Jaký levnější člun pro občasné použití na klidnou vodu?

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
pavelt
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned srp 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Jaký levnější člun pro občasné použití na klidnou vodu?

Příspěvekod pavelt » ned srp 05, 2007 3:04 pm

Hledám nějaký levný - do 6 tis, nafukovací člun pro rekreační použití - párkrát ročně se projet po přehradních jezerech na Vltavě.Takže nafukovací, pro tak dva dospělý a dvě děti, možnost připojení elektromotoru potěší, ale zatím pojedem na vesla. Líbil by se mi třeba Intex Seahawk II, nebo Outback OB 325 - je větší, má 4 držáky vesel. Co by jste poradili?
Uživatelský avatar
Tomin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: stř srp 08, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomin » stř srp 08, 2007 8:28 am

Ahoj,
já jsem měl člun SeahawkII a byl jsem s ním spokojen. Použil jsem k němu spalovací motor 2,5 Hp. Elektromotor je k tomuto člunu lepší. Ten spalovací je příliš silný, má snahu dostávat se pod člun. Jinak mohu doporučit. v této cenové hladině dle mého názoru super. Náhodou jsem včera natrefil na tento člun na http://www.marine.cz, kde ho někdo prodává i s držákem za 3000 Kč (nový). Hodně štěstí při výběru. Tomin
Uživatelský avatar
pavelt
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned srp 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Intex Mariner - Jaký motor?

Příspěvekod pavelt » úte zář 02, 2008 10:43 pm

Tak mám konečně po jízdách na vypůjčených plavidlech vlastní nafukovací matračku - Intex Mariner. Vím, že to k normálním zde diskutovaným nafukovacím člunům má ještě trochu daleko - tzn. pro výtlačnou plavbu kolem břehů na přehradách. Jaký můžu použít motor? Prodejce píše do 3hp, chci pořídit držák motoru k tomuto člunu: http://www.hawaj.cz/drzak-elektromotoru-21.html
Je ten výkon 3hp kritický? Takový motory se jetý blbě kupujou, většinou narazím na 3,5 - 4hp, často i 5hp (to už je zbytečné, tohle se do skluzu dostat nedá,že?).
Co se stane - "nezmuchlá" se člun, když přidám? Nebo jde o hmotnost motoru na zrcadle?
Předpokládám obsazení člunu většinou maximální 2 lidi a 2 děti.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř zář 03, 2008 8:44 am

Intex Mariner je jediný ze všech těch člunů na fotkách, který stojí za úvahu. S tím el. motorem to na moc velké ježdění není.
Proti spalovacím jsou o hodně slabší 3HP=2,2kw a to je již dosti velký, těžký a drahý motor, který potřebuje velkou a těžkou baterii.
Benzín můžeš kdekoliv dolít ale el. ne. Od některých lidí zde jsou výhrady k motorům Honda 2,5Hp. Osobně myslím, že maximum je
2,5Hp, které nemají neutrál a zpátečku a tím jsou levnější. Tišší jsou vodou chlazené (Johnson 2 Hp, Suzuki 2,5Hp a pod.) Jiný
problém je s tím kde se dá jezdit. Ty silné motory 3Hp a více silně deformují záď člunu při záběru. Na skluz zapomeň s jakýmkoliv
motorem.
Naposledy upravil(a) tataS dne pát zář 05, 2008 8:11 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
slahoun
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: pát čer 29, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvekod slahoun » čtv zář 04, 2008 9:05 pm

S intex marinerem + elektromotorem ET 44 + AKU 100 Ah jsem byl letos týden na Rabu v HR. Člun neustále naložen přes 300 kg, denně v provozu zcela bez problémů. Na klidném moři to jede na nejvyšší rychlost odhadem 8 km/h, když si posádka zaslouží jízdu a pomůže trochu pádlem, tak i o chlup víc. Baterku jsem si vždy nabil v apartmánu přes noc / bohužel váží 22 kg /, ostatní krámy a motor jsem na noc schovával do auta, abych se s tím nemusel pořád tahat. Díky člunu báječná dovolená, každý den jiná soukromá plážička, jiná restaurace, jiná zmrzlina pro děti..... Pro ostatní tůristi jsme byli atrakcí. Pořád nám člun někdo očumoval a fotil, na vodě každý zíral jak to, že nám to neřve, nesmrdí a přesto jedem. U městského mola v Rabu jsem se vyvázal a když jsem viděl jaký loď vzbuzuje zájem, poslal jsem zbytek rodiny do města a sám raději zůstal .... :good:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv zář 04, 2008 10:18 pm

Nikdo ti nebere tvoje přesvědčení o výhodě tohoto zařízení. Mohl bys ale pro porovnání ceny a nákladů uvést jak silný máš ten el.
motor, kolik stojí a váží, taktéž to o akum. a nabíječce. Jak dlouho počítáš že ti ten aku vydrží? Kolik minut vydrží jet motor na ten
100Ah akum.? Myslíš, že by akum. šel nabíjet i v hotelu? Já tě tady nechci zesměšnit ale pouze udělat srovnání pro ostatní zájemce
kteří se zde občas dotazují na totéž. Těch kteří mají osobní zkušenost s el. motorem na moři tady jaksi není. Osobně pochybuji o té rychlosti jelikož jsem letos prováděl měření při různých režimech a s člunem Suzumar 290 + Suzuki 6Hp jsem při celkové váze
+- 300kg dosahoval rychlost dle GPS Garmin 10-12 km dle velikosti vln. (bez pomoci pádly) Pro srovnání: 6HP= 4,5kw.
Uživatelský avatar
slahoun
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: pát čer 29, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvekod slahoun » pát zář 05, 2008 12:26 am

Vezmu to od konce. Rychlost, kterou jsem udal / 8 km/h / je můj odhad na základě srovnání rychlosti chodců a cyklistů, kteří se pohybovali po pobřeží, kolem kterého jsme pluli. Rychlost jsem neověřoval žádným přístrojem, protože pro mne tento údaj popravdě řečeno není nejdůležitější, nemohu ho příliš ovlivnit a ani se s nikým nemíním o +- 1-2 km/h dohadovat. Technické údaje k uvedenému motoru si každý snadno najde na netu, takže vylovím z hlavy jen co si pamatuji. Na 4. rychlost spotřeba 25 A, výkon 213 W, tah 24 lbs, na 5. rychlost 47 A, 260 W, 40 lbs. Z toho je zřejmé, že na čtyřku pojedeš při 100 Ah baterce zhruba 4 hodiny, na pětku 2 hodiny. Budeš-li rychlosti střídat tak jako já, musíš se trochu modlit a ono to většinou vyjde... Vezl jsem si sebou i solární kufr, s možností nabíjet baterku i přes den, ale nikdy jsem to nepotřeboval. Akumulátor lze nabíjet tam, kde je zásuvka pod proudem - tedy i v hotelu. Motor váží asi 9 kg, baterka 22 kg , rodina / 2+2 / 260 kg k tomu lednice,slunečník,lehátka,pumpa,vesty pro děti,šnorchly,brýle,ploutve, kotva, prut na ryby ... a milion dalších věcí. Co se týká ceny, kupoval jsem vše nové letos v červenci tj. člun, držák motoru, motor, trakční baterku min kota 100 Ah, nabíječ MAC 10 A a stálo mne to bez 50-ti přesně 20 tis. Kč. Jestli se někdy naučím vkládat sem fotky jak brázdíme kolem ostrova Rab s elektromotorem, tak to rád udělám....
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát zář 05, 2008 7:42 am

To slahoun,
Návod jak vložit obrázek do příspěvku, najdeš ZDE http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=599

Jinak díky za Tvoje postřehy okolo elektro motoru.
Jistě to někomu pomůže.

Hlavní výhodu elektromotoru nicméně vidím v tom, že se dá použít v lokalitách, kam spalovací motor nesmí. Tutéž výhodu má ale i parní stroj. Na rozdíl od parního stroje, je to ale jediná výhoda. Parní stroj je navíc krásný. ;)

No teď vážně.
Pokud někdo nenavštěvuje převážně zmíněné lokality, není elektromotor výhodný.
Naopak. Jakýkoli malý spalovací motůrek, je podstatně operativnější.
Halt je tady neustále ten starý problém, akumulace energie. To až jednou někdo vyřeší, tak to bude na NOBELOVKU.

Zatím co s akumulátorem v podobě kanistru benzínu, se můžeš týden toulat po zapadlých zátokách a posedět večer co večer s přáteli u táboráku, s elektroakumulátorem, musíš každý večer někam do kempu nebo podobně. Zkrátka někam k zásuvce. Konec romantííky.

Teda ještě by šlo sebou tahat k nabíječce ještě elektro centrálu. To už by ale byl opravdu výhodnější ten parní stroj.
Ahoj, alffa
Uživatelský avatar
slahoun
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: pát čer 29, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvekod slahoun » pát zář 05, 2008 9:23 am

To alffa,
děkuji za info. V podstatě s tebou ve všem souhlasím. Berme elektromotor jako jednu z variant, má jistě svá pozitiva i negativa. Když po ránu vyrazí z romantické zátoky 3 motorové čluny, tak se za bezvětří ten smrad z nich válí nad hladinou ještě hodinu a všechny ryby zdrhnou kamsi. U elektriky jich bude odjíždět 10 a nikdo o tom neví. Na druhou stranu je otázka, zda se s elektrikou do vzdálené romantické zátoky vůbec někdy dostaneš a jestli ti zbyde dost energie také pro návrat. Elektrika je energie jako každá jiná a spotřebu lze sledovat i počítat. Krok dopředu v tomto dělají němci s motorem torqeedo 400 / zhruba 1 - 1,5 ps/, který má integrovaný aku se solárním nabíjením, ale pro můj člun bez pevného zrcadla bohužel příliš velkou hmotnost. Existuje i silnější varianta torqeedo 800 s napětím 24 V a potřebou 2 ks AKU 12 V. Shrnu to takto. Lidí, kteří jezdí na dovolenou k moři jako my je spousta a pokud někdo z nich touží mít svůj gumák pro přípobřežní plavbu, který se dá použít prakticky na všech vnitrozemských vodách je toto ekonomicky dostupné řešení bez nutnosti nějakých průkazů,známek apod... Fotky určitě ještě zkusím později do galerie.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát zář 05, 2008 9:25 am

to slahoun: O tu rychlost nejde, to jenom pro informaci pro ostatní. S tím hotelem jsem myslel spíš jak by se na to tvářil personál.
U akum. nejde počítat výkon takto, orientačně z něj dostaneš tak 50% udávané kapacity, nemůžeš jej vybíjet pod 11,5V. Ke všemu
by chtěl přez rok alespoň jednou za 3 měsíce dobít. Ty sluneční články by měli dávat mezi 6-10A aby měli pro nabíjení tohoto akum.
smysl a ty jsou dosti drahé a v udávané ceně je nemáš. Také by museli nabíjet aspoň 5-6hod přez poledne aby tam něco dali.
Při jízdě a odběru 25A by byli pro kočku. Životnost akum. se počítá na cykli ale v běžném provozu to bývá u aut tak 3-5 let podle
značky a tady to bude podobné. Tím se tento provoz silně prodražuje. Na www.marine.cz najdeš i silnější el. motory i el. čluny,
ovšem ceny těchto "ekologických" lodí jsou neekonomické. Bohužel na netu jsem tento el. motor nenašel jelikož chybí výrobce.
Osobně si myslím, že i Tummler s 1,5Hp je lepší a o hodně levnější (i provozně) varianta. Teď je v módě ekologie bez ohledu na
cenu a náklady. Časem z toho většina lidí vystřízlivý. Cenově by možná byla lepší varianta s Aquascootrem 1,5kw, který běhá pod
vodou a lidi by se mohli divit, že ten motor není vidět.
Dodatek k motoru: již jsem jej našel ale dle těch reklamních keců mám dojem, že se jedná o perpetum mobile a elektřinu ještě vyrábí.
Ostatní výrobci jsou asi banda blbců.
Naposledy upravil(a) tataS dne pát zář 05, 2008 12:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
slahoun
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 49
Registrován: pát čer 29, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvekod slahoun » pát zář 05, 2008 10:41 am

To tatas:
Nevím jak počítáš výkon u akum. ty, ale já ty zhruba 2 hodiny na pětku skutečně běžně jezdil...

Už jsem psal, že jsem s sebou vezl malý solární kufr, který jsem pro nabíjení nakonec vůbec nepoužil. Z hlediska naší potřeby, kdy jsem chtěl mít baterku každé ráno nabitou na 100 % by to onen solár nemohl se svým výkonem 750 mA vůbec zvládnout, takže jsem ho vezl spíš pro klid duše. Z dlouhodobějšího hlediska, když by se člověk chtěl svézt 2x za týden by to význam mělo. Pokud se týká investice a ekonomiky provozu považuji tuto kombinaci člunu intex s elektromotorem s ohledem na skutečnost, že se jedná o zcela rekreační záležitost zhruba na 2- 3 týdny v roce / řekněme, že to občas o víkendu spustím i na nějakou řeku či přehradu / za absolutně nejnižší. Já jsem si sice koupil trakční AKU za 4800,- ovšem při zkouškách před dovolenou na Labi jsem zcela bezproblémů jezdil na běžnou startovací AKU z auta 55 Ah. Půjčíš si ji z jakéhoko-li vozu, pojezdíš s ní, pak ji doma nabiješ a vrátíš zpět do vozu. Jaké máš náklady v porovnání se spalovacím motorem ? O investici na pořízení nového nebudu vůbec debatovat - tam je to jasné na první pohled.

Jak by se tvářil personál hotelu mi je srdečně jedno - já do hotelu nejezdím. Asi to bude otázka domluvy.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

ekologický motor

Příspěvekod Renda » pát zář 05, 2008 10:51 am

tataS píše:... Osobně si myslím, že i Tummler s 1,5Hp je lepší a o hodně levnější (i provozně) varianta. Teď je v módě ekologie bez ohledu na cenu a náklady. Časem z toho většina lidí vystřízliví. Cenově by možná byla lepší varianta s Aquascootrem 1,5kw, který běhá pod vodou a lidi by se mohli divit, že ten motor není vidět.
tataSi, to jsi mě tedy dost překvapil. Zrovna Ty, který máš super ekologický, špičkový čtyřtakt Suzuki tady propaguješ smrduté dvoutakty. Na silnicích jsme se jich již docela zbavili a když někdy přeci přede mnou nějaký ten Tráboš nebo Warťas jede, žasnu, co jsme to dříve běžně dýchali za puch. :mad: No a když plavu a projede kolem mně dvoutakt...:puke: Ostatně slahoun to popisuje hezky:
slahoun píše:Když po ránu vyrazí z romantické zátoky 3 motorové čluny, tak se za bezvětří ten smrad z nich válí nad hladinou ještě hodinu a všechny ryby zdrhnou kamsi.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát zář 05, 2008 11:30 am

to Renda: ty motorové čluny mají podstatně silnější motory a tím pádem dělají toho smradu více než motorek 1,5kw s výfukem do
vody. já jsem také srovnával provozní náklady a ne že bych to musel mít.
to pavelt: ten problém s prohýbáním člunu u motoru bývá důsledek slabého nafouknutí. Ona ta šlapací pumpa potřebný tlak většinou
neudělá a pak jsou tyto problémy. Nenašel jsem nikde na jakou vodu je ten člun schválený ale pochybuji, že je určen pro plavbu
na moři.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Re: ekologický motor

Příspěvekod alffa » pát zář 05, 2008 11:44 am

Renda píše:Ty, který máš super ekologický, špičkový čtyřtakt Suzuki tady propaguješ smrduté dvoutakty. Na silnicích jsme se jich již docela zbavili a když někdy přeci přede mnou nějaký ten Tráboš nebo Warťas jede, žasnu, co jsme to dříve běžně dýchali za puch.


Rendo,
mi tady neřešíme Tvůj ekologický nos. Řešíme tady pohon elektrika versus spalovací motor z hlediska použitelnosti.
Tady jasně vyhrává Tummler nad elektromotorem. Souhlasím s tím co napsal tataS.
O tom jestli je lepší (ekologičtější) atd. čtyřtakt nebo dvoutakt se tu opravdu spor nevede.
Až na cenu a hmotnost jasně vítězí čtyřtakt. To je každému jasné. Netřeba nás o tom přesvědčovat. :)
Přečti si zadání. Je tam „Jaký levnější člun“?
Pokud někdo shání levný člun, nebude k němu kupovat drahý motor. To by snad nemělo žádnou logiku. Prostě šáhne po malém, levném dvoutaktu. Ať se Ti to líbí, nebo ne.

Na dvoutakty zatím pořád jezdí 80% zejména malých člunů.
Ty by jsi to ale asi všechno šmahem zakázal.
Opět děkuji PánuBohu, že zatím nemůžeš.
S pozdravem pryč s ekoteroristy, alffa
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát zář 05, 2008 12:36 pm

souhlasím s alffou, že je na hlavu postavené koupit člun "z hračkářství" a k tomu dát 3,5x tolik za pohon. Pokud se porozhlédnete, tak
to bývá asi 50/50. To už je lepší ten sranda člun T68 co zde občas alffa ukazuje. Ten má aspoň pevné zrcadlo a dno. Je bohužel
velmi špatný úsudek našich občanů, že se dá na moři jezdit se vším. Lidé se pnou pýchou kolik se na ně přišlo podívat ostatních,
většinou ale bohužel neslyší co si povídají mezi sebou. Ještě mne napadlo jedno využití toho těžkého akum. : po dobrém utěsnění
zátek by šel použít jako kotva. K tomu aby se někdo začal realisticky dívat na ježdění na vodě (nejenom na moři) je většinou
potřeba aby si to vyzkoušel na vlastní kůži a to nejenom když má štěstí na týden hezkého počasí a klidné moře v HR.
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 125
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » ned zář 07, 2008 5:48 pm

Nikomu nevyvracím jeho názor, protože požadavky jsou jiné u toho kdo "bydlí" u vody a používá člun častěji, než ten kdo používá člun pouze občas.
Kdo používá člun jen na dovolenou u moře pro příbřežní plavbu a přeje mu pěkné počasí, bude spokojen i s "lehátkem" které má jakýkoliv pohon a jistě ho plně uspokojí.
Jaké nebezpečí podstupuje si uvědomí (zvláště vozí-li děti) až zažije náhlou změnu počasí, která u moře není vyjímečná.

Autora příspěvku (teď si nevzpomenu na jméno) bych poopravil, že pro příbřežní plavbu je třeba vždy průkaz pokud to má pohon (kromě plachet a vesel) a nezáleží zda to je na elektriku, benzin, či páru, rovněž známky druh pohonu nerozlišují.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 991
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned zář 07, 2008 7:17 pm

Souhlas s Allfem :) !
Když už to načal myslím, že pro ekologii je naprosto nepodstatné jestli je lodní motor o výkon 4 koně elektrický popř. dvou nebo čtyřtaktní. Pokud si "zarytý ekolog" používající elektro motor nebo zbrusu nový čtyřtaktní motor jednou za rok zaletí letadlem na dovolenou vyprodukuje mnohem více "sraček" než dvoutaktář s Moskvou za 1000000 let provozu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned zář 07, 2008 8:55 pm

Už tu prestante básniť o tých Tymleroch, keď s tým niekto trapoší doma na priehrade, tak to môžme brať aj ako recesiu, ale ťahať to k moru?
K tomu člnu, istotne nie je vhodný pre príbrežnú plavbu, ale maximálne na zátokovú. Všetky príbrežné plavby sú maximálne nebezpečné. Nedávno to písali v novinách že prázdniny ešte neskončili a už v HR zahynulo 13 Čechov. To som zvedavý aká je bilancia na konci roku. Takže vzhúru na objavné plavby s igelitovým člnom, je vás 10 milionov, tak je z čoho.
:gun: Sa vám starým chlapom divím že to tu riešite a rovno mu nepoviete že taký igeliťákový čln je na more úplne k h...u. To nie je o ekoteroristoch, ale o sebevrahoch.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon zář 08, 2008 8:38 am

Většina těch čechů zahynula při dopravních nehodách a slováci je nyní silně dotahují a to je jich polovina.
Naposledy upravil(a) tataS dne pon zář 08, 2008 8:45 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon zář 08, 2008 8:43 am

Původní dotaz byl na člun na klidnou vodu a ne na moře. I tak si myslím, že je hlavně třeba vysvětlit lidem proč není dobré
s každým nafukovacím člunem (z hračkářství) jezdit na objevné cesty po moři. Je něco jiného se plácat okolo pláže a vyrazit hodinu
daleko (t.j. cca 4-5km) s el. motorem. Člun by měl mít homologaci třídy C. Ta snůška planých keců bez čehokoliv konkrétního
co uvádějí prodejci, lidi akorát zblbne a utvrdí v názoru, že je to ten správný člun na vše a ještě skoro zadarmo. Tito lidé nemají a
ani nechtějí nic vědět o nějakých předpisech o plavbě na moři. Ten člun zde uváděný má přez 3m a tak by se měl majitel zajímat
co by měl dodržet aby se nevystavil nebezpečí pokuty. Bohužel z těch 2500 uváděných registrovaných členů tohoto vebu je velmi
málo těch, kteří jsou ochotni na tyto problémy upozornit. Myslím si, že pokud se takovéto topiky neuvedou na pravou míru hned
v zárodku, tak tady za chvíli bude spousta igeliťáků. Na druhou stranu od těch igeliťáků se vypracovala časem i řada majitelů
větších člunů a lodí. Je tady pouze několik jedinců s velkými koráby, kteří chtějí mít svoje vlákno, tak proč by zde nemohlo být
něco pro podstatně početnější skupinu igeliťáku. Tam by bylo možno je připravit na to co je čeká v různých podmínkách provozu.
Samozřejmě se tady budou pořád dokola opakovat dotazy typu: mám si koupit tohle nebo támhleto aniž by se dotyčný obtěžoval
s přečtením dávno objevených věcí. To je ale na všech webech a naštěstí tady přítomné ženy a dívky jsou ve věci vzdělané, protože
jinde v tom obzvláště vynikají
Ty Tummlery byli pouze na porovnání výkonů, protože na trhu nejsou slabé motory a ty výkřiky se sekačkami jsou ještě horší.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 655
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milos » pon zář 08, 2008 11:50 am

tataS píše:Původní dotaz byl na člun na klidnou vodu... od těch igeliťáků se vypracovala časem i řada majitelů větších člunů a lodí.... proč by zde nemohlo být
něco pro podstatně početnější skupinu igeliťáku

Ahoj! Stotožnujem sa s touto skupinou vodákov, ktorí prešli "igelitovými" začiatkami. Aj keď to spočiatku boli rôzne motorizované gumutexácke nafukovacie kajaky - ten igelit z hračkárstiev a baumaxov patrí naozaj iba medzi (často iba jednorázové) plážové hračky rozumne použiteľné iba na pár desiatok metrov od pláže za dobrého počasia.
Čln INTEX ale do tejto kategórie nepatrí, jeho materiál je odolnejší - patrí do kategórie ľahkých "rybárskych" nafukovacích člnov ako je napr. Sevylor (myslím že tie majú dokonca menej odolný materiál). Pre použitie s elektromotorom je ideálny. Skúšal som ho aj s menším spalovacím motorom, ale najmenší čo mám - 3,5HP (MacCuloch) je na prídavnom zrkadle priťažký a prisilný - ešte menší a slabší motor okolo 2HP by ale bol použiteľný. S elektromotorom som s ním príjemne splavil Malý Dunaj. Používam ľahké gelové accu 12 Ah, vyslúžilé zo záložných zdrojov - jedna potiahne podľa kondície 30 až 45 minút, môj elektromotor naplno berie okolo 10 - 12A. Autobaterka 55Ah postačí na spoľahlivé 4 h plavby rýchlosťou svižnej chôdze.
Čln treba fúkať opatrnne, materiál je síce pomerne pevný, ale dá sa poškodiť prefúknutím. Preto sa nedá dosiahnúť tuhosť člna ako pri štandardných gumákoch. Na druhej strane je zase ľahký a lacný (Made in China).
Dosť muziky za malý peniaz, podľa mňa. Rybačka na jazere, splavy riečok, a rozumná zálivovo - príbrežná morská plavba za dobrého počasia je jeho hlavné použitie. :)
Ale taktiež ako ľahký a skladný zásobovací byboat na malú jachtičku s dobrou nosnosťou a zanedbateľnou cenou! :thmbup:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte zář 09, 2008 10:56 am

tataS píše:Většina těch čechů zahynula při dopravních nehodách a slováci je nyní silně dotahují a to je jich polovina.

Som rád že si následne po tejto odpovedi napísal obsiahlejšiu odpoveď týkajúcu sa problematiky. Ak by totiž o igeláťaku básnil Slovák, istotne by som mu nepísal kolko Čechov zahynlo v Chorvátsku. To totiž nie je až tak dôležité, z nášho pohladu. Ale tiež by som ho dôrazne upozornil na to, že ten čln nie je určený na príbrežnú plavbu.
Úplne s tebou súhlasím aby tu mali igeliťáci svoj pokec, ale skúsený plavci-moreplavci by mali k tomu zaujať jednoznačný postoj. Čo si aj spravil. Cielom tohoto webu je okrem vykecávania aj zhromažďovania informácie pre širokú verejnosť a bolo by smutné ak by tento web prispel k rizikovým plavbám nadšencov na igelitových člnoch. Ak ho už niekto má, tak toho asi nepresvedčíme že je najmúdrejší na celom pobreží. Môžme však varovať ďalších.
Podla môjho názoru sú tie igeliáky určené len na plavbu tak vzdialenú od brehu, kolko vládze posádka doplávať ak príde k spontánnej deštrukcii člnu. A je jedno či tam motor je, alebo nie. Podčiarkujem to čo si napísal, že hlavné kritérium pre začiatočníka na posudzovanie vhodnosti člnu na plavby je jeho kategorizácia. Teda ako píšeš "C". Súhlasím aj s Milošom že na splavenie Malého Dunaja /Baťovho kanálu/ a odvezenie sa popri brehu do susednej zátoky je ten čln super. Ale nie je vhodný aby ste na ňom plávali na ostrovy hoci sa vám zdajú blízko v dohlade. Riskuje te tým svoj život a život svojej rodiny.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř zář 10, 2008 12:57 pm

To Denis, to all,
Tady jsou fotky předmětného člunu a způsob použití:

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Je jasné že se nejedná o žádný „IGELIŤÁK“.
Při tomto způosobu používání, je to myslím v pohodě. Pochopitelně na moře bych také doporučoval jiné čluny.
Jednoho to strašně láká, zajet k protějšímu ostrovu. „Vždyť je to jen kousek“.
[align=center]:!: :!: :!:Na to POZOR :!: :!: :!: [/align]
alffa
P.S.
Foto dodal slahoun.

Zpráva pro slahoun:
Fotky jsem musel prohnat přez photoshop. Byly v pné velikosti (datové).
2MB jedna. To je pro web plíliš. Proto Ti to možná nešo nikam nahrát. ;)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř zář 10, 2008 11:37 pm

Jednak ta kategorie "D" (pro klidnou vnitrostátní vodu?) a ten tlak 0,08bar hovoří jasně. Věřil bych mu více nežli T68 ale na moře
bych s ním s tím el. motorem nejel. Ty skály jsou v HR zatraceně ostré a pokud jej vlny a vítr zažene při odjezdu na břeh, tak s tím
slabým motorem nemá moc šancí.
Uživatelský avatar
pavelt
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned srp 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0

díky za informace.

Příspěvekod pavelt » pát zář 12, 2008 11:26 pm

Koukám, že se diskuze celkem rozjela, díky všem za odpovědi.Musím Vás uklidnit, na moře se s tím nechystám.Jelikož mám kombíka a 3 malé děti,tak člun+podlážku s věcmi na týdenní dovolenou jaksi nepoberu.Můžu mít v kufru buď kočár pro dvojčata, nebo člun.Takže opravdu ten člun na moři mezi ostrovy zkoušet nehodlám,nejsem sebevrah.Uvažuji o levnějším motoru, do 8-10 tis. Otázka je, jestli koupit jetý spalovák (smradlavej uřvanej dvoutakt na člun s dětmi), nebo nový elektro+aku.Dlouhé plavby nepředpokládám, déle, než 2-3 hoďky v člunu nevydržíme s dětmi sedět. Samozřejmě malé děti neberu a 4-leté bude mít vestu.Tak ten Baťův kanál, možná Orlík v létě za hezkého počasí kolem zátok, atd.Použití motoru tak odhadem týden v sezóně, třeba se rodina chytne a časem bude větší člun. To je na údržbu a skladování asi lepší elektro (doma bych ho šoupnul pod postel), kromě starání se o aku.Dá se trakční baterie nabíjet nabíječkou na autobaterie?Jaká rychlost se dá předpokládat s elektromotorem kolem 300w - tah 44lb?Je to velký rozdíl oproti 2hp spalováku na tomhle plavidle? (jak se přepočítává výkon elektromotoru na spalovák - to není 1 ku 1, nějakým poměrem)? Dá se s elektromotorem na tomhle jet i proti proudu/větru (proudu, jako je třeba na Vltavě v Praze) :-) ?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host