Přebírání lodi v charteru

Zajímavosti, ceny, lokality apod. firem z oboru

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Komín
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 222
Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Přebírání lodi v charteru

Příspěvekod Komín » ned říj 21, 2007 6:21 pm

Dámy a páni, zkušení kapitáni. Poradíte mi, nezkušenému nováčkovi, jak nenaběhnout při přebírání jachty v charteru? Co všechno zkontrolovat, na co si dát bacha? Když jedu na vandr, mám seznam, co všechno vzít s sebou: třeba náhradní trenýrky, kartáček na zuby, ešůs,... Stejně obvykle nemám všechno, co pak potřebuju. Nemáte někdo nějaký podobný seznam na převzetí lodi?

Nebo odkaz kde se to už probíralo...

Dík Komín :)
Uživatelský avatar
George
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod George » ned říj 21, 2007 7:37 pm

No Komíne píšeš nezkušenému nováčkovi ale asi hodně odvážnému. Já bych si s sebou vzal na poprvé zkušeného kapitána. :)
Uživatelský avatar
Komín
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 222
Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Komín » ned říj 21, 2007 7:48 pm

No tak takovouhle odpověď jsem si zrovna nepředstavoval. :D Nejsem úplný kaskadér, nicméně bych rád měl informace. A získávám zkušenostmi jiných čas. Ani nevím , jestli při přebírání lodi budu moct kapitánovi sekundovat, abych si to "ošahal".
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 21, 2007 8:07 pm

Je pravda že každý musí nejak začať. Vzdám sa uštipačných poznámok a zbytočných rád do života. Túto tému sme tu hojne preberali a angažoval sa v nej Bilardos, ktorý bol s nami tohto roku v posádke a robil si v HR papiere. Všetko starostlivo sledoval a kolegialne sa o svoje vedomosti podelil s čitatelmi tohoto fóra. Ja neviem kde to je, ale je to tu, tak hladaj.
V zásade sa loď preberá podla predtlačeného lajstra v angličtine, alebo nemčine, alebo v chorvatštine.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » ned říj 21, 2007 8:59 pm

Denis píše:V zásade sa loď preberá podla predtlačeného lajstra v angličtine, alebo nemčine, alebo v chorvatštine.
Asi tak. ;)
To lajstro se volá checklist, ale to jako kapitán určitě víš. A nenaletíš tehdy, pokud si poctivě projdeš bod po bodu a všechno odkontroluješ. A to tak, že na kusy. Čemu nerozumíš, to necháš volné, důkladně prohlídneš plachty, obšívku lodě, kontrola funkčnosti WC, všechny panty skříněk. Všechny škrábance a odřeniny fotíme. Poté si zavoláš skippera mola, necháš si vysvětlit/doplnit nenalezené, upozorníš na nedostatky, podepíšete checklist a můžete se nalodit.
A pokud možno, dáš na radu Georga. :?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 21, 2007 9:22 pm

A ber to tak, že skúsený kapitán Baharis ti povedal len základ, je toho ovela viac a skúsenosti získaš praxou, ale ako som povedal, nejak sa začať musíš. Aby som niečo pridal, tak ak ti to nepredvedú, tak trvaj na odskúšaní kotevného vrátku, skontroluj si stav upevnenia reťaze ku kotve a ako je kotva zaistená proti vypadnutiu, ak ti naštartujú motor tak treba aj zaradiť rýchlosť vpred a aj spiatočku, skontrolovať bajbot, naftu v nádrži či je plná, či je funkčné GPS a podobne. Keď vyplávate tak okamžite rozbaliť a zbaliť plachty či to všetko funguje, pri akejkolvek závade sa rýchlo vrátiť do maríny a vec riešiť.
A ešte skontrolujem či sú v stolíku všetky papiere k lodi. Pre istotu. A telefónne číslo na šéfa čártrovky, alebo zodpovednej osoby.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1036
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 62
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » ned říj 21, 2007 9:46 pm

Taky při prvním koupání zkontroluji loď pod čarou ponoru - člověk nikdy neví (v marině bych do vody nevlezl, fuj).
Letos jsem objevil další věc kterou je asi dobré zkontrolovat: a to pokud je řetěz navázán na lano tak to spojení. V tom místě se lano asi dost opotřebovává a mohlo by to být dost nepříjemné překvapení kdyby to povolilo. Trvalo mi to docela dlouho než jsem to znovu zapletl. A ten špatný kus se taky dost špatně odřezával, chce to fakt ostrý nůž.

Kdesi na internetu je návod jak loď přebírat.
Třeba:
http://pronajem-jachet.naplavbu.cz/rady ... jachet.php
http://www.lode.cz/old-re/re/charter/chr_1.htm
http://www.funyacht.cz/funyacht/rady_body.htm

Prostě Google a charter přebírání jachty
Uživatelský avatar
13paja
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: pon črc 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Rosice

Příspěvekod 13paja » pon říj 22, 2007 8:20 am

A když tě budou chtít dostat stejně tě dostanou. Ten checklist si určitě vypracuj nebo poskládej jako přípravu a nezaponeň na kladky a všechno co není na první pohled vidět. Speciálně nezapomeň na motor ke gumáku. Většinou vrčí a mnohdy neřadí. Na rozdíl od lodi, která je třeba rok na vodě, ten motorek už je na odpis.
Fakt doporučuji vypracovat svůj seznam. Moc to pomůže, když si nemůžeš vzpomenout ovlivněn touhou už rychle být pryč z mariny.
Uživatelský avatar
Pepik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: pát led 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pepik » pon říj 22, 2007 8:42 am

Preberanie lode

Predpokladajme, že ste si loď včas rezervovali, zaplatili a práve ste dorazili do maríny, kde Vás čaká vysnená loď. Našli ste chartrovú spoločnosť a kontaktovali ste jej personál. Tam si skonfrontujete chartrovú zmluvu a predložíte všetky potrebné doklady na prípravu lodných dokladov: oprávnenie na vedenie rekreačného plavidla, preukaz rádio-operátora a pasy všetkých členov posádky. Kým bude chartrová spoločnosť pripravovať lodné doklady nastáva zvyčajne ten správny čas na prevzatie lode.

Tejto operácii treba venovať minimálne pol hodinu, lepšie však je až jednu hodinu. Pomôže Vám pri tom inventárny list (check list), podľa ktorého budete postupovať a do ktorého budete zapisovať všetky nezrovnalosti. Uľahčenú situáciu máte, ak preberáte loď od kvalitnej chartrovej spoločnosti. Pri preberaní lode Vám zvyčajne asistuje pracovník chartrovej spoločnosti, môžete však požiadať o preberanie osamote a potom len konzultovanie nezrovnalostí. Nikdy sa nehanbite spýtať sa na fungovanie alebo obsluhu toho alebo iného zariadenia.


  • už z móla je dobré skontrolovať vizuálne stav lodného trupu
  • skontrolovať palubu a všetko vybavenie na nej, rozviňte plachty skontrolujte pevnú a pohyblivú takeláž, pretočte všetky kladky, stopery (záseky), ...
  • overte stav zábradlia, stĺpikov a fendrov
  • skontrolujte kotvu, kotvový navijak, spýtajte sa na dĺžku reťaze, či je koniec pevne pripevnený k trupu lode, overte si miesto uloženia a stav rezervnej kotvy
  • prekontrolujte stav nafukovacieho člna a jeho príslušenstvo,
  • pozrite si stav a postavenie sťažňa a informujte sa o maximálnej výške nad hladinou
  • odskúšajte chod kormidla v celom rozsahu
  • skontrolujte, či súhlasí zoznam vybavenia s realitou - viazacie laná, hadica na vodu vrátane koncovky, elektrický kábel na vonkajšie pripojenie k 220V, núdzové kormidlo a spôsob jeho použitia, lodný hák, potreby na upratovanie a pod.,
  • preverte funkčnosť núdzového čerpadla elektrického aj ručného
  • skontrolujte stav oleja v motore, nechajte si ukázať ako sa olej dopĺňa
  • naštartujte motor a opatrne sa pokúste zaradiť chod vpred a vzad, preverte funkčnosť chladenia a nechajte si ukázať odvzdušňovací ventil, preverte alarm motora
  • skontrolujte stav paliva (či je nádrž plná) a v priebehu celej plavby nenechajte klesnúť stav paliva pod 1/3 obsahu nádrže
  • overte si kapacitu batérií, miesto a funkčnosť batériových prepínačov
  • skontrolujte uzemnenie sťažňa
  • overte si počet a stav záchranných prostriedkov (záchranné koleso, vesty, pásy, hasiaci prístroj, signálne rakety....),
  • prekontrolujte inventár kuchyne, funkčnosť chladničky a variča (uzatvárací ventil, rezervná fľaša s plynom), funkčnosť vodovodných a elektrických rozvodov, odtokov a čerpadiel
  • preverte funkčnosť všetkých WC
  • prezrite si navigačné vybavenie (mapy, piloty, trojuholníky, odpichovátko, kompas, ďalekohľad, manuály k prístrojom, ...)
  • zistite, kedy a na akej frekvencii sú vysielané meteorologické predpovede
  • ak máte možnosť prekontrolujte stav trupu pod hladinou, vrtuľu, kýl a kormidlo
  • overte si možnosť zamykania lode

Po technickom prebraní lode môžete ako kapitán plavidla dať pokyn posádke na nalodenie - naloženie osobných vecí a proviantu. Všetko, čo sa do lode naloží má byť pokiaľ možno uložené na svojom mieste. Pod svojim miestom sa rozumie miesto vhodné na uloženie danej veci. Ako kapitán lode buďte v tejto fáze vždy nápomocný ostatným členom posádky. Nesporne sa Vám to vráti veľmi pozitívne. Uloženie osobných vecí a proviantu nesmie prekážať v dostupnosti k ovládacím a bezpečnostným prostriedkom lode. Úložné miesta v tesnom okolí navigačného stola musia byť pre ostatnú posádku Tabu.

Pred vyplávaním ešte:
  • Vykonajte inštruktáž o zásadách bezpečnosti, správaní sa na lodi, fungovaní plachetnice a základných manévroch s loďou (odplávanie, pristátie, práca s plachtami) - podľa skúsenostnej úrovne posádky
  • Skontrolujte, či máte doklady od prenajatej lode a pasy celej posádky (vydajú Vám ich po uhradení poplatku za parkovanie áut v maríne, kúpeľnú taxu a kaucie za loď)!
  • Dotankujte pitnú vodu!
  • Zistite si aktuálnu predpoveď počasia a podľa nej upresnite plánovanú trasu plavby
... a Šťastnú plavbu !

Priebeh plavby
Záleží len na Vašich záujmoch a predstavách, kde nasmerujete Vašu loď.
Netreba však preceňovať svoje sily a podceňovať prírodné živly.

Niekoľko rád pre bezpečnú plavbu
  • Každodenne kontrolujte hladinu oleja v motore.
  • Stále dodržujte minimálnu zásobu paliva nad 1/3, aby sa motor nezavzdušnil.
  • Priebežne kontrolujte, či sa motor chladí (výtok chladiacej vody z výfuku). Pokiaľ nevyteká, motor zastavte a prekontrolujte chladiaci systém (zanesený nasávací otvor, prasknutý ozubené koliesko v čerpadle - impeler). Na poruchu chladenia by vás mal upozorniť i alarm motora.
  • Dávajte pozor na laná v prístavoch a marínach. Veľmi ľahko sa namotajú na vrtuľu a len veľmi ťažko sa z vrtule odstraňujú. Môže dôjsť k poškodeniu prevodovky a oprava prístavných zariadení je tiež drahá záležitosť.
  • Treba dávať pozor na stav batérie. Chladnička má veľkú spotrebu, preto pri ju pri jazde na plachty a kotvení bez pripojenia na sieť 220V používajte len v najnutnejšej miere.
  • Neustále sledujte hĺbku. Škody spôsobené nasadnutím na dno sú hradené z kaucie.
  • Plachty refujte okamžite, ako Vás to po prvýkrát napadne. Inak už môže byť neskoro.
  • Plánujte si trasu s dôkladným premyslením a nepreceňujte svoje sily.
  • Neprekračujte oblasť plavby, pre ktorú máte oprávnenie.
  • Dobu na spiatočnú cestu plánujte minimálne o jeden deň dlhšiu (v prípade neskoršieho návratu sa udeľujú peňažné sankcie). Poveternostné podmienky neospravedlňujú Váš neskorý návrat a preto s nimi treba počítať pri plánovaní trasy.
  • Pravidelne sledujte predpoveď počasia


Vrátenie lode
Vo svojom záujme, ale aj v záujme bezpečnosti celej posádky treba dodržiavať počas celej plavby na lodi poriadok. Škody vzniknuté Vašou nedbalosťou, alebo nepozornosťou na lodi budú uhradené z Vašej kaucie.
Loď vracajte čistú s plne natankovanou palivovou nádržou. Je potrebné nahlásiť všetky poškodenia a nedostatky lode.

Veríme, že tieto rady Vám pomôžu pri prenájme lode a k stráveniu prekrásnych chvíľ na mori.

Část z: http://yachting.maxo.sk/cms/74/119
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 3
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » pon říj 22, 2007 8:44 am

Popravě mě zaráží jedna věc. Pokud má člověk určité oprávnění, tak na 99,9% musel být na lodi. A pokud jsem tam byl, tak se mě zase na 99,9% zdá nepravděpodobné, že bych neměl ani páru, podle čeho se lod kontroluju a neviděl předávací proceduru. Myslím, že pokud se člověk alepoň trošinku o tuto problematiku zajímá, tak všechny tyto úkony sleduje a jen těžko si toho nevšimnout. Navíc, pokud si člověk dělá nějaké ty papíry, tak už počítá s tím, že tyto věci po něm někdo bude vyžadovat a tak si takové předávání lodi nenechá ujít a školící instruktor určitě takové předávání lodi neopomene vysvětlit...
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2451
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon říj 22, 2007 9:10 am

hlavne klidek, ono to prebirani neni tak horky. mel by sis projit checklist, ale uprimne, ja
ani zdaleka vsechno nekontroluji, protoze
  1. to bych to delal tyden
  2. stejne kdyz budou chtit, tak neco najdou
  3. stejne i kdyz vse zkontroluji, tak se objevi neco uplne jineho

takze spise obecne doporuceni (zamerne nevypisuji co jo a co ne - to pisou jini ;-))
  • vezmi si lod od vetsi solidni spolecnosti - ty na malickosti nehledi (jim se mnohem vice
    vyplati, kdyz se pristi rok vratis ;-)), mala spolecnost ti prepocita i vidlicky v priborniku
  • nevis-li co to je, tak si to nech ukazat, predvest
  • nebo jsi-li poprve na ty lodi, tak popros technika (stud opravdu neni na miste) a on ti vse
    predvede (v podstate udela prebirku za tebe) - ma to tu vyhodu, ze ti zkontroluje vse dle
    checklistu a ty jeste budes vedet co jak funguje - a kdyz u toho pokecate, tak se dozvis
    i jine zajimavosti. chces-li mu za to podekovat trochu vice, tak standartni mena : studena
    plzen (by me zajimalo, jak to delaji jine narody)
  • kdyz to projdes s tim technikem cele, tak mozna objevi sam vady o kterych nevedel
  • casem si vypracujes svuj vlastni postup (co kontrolovat a co ne)
  • jeste je dobre, kdyz to z tebou kontroluje jeste jeden z posadky (kdyz to delas sam).
    ten dotycny ani nemusi byt jachtar, dulezite jsou dvoje oci
  • jeste je dobre, kdyz si doma pojistis kauci nebo u nekterych spolecnosti si muzes
    udelat pojistku rovnou bez skladani kauce


opravdu nejdulezitejsi je : nebyt chytrej jak radio a zeptat se

ps: ja si dodnes nepamatuji vsechny polozky v checklistu, kazda charterovka ma trochu
jiny nazvy (aspon nektery) - a to jsem v p... no co, tak se zeptam :D
Uživatelský avatar
Komín
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 222
Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Komín » pon říj 22, 2007 9:13 am

Dík za rady a komentáře. Věřím, že jich ještě přibude. A taky předpokládám, že ne každý uživatel a návštěvník tohoto servru musí být nutně kapitán. A zase pokud není kapitán, neznamená to, že se nemůže zajímat o věci, které by kapitán měl automaticky(?) vědět.
K založení tohoto tématu mě vedli dvě věci:
1. článek http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=766 ve fóru, z něhož nevyplývá, že by kapitán lodi byl úplný nováček a přesto se dostal do problémů se skrytou vadou na lodi ( a s panem Jelínkem )
2. jen tak jsem se povaloval na palubě, když jsme se přemisťovali na motor a všimnul jsem si, že jsou úplně povolený šrouby od kladky otěží hlavního ráhna. A taky si nemyslím, že by náš kapitán byl úplný nováček.
A tak mě napadlo, co asi všechno musí kapitán kontrolovat, aby se alespoň limitně blížil k jistotě, že na nic nezapomněl :).

To Pepik: Prosím tě, kde se kontroluje uzemnění stěžně? Předpokládám, že se jedná o ukostření? Nebo je fakt někde na lodi uzemnění? Nebo spíš uvodnění? ( nejsem odborník )
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

přebárání lodi apod.

Příspěvekod pecho » pon říj 22, 2007 10:45 am

Komíne, mrkni na stránky www.wired.cz/lebeda , dávám to k dispozici bez souhlasu Deckarda, tak snad se na mě nebude zlobit. Už je ta stránka zanedbaná, celá parta, kdy nás jelo třeba 30 lidí (a jeli jsme pronajatým autobusem) na 6 lodí, to už není pravda, se to nějak rozpadlo. Ale je tam toho dost podstatného a dá se z toho čerpat stále. Pecho

Upraven odkaz. Baharis
Uživatelský avatar
Komín
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 222
Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Komín » stř říj 24, 2007 12:15 am

Jak jsem tak hledal na netu, našel jsem docela zajímavé informace: http://www.najachtu.cz/index.php?free=24 . Vesměs to, co tu již zaznělo, ale trochu jinak podané. A najdou se tam i jiné zajímavosti.
Pro někoho možná známé stránky, pro mě novinka.
Uživatelský avatar
kojot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 61
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod kojot » stř říj 24, 2007 9:21 am

Stránky "najachtu" jsou zajímavé a i já na ně občas chodím.Vlastní je fa. AZ Euro Yachting s.r.o.Minulý týden měli docela povedenou akci na orlíku "Den otevřených lodí". Majitelé byli sympatičtí,přednášky pěkné,lodě na projíždku byli plně vytížené-no skratka pohodová jachtařská akce na konec sezony.Až na jeden fakt. Najednou se tam vyskytl onen pan Jelínek a svou prezentací si zase naháněl kšeft.Nevím jestli je pan Jelínek s firmou AZ Euro Yachting nějak spjatý,(mně je to osobně jedno,mě nijak nepoškodil)jen chci na tuto skutečnost upozornit.A jestli tahle firma nemá s p. Jelínkem nic společného,tak příště by si měla své " hosty" asi lépe vybírat,aby si nedělala negativní reklamu kvůli špatné pověsti jiných lidí.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » čtv kvě 22, 2008 11:41 pm

odkaz na clanek o najatem kapitanovi,ktery si teda prebral lod vylozene nedbale 8) a prevezl nevedomky ze St.Lucie do Gibraltaru kokain za 8 mil liber a tam ho misto vyplaty strcili chudaka na par mesicu do basy.a schvalne kdo uhodne jake narodnosti byl majitel lode :hmm: ?omlouvam se asi jsem to mel zaradit spise do hadanek... :roll: http://www.byteart.com/news.asp?nid=132
Uživatelský avatar
mboban
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 93
Registrován: stř črc 04, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod mboban » pát kvě 23, 2008 8:18 am

Rád bych se Vás zeptal, jaké máte zkušenosti se skládáním kauce u chartrovky. Skládáte kauci v hotovosti, nebo platíte kartou, či dáváte přednost pojištění kauce? A pokud pojišťujete, děláte to předem doma nebo až na místě? Jak Vám pak chartrovka vrací kauci?
A máte nějaké špatné zkušenosti s odpočtem za škody?
Dík.
Uživatelský avatar
mboban
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 93
Registrován: stř črc 04, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod mboban » pát kvě 23, 2008 8:31 am

Omlouvám se, teď jsem si všiml, že se to tady už řešilo :whist: ale přesto Vás prosím o další Vaše zkušenosti.
Uživatelský avatar
jojoch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: úte dub 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jojoch » pát kvě 23, 2008 9:57 am

kauci jsem dříve dával v hotovosti, slečna v charterovce vložila bankovky do obálky, zalepila, strčila do trezoru .. při vracení mi předala tu samou neotevřenou obálku .. to bylo v Jezera ........... v Kaštele u Adriatic Charteru jsem kauci skládal kartou, částku si zablokovali na účtu a mně dali podepsat papírek z terminálu .. při vracení mi ten papírek dala a já si ho mohl rozškubat .. částka na účtu nebyla blokovaná ani o den déle, a jestli byla vůbec, to netuším, protože jsem s kartou normálně celý týden platil a vybíral z ní limit nelimit

jednou jsem doplácel utopený fendr a ucpaný záchod .. vyřešili jsme to v kunách v hotovosti, za cenu odpovídající nákupu stejnéhofendru v obchodě .. pokud bych to chtěl platit kartou, pak si připočítávají procenta, které jim Visa a MasterCard strhává z platby jako poplatek .. myslím, že tam měli napsáno něco kolem 3 až 5%
Janík
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 232
Registrován: úte bře 14, 2006 9:13 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Janík » pát kvě 23, 2008 12:01 pm

Potvrzuju stejnou zkušenost u AC v Sukošanu - 1000 EU putovalo do obálky,za ztracený fendr jsem zaplatil 280 kn, ale předtím mi nóblesně kauci celou vrátili. U jiné české charterovky platím kauci převodem na jejich účet a do týdne jí mám zpátky na kontě.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1036
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 62
Bydliště: Praha

Příspěvekod MartinB » pát kvě 23, 2008 2:41 pm

Já dávám kauci kartou, žádný problém (Chorvatsko, Itálie, Řecko).
Peníze se z karty nehnou, předpokládám, že jen patřičnou částku "zarezervují".
Pojištění kauce prý v chartrovkách nemají moc rádi, protože když tam máš svoje prachy tak prý dáváš větší pozor.
Dříve jsem dával hotovost tak jak píše Janík (obálka, trezor)
Uživatelský avatar
PetrM
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: sob lis 03, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod PetrM » pát kvě 23, 2008 7:56 pm

Ja doporucuji nezapomenout zkontrolovat funkcnost podsviceni kompasu.
Uživatelský avatar
dumber
1. DONÁTOR
1. DONÁTOR
Příspěvky: 96
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dumber » sob kvě 24, 2008 6:41 pm

mboban píše:Rád bych se Vás zeptal, jaké máte zkušenosti se skládáním kauce u chartrovky. Skládáte kauci v hotovosti, nebo platíte kartou, či dáváte přednost pojištění kauce? A pokud pojišťujete, děláte to předem doma nebo až na místě? Jak Vám pak chartrovka vrací kauci?
A máte nějaké špatné zkušenosti s odpočtem za škody?
Dík.


Ja osobne davam prednost poisteniu kaucie. Pri posadke poisteni 150 eur a 10tich osobach je to 15 eur na osobu, co je vzhladom na celkovu cenu lode zanedbatelne. A naviac mam skusenosti s tym, ze ak sa jedna o poistenie kaucie tak charterovy technik nemusi "hladat problemy", pretoze viacej uz aj tak nedostane. Znacne to urychluje aj odovzdavanie lode.

Btw stretol som sa s tym, ze niektori ludia, ktori maju iba kauciu sa snazia tajit pred technikmi problemy. Sice oni usetria na kaucii, ale posadka po nich na to moze doplatit (mne osobne sa uz 2krat stalo, ze rupla kladka, pretoze uz bola "nacnuta". Mozno moja chyba, ze som si to pri preberani lode neoveril, ale drzim sa toho, ze dovera je dolezita aj pri obchodnom vztahu) Takisto si myslim, ze odovzdavanie lode znacne urychli ak hned poviem technikovi s cim boli problemy. On mi doveruje, ze mu nic netajim a ja sa snazim jeho doveru nesklamat.
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 424
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 15
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » ned kvě 25, 2008 11:43 am

Važení, osobně bych doporučil to, co jsem nikde nenašel. Zkontrolovat mapy do oblastí, kam chcete plout! Jsou většinou v hrozném stavu, ale být tam musí. Neberte nikdy mapy do kokpitu! Minulý týden jsem odevzdával plachetnici v charteru a personál to ani nekontroloval, takže se Vám může někdy stát, že tam vůbec nebudou. Dejte pozor na úplně nové lodě. Při panenské plavbě z Francie do Řecka, jsem až v průběhu plavby zjistil, že při čerpání vody z kokpitu ruční pumpou teče voda za postele zadní kajuty. Byla to moje chyba, měl jsem včas zkontrolovat. Je jasné, že chyby vychytávají první posádky, jelikož dnes všichni spěchají a výrobci vyrábějí lodě jak Baťa cvičky.
Uživatelský avatar
vfrman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte led 08, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Blanensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod vfrman » pon kvě 26, 2008 10:23 am

Když jsme u toho přebírání-nemáte někdo uložený check list v češtině-angličtině-chorvatštině.Přeci jen by to usnadnilo přípravu a následné převzetí lodě ;) Vím,že svýho času to měl YachtNet,ale na stránkách to nemájí nebo jsem slepej :D Díky předem !

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů