Vytéká olej

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » stř kvě 28, 2008 12:00 pm

tataS: Já se nehádám, ale mám pocit, že nemluvíme o stejném motoru. U tohoto třeba voda z kontrolních otvorů (dvou) nestříká jako u jiných ale prská (motor jsem kupoval nový a dělá to od začátku a dva roky bez problému běhá). Žádná gumová záslepka na noze není.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř kvě 28, 2008 12:52 pm

Přiznám se ti ,že jsem si tento typ motoru nikdy neprohlížel tak důkladně a vycházel jsem ze znalosti větších motorů.(4,5a6)
V katalogu ty dírky nejsou vidět a tak ti věřím. Hlavní je aby ti ti chladilo a to poznáš i rukou na motoru- měl bys ji tam udržet
protože má mít max asi 60°C. Tyto menší motory jsou udělané co nejlevněji a tak může být něco uděláno konstrukčně jednoduše
ale konstrukce 4t motorů jsou velmi podobné a těch odlišností tam moc není.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » stř kvě 28, 2008 1:04 pm

O tom že tyhle malé potvory jsou konstrukčně odlišné od silnějších motorů není třeba diskutovat. Vedle tohoto prcka mi na držáku visí 8 Tohatsu a to je o něčem jiném. Ta malá chrchlátka musí být jednodušší (od motoru dolů) už kvůli ceně, Suzuki 2,5 -19 000 a Tohatsu 8 -55 000.
Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Příspěvekod Johna » pon čer 02, 2008 2:02 pm

Pěkný den, tak jsem se v pátek konečně vrhnul na motor. Dal jsem ho na zahradu, vyndal svíčku a pročistil ji. Tahal několikrát za šňůru a pak dal svíčku zpět. Znovu tahal a znovu pročistil svíčku - už byla v pořádku. Pak jsem sundal vrtuli, ponořil motor do kbelíku a nastartoval. Motor chytnul na druhé zatáhnutí a trochu kouřil. Nechal jsem ho nějakou dobu běžet, až přestal kouřit. Nakonej jsem zkusil vypozorovat jestli něco teče z těch už zmiňovaných otvorů a opravdu z nich tryská voda. Výfuk je jak tady bylo psáno hned pod antikavitační deskou (resp. je s ní spojen). Děkuji všem zůčastněným za rady a postupu. Jsem zase o něco chytřejší.
Johna
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » pon čer 02, 2008 2:24 pm

Či-li, kdybychom měli provést resumé (je to kravina, to slovo?), tak se opravdu jednalo o motor. olej přeteklý manipulací. Toto jen pro případ, že v budoucnu někdo jiný narazí na takovýto problém.
Je fajn, že jsi napsal "výsledek". Takto bychom mohli pokračovat i u jiných závad, ať se můžeme dobrat vyřešení.
Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Příspěvekod Johna » pon čer 02, 2008 2:28 pm

Přesně tak. Byl to motorový olej. Poučení- když už budu motor převážet horizontálně, tak jedině s podloženým vrškem motoru.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pon čer 02, 2008 10:39 pm

Tak ať dobře slouží :good:
Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Příspěvekod Johna » pon čer 23, 2008 12:04 pm

Ač nechci, musím pokračovat ve svém topicu. Jedná se tedy spíš jen o dotaz. Včera jsem motor konečně zajížděl na vodě a oleje pro motor tam bylo nad červenou tečku (v kontrolním okénku). Kontrola doma na stojanu a pak i po usazení na lodi. Po chvilce jízdy jsem kontroloval chlazení (v pořádku) a i již zmíněný olej. K mému zděšení jsem po oleji v okénku neviděl žádnou známku. Pro jistotu jsem tedy plavbu ukončil, motor upevnil zase doma do držáku a večer se na něj podíval a olej byl zase nad červenou tečkou. Chtěl bych se zeptat, jestli je to normální, že při běhu motoru (zahřátý motor) olej není v kontr. ok. vidět a po vychladnutí zase je. Vím že je tam teď oleje relativně málo, ale měnit bych ho chtěl až po zaběhnutí motoru a servisu.
Děkuji za případné rady.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » pon čer 23, 2008 12:16 pm

Ano je.
Rozhodný stav je při motoru v klidu, až olej steče.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pon čer 23, 2008 12:21 pm

Konkrétně u tohoto motoru je okénko neskutečně citlivé na jakékoliv naklonění motoru. Také jsem se poprvé celkem vyděsil.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pon čer 23, 2008 12:23 pm

Je to jako u auta.
Při běhu motoru je olej rozprostřen po celém prostoru motoru.
Proto je ho zdánlivě málo.
Musí se prostě počkat, až olej steče. S teplotou to nemá nic společného.
alffa
Uživatelský avatar
Johna
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: pon bře 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Čelákovice - Roztoky - Liberec

Příspěvekod Johna » pon čer 23, 2008 12:50 pm

Takže by to mělo být v pořádku. Děkuji za ujištění...
david
moderátor
Příspěvky: 5099
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 121
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon čer 23, 2008 9:07 pm

alffa píše:Je to jako u auta.
Při běhu motoru je olej rozprostřen po celém prostoru motoru.
Proto je ho zdánlivě málo.
Musí se prostě počkat, až olej steče. S teplotou to nemá nic společného.
alffa


teplota má něco společného, teplého oleje je víc ( velká tepelná proztažnost), i když u těchhle pidimotorů je to nepatrné. každopádně, pokud se za motorem nedělaj mastný fleky a oka, nekouří, tak není čeho se bát. ze začátku kontroluj častějc, ať seš klidnej. Nezapomeň, že starší, opotřebovaný olej motor žere rychlejc a to poměrně najednou - tím si řekně o výměnu ( to platí zvlášť o syntetice)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů