Ekologie

Další hrátky, zkušenosti a rady k aktivitám souvisejícím s jachtingem.A také stále populárnější Geocaching.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8170
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » sob lis 03, 2007 11:26 pm

PetrM: Nepochopil jsem jak jsi to myslel. Pokud nepovažuješ za správné vyhánění cyklistů ze sjezdovek, tak tady bych já naopak zasahoval velmi tvrdě.
V létě: Již vzpomínané sjezdovky, ale i obyčejné nezpevněné stezky nepředstavitelně jejich nájezdy trpí a spouští nevratný proces erose. Ale ještě horší jsou na motorkách a čtyřkolkách. To co po nich zůstává je k pláči. Střílet. Normálně bych povolil odstřel, nafasovat policejní brokovnice a když nezastaví, tak palit do mašiny. Ztráty povoleny.
V zimě: Podobné, ale s jinými důsledky. Lyžaři a hlavně snowborďáci nepovažují za dost akční lyžovat po vyznačených sjezdovkách. Spouští se po čerstvě vysazených smrčinách a zůstávají za nimi jen odřezané vršky malých stromečků. No a co dělají v Krkonoších i jinde majitelé sněžných skůtrů, to jste snad v TV už viděli. Stejná represe jako v létě. Pálit co to dá.
Uživatelský avatar
PetrM
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: sob lis 03, 2007 1:00 am
Reputace: 0

kaze vodu pije vino v ekologii

Příspěvekod PetrM » sob lis 03, 2007 11:27 pm

to denis:
Krasnym prikladem je drzitel Nobelovy ceny miru za rok 2007 pan Al Gore, jehoz spotreba el.energie prekracuje vice nez 20ti nasobne prumer v zemi s nejvetsi produkci co2 na osobu (USA).
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned lis 04, 2007 12:16 am

To Baharis. Prečo je bionafta poriadne svinstvo? Pridaním repkového oleja do nafty, zjednodušene povedané, vzniká bionafta. Prečo je to svinstvo?
Aj z Bratislavy smerom na Wiedeň je obrovské množstvo veterných elektrární a aj v Maďarsku ich je vela, asi som to nepochopil čo si napísal, to sa ti páči, alebo nepáči že tam sú?
Lepšie je mať názor nejaký ako nijaký, problémom je, že ludia si vytvárajú názor z jednostranne podsúvaných informácií. Názor ekológov sa do medií dostane pomerne zriedka, kým protistrana má v rukách peniaze a moc. Takže ak si chcem vytvoriť ako tak objektívny názor, treba mať informácie aj z druhej strany. Napríklad vláda SR dala na zvrátenie negatívnej mienky verejnosti na stavbu vodného diela Gabčíkovo-Nagymaros 16.000.000,.Sk Samozrejme zo štátnej kasy. Zamontovali do toho nacionalizmus, národnú hrdosť, nenávisť k Maďarom a boli úspešný. Ekológovia mali holé ruky. Do Gabčíkova chodia dodnes autobusy nadšencov obdivovať ten betónový kolos. Čo je pre mňa zaujímavé, tak Čechov je tam rovnako ako Slovákov.

PetrM, chcel si napísať že AlGore to robí pre prachy? Viem len tolko že teraz odmietol kandidovať na prezidenta a nechce vstúpiť do politiky. Dúfam že podla AlGora nechceš posudzovať ochranárov napríklad zo Šumavy? A ako to zistili že má 20x vyššiu spotrebu el.energie? Asi nechá svietiť svetlo keď ide do roboty, alebo čo. Na inštitút Nobelovej ceny mám negatívny názor, takže jej udelovanie ma nezaujíma.
Ak sa nemýlim, tak spojené štáty zaviedli ako prvé limity vypúšťaných emisií do ovzdušia. Čína a India zverejňujú klamlivé údaje o znečisťovaní ovzdušia a predpokladá sa že v produkcii skleníkových plynov vysoko predbehli USA.
Uživatelský avatar
PetrM
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: sob lis 03, 2007 1:00 am
Reputace: 0

cykliste na sjezdovkach

Příspěvekod PetrM » ned lis 04, 2007 12:53 pm

Baharis: Primarne jsem chtel Denisovi vysvetlit, ze termin "Ekologicky aktivista" je diky spojenim pouzivanych novinari v Cechach chapan negativne.
Projekty vymezujici sjezdare na kolech do prostoru lyzarskych sjezdovek k tomu upravenych celkove za negativni nepovazuji.
S tim, ze daleko horsi jsou stejne ctyrkolkari, motorkari ci majitele skutru souhlasim.
Uživatelský avatar
franta
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: ned lis 05, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brandýs n.L.

Příspěvekod franta » ned lis 04, 2007 1:11 pm

Baharisi mluvíš mi z duše :cheers:

něco k věci: http://virtually.cz/?art=15217
Uživatelský avatar
PetrM
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 121
Registrován: sob lis 03, 2007 1:00 am
Reputace: 0

kaze vodu pije vino v ekologii

Příspěvekod PetrM » ned lis 04, 2007 1:12 pm

Je dobre, ze jsou lide kteri o ekologie dokazi vyvolat celosvetovou debatu a uznavam toto usili. Ale je hloupe, ze pak sami nedodrzuji zasady, ktere navrhuji za ucelem snizeni ekologickeho dopadu zivota cloveka na prirodu. O Al Gorove uctu za energie referovali i ceska media napr. http://www.lidovky.cz/zeleny-al-gore-do ... s=070301_0, obsahleji v AJ napr. http://abclocal.go.com/wpvi/story?secti ... id=5073354 .
USA nepristoupily ke Kjotskemu protokolu, coz je zakladni mezinarodni smlouva za ucelem snizeni produkce sklenikovych plynu... Aspon, ze se Evropa snazi jit prikladem.

Ochranare ze Sumavy podle Gora posuzovat neminim. Bohuzel posledni dva roky jejich hlas neni moc slyset, prestoze politika narodniho parku Sumava je dost tragicka - rozdrobeni prvních zón do vice nez 100 izolovaných ostrůvků.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8170
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » ned lis 04, 2007 5:07 pm

Denis píše:Prečo je bionafta poriadne svinstvo? Pridaním repkového oleja do nafty, zjednodušene povedané, vzniká bionafta. Prečo je to svinstvo?
Dieslové motory se neustále zdokonalují. Primárně to je z důvodu prodejnosti, ale skundárně životní prostředí zaplesá. Obvzláště při povinném používání filtru pevných částic.
Mám motor 1,6 HDi, výkon 110 koní, průměrná spotřeba 4,7 l/100 km. To HDi je systém používaný převážně Fr. a It. Německé značky používají systém Common Rail.
Aby těch parametrů bylo dosaženo, musí se používat bolšaja těchnika a ta potřebuje naprosto perfektní a čistou naftu. Já netankuji nikde jinde, než u OMV. Jakákoliv i drobná nečistota, nebo usazenina znamená nepojízdné vozidlo, odtah a opravu za několik tisíc. Jedna ze zajímavostí systému HDi je, že do válce je během jednoho zdvihu vstříknuto palivo až 5x. Dle momentálního režimu a zatížení.
Takže. Máme dokonalé motory které se chovají ekologicky jako nikdy předtím. Daní je potřeba čistého paliva. A nejen kritici, ale i propagátoři bionafty připouští, že pokud se bionafta nespotřebuje do dvou měsíců, dojde ke shlukům, které normálním motorem projdou, ale tyto nejmodernější (kdyby je už měli všichni) se zanesou.

Další aspekty a bohatou diskusi si můžeš přečíst zde: http://www.eportal.cz/Articles/1423-zel ... adez-.aspx

Nedá se souhlasit se vším, ale něco na tom bude. Znáš to. Na každém šprochu.....
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » ned lis 04, 2007 6:27 pm

To Baharis:Jirko promiň...Vše otázka filtrace,úprav,aditiv a materiálu.A proto,že mně auta dlouhou dobu živil a něco o motorech vím,nevěř všemu,co Ti výrobce nakuká.Jinak i HDI-čka jezdí na bionaftu bez potíží.HDI,TDI,CDI a jiné,všechno jeden systém a jeden motor.A víš,proč v nich bionafta dělá potíže...Hádej.Jenom a pouze kvůli snižování výrobních nákladů..Motorů a ne nafty...A jestli je Ti známej systém tohoto systému vstřiku paliva,dáš mně zapravdu. Ale to probereme až sedneme na pivo,to není do tohodle topicu.Všechno jenom o kapitálu a mediích.Přemýšlej,proč asi pojem"ekologickej aktivista "vyzní v Česku asi jako pojem Terorista....Médiá...A Ty vlastní kapitál.Médiá udělali i z GreenPeace něco jako Al-Kaidu.Proč.....??????????.......ale na to si každej odpoví sám...A každej jinak.... :hmm:
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8170
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » ned lis 04, 2007 7:18 pm

Abych o autech něco nevěděl. Mě živily téměř třicet let. Od automechanika přes šoféra až po vedoucího dopravy.
Systém HDi samozřejmě znám. Řidiči na bionaftu jezdí, protože musí. A samozřejmě si připlatí, protože její výroba je dražší, přestože její výroba je dotovaná (z našich společných peněz). A musí, protože když měli na výběr, nikdo ji nebral. On šofér který má za sebou na návěsu 20 tun přesně pozná, která nafta jeho motoru chutná a která ne. Jednak na spotřebě a pak také v kopcích. Jestliže jsem dal "běžnou naftu", musel jsem podřazovat třeba na pětku. Pokud jsem dal nejmenovanou kvalitní naftu, vyběhl jsem to na sedmičku (z devíti). Nezlob se, dám si v hodně věcech poradit, ale toto mám ošahané vlastníma rukama.
To mě nepřesvědčíš ani párem volů, současná bionafta do současných motoru prostě nepatří. Je to zelený diktát. Protože systém HDi visí a padá na čistotě kapaliny která jím prochází, není přeci možné aby někdo řekl, musíte to používat, ale pokud dva měsíce nepojedete, musíte do servisu, aby vám vyčistili nádrž a potrubí. Lodní motory po sezoně, to je automatické.
Aspekty jako dotování produkce řepky a následná možnost nedostatku krmných odrůd, tomu nerozumím, nehodnotím, ale vzadu v malém mozku to mám pověšené...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned lis 04, 2007 8:08 pm

Priemyslené korporácie náhodou majú enviromentalistov v oblube. Aj vlády vyspelých štátov. :lol: . Vysvetlím. Kladenie stále vyšších požiadaviek napr. na čistotu ovzdušia je trvalá výzva pre konštruktérov povedzme motorov. To čo dokázali vymačkať z dízlakov je neuveritelné. A to pri nižšej spotrebe a nižších emisiách. Menej vyspelé štáty nestačia a vyspelé si udržujú technickú prevahu a s toho vyplývajúci ekonomický profit. Podobné to bude aj s bionaftou a benzínom s prímesou alkoholu.
Či budeš jazdiť s velmi čistou naftou, alebo z bionaftou nezáleží na tvojej blahovôli, ale na tom ako dlho budú američania ochotný posielať svojich mužov zomierať do sveta. Už teraz robíme štátom vlastniacich ropu otrokov, makáme na ich lenivé rite. Trh z ropou je pred kolapsom, a ak si začne miliarda Číňanov a Indov kupovať autá, tak potom to bude len veselé. 100 USD za barel nie je žiadne fikcia a cena 60 -70 Kč za liter tiež nie.
Európa má dostatočné kapacity v polnohospodárskej výrobe. Nie je to tak dávno čo sa česká vláda rozhodovala či bude páliť prebytky obilia. Je najvyšší čas pripraviť sa na zlé roky. A cestou sú naše vnútorné zdroje.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8170
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 132
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Baharis » ned lis 04, 2007 8:18 pm

Áno, to má logiku.
Jen se bojím, že když budou klasické PHM stát 60-70 korun, bioprodukty - jak se dobrým zvykem - budou ceny kopírovat. A bude to nastejno.
Já vidím budoucnost v solární energii, vodíku a fotonových článcích. Ale to jsou právě ty korporace, které tomuto trendu a vývoji nepřejí...

A už končím!!!
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 314
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Globální oteplování.

Příspěvekod Ferdinand » pon lis 05, 2007 7:07 am

Baharisi správná řeč !
Denisi já jsem se neurazil a proti rozumným návrhům zelených nic nemám, naopak je podporuji. Jenom mám naprosto totožné názory na věc jako Baharis a toto je jachtařské fórum. Nechci aby to bylo fórum o starnách a politice, proto jsem skončil.
Pěkný konec tohoto týdne v Brně na Boatu všem !!!!!!
Uživatelský avatar
toma
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod toma » pon lis 05, 2007 10:08 am

Hoši, v tomhle s vámi musím též souhlasit. V biopalivech budoucnost nevidím. Nevyditelná ruka všeovládajícího trhu je neúprosná. Zvýšení poptávky po produktech zemědělství jako základu pro biopaliva nutně vede ke zvyšování cen těchto zemědělských produktů a tím tedy ke zvyšování cen potravin. Vedle vysoké poptávky pak cenu zvedá také potencionální nedostatek. Podotýkám, že to nedávám do souvislosti se současným růstem cen potravin u nás. Je třeba hledat další alternativní zdroje, některé Baharis uvedl. Máš pravdu Ferdo, politické debaty sem nepatří, tak dobrý vítr do plachet.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7073
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 88
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon lis 05, 2007 6:25 pm

Tona pšenice stojí asi kolko? Viete to niekto? Mne sa zdá že je to 4000,-Sk /tona, teda 1 kg je za 4 Sk. Na 1 kg chleba treba cca 0,7 kg obilia, samozrejme pomletého. Teda na 1 kg chleba za 20 sk je treba obilia za 2,80 Sk. Keby obilie zdraželo o 100% tak chleba bude stáť 22,80 Sk. To som počítal ten najlacnejší chleba. Štandartne stojí chlieb 30 Sk/kg, teda obilie je len zlomkom jeho ceny. V Európe sú prebytky všetkého a ešte sú rezervy. Značnú časť spotrebovaných energií dokážeme pokryť obnovitelnými zdrojmi z polnoprodukcie a z lesov.

Samozrejme ak by svetoví výrobcovia potravín, teda USA, Kanada, Europa a aAustralia povedala OPEC-u : "obilie za naftu" tak to by bolo niečo iné.
Uživatelský avatar
toma
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod toma » pon lis 05, 2007 7:15 pm

Problém je hlavně v tom, Denisi, že k výrobě biopaliva je potřeba té suroviny obrovské množství. Někde jsem četl, že k výrobě dejme tomu 100 litrů bioethanolu se spotřebuje objem biomasy odpovídající množství jídla pro jednoho člověka na celý jeden rok. S tím souvisí další negativum - při vypěstování primární suroviny zemědělského původu (pšenice, kukuřice apod.) se paradoxně vyprodukuje obrovské množství CO2 vzniklého spalováním nafty v zemědělské technice a do půdy se dostane velké množství dusičňanů používaných k hnojení. Vedle toho se vzhledem k obrovké potřebě suroviny musí zajišťovat nová zemědělská půda, což opět paradoxně vede ke kácení lesů a pralesů a devastaci přírody. V kontextu s tím jsou výhledové hodnoty snížení produkce CO2 vlivem zavedení biopaliv celkem nízké.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů