"BIO" Benzín E 10
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
"BIO" Benzín E 10
V EU sa má používať od roku 2011 benzín so zvýšeným obsahom bioetanolu. Medzinárodné označenie E10. Máte niaké informácie či sa tento benzín môže bez následkov používať u bežných lodných motorov? Aký vplyv môže mať vyšší obsah etanolu na plastový palivový systém a na gumené časti systému?
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
u nas ho maji na dvou stanicich je tam udajne 80% etan. a 20% benzinu ja to micham 1:1 s naturalem a mimo ceny a smradu z lihu je to stejne.Samotnej blbe startoval. Leju to do felicie a na jare to chci zkusit do privesaku ale taky mix.jinak se rika ze nektera auta maji problemy pri jim to hazi chybu a musi se neco prestelovat ale tak daleko tomu nerozumim.Cena je kolem 25Kc/l vliv na plast a gumu by me taky zajimal urcite se nejaky odbornik tady najde . pro ty co by pochybovali- obe stanice jsou mezi podebr. a chlumcem nad cidlinou-Odrepsy a Kolaje
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
Nejedná se náhodou o E85,které se už prodává?Zatím mám zištěno,že karburátory s tím mají problém,papá to gumová těsnění u starších aut,potřebuje delší dobu vstřiku a větší předstih.Jinak údajně to Americký motory papaj skvěle bo jsou na to stavěný vstřikováním.V USA se podobnej fujtajbl prodává už dlouho.Do mojí 4T Yamahy to nedám.
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
Já to leju do daewoo nubira 97 na půl s benzínem a v pohodě.Na jaře chci provést nějaké testy s čidlem teploty a provozem na čisté E85.Úpravou infa o teplotě motoru prodloužím vstřik a zvýším předstih.Tím bych měl docílit pohodové studené starty,které jsou bez úprav špatné.Jinak to zázrak na úsporu není.Při zachování výkonu stoupne spotřeba.Má to menší měrnou výkonovou hodnotu podobně jako LPG.
- Ante
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 267
- Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
u motoru s malou spotřebou to nemá asi cenu bo to nebude žádná výrazná úspora, pro motory s velký obsahem a spotřebou se to už vyplatí, rozdíl ceny na litru je kolem 5 korun. Tady je o tom nějaká diskuse a i link na nějakého úpravce.
no pán Zapoměl ten link
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... &hilit=e85
no pán Zapoměl ten link
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... &hilit=e85
- Ante
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 267
- Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Praha
vyděl jsem někde přestavbu na závěsný motor tam to problém až tak nebude, jen jestli se to vyplatí, asi u nějakého většího, do vestavěného bych to nedal i když reálné to je, nucené odvětrání motorového prostoru, prostor na nádrž také s nuceným odvětráním, instalace signalizace plynu a i tak bych se toho asi bál .
IvoK napsal a předpokládám že to mělo být zde:
Osobně bych nezkoušel lít E85 do motoru bez této certifikace. Kromě "výhod" ceny za litr trpí především těsnící součásti. Pro lepší informaci nabízím úryvek z článku http://www.petrol.cz/poradna/dotazy.asp?id=721
"Palivo E85 má některé vlastnosti výrazně odlišné od vlastností benzinu, takže při jeho používání pro pohon vozidel, která nejsou na toto palivo uzpůsobena, mohou vzniknout provozní problémy. Není třeba se obávat mechanického poškození motoru, ale může dojít k poškození materiálů palivových hadic a těsnění, resp. u karburátorového provedení i membrán čerpadla a "pumpičky". Otázkou je, jak bude etanolovou směs snášet elektrické palivové čerpadlo a s jistotou lze předpokládat potíže se studeným zimním startem motoru. Žádné údaje o velikosti rizik, které by byly podložené zkouškami, o tom ale nejsou. Je proto třeba při experimentech s palivem E85 postupovat opatrně, malé přídavky do benzinu, asi do 30 %, lze považovat za poměrně malé riziko, ale po úplném přechodu na palivo E85 lze dříve nebo později očekávat provozní problémy a zcela určitě nastanou při studeném zimním startu"
Takže asi tak.
Osobně bych nezkoušel lít E85 do motoru bez této certifikace. Kromě "výhod" ceny za litr trpí především těsnící součásti. Pro lepší informaci nabízím úryvek z článku http://www.petrol.cz/poradna/dotazy.asp?id=721
"Palivo E85 má některé vlastnosti výrazně odlišné od vlastností benzinu, takže při jeho používání pro pohon vozidel, která nejsou na toto palivo uzpůsobena, mohou vzniknout provozní problémy. Není třeba se obávat mechanického poškození motoru, ale může dojít k poškození materiálů palivových hadic a těsnění, resp. u karburátorového provedení i membrán čerpadla a "pumpičky". Otázkou je, jak bude etanolovou směs snášet elektrické palivové čerpadlo a s jistotou lze předpokládat potíže se studeným zimním startem motoru. Žádné údaje o velikosti rizik, které by byly podložené zkouškami, o tom ale nejsou. Je proto třeba při experimentech s palivem E85 postupovat opatrně, malé přídavky do benzinu, asi do 30 %, lze považovat za poměrně malé riziko, ale po úplném přechodu na palivo E85 lze dříve nebo později očekávat provozní problémy a zcela určitě nastanou při studeném zimním startu"
Takže asi tak.
- Dzordzo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: čtv lis 11, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: loď
Na E85 jezdim rok - cca 200motohodin, bez problému, motor čistej, tolik to nekarbonuje. Ale ředim ho s normálnim naturálem 1:1. Samotnej nedrží volnoběh - vůbec... Ve směsi už se to dá docela slušně naladit. Motor chdodí líp, přidalo to na výkonu i akceleraci. Ale mám 2takt stříkačku (Ficht). U karbecu to nechodilo vůbec...
- maximilian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 175
- Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Bratislava
Re: "BIO" Benzín E 10
Aktualizujem túto tému. Aj v našich končinách sa už povinne prechádza na benzín s označením E10, ktorý obsahuje 10 objemových % etanolu. Výrobcovia lodných motorov tvrdia, že novším motorom to neškodí. Napr. Honda uvádza, že to platí pre motory vyrobené v 1996 a neskôr.
Faktom ale je, že etanol je hydroskopický, a preto je obava, že ak sa nechá takýto benzín dlhšiu dobu v odstavenom, aj novšom motore, tak táto zo vzduchu pohltená vlhkosť môže vyvolať koróziu vnútorných kovových častí motora. Prirodzene, platí to aj pre autá.
Faktom ale je, že etanol je hydroskopický, a preto je obava, že ak sa nechá takýto benzín dlhšiu dobu v odstavenom, aj novšom motore, tak táto zo vzduchu pohltená vlhkosť môže vyvolať koróziu vnútorných kovových častí motora. Prirodzene, platí to aj pre autá.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: "BIO" Benzín E 10
Proto je potřeba do sezónně používaných motorů alespoň před uskladněním tankovat benzín kategorie super plus (98/100), který má jako biosložku ETBE, který vodu neváže. Nevím, jestli je to pravidlem, ale většina hlavních značek paliv to tak má.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti