Jak (znovu) zacit

Povídání o jachtingu, moři a vodě kolem nás ...

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
Stibi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 48
Registrován: čtv kvě 15, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Stibi » pát čer 13, 2008 1:10 pm

Libor:
Ty máš, pokud dobře koukám, Zafiru, tu já mám taky -- to nemůže být náhoda :D Navíc, obdivuju Tvůj nadhled, mě přijde ta představa hromadného transportu lodi a rodiny do HR celkem stresující, a to nepočítám fakt těžký příhody co píše david. To úplně bere dech :shock:

Já se asi, díky názorům co tu padly, kloním ke koupi menší jeté ~6m lodi, která bude výborně sloužit na tuzemských vodách, s potenciálem ji vyvézt na výlety do HR.
Ona inkriminovaná loď, na kterou mám zálusk, je sice menší kajutovka, je to ale rychlá kýlovka, bude celkem stabilní a hlavně je momentálně v zaručeně dobrých rukou (což se po případném nákupu změní :mad: ). Nevýhodou je, že je těžší, to musím ještě časem dořešit. Uvidíme, ještě to není definitivní.
Stejně budu muset do toho ještě hodně zainvestovat navíc. Marína, vlek a určitě i nějaké opravy/údržba.

Co se týče porovnání cen charteru a vlastní lodi, myslím že celkem velkou část pravdy má designer. Když vezmu loď za 700k, což je určitě menší loď než tu co si pronajmu v charteru, tak mě za 15 let vyjde na cca 4000 měsíčně. Pokud tuto částku rozpočítáme do 3 aktivních měsíců v roce (strávených např. v HR), pak to dělá 16000 na měsíc, Ostatní náklady nepočítám, beru to jako velmi hrubý orientační odhad. Může se to podle mě lámat kolem 2 měsíců, jak píše designer.
V mých očích to vyjde cca nastejno, protože peníze nejsou jediná metrika kterou se to měří, takže vlastně výsledek je tak nějak nejistý :?

Milos:
Díky za link, pochopils velmi dobře typ lodi který hledám. Docela by mě ale zajímalo, jak takovou loď, která se vyrábí v Kalifornii a obchodní zastoupení má jen v US a CAN,
člověk dopraví do ČR, resp. SR... kolik to může stát?

Stibi
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 358
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » pát čer 13, 2008 1:27 pm

Ahoj Stibi, vidím, že jsi krajánek a určitě víš, že se jede zítra Česká brána. Chtěl jsem Tě upozornit, že z loděnice v Církvicích vyjíždí jeden Mc Gregor, sice "jen" 19-ti stopový, ale se vším všudy co má velkej. Včetně vodního balastu a 50 hp motoru. Koupil ho nedávno můj kamarád a kotví tam s ním. Věřím, že najde chvilku a o lodi Ti něco řekne. Já dnes odjíždím s dcerou na Mácháč, ale jen s Optíkem :D I mě fascinují lehce transportovalné lodě a vzhledem k mému bydlišti a vzdálenosti od Labe máme témeř neomezené možnosti courání oběma směry. Kluci jezděj po proudu na Berlínský jezera a na druhou stranu budem moci až do Budějovic, za někölik let .........
Přeji Ti šťastnou volbu a někdy na shledání na vodě.
Jirka
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8576
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát čer 13, 2008 1:49 pm

To Stibi

Opět na přeskáčku (raději to čísluj.. :D )

Nemám Zafiru, ilustrační foto je jen pro ilustraci, to je auto a loď kolegy (tedy loď je už prodaná někam do Čech)

Mě hromadná přeprava lodě s rodinnou naopak přijde velice příjemná, je to jako s karavanem, postel si vezeš nachystanou..... ;) . Pravda jedem den a půl, ale co na tom. I cesta je už dovolená.....
A na těžký příhody ala David zapomeň, to bylo dřív, nebo měl někdo velký pech. S lodí jedu letos pátou sezónu a nikdy jsem nic takového nazažil.

Levný vlek lze sehnat opět v Polsku, údržba dle opotřebení a stáří. Zde nastupuje výhoda nové lodě. Já jsem do údržby ještě nemusel kromě antifoulingu nic investovat. Spíše pořád dokupuji výbavu, doplňky.

Marína? Nač. Když máš vlek stojíš na něm, přijedeš, odjedeš.

Srovnání cen se nedobereme. Každý počítá jinak. Mě vyšlo, že levněji bude vlastní malá loď. Počítal jsem před 5 lety a počítám i dnes takto:
při chartru min. 1000,-EU na týden. Pluji min. 2 , zpravidla 3 týdny o dovolené. Počítám roční náklad při pronájmu min 60 000,-Kč.

Při nákladech s lodí co mám je tato částka amortizovaná u mě za 6-7 let a zbyde mi loď s nemalou hodnotou + další benefit v podobě plavby po českých vodách (finančně nepočítám). Tak už u 3 týdnech za rok mi to vychází levněji. Klidně si to spočítej co tě vyjde levněji.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 655
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milos » pát čer 13, 2008 4:40 pm

Stibi píše:Milos:
Díky za link, pochopils velmi dobře typ lodi který hledám. Docela by mě ale zajímalo, jak takovou loď, která se vyrábí v Kalifornii a obchodní zastoupení má jen v US a CAN,
člověk dopraví do ČR, resp. SR... kolik to může stát?

Stibi


Stibi, ako som ta uz upozornil, poslal som ti SZ (soukromá správa). Klikni si Hlavní stránku (alebo Hlavní nabídku) a na pravej strane v okienku "Info pro uživatele"
nájdeš:
Soukromé zprávy:
Nové: 1
Přečtené: xx

KLIKNI na tu jedničku (alebo ich tam už máš viac?), a neprečítané správy si prečítaš.

Zdraví Miloš.

PS ... práve som bol v prístave zariadovať vykládku a preclenie MacGregor 26M. Takže - dá sa a s priaznivým kurzom USD to ani príliš finančne nebolí. ;)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů