Přihlášení přívěsu ze zahraničí a schválení na 100km/h

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » stř bře 10, 2010 2:26 pm

No když vidím obrázek, tak je hned jasný rozdíl ve stabilitě. Částečně je to dáno i tím, že ta dodávka je určitě lehčí auto.
Vozík mám opravdu široký jako loď - vnější šířka přes kola 2,5m.
Obrázek
Uživatelský avatar
Luky
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: okr. Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Luky » stř bře 10, 2010 8:26 pm

Já kupoval minulý rok v polsku přívěs na loď na 650kg a dovezl k přihlášení do přerova. Kur... to byl pro ouředu na dovozovce průser kvůli nepřeloženým papírům od vírobce a hned mně poslal pryč ať si nakreslím plány, pokoušel jsem se mu oponovat ale nabral ještě více na důležitosti a bylo zameteno, ať posháním různá potvrzení např. od nápravy atd. a za 30 dní že mi dají vědět. Dokonce ten šmejd volal i na technickou ať mi nedělají ani evidenčku. Nacož jsem se nas... a zajel jsem do Olmíka a poprosil svého zákazníka jestli by to jako Olomoučák přihlásil na sebe. Za týden jsem mastil pro vystavený TP a ouha, z techničáku na mě kouká 80km/hod. Upozorňuji že po domluvě mi tam polský výrobce napsal 100km/hod oni totiž po dohodě napíšou skoro cokoliv. Úředník v Olmíku to zdůvodnil tím že u nás je povoleno stejně 80 tak co bych prý chtěl, ale já chtěl. Zavolal jsem svýmu zaměstnanci ať doveze vozík co mám koupený tady a je na 100km/hod a vezme sebou tech. No po důrazném ale slušném upozornění na tyto skutečnosti mi úředník ve velkým tech. 80 opravil na 100 a ještě se mi za to omluvil. Takže jsem mněl i malý tech. vyřízen den před odjezdem do HR. Ještě bych zapoměl, při přihlašování v přerově kdy už jsem vystál 3 hodinovou frontu a měl i čistopis TP mi ten samý hňup co mě posílal kreslit plány řek že nejdřív musím mít dle zákona doplaceno DPH (bral jsem ho bez Vat). Tákže valím na finančák abych to DPH doplatil a za 2 měsíce zase dostal zpět a světe div se. Na finančáku paní hodinu listovala různými zákoníky a vyhláškami a došla k tomu že na přívěsy se DPH doplácet kvůli prřihlášení na MĚÚ nemusí. Vzal jsem tel. a volal na MĚÚ a po přepojení na onoho dotyčného imbe.... jsem mu dal paní k tel. a ta mu to asi tak 20min. vysvětlovala. Na dopravce jsem naštěstí už čekat nemusel a projistotu mě dali na dovyřízení této záležitosti místo onoho dem. paní. Při odchodu jsem viděl jak se za mnou ten onen tvor postižený kouká a culí se pod fousy. Pardon za některé výrazy ale vždy když na to vzpomenu mám tlak jak blázen, v Olmíku mi dokonce radily ať podám na toho onoho stížnost že to prý vyřídit musí. Protože na ty samé doklady to Olomouc vyřídil bez problémů. Toto je má skušenost s dovozem, příště bych do polska jel zase když by se to tam vyplatilo jako tenkrát
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8574
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř bře 10, 2010 8:33 pm

Popsal jsi to Luky celkem přesně. Já měl lehčí průběh, také vozík z Polska, nový...ale raději předem přihlášený na jednoho Poláka. Jinak by to byl velký problém...
Takto to na různých úřadech chodí. Někde problémy řeší a někde dělají. .... ;)
Tomu se říká vyvážený stav :D
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 988
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř bře 10, 2010 8:47 pm

Hovez píše:No když vidím obrázek, tak je hned jasný rozdíl ve stabilitě. Částečně je to dáno i tím, že ta dodávka je určitě lehčí auto.
Vozík mám opravdu široký jako loď - vnější šířka přes kola 2,5m.
Obrázek

Však jsem ti to hned psal. Dodávka byla bráchova a samozřejmě jsme ji dovážili. Teď už mám hotového Rangera( dá se taky pěkně dovážit) s ním je to o dost lepší.
Obrázek
Diskotéka je na tahání supr. :good: I ten dvouosák vypadá dobře. Gregory jsou většinou vidět na jednoosáku.
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » čtv bře 11, 2010 6:56 am

Jo, ten pi.us na přerovské dovozové dopravce je velmi důležitej :D
Prošel jsem si s ním to samé, právě proto jsem se pak raděj domluvil v Paraganu. Tam mi dodali ty nápravy a brzdu a po namontování mi to celý prodali jakože je to vozík od nich, tzn. s čistopisem TP a já si šel jen pro značky.

Chápu rozhořčení, ale přeci jenom.... :hmm: B.
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » stř zář 22, 2010 11:18 pm

Tak vozíku budu muset nechat poupravit techničák :? Včera v noci jsem měl v Mikulově cestou z Chorvatska smůlu na aktivního rakouskýho policajta.
Zvážili mě a místo 1800kg měl vozík s lodí 2000kg. A hned jsem byl o 70Eur lehčí :shock: :lol:
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8574
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř zář 22, 2010 11:22 pm

Cenná zkušenost. Budiž 70EUR je to nejmenší.
Nechali tě dojet, nebo jsi musel přepřahat koně ? :?
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » pát zář 24, 2010 11:10 am

Já bych řekl že hlavně chtěli peníze :-)
Protože vážit chtěl, až když 5 minut chodil kolem auta a vozíku a nenašel nic jinýho.
Pak mi jen ukázal váhu a že chce 70 Euro :-) O ničem dalším nepadla řeč...
Ono jinak by asi stačilo vypustit vodu (50kg), a strčit pár tašek do auta, měl jsem všechno v lodi a kufr auta úplně prázdnej...
Teď si jen nechám v Paraganu přepsat nosnost na 2 nebo raději na 2,2 tuny a bude. Ten vozík byl stejně původně stavěnej na 2,5t.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8574
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát zář 24, 2010 8:24 pm

Nechám přepsat......
Myslíš, že to jde? Nebo jak ?

Já jsem dostal informaci, mám táké upravenou váhu, ale směrem dolů, že jednou přihlášený vozík už s původní váhhou nelze zaregistrovat.
Proto mě to zajímá. ;)
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1723
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát zář 24, 2010 10:03 pm

Zvyšovat váha jde, ale snížit nelze. Stačí potvrzení od výrobce a asi budou chtít papír z STK a za 50kč to zapíšou. Aspoň takovou mám informaci z DI
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » sob zář 25, 2010 8:36 am

Libor píše:Nechám přepsat......
Myslíš, že to jde? Nebo jak ?

Já jsem dostal informaci, mám táké upravenou váhu, ale směrem dolů, že jednou přihlášený vozík už s původní váhhou nelze zaregistrovat.
Proto mě to zajímá. ;)


Pokud Ti výrobce potvrdí novou váhu, pak je to klasická přestavba a na magistrátu Ti to zapíší.
Stejně tak máme u tátovy lodě přestavbu u vozíku vlastní výroby - doplnění nájezdové brzdy - tam to bylo jednodušší o souhlas výrobce :D

Já mám vozík postavený na max. hmotnost 2,5t ale tehdy jsem si ho nechal napsat jen na 1,8t (kvůli větší kompatibilitě s auty, kdybych ho chtěl někdy třeba prodat) . A už tehdy jsem si ověřoval, jestl mi to zvednou když zjistím že to nestačí...
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » sob zář 25, 2010 9:12 am

Tak to jako nemá logiku pokud byl vozík na 2500kg tak proč ho nechet snížit na 1800kg? To by mě zajímala ta odpověď!!!
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » sob zář 25, 2010 9:29 am

geus píše:Tak to jako nemá logiku pokud byl vozík na 2500kg tak proč ho nechet snížit na 1800kg? To by mě zajímala ta odpověď!!!


Třeba že spousta aut má na kouli max. 1800kg? :P
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » sob zář 25, 2010 9:40 am

Tak to jse přesně čekal jenomže dle zákona o pozemních komunikacích se píše něco jiného.Povím to jednoduše mě nemusí zajímat,že vlek má maximálku 2500 a já povoleno pouze 2000kg na kouli. Jsem omezen pouze hmotností takže pokud si zapůjčím vlek na 2500kg vlek váží 500kg já mohu jen 2000kg takže mohu naložit pouze náklad 1500kg,protože se vždy počítá okamžitá váha!!!! Povím příklad vezl jsem za citrónem AX vlek co má 2000kg já mám povoleno pouze 700kg brzděnný vlek vážil 540 takže jsem mohl ještě naložit 160kg zastavili mě benga u Slapú z zkoušeli já jim nakonec odpověděl sežeňte si váhu a zvažte si to věděli,že pravdu nemají tak mě nechali jet.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » sob zář 25, 2010 12:14 pm

Máš pravdu, ale spousta policajtů to zná ještě postaru a tehdy váhy sedět musely. Zákony se mění rychleji, než se je lidi stačí naučit.
Další důvod k ponížení celkové hmotnosti vleku je, aby souprava nepřesáhla (Největší technicky přípustnou/povolenou hmotnost)3500kg.
Tachograf u firemního auta, bezpečnostní přestávky, atd..
P.S.: Rakušákům nemusíš dvakrát říkat ať tě zváží. Udělají to sami a automaticky. Tolerují do 3% přetížení.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » sob zář 25, 2010 3:09 pm

Proč 3500kg já můžu na béčko tahnout klidně 7tun a céčko mít nemusím např.auto má 3450kg a vlek s lodí 3500 tam se zase váhy nesčítají jen musí být poplatek na dálnici jak na náklaďák,ale to se má změnit. Také jsem viděl na kouli 4500kg už nevím co to bylo za auto.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » sob zář 25, 2010 4:31 pm

Nepsal jsem nic o řidičáku.
Musíš mít ŘP se skupinou BE. Oprav to: nemůžeš táhnout 7000 kg, ale jet se soupravou vážící okolo 7000kg.
Se samotným béčkem vlek jenom do 750 kg. Souprava max. 4250kg /3500kg auto + 750kg vlek/
Při montáži tažného zařízení v případě, že je vozidlo registrováno na IČO a položka 18 v technickém průkazu (Největší technicky přípustná /F.3 povolená hmotnost jízdní soupravy) překročí 3500 kg budeš montovat tachograf.
Těžko budeš vysvětlovat při jízdě bez vleku, proč tachograf nepoužíváš.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1723
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » sob zář 25, 2010 7:52 pm

To Jirina:
To co píseš je v ČR nesmysl, přečti si vyhlášku. S Bčkem můžeš táhnout i vlek nad 750kg, pokud se souprava vejde do 3500kg. Třeba za Fordem C-Max můžu táhnout s béčkem 1200kg (auto může táhnout 1200kg, vlek je lehčí než pohotovostní hmotnost auta a pohotovostní auta + maximální vleku je do 3500kg) a nikdo nemůže ani pípnout. Alespoň tak to platí v ČR, jak je to v zahraničí, nevím, tam může být rozdíl.

A samozřejmě i když je souprava přes 3,5t tak na dálnici v ČR stačí jen známka do 3,5t protože se počítá jen hmotnost tažného vozidla, nikoliv hmotnost vleku.

Jinak na firemních Nissanech Navara (na tažným 3t) je zapsána souprava daleko přes 3,5t s namontovaným tažným a samozřejmě registrací na IČO a tachograf nemá a mít nemusí.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1733
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » sob zář 25, 2010 10:49 pm

Jirina píše:Nepsal jsem nic o řidičáku.
Musíš mít ŘP se skupinou BE. Oprav to: nemůžeš táhnout 7000 kg, ale jet se soupravou vážící okolo 7000kg.
Se samotným béčkem vlek jenom do 750 kg. Souprava max. 4250kg /3500kg auto + 750kg vlek/
Při montáži tažného zařízení v případě, že je vozidlo registrováno na IČO a položka 18 v technickém průkazu (Největší technicky přípustná /F.3 povolená hmotnost jízdní soupravy) překročí 3500 kg budeš montovat tachograf.
Těžko budeš vysvětlovat při jízdě bez vleku, proč tachograf nepoužíváš.
Tak to jsem bral jako samozřejmou věc,že mám B a E k tomu i když dle nového je to tak ,že může být i nad 750 pokud není nad 3500kg. Ale já firma nejsem proto tachograf mít nemusím leda tak z pracáku to každé dva měsíce.
Uživatelský avatar
Jirina
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 266
Registrován: čtv kvě 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jirina » ned zář 26, 2010 12:55 pm

Charlie píše:To Jirina:
To co píseš je v ČR nesmysl, přečti si vyhlášku. S Bčkem můžeš táhnout i vlek nad 750kg, pokud se souprava vejde do 3500kg. Třeba za Fordem C-Max můžu táhnout s béčkem 1200kg (auto může táhnout 1200kg, vlek je lehčí než pohotovostní hmotnost auta a pohotovostní auta + maximální vleku je do 3500kg) a nikdo nemůže ani pípnout. Alespoň tak to platí v ČR, jak je to v zahraničí, nevím, tam může být rozdíl.

A samozřejmě i když je souprava přes 3,5t tak na dálnici v ČR stačí jen známka do 3,5t protože se počítá jen hmotnost tažného vozidla, nikoliv hmotnost vleku.

Jinak na firemních Nissanech Navara (na tažným 3t) je zapsána souprava daleko přes 3,5t s namontovaným tažným a samozřejmě registrací na IČO a tachograf nemá a mít nemusí.

Dnes už to není vyhláška, ale Zákon... .
Zapříhni vlek za Vaši firemní Navaru a vyraz do němec. Tamní policie ti to velmi rychle a přesvědčivě vysvětlí.
Uživatelský avatar
ondra
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 370
Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: soutok Labe s Vltavou

Příspěvekod ondra » ned zář 26, 2010 1:43 pm

K uveřejnění na internetových stránkách MD

Váš dopis značky / ze dne Naše značka Vyřizuje / linka Praha
--- / --- 120/2006-160-LEG/1
Kněžínek Jan, JUDr. / 972 231 474
16.10.2006


Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav



S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.

Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.


Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).



JUDr. Pavla Horká
ředitelka
Odbor dopravně správní a BESIP

v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r.
zástupce ředitelky
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned zář 26, 2010 5:28 pm

Charlie píše:Jinak na firemních Nissanech Navara (na tažným 3t) je zapsána souprava daleko přes 3,5t s namontovaným tažným a samozřejmě registrací na IČO a tachograf nemá a mít nemusí.


Jirina píše:Dnes už to není vyhláška, ale Zákon... .
Zapříhni vlek za Vaši firemní Navaru a vyraz do němec. Tamní policie ti to velmi rychle a přesvědčivě vysvětlí.


Jirina, ty tvrdíš že ak mám firemné auto do 3,5 t a ťahám za ním vlek, tak že celková váha súpravy presahuje 3,5 t, že potrebujem tachograf? To je tuším len na Slovensku.

citace jsem ti upravil.P :)
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2656
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 17

Příspěvekod Pepa » ned zář 26, 2010 6:46 pm

Od 1.1.2010 platí, že i když máš např. dodávku 3,5 T a připojíš přívěs /jsi tedy celkem přes 3,5 T, stačí dálniční známka pouze pro tažné vozidlo, tedy do 3,5 T.
Zároveň platí, že u vozidla do 3,5 T na IČO, pokud dohromady s přívěsem překročí 3,5 T a jedná se o cestu za účelem zisku, musí být tachograf. U nás to zatím příliš nekontrolují, v němcích a rakousích daleko více. Provizorní řešení je tzv. "kontrolbuch" - knížka ve které se zapisují potřebné záznamy.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1723
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon zář 27, 2010 3:01 pm

No a od toho mají firemní auta knihu jízd a pokud tu jízdu vykážu jako soukromou, tak nepotřebuji tachograf. Jak jsem psal, nevím co platí v zahraničí, a ani mi to nezajímá, páč se pohybuju jen po ČR a do zahraničí s lodí určitě nepojedu.

Jinak tedy montovat tachograf do obyč osobáku (protože nad 3,5t s vlekem se dostane spousta osobáků a kde kdo má registraci na ičo) to by byl mazec :-)
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » pon zář 27, 2010 4:37 pm

Charlie píše:No a od toho mají firemní auta knihu jízd a pokud tu jízdu vykážu jako soukromou, tak nepotřebuji tachograf. Jak jsem psal, nevím co platí v zahraničí, a ani mi to nezajímá, páč se pohybuju jen po ČR a do zahraničí s lodí určitě nepojedu.

Jinak tedy montovat tachograf do obyč osobáku (protože nad 3,5t s vlekem se dostane spousta osobáků a kde kdo má registraci na ičo) to by byl mazec :-)


Ono je to tuším tak, že to platí jen když máš v techničáku napsané "nákladní automobil". Např já mám Discovery III a v techničáku je typ vozidla "nákladní skříňový" páč byl kupovanej ještě jako N1 přestavba.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů