Prosím o radu - výběr plachetnice

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 148
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pon led 16, 2012 12:07 am

Mírně :offtopic: ale když už se tu nakouslo fungování E-bay:

kromě přihazovacího robota, jehož funkci vysvětlil Bokal, byly zmíněny ještě dvě nejasnosti:

odstoupení od smlouvy - poměrně běžné, nejčastěji zaviněno tím, že výherce dražby dělá mrtvého bouka. Prodávající musí i v takovém případě zaplatit procenta (nevím kolik) z dosažené ceny. Bránit se může tím, že na profil vydražitele napíše něco ve smyslu "Pozor na něj, prodvodník, draží pro legraci a neplatí." To není až tak fatální pro člověka, který chce jen nakupovat, leč je to téměř smrtelné v případě, že takto ohodnocená osoba chce něco prodat.
Existuje ale způsob, jak od smlouvy odstoupit, aniž by prodávající musel platit procenta a aniž by to mělo negativní dopady pro kupce, a to je možnost, o které ten Němec zřejmě mluvil, totiž "odstoupení z technických důvodů." To lze podle pravidel E-bay udělat, pokud se ukáže, že prodávaný předmět nemá popsané nebo očekávatelné vlastnosti. Typický příklad: pokud někdo prodává "videorecorder", pak očekávanou obvyklou vlastností je norma VHS. Ukáže-li se po dražbě, že jde o přehrávač ve standardu BETA, lze od smlouvy odstoupit bez sankcí;

nabídka koupit předmět, v jehož dražbě jsem neuspěl, obvykle s vysvětlením, že výherce dražby se neozývá a prodejce tudíž nabízí koupi druhému dražiteli v pořadí: v naprosté většině případů podvod. Onen údajný vítěz dražby je druhá identita prodejce, kterým tímto způsobem zvedá cenu.
Na druhou stranu, pokud prohraju dražbu o směšný rozdíl v ceně, rozhodně nic nezkazím mailem prodávajícímu, že ač jsem dražbu nevyhrál, jsem v případě, že by vítěž dražby nekomunikoval, ochoten věc za dosaženou cenu koupit.
Uživatelský avatar
david1972
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát zář 02, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod david1972 » pon led 16, 2012 11:13 am

Ahoj všem,

moje výprava za lodí dále pokračuje. Mám teď v hledáčku Dufour 3800 a Rhodos 940, znáte někdo tyhle lodě? Můžete je někdo trochu zhodnotit? Ani na jedné jsem se ještě nepalavil a nemám zkušenosti.

Díky

David
Uživatelský avatar
seemann
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 304
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod seemann » pon led 16, 2012 12:30 pm

Dufour 3800 neznám, měl jsem 2800. Dobrá loď, ale bez zadní kajuty výroba FR, kategorie B. Rhodos se spaním pod kokpitem (v levnější verzi neoddělené a přívěsný motor),sklopná ploutev, loď spíše na jezera, výroba PL, kategorie C. Ale stejně mám pocit, že nevíš co chceš. Tyto dvě lodě jsou každá úplně jiná jak plavebními, tak užitnými vlastnostmi.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1802
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 17
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon led 16, 2012 12:32 pm

Dá se někde dohledat stránky výrobce toho Rhodosu ? Já už to hledal několikrát a nikdy jsem se k nim nedopracoval.
Uživatelský avatar
david1972
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát zář 02, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod david1972 » pon led 16, 2012 1:15 pm

seemann píše:Dufour 3800 neznám, měl jsem 2800. Dobrá loď, ale bez zadní kajuty výroba FR, kategorie B. Rhodos se spaním pod kokpitem (v levnější verzi neoddělené a přívěsný motor),sklopná ploutev, loď spíše na jezera, výroba PL, kategorie C. Ale stejně mám pocit, že nevíš co chceš. Tyto dvě lodě jsou každá úplně jiná jak plavebními, tak užitnými vlastnostmi.


No já mám pocit, že mám představu co od lodi chci, mám v plánu se na ní odstěhovat, plavit se hlavně v pobřežních vodách, ale pokud bych se mohl dostat i na kanály zlobit se nebudu (možná si to trochu protiřečí, ale asi C kat. by mi stačila). pokud jde o posouzení obou lodí, opravdu neznám ani jednu, proto se ptám.

Mimochodem je možno někde najít jaký je rozdíl v C a B kategorii, je to v oblasti výbavy nebo i chování na moři, vlnách, apod.?
Uživatelský avatar
velkejtom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Velké řeky

Příspěvekod velkejtom » pon led 16, 2012 2:20 pm

jsem :offtopic: nezlob se na mě, ale na tebe sedí prastaré pořekadlo "ženská neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane" :mad: :mad: :mad:
přeju ti šťastnou ruku při výběru necek :good:
Uživatelský avatar
david1972
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát zář 02, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod david1972 » pon led 16, 2012 3:22 pm

velkejtom píše:jsem :offtopic: nezlob se na mě, ale na tebe sedí prastaré pořekadlo "ženská neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane" :mad: :mad: :mad:
přeju ti šťastnou ruku při výběru necek :good:


JJ, děkuji za věcnou poznámku, jak k vlastnostem Rhodosu, tak Dufouru, zejména byla zajímavá poznámka o rozdílu C a B kategorií na volném moři, nehledě o ten super link na výrobce Rhodosu pro kolegu :good: .

Nicméně teď vážně díky seemanovi mám alespoň trochu představu o rozdílu mezi nimi, netušil jsem, že Rhodos je C kategorie.
Uživatelský avatar
david1972
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát zář 02, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod david1972 » pon led 16, 2012 3:53 pm

Charlie píše:Dá se někde dohledat stránky výrobce toho Rhodosu ? Já už to hledal několikrát a nikdy jsem se k nim nedopracoval.


Tak jsem dočetl, že to dělali v www.northman.pl/. Nicméně jsem tam žádný odkaz ani informaci na Rhodos nenašel.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1381
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » pon led 16, 2012 4:04 pm

Uživatelský avatar
seemann
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 304
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod seemann » pon led 16, 2012 4:05 pm

Myslím si, že Rhodos nemá exklusivního výrobce. Loděnice koupí licenci od designéra, zapůjší formu a loď vyrobí.
Northmann na svých stránkách píše, že vyrobí jakoukoliv loď !? Na svých stránkách inzerují Rhodos 24.
Uživatelský avatar
seemann
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 304
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod seemann » pon led 16, 2012 4:07 pm

Sorry "PHOBOS"
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1802
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 17
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon led 16, 2012 4:25 pm

Jo jedna byla (možná ještě je) v ČR na prodej - Lady , a v inzerátu se psalo, že byla vyrobená u Northmana. Mě se ta loď dost líbí, i když pro mě je to spíše kategorie loď snů. Tak jsem chtěl mrknout na stránky výrobce ohledně dalších informací v jakých verzích se to dělá a tak ale nikde o ní ani zmínka.
Uživatelský avatar
Akrastan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pon srp 23, 2010 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod Akrastan » pon led 16, 2012 4:40 pm

Kategorie jachet A, B, C, D

Loď by měla při správném vedení zaručit bezpečnost posádky v podmínkách odpovídajících příslušné kategorii.
Ani kategorie A není určena pro abnormální podmínky - v těch bezpečnost žádná kategorie nezaručí.

Například zde:

Kategorie jachet

A - oceánská plavba: snese velmi těžké povětrnostní podmínky - vítr přes 8 Bf, vlny vyšší než 4 m, všestraně soběstačné plavidlo
B - plnomořská (offshore) plavba: vítr do 8 Bf včetně a vlny až 4 m
C - pobřežní plavba, jezera, řeky, větší nádrže: vítr do 6 Bf, vlny do 2 m
D - chráněné vody - přehrady, menší jezera, kanály, řeky: vítr do 4 Bf, vlny 30 cm s výjimečnými vlnami kolem 0,5 m
Uživatelský avatar
david1972
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát zář 02, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod david1972 » pon led 16, 2012 4:49 pm

Akrastan píše:Kategorie jachet A, B, C, D

Loď by měla při správném vedení zaručit bezpečnost posádky v podmínkách odpovídajících příslušné kategorii.
Ani kategorie A není určena pro abnormální podmínky - v těch bezpečnost žádná kategorie nezaručí.

Například zde:

Kategorie jachet

A - oceánská plavba: snese velmi těžké povětrnostní podmínky - vítr přes 8 Bf, vlny vyšší než 4 m, všestraně soběstačné plavidlo
B - plnomořská (offshore) plavba: vítr do 8 Bf včetně a vlny až 4 m
C - pobřežní plavba, jezera, řeky, větší nádrže: vítr do 6 Bf, vlny do 2 m
D - chráněné vody - přehrady, menší jezera, kanály, řeky: vítr do 4 Bf, vlny 30 cm s výjimečnými vlnami kolem 0,5 m


JJ, to je ono, měl bych jeden upřesňující dotaz, našel jsem loď s ponorem nějakých 0,3/1,5m, bylo tam přímo uvedeno kategorie c ("B), znamená to, že pokud je ploutvokýl dole, je to kat B, ale jinak C? Pokud by to bylo ono, bylo by to řešení.

D

P.S. Omlouvám se, pokud je můj dotaz stupidní, ale nikde jsem to na netu nenašel.
Uživatelský avatar
seemann
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 304
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod seemann » pon led 16, 2012 5:11 pm

Kategorie nemá s tím, jestli je káča sklopena, nebo ne nic společného. Pokud výrobce zařadí loď do nějaké kategorie, více méně říká, že loď dané podmínky vydrží. Jinak si můžeš plout kde chceš a nikdo tě honit nebude. Ale pojišťovna nebude plnit, když bude problém.

Jen pro tvoji inspiraci: http://www.sail-info.pl/market/51/Jacht ... owy-SKIPER

Na lodi této konstrukce (upravená) pluje Petr Ondráček kolem světa. Je to ploutvokýl, takže i na mělké vody a pokud má zabudovaný motor, tak zajímavá cena. R.v. 2002
Uživatelský avatar
Akrastan
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pon srp 23, 2010 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod Akrastan » pon led 16, 2012 5:11 pm

Kategorie jsou dané pevně autorizovaným evropským zkušebním ústavem (loď je má v papírech). Žádné mezikategorie neexistují.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7435
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 143
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 16, 2012 5:43 pm

Davide, píšeš že v tom máš jasno čo chceš od lode, dovolím si zacitovať ťa:"No já mám pocit, že mám představu co od lodi chci, mám v plánu se na ní odstěhovat, plavit se hlavně v pobřežních vodách, ale pokud bych se mohl dostat i na kanály zlobit se nebudu ..."
Ak by si sa neurazil na zopár osobných otázok, ak sa chceš natrvalo presťahovať na loď, tak si finančne zabezpečený? Ak nie, tak ako to chceš riešiť? Máš manželku a deti, alebo budeš na lodi sám? Prečo trváš na tom, že pod kokpitom by malo byť spanie? A ešte osobnejšia otázka si už v dúchode, alebo si ešte mršný a pohyblivý mladý chlap? Pýtam sa nie preto, že som neprekonatelne zvedavý, ale preto že s takouto myšlienkou trvale bývať na lodi sa pohrávajú mnohí, mnohí to aj riešia a majú to premyslené. A niektorí tak aj žijú, alebo žili. Takže s výberom lode podla ich skúseností by to bolo lahšie.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon led 16, 2012 7:19 pm

Ten rozdíl mezi kategoriemi B a C je v mnoha věcech.
ty podstatné jsou
1. pevnější trup - silnější laminát, aby zvládla větší vlny apod.
2. větší váha balastu / kýlu podle toho, zda je ploutvová nebo kýlová
3. silnější ocelová lana

Podle mnoha parametrů pak dává výrobci zkušebna při CE certifikaci kategorii B nebo C
Mnozí výrobci nabízejí svoje lodě v obou kategoriích, podle toho jakou si zákazník objedná. V kategorii B je pak o dost dražší.

Rhodos je porůznu vyráběná Charterovkami a kdekým podle projektu, což ale nezaručuje ani tu kat. C. Je to vyloženě dělané na mazurská jezera, na moře by tedy nebylo rozumné se s ní pouštět
Uživatelský avatar
david1972
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát zář 02, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod david1972 » pon led 16, 2012 9:03 pm

bokal píše:Ten rozdíl mezi kategoriemi B a C je v mnoha věcech.
ty podstatné jsou
1. pevnější trup - silnější laminát, aby zvládla větší vlny apod.
2. větší váha balastu / kýlu podle toho, zda je ploutvová nebo kýlová
3. silnější ocelová lana

Podle mnoha parametrů pak dává výrobci zkušebna při CE certifikaci kategorii B nebo C
Mnozí výrobci nabízejí svoje lodě v obou kategoriích, podle toho jakou si zákazník objedná. V kategorii B je pak o dost dražší.

Rhodos je porůznu vyráběná Charterovkami a kdekým podle projektu, což ale nezaručuje ani tu kat. C. Je to vyloženě dělané na mazurská jezera, na moře by tedy nebylo rozumné se s ní pouštět


Jo tohle jsem pochopil a i vyčetl různě po netu, nicméně jsem narazil na loď, která má v katalogu designera C ("B"), dá se nějak zjistit třeba z papírů jak je loď stavěná, zda C nebo B? Případně dá se to podle něčeho poznat?

Denis: Jsem kluk jako lusk v nejlepších letech, jako my tady všichni, peníze mám a určitě budu mít :). Nicméně jak to tady už několikrát zaznělo, když někdo něco chce ...
Naposledy upravil(a) david1972 dne pon led 16, 2012 9:25 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
seemann
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 304
Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod seemann » pon led 16, 2012 9:19 pm

No to je dobrá zpráva, tedy že máš peníze. Kup Nauticat, nebo Najade, nebo HR, stáří tak do 5ti let, ta loď ti vydrží do smrti
a určitě budeš spokojenej. Ode mne to byla rada poslední. Ale stejně mám pocit, že si z nás děláš :crazy:
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pon led 16, 2012 9:28 pm

tahá nás za fusekli. :D ukázaná platí.........
Uživatelský avatar
david1972
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát zář 02, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod david1972 » pon led 16, 2012 9:37 pm

bozakafka píše:tahá nás za fusekli. :D ukázaná platí.........


teda vy tam snad máte křišťálovou kouli, ale vážně našel jsem Bingo 930 a tam je uvedena certifikace C/B, mimochodem je tam i Janmor 31 a není za špatný peníze.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7435
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 143
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 16, 2012 9:49 pm

Každý vážny záujemca si pod pojmom žiť na lodi predstavuje možno niečo iné. Moja predstava je, že tam budem niekolko krát do roka na obdobie 2 -4 týždne. Medzitým prídem domov /porobiť poriadky/ , niečo pojazdím v člne po riekach, pôjdem do hôr na čunder, na hríby, na chalupu a podobne. Moje predstavy o velkosti lode sa stotožňujú s tým čo mám, teda dĺžka 9 m a šírka 3 m a na takéto pobývanie zrejme postačuje. Možno by mohla byť aj chlpeček menšia. Budeme na lodi dvaja a možno niekedy prídu pozrieť deti a niekedy pôjdem s tou loďou na plavbu s kamarátmi. Na dlhodobé pobývanie, kde si na lodi niekolko mesiacov v kuse je loď menšia ako 9 m považovaná za nevhodnú, ak si odmyslíme cielenú plavbu.

Takže ak tvoje najnovšie zadanie platí, tak hladaj tomu odpovedajúcu loď a na možnosť spania v priestore pod kokpitom sa vykašli. Je to spanie na prd, však sa tomu aj správne hovorí hundkója. Leda že by si chcel tú loď akože čártrovať. Pár skúseností tu bolo popísaných, ja myslím že je to nič moc s takou nejakou starou mrchou. Ale každému podla jeho chuti. Kategória C by ti teda mala stačiť, loď to má napísané v paieroch, prípadne aj na štítku lode. Ak to nemá, tak zostáva posúdenie na tebe. Aj jazerná D je schopná príbrežnej plavby, príklad je Avar 29.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pon led 16, 2012 9:55 pm

Davide. Záleží co znamená mít hotovou loď. Podle mích představ hotová není, ale pluji a pluji, když to jde. teda plul jsem, letos jsem ještě nevyplul. podstatné věci mám. nové plachty, generálku pod vodoriskou, nové lana, motor opečován, elektřina předělána, jenom ten interiér ještě trochu čeká. na lodi je vždy co dělat, musíš jen začít a začít jsi mohl, stačilo to koupit a nedělat kolem toho tijátr. ta loď za tu cenu vypadala slušně. koupit si za 6500 eurošů svobodu není tak špatný, ne.
Uživatelský avatar
david1972
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát zář 02, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod david1972 » pon led 16, 2012 10:01 pm

bozakafka píše:Davide. Záleží co znamená mít hotovou loď. Podle mích představ hotová není, ale pluji a pluji, když to jde. teda plul jsem, letos jsem ještě nevyplul. podstatné věci mám. nové plachty, generálku pod vodoriskou, nové lana, motor opečován, elektřina předělána, jenom ten interiér ještě trochu čeká. na lodi je vždy co dělat, musíš jen začít a začít jsi mohl, stačilo to koupit a nedělat kolem toho tijátr. ta loď za tu cenu vypadala slušně. koupit si za 6500 eurošů svobodu není tak špatný, ne.


Já vím, ale vybírám si loď na dlouho, ne na pár týdnů v roce, proto ten tyátr. Ale ani jsem nechtěl koupit hotovou loď, spíš loď s dobrým trupem a prostorem, který mi bude vyhovovat. Začít není přece problém, je problém začít tak, abych si to všechno usnadnil a neudělal si mnoho problémů hned na začátku.

Ale to už je filosofování, tohle je fakt už :offtopic:

Dík všem za námahu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti