Plachetnice do 800 kg

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Plachetnice do 800 kg

Příspěvekod mopadji » sob říj 27, 2007 6:13 pm

Chtel bych se zeptat jestli ma nekdo zkusenost s temito lodemi ETAP 20, EDEL 600 nebo novejsi SKIPPI 650 cruiser a jestli by se to dalo utahnout za autem treba jako je Fabia - u 1,9TDI pisou 1200/500 kg
Uživatelský avatar
Pepik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: pát led 05, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pepik » sob říj 27, 2007 6:22 pm

Skippi 650 bude vystavená na Boatu v Brně. Ale ta "láce"... :(
Podle tech. by jsi to měl utáhnout, ale nesmíš moc naložit do lodě. Počítám, že bržděný 1 osý vlek bude cca 350 kg a to by ti mohlo vyjít.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 28, 2007 9:10 am

To som prekvapený, že felícia vie ťahať 1200kg, takže beriem speť čo som napísal a súhlasím s Pepikom.
Skippi je na 6,5m/2,5m plachetnicu dosť lahká. Konštruktér to dosiahol tým, že je použitý sendvičový laminát s jadrom z PVC. Tiež je v interiery použité minimum dreva a preglejky, teda vybavenie je dosť sparťanské. Veď aj použitie lode je zadefinované ako závodná loď, alebo turistická pre tých, čo radi jezdia rýchlo.
Plutva miečova, teda liftkýl, je spravená z laminátu a má vlepené vo vnútri 130 kg olova. To zabezpečuje že pri 90 stupňovom náklone má na plutve k dobru ešte 15 kg. To si povedzme zas nie je až tak vela. Ponor je ale až 145 cm. Oproti predchádzajúcim modelom Skippi sa podstatne zlepšila počiatočná stabilita, takže sa dá chodiť po palube bez držania sa vantov. Vo vnútri je vyška 135 cm, 4 kóje, ale je to loď výtlakom pre 3 dospelých. V nútri je tiež miesto na minikuchynku s plynovým varičom, vyťahovací stolík a dá sa ešte dať aj ten najmenší chemický záchodík na 10 l. Loď váži 650 kg a výtlak má 950 kg. teda naložiť sa dá bez preťaženia lode 300 kg. Pod plachtami jazdí šibko, na zadobočné vetry 4-5 bof. sa s genakerom dostáva do sklzu v rýchlosti okolo 12 uzlov, jazda je adrenalínová, ale bezpečná. Ostro proti vetru stúpa až na uhol 36 stupňov. Bez genakera ide pri 3-4 Bof. 5-6 uzlov. Oplachtenie: hlavná 18,2m2, kosatka 8,8 m2, genaker 35 m2.

Môj názor, je to prudkozávodná jachtička a od turistickej má velmi velmi ďaleko.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1365
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Příspěvekod smike » ned říj 28, 2007 9:23 am

link na test skippi 650: http://www.yachtmen.cz/ruznezdroje/test_skippi.pdf
Je v polštině...( a stejný co je zde v "Ke stažení" :) )
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 28, 2007 9:48 am

Smike :x a to som na čo písal ten obsah?
:) Aspoň som si niečo prečítal s tej tajuplnnej oblasti. Neviem či má mopadji záujem o takú regatovku, ale aspoň som si dôkladne uvedomil rozdiel medzi regatovkou a turistickou plachetkou.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » ned říj 28, 2007 9:53 am

Já tahám za Fabií 1,4 50kW člun vážící i s přívěsem cca 800 kg. Máme už najeto takto cca 6tis. km. I plně naložení na dovolenou jsme jeli vcelku v pohodě a nejsme brzdou provozu. Stejně se s vlekem nesmí jet rychle. Dynamika ještě rozumná, na rozjezdy do kopce a prudší stoupání vypínam klimu. :)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 28, 2007 10:04 am

Myslím, že konštruktéri v škodovke podlahli tlaku domáceho trhu, na také malé auto 1200 kg? Skôr by som sa riadil rakúskym predpisom na ťahanie prívesov kde ťahané vozidlo, teda príves, nesmie byť ťažšie ako ťažné vozidlo. A možno má Fábia 1200 kg váhu?
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1365
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Příspěvekod smike » ned říj 28, 2007 10:07 am

to denis: mopadji v "ke stažení" napsal:
mopadji píše:Denis: Zajima me napr. test Skippi 650, lod ktera ma i s privesem do jedne tuny a da se tahnout za malym autem, treba Fabii

pak tam byla debata o přístupových právech, začátečnících atd... já mu doporučil být aktivní, založit si vlákno a třeba se k testu dostane jinou cestou.
Tak proto to sem vkládám...aby třeba i ostatní "nováčci na tomto webu pochopili, že to funguje.

tolik na vysvětlenou
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 28, 2007 10:13 am

Smike, čo nerozumieš žartom? To bola sranda, chápeš?
mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mopadji » ned říj 28, 2007 10:40 am

Denis: Spis bych turistickou lod nez zavodni, myslis ze toto by nebylo to prave ani v ve verzi cruiser, jo a ty hmotnosti u te fabie mam z oficialnich stranek skodovky, u malejch motoru tam maji jen 1000 kg. Na lod se v Brne podivam pac sem z Brna.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1365
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Příspěvekod smike » ned říj 28, 2007 10:52 am

Denis píše:Smike, čo nerozumieš žartom? To bola sranda, chápeš?


jsem po ránu nějakej pomalejší... :)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8595
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 84
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned říj 28, 2007 3:15 pm

Neznám Etap ani Edel a Skippi jen z webu. Jsem na ni v Brně zvědavý. Ale předpokládám, jako u všech regatovek, menší výbavu a vyšší cenu.
V této kategorii bych zaměřil pozornost i na jiné. Jedna z těch lepších, kterou jsem viděl v reálu a měl možnost prohlédnout, je Avar Micro co stavěl Martin F. (je tu na webu zaregistravaný). Je rychlá na vodě i na souši :) . Byli jsme na společné plavbě v roce 2006 (něco o tom tu na webu je i pár fotek v galerii). Ta Martinová sice je taky regatová, alespoň tak rychle pluje (majitel s ní skončil v roce 2006 na 3. místě v poháru kajutových plachetnic) a také je relativně lehká, odhaduji kolem 600kg. My jsme jeli s Corveettou do Chorvatska cca 2 dny a s Avar Micro jeli cca 1 den (což je rozdíl).
Nejvíce informací a zkušeností by ti mohl předat Martin. Obrať se na něj.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 28, 2007 5:33 pm

Skippi je dosť preplachtená, má asi o 30% viac plachiet ako turistická loď, ale váhu má o 30% nižšiu. Aj balastu je dosť málo a preto je tak hlboko zanorený. Nosnosť velmi malá, 6,5 metrovky v pohode vozia 5 dospelých aj s vecami. Tá loď je presne tak ako píšu, pre toho kto si chce dobre zaplachtiť a slovo turistična používajú vo význame "ten ktorý nezávodí na regatách". Turistika v našom chápaní je nabaliť sa na 2-3 týždne a vyraziť na pohodovú dovolenku a na to Skippi nie je.
Etap to je iná káva, nepotopitelná rýchla turistická loď. Na tuším 22 stopovej lodi oboplávali mladý nemecký manželia s malým deckom zemegulu! Mám ten Nemecký Yacht kde to popisujú niekde doma. Ak máš dosť /vela/ peňazí, tak Etap je super volba.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 991
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned říj 28, 2007 7:36 pm

Hlavně taky pokaždé to co je v dokladech a prospektech nemusí být ve skutečnosti. My máme tovární německou plachetničku Kleper Traveller 20( někde je uváděno 21) V dokladech a na prospektech má 5,80m x 2,5 m, ponor 0,30-1,5 m, hmotnost 600 kg, celková maximální (náklad + 5 osob) 1.100 kg. Když jsem jí převážil a přeměřil zjistil jsem , že má 6.00mx2,5m, a váží 840 kg.( bez přívěsného motoru, ale komplet s plachtami, kormidlem, stěžněm, ráhnem, atd ). Bohužel jsem ji vážil až po zhotovení vleku ( nápravu jsem měl jen na 800Kg) tak to mám jen tak tak . Můj jednonápravový vlek váží 360 kg, takže dohromady 1.200 Kg. Tažné na autě mám 1.300 kg takže opravdu na knop. Tahám to vozidlem podle toho jak jedu daleko a kde spouštím, popřípadě vytahuji a jaké je počasí. Buď Zetor 25K, Zetor 4011, nebo dodávkou Peugeot 2,5 l , nebo Fiat Marea 1,9 TD 100 PS. Pokud jedu dodávkou nebo Mareou (pouze na vybetonované náplavce) mají obě hlavně při vytahování z vody co dělat a opravdu jim musím naložit a popotáhnout přes spojku. I pak na silnici toho mají docela dost. Traktor je v pohodě, ale do Chorvatska bych s ním opravdu jet nechtěl. javascript:emoticon(':)')
Smile
Uživatelský avatar
pavel65
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pon čer 11, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavel65 » pon říj 29, 2007 8:55 pm

za Fabií tahat 1200kg je šílenost byť by to doklady umožnovaly, když si vemu , že zajedeš s vlekem do vody naložíš lod , tak víme , že účinnost brzd je asi poloviční než uschnou pakny. Co když .......nebudu radši domýšlet.
mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mopadji » pon říj 29, 2007 9:01 pm

Denis: ETAP 20 ma 680 kg - podle udaju vyrobce a ceny v nemecku se pohybuji od 5000 euro nahoru, netusim ale co obnasi dovoz lode ze zahranici a jaka rizika hrozi pri koupi ojete 10-15 let stare lode a jestli se to vubec vyplati, myslim z hlediska budoucich oprav a investic, novy model 21i stoji moc ale hlavne vazi o tretinu vic nez ETAP 20 :hmm:
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon říj 29, 2007 9:36 pm

pavel65 píše:za Fabií tahat 1200kg je šílenost byť by to doklady umožnovaly, když si vemu , že zajedeš s vlekem do vody naložíš lod , tak víme , že účinnost brzd je asi poloviční než uschnou pakny. Co když .......nebudu radši domýšlet.


Pokud Fábie může při určitém motoru papírově tahat až 1100kg přívěs, tak proč ne. Jde o to, jestli to utáhne a zajistí dostatečnou dynamiku jízdy. Dalším parametrem je ale mohutnost přívěsu. Já bych se nebál jít na maximální možnou hmotnost dle techničáku, ale už bych zvažoval např. boční plochu přívěsu. Když to za Malou Kapelou v HR foukne, tak to je síla. Určitě bude rozdíl táhnout motorák, nebo plachetku stejné hmotnosti. To se už musí jet hodně předvídavě. A co se týče zmenšeného účinku mokrých brzd, to se trochu přehání. Když jedeš v hustém dešti, tak máš taky brzdy plný vody a při brždění rozdíl nepoznáš. Spíše kloužou pneumatiky.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8595
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 84
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon říj 29, 2007 9:48 pm

A proč bych měl máčet brzdy? To jsem nějak nepochopil. Jakou to má souvislost :?
Nikdy jsem nenamočil ani centimetr, auto zůstalo kus od vody ;) , mezi vlek a auto dávám dostatečně dlouhé lano 8)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7075
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 90
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon říj 29, 2007 10:04 pm

Problém nie je odtiahnuť, problém je ubrzdiť!

Mal som na mysli ten nový etap s označením " i " ten je nielenže nepotopitelný, ale aj po zaliatí podpalubia naplno vodou si zachováva dobré plavebné vlastnosti. Ale asi nie si boháč.

Zo starou loďou je to vždy trochu riziko, ale ponuka starších malých lodí je obrovská, pretlak v ponuke velký a teda ceny dosť nízke. Ak máš niekoho kto ovláda dobre po nemecky, tak istotne kúpiš slušnú loď. Akurát to chce dobre ich vyspovedať, najlepšie mailom aby si mal podklady v rukách. Myslím že by si mohol založiť novú diskusiu položením otázky: doviezli ste staršiu loď zo zahraničia a ste s ńou spokojný? ;)
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » úte říj 30, 2007 7:43 am

To Lubor:
Lubore bubnové brzdy i při dešti jsou v suchu brzdový štít a buben - jeho rotační pohyb a následně odstředivá síla brání vtoku vody k paknám. Ta trocha vody v případě,žeby tam natekla se občasným přibžďováním odpaří.
To Libor:
myslím, žemluví o paknách na vleku atam se namočí aspoň část a lano nepomůže.

Když vytáhneš loď z vody musíš s tím počítat, že máš mokré brzdy na vleku. Já to řeším tak,že než vyjedu někde na komunikaci kde se dá jet rychleji dvakrát třikrát zabrzdím apak je pokoj brzdí to normálně.

Pokud je nájezdová bzda dobře seřízena brzdný účinek soupravy je větší než samotného auta mluvím o suché vozovce. Při dešti pak kloužou pneumatiky ne pakny v bubnu.
Berty
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » úte říj 30, 2007 8:28 am

Já když tahám loď z řeky, tak většinou musím zajíždět autem až do vody tak, že mám výfuk pod vodou. Takže celá kola přívěsu a 1/2 zadních kol auta je pod vodou. Po vyjetí na břeh, nežli loď zaplachtuju, přikurtuju, nasadím čelo přívěsu zřejmě voda z brzd vyteče, protože snížení brzdného účinku jsem zatím nepozoroval. Slyšel jsem, že to může být problém, ale to by člověk asi musel jet z vody rovnou na silnici. Samozřejmě na prvních stovkách metrů si vyzkouším brždění přívěsu.
Neberu tedy nebezpečí jízdy s "mokrými" brzdami přívěsu jako důvod, proč netahat za autem přívěs maximální povolené hmotnosti.
mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mopadji » úte říj 30, 2007 12:40 pm

Mam stary ARO 240 a jezdim s nim pres brod na rece, asi 0,5 vody, skoro cely kola pod vodou, ma to na vsech kole bubnovy brzdy a kdyz vyjedu z vody tak levou nohou lehce prislapnu brzdu a po 100m to brzdi uplne normalne, myslim ze voda nebude mit zase takovy vliva a uz vubes ne na kotoucovy brzdy, ktery ma dnes kazdy auto aspon vepredu
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvekod RadekS » úte říj 30, 2007 1:47 pm

Já svého Atola tahám na bržděném vleku. Celkem to má 700kg, což je horní hranice co můžu za moje auto dát (peugeot 106 1.6D). Na vleku jsem nešetřil, a nechal jsem si poradit. Vzal jsem nápravu v šířce 2m na 2,2 metru širokou loď. vlek je skoro 6 metrů dlouhý a je dobře vyvážen. Souprava je velice stabilní, a kromě horších rozjezdů ( 42kW ) a občasné kontroly krajnice v zrcátku o vleku skoro nevým.

Omlouvám se :offtopic: ale nejsem sám
mopadji
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: ned pro 18, 2005 8:33 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mopadji » pát lis 02, 2007 11:11 am

Teď jsem se díval na aktualizovanej seznam exponátů na veletrhu a podle všeho by tam měla být SKIPPI 650 RACE, ne turistická verze :( http://www.bvv.cz/i2000/Akce/b-boat.nsf ... ponaty.pdf
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8595
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 84
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob bře 22, 2008 1:35 pm

Jak se závodí na Skippi můžete vidět zde

[youtube]http://uk.youtube.com/watch?v=ZD6RyhoU7Tk[/youtube]
dovolil jsem si uprvit do funkční podoby.P
http://youtube.com/watch?v=ZD6RyhoU7Tk

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů