otáčkoměr používám ten o kterém jsem jinde psal. Je z USA (vyrobení v Číně a má baterku na 10 let. Podobný prodávají u Mountfildů.
Má počítadlo motohodin (nevím s čeho bere údaje, jestli z počtu otáček, nebo času provozu) a překvapilo mě o kolik ukazuje motohodin
méně proti mému odhadu.
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » pon črc 13, 2009 9:41 am

Takže, včera jsem vyzkoušel svůj člun s osádkou manželka já a děti. Bylo to v pohodě. Vrtule s menším stoupáním a kavitační desky na motor udělaly své. Přechod do skluzu za pět vteřin a pak z něj nevypadne ani při zatáčení a ani ve 30cm vlnkách. A i když jedu sám tak už se nemusím sunout až do špice ale pohodlně sedím na lavečce,večer pošlu foto parníku.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Renda » pon črc 13, 2009 10:01 am

Luky píše:... jsem byl vyzkoušet svůj nový nafukovací parník 3,3m s laminátovým kýlem a 9,9HP motorem, ...
Co máš za motor, Luky? 4-takt? 2-válec? hmotnost - ? značka - ?
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » pon črc 13, 2009 10:30 am

Ahoj, Rendo už jsem to psal výše. Mám čtyřtakt Parsuna 9,9hp a gumák s laminátovým kýlem. Večer sem dám foto.Teď jdeme brázdit moře a vyzkoušet jestli to zvládne i tahací kruh
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » pon črc 13, 2009 3:15 pm

To Tatas
motohodina se nerovná hodině provozu
vygooluj si to
danda
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon črc 13, 2009 6:35 pm

To vím taky ale počítadlo motohodin bylo vždy určeno pro konkretní motor s konkretními otáčkami. Tohle je ale universální pro vše
a různé motory mají různé max. otáčky a tady není uveden žádný přepočítací koefixient. Zatím jsem počítal hodiny dle projetého
benzínu a to mě ten otáčkoměr ukazuje o cca 20% méně. Jinak je dobrý, že na slunci nezčerná a člověk vidí od kdy je zbytečné
přidávat plyn, protože již otáčky nestoupají. Mám jej přidělaný na rukojeti nad výtrhovkou a ja na něj pěkně vidět

Tak jsem si nastudoval ty motohodiny a většina (jsou také odlišné názory) uvádí, že 1mhod =100 000 otáček. to znamená, že aby
motor pracoval 1mhod za 1hod musí se točit na 1666ot/min. a obráceně pokud budu točit motor na 5500ot/min, tak bude mít za 1hod
3,3mhod. Vzhledem k tomu, že servisní manuály a návody k motorům uvádějí odpracované hodiny, tak je v tom celkem zmatek.
Zatím jsem počítal odproc. hodiny podle spotřeby benzínu a vycházel jsem z tabulkové spotřeby udávané výrobcem.
Např.: spotřeba 18l : 2,5= 7,2 odpracovaných hodin. Otáčkoměr mě ale tvrdí, že mám 8mhod, tak že mám dle toho spotřebu 2,25l/hod.

Z toho mě vychází, že ten otáčkoměr je užitečná věc a divím se, proč jej na motor nedávají již ve výrobě. Když nic jiného, tak si
nebudu muset zapisovat (a potom hledat) kolik jsem toho loni natočil.Za těch pár stovek to stojí za to. Pořád to na displeji vidím.
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » úte črc 14, 2009 9:28 am

Tady je to mé parnidlo, řeknu ženě ať tentokrát nezapomene foťák a nafotí to i při tahání kruhu. Divyl jsem se že to zvládl se mnou a malým na palubě a za náma jsem táhnul kruh ve skluzu se známým který váží 74kg.
Obrázek

Chlapci ještě jednou. Při vkládání obrázku je potřeba do textu zkopírovat z ImageShacku řádek Thumbnail for forums (1). Není vhodné vkládat foto v plném rozlišení 3072 x 2304. :)
Vlákno jsem dočasně, pro potřeby úpravy obrázku, zamknul a znovu odemykám. B.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte črc 14, 2009 10:05 pm

To ten motor pěkně zabíháš, když mu dáváš takovou kuřbu hned od začátku. Dobře, že se vyřešil problém s vrtulí. Teď tady začalo
teprve pořádné léto, tak si to užij. Já jedu zítra domu, zrovna když bylo celý den slunce a ještě teď je 27C. Voda už má 26C. Čus.
Jinak máš pěknýho kanárka. Hlídej si aby tě neviděl kapitanát při tom blbnutí. Tady s tím měli němci problém, že jezdí blízko pláže.
Naposledy upravil(a) tataS dne sob bře 13, 2010 6:06 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Renda » stř črc 15, 2009 8:10 am

Pěkný člun máš, Luky. :-)
Nepřipadá Ti ta sedačka (o volantu ani nemluvě) hrozně vysoko?
Já bych seděl raději v lodi a volant měl těsně nad úrovní horní strany bočních buřtů.
Takhle Tě to v zatáčkách musí odstředivou silou naklápět obráceně, než je žádoucí,
ale proti gustu... to jenom můj názor. :whist:
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » stř črc 15, 2009 9:16 am

TO Tattas Ahoj,já si na to dávám bacha abych blbnul 150m od břehu. Tady v Tučepech jsme 4 den a jsou tady pařáky od rána do večera, a ten motor jsem ještě dozajížděl u nás na Moravě a pak mi v ŽI@ŽI vyměnili olej a filtr. To Renda Já mám 2m na výšku tak je pro mě ta sedačka s volantem akorát. Mám laminátový spodek a s mou výškou 2m a váhou 104kg to zatáčí řekl bych v poho, ta sedačka je jen o cca 8cm výš než bývají sedačky klasicky bo já dlouhé nohy máma sedí se v tom pohodlně i na delší několika hodinové výlety. PS. Kanárek to je ale aspoň mě nikdo nepřehlídne a nenajede na mě a zloději raději štípnou něco míň nápadnýho :good:
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Parsun 9,9

Příspěvekod Tomm » stř črc 15, 2009 9:48 am

TO Luky: Prosím Tě, mohl bys mi napsat kdes koupil pParsuna 9,9? Já ho u tuzemských prodejců na netu nenašel. Díky. Tomm
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » stř črc 15, 2009 10:15 am

Odkaz http://www.vltava2000.cz/marinesport/ v sekci lodní motory. Ale jestli chceš 9,9hp tak jdi raději rovnou do 15Hp já ho kupoval letos a blb jsem měl vzít rovnou 15Hp jenže tenkrát jsem měl člun kde bylo povoleno jen 10Hp. No a těď ho budu zase se strátou prodávat abych koupil 15Hp protože ten můj člun je celkem těžký a ve skluzu jedeme pouze já žena a dvě děti. Jinak Parsuna se vůbec neboj je to motor jako každý jiný i když někdo vychvaluje Yamahu a jiný zase Selvu atd. já jsem s ním zatím spokojen jen ten výkon pro mě mohl být větší. Kdybis chtěl můžu ti ho za rozumnou cenu prodat.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Renda » stř črc 15, 2009 10:47 am

Luky, myslím to takto: (na nohy je místa dost) :thmbup:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » stř črc 15, 2009 4:07 pm

To je pěkný ale už se vidím jak své dva metry lámu co chvíli pod tu konzolovou tyč. Já předse radši sednu na lavečku která je pro ostatní vyšší ale mám více místa proděti a věci vepředu a navíc když co chvíli někde kotvíme tak svůj volant obejdu protože není přez celou příď člunu a můžu v poho házet kotvu a nebo vyvazovat.Jinak jsou to pěkný fotky to neříkám ale pro mě je to víc na akrobaciji.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned črc 19, 2009 7:32 am

Mě více než ta konzole, pod kterou je dosti málo místa na zasoukání se (a chtěl bych vidět Rendu jak se tam se svými 2metry
vejde a jestli nemusí mít nohy ven přez špičku člunu) zaujal na spodní fotce nosič na kouly s bednou na člun, který by dosti
pomohl s místem v kufru auta. Jenom je otázka jestli není dražší než ten člun a jestli se tam vejde i al podlážka. Asi by to bylo
jenom pro větší auta, protože 60kg kus za kufrem by u menšího auta zvedalo předek. Když tam pověsím motor 25kg těsně za
kufr, tak je to již cítit ( u felicie).
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » ned črc 19, 2009 10:03 am

Včere a předevčírem tady byli parádní vlny. I na nich se dalo jet ve skluzu ale žena začala řvát jestli jsem normál a že se na gumáku bojí, je pravda že to celkem dost skákalo ale aspoň mi ve člunu nic nemlátilo jako když jsme měli hliník. podlahu. Přesto žena řekla že už se mnou ve vlnkách nikam nepojede a tak je rozhodnuto bude celolaminát a to hned po dovolené. Máte někdo skušenost s laminátovým člunem Schulce 440cm? Myslím že 50hp Merkury s dlouhou nohou by mohl být v pohodě co vy na to.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Renda » ned črc 19, 2009 10:11 am

Teda tataSi, to bych od Tebe nečekal. :D :P
Na nohy je opravdu místa dost i při našich rozměrech a hlavně jsem doufal, že oceníte nízké těžiště, které způsobuje krásný náklon v zatáčkách (jako na skůtru). Také na lidi nefouká tolik, jako když sedí nahoře. Ještě bych si tam dal krytí přídě hadrem a plexi-štítek. :)
Ale když se Vám líbí sedět nahoře, já Vám to fakt neberu. 8)
Jo, také stabilita ve vlnách je neporovnatelná...
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Renda » ned črc 19, 2009 10:13 am

Jo, Luky, to už je jinej level. To si založ vlákénko v kapitole "Moje loď snů", prosím. ;-)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned črc 19, 2009 11:03 am

Nemusíš jezdit v moc velkých vlnách. Stačí jet proti větru, který ti bude házet vrcholy vln do člunu a za chvíli sedíš ve vodě. Proto
mám ve předu tu boudu, za kterou se schovám. Krátký člun se dosti propadá do prohlubní mezi vlnami a potom snadno do něj
vítr hází vodu. Při vjezdu do přístaviště potřebuji vidět před sebe a to by se moje staré kosti hůře vyvlíkali zpod toho klacku napříč.
Mimoto tam potom je málo místa. To ježdění smykem v zatáčkách tě taky přestane brzo bavit a jezdit ve skluzu po Orlíku sem
tam je spíše pro puberťáky. Na skůtrech jezdí větší rychlostí a dělají větší vylomeniny a sedí podstatně výše. To sezení na podlaze
je spíše pro jízdu na větší vzdálenost ve dvou někde po přehradě a ne pro famílii se všemi věcmi při přesunu do ústraní.
Jinak proti gustu žádný dišputát. Já jsem míval taky řadu střelených nápadů ze kterých jsem postupně ustoupil.

to Luky: Ten pevný člun se ovšem bude více kymácet. A při skladování 9 měsíců bude zabírat dosti místa. A to již ani nevzpomínám
jízdu s vlekem rychlostí do max. 100km (ovšem s tím dražším).
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » ned črc 19, 2009 4:22 pm

TO Tattas. Já už stejně mám vlek bo mám laminátový kýl a ten do a ani na auto dát nešel. Cestu do Tučep 1100km jsme dali za 14hod i se čtyřma přestávkama. S vlekem jsem valil v poho 100-130km/hod. mám vlek na 100km/hod. Kupoval jsem ho v polsku a vyšel na 22000kč bez Vat. Tady by stál ten samý 31000bez DPH. Na motor už mám kupce ale kdyby někdo měl zájem o člun tak je k dyzpozici. Dneska byli parádní vlny půl metru a někdy i více. Pánové to byl mazec letět na tom ve skluzu a za sebou tahat kruh s 80kg chlapem. Skákali jsme oba jak na trampolíně a kupodivu se to do skluzu dostávalo líp než když byla klidná hladina. Po vlnách to jelo hůř ale proti vlnám a ze šikma to byla střela i s tím zatíženým kruhem. Tattas máš pravdu že voda stříkala jak divá ale za hodinu a půl ježdění jsem měl vevnitř cca 2litry vody, což mi nepřipadá taková hrůza. Blbý ale je že jsem si koupyl tu blbost na kavitační desku a s hadičkou do člunu to mělo odsávat vodu podtlakem zevnitř. Smůla, zapoměl jsem ji doma a tak to vysávám přes hadici pusou. Ale stála ta jízda za to,doufám že zítra bude stejně bo sme si to s klukama parádně užili.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » ned črc 19, 2009 9:52 pm

Luky, jsem vedle v Podgoře. :)
Ty vlny dneska nás dost překvapily, přišlo to jak když luskneš prstem. Jízda z pláže do přístavu 6km byla docela očistec. Mám loď 5m a ty vlny přesně vycházely tak, že když jsem jednu přejel, tak jsem druhou propíchnul přídí a přelila nás sprcha.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » ned črc 19, 2009 11:01 pm

Luky píše:Odkaz http://www.vltava2000.cz/marinesport/ v sekci lodní motory. Ale jestli chceš 9,9hp tak jdi raději rovnou do 15Hp já ho kupoval letos a blb jsem měl vzít rovnou 15Hp jenže tenkrát jsem měl člun kde bylo povoleno jen 10Hp. No a těď ho budu zase se strátou prodávat abych koupil 15Hp protože ten můj člun je celkem těžký a ve skluzu jedeme pouze já žena a dvě děti. Jinak Parsuna se vůbec neboj je to motor jako každý jiný i když někdo vychvaluje Yamahu a jiný zase Selvu atd. já jsem s ním zatím spokojen jen ten výkon pro mě mohl být větší. Kdybis chtěl můžu ti ho za rozumnou cenu prodat.


vychvalovat selvu ...a parsuna, no nevim.
yamaha ma kvalitni zasobovani nahradnich dilu, kvalita motoru me prisla celkem uchazejici ... muj favorit je ale honda.. podotykam, ze nemam zadne srovnani s mercury, johnson, tohatsu, treba jsou lepsi ... treba ne, ale parsuna ani selvu bych si urcite nevzal, jsou to jen stare yamahy.
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » ned črc 19, 2009 11:15 pm

TO Simon: Výš já nemám předsudky vůči žádným výrobcům motorů, s Parsunem jsem úplně spokojen a nevidím rozdíl mezi Yamaha Parsun nebo třeba Merkury. Až u nějakého motoru narazím nebo budu znát nějaké nedostatky tak se mu vyhnu, ale jestli mi někdo nabídne Yamahu 50HP za 30000kč tak to zvážím a nejspíš vemu tak jako to je s tím Merkury, je za dobrou cenu a nejsem pracháč abych si mohl dovolit novou Yamahu 50HP. Ale jestli o nějaké jeté za ty prachy 30000-50000kč víš a může být i silnější tak mi řekni tel. a já ji hned po dovolené pojedu koupit. [list]TO Lubor. Kolem Podgory jezdíme každý den,tak někdy houkni kdybis nás potkal a skočíme někam pokecat. Docela rád bych znal názor někoho kdo má zhruba stejně velkou loď jako chci já, a narovinu bych ti byl vděčný kdybis mě mohl svézt ať vím do čeho jdu. Co myslíš bylo by to možné?
Naposledy upravil(a) Luky dne ned črc 19, 2009 11:31 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned črc 19, 2009 11:28 pm

Ak to chápem s tvôjho popisu dobre, tak ten schulc by mal mať motor Merkury? Tak ho potom ber, nad čím uvažuješ a za cenu 50 tis?
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » ned črc 19, 2009 11:38 pm

TO Denis. Ten Schulc je bez motoru a musí se mu přelaminovat zrcadlo, ale je za 30000kč a motor by byl možný Merkury s dlouhou nohou za dalších 30000kč. Dohromady 60000 a počítám že nějaké drobné úpravy barvy,laminace atd.dalších 15000kč. Pak tam má Schulce s 80Hp motorem 5,1m ale za komplet chce 130000kč i s vlekem kterej je bez spz. Kdybi za ten komplet chtěl 100 000kč tak bych to asi dal. Ale spíš mě trápí jestli bude 50Hp stačit na 4,4m laminát. Co myslíš

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů