• Teorie plachtění
    Jak se dříve plachtilo, co bylo možné. Velmi zajímavé pro srovnání s technickými možnostmi dnešních lodí.

    MROŽOVINY: Hornblowerovské kompendium I
    František Novotný
    Svět, který českému diváku představil TV seriál "Hornblower", je především světem plachet a pak teprve mušket a děl. Většina z nás má spojenu představu pohybu s autem a žije v přesvědčení, že stačí se&s ...

  • Zenta...osud rakousko-uherského křižníku
    "Milovaní rodičové, srdečný pozdrav Vám zasílá Váš syn. Jsem doposavád zdráv, ale zítra nevím jak bude. S Bohem na shledanou." Napsal na pohlednici domů, do Čech, osmého srpna 1914 Josef Alinč, pětadvacetiletý strojník z rakousko--uherského válečného křižníku Zenta. Než pohlednice došla do malé vesnice u Chrudimi, loď se potopila ke dnu.

    Ojedinělý dokumentární film, mapující příběh potopeného křižníku Zenta z první světové války prostřednictv&iacu ...

  • V pasátu - expedice Kanáry 2010 ...
    V říjnu 2009 jsme se dohodli, že zaletíme na Kanárské ostrovy a pokusíme se je obeplout s drobnou zábližkou okolo ostrova Selvegem. Dalo se nás dohromady sedm a tak jsem zamluvil loď Oceanis 40 přes Honzu Hanzla z AZ EURO YACHTING. Zakoupil jsem pilota „Canary Islands Cruising Guide“ a začal s plánováním. Letenky jsme objednali od Canaria Travel. Honza Kratochvíl objednal taxi pro cestu z letiště Las Palmas do mariny Pasito Blanco a zpět. Dopředu jsme se domluvili na výlet autem na horu Teide (Pico de Teide) na ostrově Tenerife a dopředu zamluvili zapůjčení sedmimístného auta v půjčovně u mariny Los Gigantes.

    ...

  • Messina to Salerno
    Závěrečná část naší 14 denní plavby ze Salerna, přes Korsiku a Sardinii, do Tunisu, na Maltu, přes Sicílii kolem Stromboli zpět do Salerna. Poslední část z Messiny do Salerna, kdy jsme pluli bez GPS a prováděli nautické spočtení a potom kurz udržovali pomocí náměrového kompasu a mapy. Občas jsme se dobře svezli, když to pěkně fouklo, i se samotnou genou jsme dosahovali pěkných denních průměrů. Více v reportáži mezi články.

  • Reklama

  • Klipery
    velmi rychlé trojstěžníkové plachetní lodě minulého století, které se začaly stavět nejprve v USA v letech 1840-1850, později v Anglii a jinde. Klipery nejlépe vyhovovaly čtyřem základním požadavkům námořní dopravy: rychlosti, bezpečnosti, účelnosti i eleganci. Nesly až padesát metrů vysoké stěžně a plocha plachtoví až 3000 metrů čtverečních. Klipery urazily ...

  • Palubní vazník
    Silnější vodorovně položená plaňka na okraji paluby, do níž jsou uloženy, popř. zapuštěny podélné palubní plaňky nebo jiná palubní obšívka. ...

  • Plavatka
    Zakotvená plovoucí dřevěná tyč (popřípadě se znakem) předepsané barvy, označující okraj plavební dráhy a překážky pro plavbu. ...


  • Poslední novinky
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek