Rok výroby lodního motoru

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » pon lis 22, 2010 9:31 pm

To geus, a povíš mi jaké legální cesty k tomu vedou :-)
To:Ozzie, dnes jsem to na plavebku nestihl, teď jsem dojel od zákazníka :-(
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 26
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pon lis 22, 2010 10:24 pm

přihlásí se to jako pracovní loď třeba nebo známej to přihlásil a nedostal mezinárodku zatím pak se to dodělá nebo udělaj se nové štítky omladí se to a je to .
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » úte lis 23, 2010 8:03 am

A když to omladím štítkem, jak prokážu že byl motor registrován někde v EU? Dneska jdu na tu plavebku tak se zeptám na možnosti.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 26
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte lis 23, 2010 8:06 pm

Mám na to odpovídat? to je snad jasné existuje sada (Udělej si razítko sám) stojí asi 190kč a dál snad nemusím mluvit a psát jen hezky vypadající kupní smlouvu nebo certifikační listinu stačí?
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 664
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » stř lis 24, 2010 8:49 am

Geusi

ty rady si nech do SZ,nezapomeň,že to můžou číst i lidé,kterým ty výtvory potom předkládáš.!!!! :( :( :(
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » stř lis 24, 2010 10:01 pm

Tak je to celkem v suchu, dnes mi na SPS řekly že pokud budu loď prodávat i s motorem tak kupující to bez problémů přihlásí i s tím motorem na sebe, pokud bych si chtěl motor přepsat na svou jinou loď tak taky bez problémů protože je to přepis v rámci vlastníka. Problém by nastal až kdybych chtěl prodat jen motor, jen motor by už nikdo nepřihlásil. Nakonec jsem si k nové lodi pořídil i nový motor Yamahu 50HP efi rok 2007 s CE za krásných 69tis.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1723
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát pro 31, 2010 5:54 pm

Dnešním dnem končí výjmka na nově instalovaný motory, takže od zítřka už musí mít všechny bez výjmky CE a prohlášení o shodě !! Tak pozor na to co kupujete.
Uživatelský avatar
plavec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: ned zář 26, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Ostroh

Příspěvekod plavec » stř úno 02, 2011 6:07 pm

Dobrý den,
dostal jsem motor Mercury a je na něm jen jediný štítek na noze, ale podle jeho čísla nejsem schopen nic objevit.
Prošel jsem Vaše rady a nic...
Pokud by někdo věděl, poraďte prosím.
Jedná se o dvouválec, na štítku nohy je napsáno číslo 9220302
vyroben v Belgii ( asi ) je tam napsáno
Na karbeci na přírubě je napsáno BB7A33 ( možná 38 ) a naproti je 7418
Na zapalování P/N 339-6222A4
Nic víc jsem nenašel a abych pravdu řekl už ani nevím kde bych měl kouknout, myslím že to bude víc než 5Hp, proč jinak by
někdo tak pečlivě odstraňoval všechny užitné čísla?
Chci vyměnit impeler a potřebuji i vrtuli s uložením.

Děkuji za každou reakci.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř úno 02, 2011 7:23 pm

Zjisti typ motoru, jestli to je 2T, nebo 4Takt. Na vrtuli bývá okénko, kde je rozměr vrtule. Na mrazových zátkách bývá vyražen model motoru, případně jej zvaž
(kompletní). Štítky se sundavají u kradených motorů. Pokud má víc než 5HP a budeš jej muset přihlásit na SPS, tak pokud je starší 25let, případně vyroben před
rokem 2003 (to jsou 2T motory), nemá štítek s CE, prohlášení o shodě a kupní smlouvu, tak jsou veškeré investice do něj pouze vyhozené peníze. Ten kdo ti
jej daroval (a proč ti ty potřebné údaje nezdělil?) to pravděpodobně dobře věděl. Asi jediná šance na provozování je, že má pouze 5HP. Z váhy a velikosti vrtule
se dá odvodit dosti přesně výkon motoru.
Uživatelský avatar
plavec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: ned zář 26, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Ostroh

Příspěvekod plavec » stř úno 02, 2011 9:22 pm

Díky za radu.
Běžel jsem do garáže s váhou ( osobní ) a zjistil, že váží 29.4kg a vrtule 498gr.
Je to dvoutakt.
Na vrtuli je nápis 7P A1, že by to byl sedmikoňák?
Je třílistá a má průměr asi 20cm.
Dá se z toho něco odvodit?
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » stř úno 02, 2011 9:35 pm

Myslím,že jde o motor 15-20HP z roku asi 1998.Alespoň mi to vychází podle tabulek na netu a váhy.
Uživatelský avatar
plavec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: ned zář 26, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Ostroh

Příspěvekod plavec » stř úno 02, 2011 9:46 pm

A prosím kde to hledáš?
Nakoukl jsem na odkaz z předešlé stránky tohoto tématu, otevřel katalog Mercury, ale v 20cítkách
jsem ho nenašel, protože tam rok 98 není.
A kdyby to byla 5Hp, byla by lehčí?
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » stř úno 02, 2011 10:39 pm

Na motoru jsou mrazové zátky.Na nich je číslo motoru.To sem napiš a uvidí se co je to zač.5HP by vážil ve dvoutaktu asi 12-15Kg max.Možná i méně.Merc z roku kdy vyráběli to zapalování má hliníkový válec s nikasilem,což znamená menší váhu.Mám tady spodek z 20HP.Změř délku a šířku napojení nohy na převodovku s vrtulí a uvidíme.
Jak už psal Tatas tento motor nelze legálně provozovat bez přihlášení,které není možné.Jde tedy o to jestli to má cenu opravovat.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 26
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 03, 2011 10:15 am

kde jsi vzal,že bude vážit méně jak 12kg???? když suzuli 2hp váží 11kg a honda 2,3 12,5kg 5 hp mercury bude vážit 16-18kilo
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » čtv úno 03, 2011 11:09 am

Mám tady ještě poctivej Evinrude 6HP a ten váží 13KG. :P
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 26
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 03, 2011 2:34 pm

To by měl být dvojválec. to bych chtě vidět. 10 Mercury bez startéru 2T váží 34KG, a 15 Johnson s dlouhou nohou 2T váží také 34kg. A šestka Yamaha sice 4takt váží 28kg . To ten starej Johnson 4hp ,2T dva válce vážíl 16kg
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv úno 03, 2011 2:52 pm

Vážení, domnívám se, že z vašich údajů jasně vyplývá, že se jedná s velkou pravděpodobností o motor s výkonem větším než 5HP, který podléhá registraci a
ve stavu, který to neumožňuje. Osobně bych jej použil na náhradní díly (pokud je vůbec co), nebo po opravě nohy na ní přidělat ze sekačky vzduchem chlazený
motor 5HP.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 26
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 03, 2011 3:00 pm

Bude to nejspíše 6-8hp,protože ty motory jsou stejné skoro vždy dělali dva motory stejné 6-8,10-15, 20-25, jenom sníží výkon. já tu šestku měl a těžká byla také má o proti 5hp mnohem silnělší nohu.
Uživatelský avatar
plavec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: ned zář 26, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Ostroh

Příspěvekod plavec » čtv úno 03, 2011 5:13 pm

Moc Vám děkuji za snahu mi poradit...
Na mrazových zátkákách válce jsem nenašel žádné číslo ( pokud budu předpokládat, že jsem se skutečně díval, kam jsem měl ), Jsou hladké bez popisků.Jediné čísla byly nad karbecem u napojení hlavy - 841-7375 a potom na horním válci 837 - 7377. Jiná čísla tam nejsou.
Nemůžou být přelakovaná ?
Rozměr příruby nohy nad vrtulí je 255x46mm.
Pokusím se vložit nějakou fotku- pro ilustraci - o čem vlastně diskutujeme.Obrázek

Uploaded with ImageShack.usObrázek

Uploaded with ImageShack.usObrázek

Uploaded with ImageShack.usObrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
plavec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: ned zář 26, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Ostroh

Příspěvekod plavec » čtv úno 03, 2011 5:46 pm

fishmaster píše:Na motoru jsou mrazové zátky.Na nich je číslo motoru.To sem napiš a uvidí se co je to zač.5HP by vážil ve dvoutaktu asi 12-15Kg max.Možná i méně.Merc z roku kdy vyráběli to zapalování má hliníkový válec s nikasilem,což znamená menší váhu.Mám tady spodek z 20HP.Změř délku a šířku napojení nohy na převodovku s vrtulí a uvidíme.
Jak už psal Tatas tento motor nelze legálně provozovat bez přihlášení,které není možné.Jde tedy o to jestli to má cenu opravovat.

Ta délka a šířka má být měřena tak, že oddělím celou nohu od převodovky motoru ( nepravidelný hranatý tvar ) a změřím, nebo v dolní části nad vrtulí ( skoro kapkovitý tvar )
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » čtv úno 03, 2011 6:00 pm

Zajímá mě délka a šířka v posledním spoji nad propellerem.To je nad antikavitační deskou.Ještě zkus změřit průměr a délku toho torpéda na kterém je propeller.Na propelleru musí být také značení.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2377
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv úno 03, 2011 6:21 pm

Podle těch fotek soudím na 6HP. Na tyhle motory toho již moc není. Jelikož je zničené označení (0 H.P.), tak to bylo určitě víc než 5HP. Pro přibližné srovnání:
http://www.defender.com/inflatables/out ... rc_20.html http://www.defender.com/inflatables/out ... erc_6.html
Uživatelský avatar
plavec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: ned zář 26, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Ostroh

Příspěvekod plavec » čtv úno 03, 2011 6:37 pm

Roměr nad antikavitační deskou je 255x46- měřeno z venkovní strany, protože mi to nejde sundat a já teď nemám v dílně dveře, tak je strašná kosa, mrznou ruce a nedá se dlouho vydržet.Povolil jsem ten svislý šroub, příruba se mírně odchlípla,ale na odtokové straně ji ještě něco drželo.
Torpédo je dlouhé 140mm a průměr 62mm.
A na propeleru je 7P-A1
Naposledy upravil(a) plavec dne čtv úno 03, 2011 6:43 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » čtv úno 03, 2011 6:42 pm

Zítra jak se dostanu na dílnu,tak to změřím a dám vědět.
Uživatelský avatar
plavec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: ned zář 26, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Ostroh

Příspěvekod plavec » čtv úno 03, 2011 6:46 pm

Tatasi,
podle váhy by to mohla být opravdu ta 6 je tam rozdíl nějakých třech kil.
A propeler by také odpovídal...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host