zkoušky na chorvatské papíry

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
George
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod George » stř srp 29, 2007 6:38 pm

Slyšel jsem, že na chorvatské papíry pokud nemáte české tak se v Čechách nemůže plout. Víte někdo co je na tom pravdy?
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř srp 29, 2007 6:56 pm

George píše:Slyšel jsem, že na chorvatské papíry pokud nemáte české tak se v Čechách nemůže plout. Víte někdo co je na tom pravdy?

Musíš mít papíry pro vnitrozemskou plavbu. :!: Námořní neplatí.
Papíry pokud jsou cizí, musí být takzvaně "vzájmě uznávané".
alffa
Naposledy upravil(a) alffa dne stř srp 29, 2007 6:57 pm, celkem upraveno 1 x.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř srp 29, 2007 6:56 pm

Dá se to předpokládat. Pokud máš (já ano) papíry na moře, nemůžeš vést loď po vnitrozemských vodách.
Vyhrál jsi ;)
Uživatelský avatar
stefin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte dub 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stefin » čtv srp 30, 2007 4:45 pm

Je alespon fajn, ze ceske papiry na vnitrostatni vody jsou zaroven mezinarodnimi papiry na vnitrostatni plavbu. Pokud nechces motor nad 100kW ci plachetnici nad ,tusim 80 m2, staci slozit jen teoretickou zkousku a zaplatit kolek. Terminu zkousek je relativne hodne, testy se daji nacvicit, jsou na Internetu.
Uživatelský avatar
George
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod George » čtv srp 30, 2007 8:06 pm

Díky za vyčerpávající odpovědi bavily jsme se o tom v Chorvatsku s kamarádem a nebylo nám to tak úplně jasné. Tak ted už jsme v obraze.
Uživatelský avatar
jojoch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: úte dub 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jojoch » pon říj 01, 2007 11:35 am

máte někdo zkušenosti s kapitanátem ve Splitu? .. jaké mají termíny pro zkoušky? musí se nějak objednávat předem?

zkoušel jsem googlit, ale žádné rozumné nebo přehledné informace o zkouškách na B papíry jsem se nedopátral .. kde jsou kapitanáty, kdy se tam dělají zkoušky, jstli je nutný předchozí kontakt, do kdy zalaminují průkazku,... .. nejvíc se dá vyčíst z tohodle fóra, ale také ne všechno .. nebo to někde na síti sítí je??
Uživatelský avatar
George
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Papíry B

Příspěvekod George » pon říj 01, 2007 7:49 pm

Letos v srpnu jsme s kamarádem zašli na kapitanát do Splitu zeptat se na zkoušky na motorovou lod. Jeden kapitán nám dal brožuru na B papíry v Chorvatštině s tím at se to naučíme a pak si nás sám vyzkoušel nad mapou. Všechno s námi prošel, v pondělí jsme šli na zkoušky, kde seděli tři kapitáni a jeden komisař co nás zkoušel. Tak jsem to tam přelámal do Chorvatštiny a nakonec vsat podal mi ruku a řekl mi bravo. A zkoušky byly hotové. Průkaz nám daly ve čtvrtek, kapitanát je na kraji kolonády. Na Googlu Earth je přímo fotka kapitanátu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon říj 01, 2007 7:51 pm

Raz sme chceli ísť na skúšky v Splite, ale bolo tak nejako blbo v týždni, tuším v útorok.
Uživatelský avatar
jojoch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: úte dub 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Šibenik - termíny zkoušek

Příspěvekod jojoch » čtv úno 07, 2008 9:40 am

aktuální informace o termínech zkoušek na kapitanátě v Šibeniku (7.2.2008) - Zvjezdanka.Mrsa "zavináč" pomorstvo.hr

-----------------------------------------------

Dear Sir,
  
My name is Zvijezdana and I work at Harbour Master office Šibenik.
For your information about examination "Voditelj brodice kategorije B";

- we have examination every Tuesday in Šibenik, and just on Tuesday,
For other Harbour offices (Zadar, Split, etc.) you must contact them.

- For registration on exam customer must come in Tuesday until 12.00 h,
and apply passport, 2 photography (small 3 x 2,5 cm), and pay here in cash 855,00 HRK.

There is no need to notice in advance.

            Best regards,

                                                                 Zvijezdana Mrša
Uživatelský avatar
jojoch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: úte dub 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Split - termíny zkoušek

Příspěvekod jojoch » čtv úno 07, 2008 2:00 pm

aktuální informace o termínech zkoušek na kapitanátě ve Splitu (7.2.2008) - Mirjana.Buric "zavináč" pomorstvo.hr

-----------------------------------------------

- Every Monday at 03,00 PM
- You can come without an order, one hour before exam
best regards m.burić
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte bře 11, 2008 5:18 pm

Aktuální informace o termínech zkoušek na kapitanátě v Zadaru (10.3.2008)

Před třemi týdny mě poskytl Jojoch adresu Anita.Govorcin@pomorstvo.hr. a vznesli jsme dotaz na termíny zkoušek. Když se 14 dní nic nedělo, našli jsme kotakt a opakovali dotaz:

Lučka kapetanija Zadar
Liburnska obala 8, P. P. 226
23000 Zadar
Sjeverna Dalmacija (Vir - Rogoznica)
Hrvatska Telefon: +385 23 254 888
Fax: +385 23 250 235
E-mail: kapetanija-zadar@pomorstvo.hr
Web: www.pomorstvo.hr
Osoba za kontakt: Milivoj Maričić, Milko Gašpić

Opět se nic nedělo a teď došla odpověď od Anity. Zkoušky jsou každou středu a pátek ve 13:00 hod., objednávat se netřeba.
Uživatelský avatar
DonEmilio
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 412
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvekod DonEmilio » úte bře 11, 2008 5:34 pm

V tom Zadaru jsem dělal loni v květnu v pátek, bylo to od 10:00. Je lépe tam přijít už dřív tak na osmou, přihlásit se a zaplatit. Pak už je tam nával.
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » úte bře 11, 2008 6:22 pm

My jsme to ukecali i v pondělí. Ale je to potřeba brát jako vyjímku a raději se spolehnout na ofic zkoušející dny viz Baharisův příspěvek.
Uživatelský avatar
El
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: pát lis 09, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Kapitánské zkoušky v Zadaru

Příspěvekod El » stř bře 12, 2008 9:13 am

Zkoušky jsem dělal minulou středu (5.3.2008) a proběhly tak, že náš kapitán to domluvil ve středu ráno a šli jsme na to ve středu v 13.00.
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

zkoušky

Příspěvekod pecho » stř bře 12, 2008 9:19 am

Tak nebuď tak skoupej na slovo, spusť a přeháněj, jak to probíhalo, zda byli mírumilovní jako obvykle nebo měli špatnou náladu. Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
El
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: pát lis 09, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod El » stř bře 12, 2008 6:10 pm

Tak teda jo. Do Zadaru jsme připluli v úterý večer. Ve středu ráno náš kapitán odešel na kapitanát na průzkum a vrátil se se zprávou, že nás vemou v jednu odpoledne. Bylo nás osm. Z počátku byl interval 30 minut, ale postupně se krátil s přibývající hodinou. Poslední zkoušený tam byl asi 10 minut. Kapitán Milivoj se ptal na vysílačku, probral 16. kanál, kčemu že to jako je, navigaci, určení polohy, co je to kurz, jak se vyhýbaj dvě lodě. Pak ukázal na pár obrázků světýlek nočních lodí. Kamaráda dostal otázkou, co by dělal, kdyby se píchnul o jedovatou rybu (odpověděl si prý sám). Suma sumárum ve čtyři jsme byli všichni kapitáni a našeho kapitána tudíž pasovali na admirála. Fakt je že nás připravil na kladené otázky dobře. Papír tedy mám, zkušenosti na mne ještě čekají, páč čím víc do tajů pronikám, tím víc mám pocit, že nevím vlastně nic (nebo hrozně málo)...... Ježiš já bych tam jel hned zpátky.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » sob kvě 03, 2008 7:22 pm

Také jsem se tento týden přidal k řadě těch, kteří vlastní HR doklad k vedení plavidla.

Bohužel, jen musím potvrdit to co jsem si myslel. Podle těch "umělců" co byli před námi, co s hurónským smíchem vyprávěli svým stejně tupým kamarádům ve frontě, to je prostě katastrofa. Někteří neuměli ale vůůůbec nic, ani naprosté základy předností lodí se strojním pohonem, nevěděli co to je Pan-Pan, nějaké značky na mapě, línie 10ti metrů hloubky, no prostě nic. Na otázku kde existovaly dvě možnosti odpovídali správně až napotřetí. A všichni to udělali. Po zbytek týdne jsem byl vyklepaný pokaždé když jsme potkali nějakou loď a měli jsme přednost. No, co už včil. Opravdu záleží jen na tom, kolik je posádce schopen a ochoten dát kapitán na té plavbě. Já se snažil co to dalo a podobně asi i jiní kapitáni, jejihž posádky byly evidentně velmi dobře teoreticky připravené.

No ale abych si jen nestěžoval, něco konstruktivního:
V Šibeniku jsme se přihlásili ke zkoušce v pondělí hned ráno. Někteří z jiných lodí posílali přihlášku poštou, někteří už v pátek. Ti všichni pak byli před námi. Museli jsme donést 40kun kolek, vyplnit přihlášku a zaplatit 815kun na tvrdo. Byli jsme vyrozuměni, že máme přijít v úterý ve 14:00 hod.
Zkouška každého trvala cca do 10 min a ptali se na přednosti a míjení motoráků, značky na mapě, spelování, 16. kanál, kdy se používá May-Day a Pan-Pan, určit souřadnice bodu, určit kurz lodi namalovaný na mapě, loďák a dračák, kardinální znaky, vystavované denní a noční znaky lodí neovladatelných, s omezeným manévrováním a rybářských. Následné přednosti v plavbě dle COLREGu.
Janík
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 232
Registrován: úte bře 14, 2006 9:13 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Janík » ned kvě 04, 2008 10:52 pm

Tak to v Šibeniku zvýšili nároky.Mojí ženy se před pár lety opatrně zeptali, kde je sever a co leží proti němu. Debilitu té otázky zprvu nedokázala ani pochopit a dodnes na ni vzpomíná.
Vše je na dobrém učiteli,osobním nasazení a zápalu. A taky mít ten proklatý čas plout.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

důvod pro HR papíry

Příspěvekod Renda » pon kvě 05, 2008 9:01 am

Baharis píše:Také jsem se tento týden přidal k řadě těch, kteří vlastní HR doklad k vedení plavidla.
Co Tě (při popsané a všeobecně známé "kvalitě" HR papírů) přimělo k tomuto kroku?? :shock: Předpokládám, že české papíry máš..
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon kvě 05, 2008 9:47 am

Zbaběle jsem se rozhodl jít cestou nejmenšího odporu.
Pamětníci a spoluzakladatelé tohoto fóra si jistě pamatují, že jsem vždy hájil CZ papíry, pokud se týká vyžadovaných nároků na vědommosti uchazečů (tady se můj názor nezměnil) a mohou dělat uštěpačné poznámky. Mají na to právo.
Naše papíry mě začaly být trochu "těsné". MDaS se ve své jasnozřivosti rozhodlo, že nemám tolik zkušeností, abych mohl plout dál než 10 mil od pobřeží, na víc jak 4 Bf a hlavně, neměl bych vést loď delší jak 12 m. Pokud nevládnu dostatečnou angličtinou, abych zvládl všeobecného operátora. To nevládnu.
Pokud by byla varianta průkaz "B" s omezeným operátorem pro soukromé účely, určitě bych ji zvolil.
Už mě nebavilo stále se předem domlouvat, aby charterovka souhlasila s pronájmem větší lodě, strachovat se při předávání jestli to na čem jsme se dohodli platí, o právních rizicích při případné mimořádné události ani nemluvě. A letos mám jednu velkou loď v Řecku, druhou na Elbu. To rozhodlo.
Mám tedy HR papíry, jediné omezení je 30 BT, nemusím myslet na to že je potřeba prodlužovat. Co pro své potřeby potřebuji víc?
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » pon kvě 05, 2008 11:29 am

Baharis píše:Zbaběle jsem se rozhodl jít cestou nejmenšího odporu.
Pamětníci a spoluzakladatelé tohoto fóra si jistě pamatují, že jsem vždy hájil CZ papíry, pokud se týká vyžadovaných nároků na vědommosti uchazečů (tady se můj názor nezměnil) a mohou dělat uštěpačné poznámky. Mají na to právo.
Naše papíry mě začaly být trochu "těsné". MDaS se ve své jasnozřivosti rozhodlo, že nemám tolik zkušeností, abych mohl plout dál než 10 mil od pobřeží, na víc jak 4 Bf a hlavně, neměl bych vést loď delší jak 12 m. Pokud nevládnu dostatečnou angličtinou, abych zvládl všeobecného operátora. To nevládnu.
Pokud by byla varianta průkaz "B" s omezeným operátorem pro soukromé účely, určitě bych ji zvolil.
Už mě nebavilo stále se předem domlouvat, aby charterovka souhlasila s pronájmem větší lodě, strachovat se při předávání jestli to na čem jsme se dohodli platí, o právních rizicích při případné mimořádné události ani nemluvě. A letos mám jednu velkou loď v Řecku, druhou na Elbu. To rozhodlo.
Mám tedy HR papíry, jediné omezení je 30 BT, nemusím myslet na to že je potřeba prodlužovat. Co pro své potřeby potřebuji víc?


Tvůj příspěvek je vlastně dokonalým shrnutím nekonečného tematu "jaké papíry na loď " a "proč zrovna tyhle" Díky. :D
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

filiálka

Příspěvekod pecho » pon kvě 05, 2008 11:38 am

Kúúúúci, tak mě tak napadlo, nešla by tu v Česku třeba zřídit filiálka pomorského ouřadu a že by se tam vůbec nemuselo jet ke zkouškám z teorie? Akorát praktické zkoušky a ty bychom pro zájemce snad taky zvládli, nějaké kuňoše bychom jim za to poslali. :mad: Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
jike
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: sob dub 12, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jike » pon kvě 05, 2008 2:07 pm

Ahoj kolegové!

Minulý týden v úterý (30.4.) jsem udělal zkoušky na kapitanátu v Šibeniku. Zkoušky zprostředkovala a formality vyřídila charterovka, ta nás ještě během začátku týdne seznámila s okruhy, které jsou důležité, probrala detaily, neformálním způsobem vyzkoušela. Tato příprava byla dle mne velmi užitečná i když jen tak letem světem - instruktor předpokládal, že vše již známe. Rozhodně si ale myslím, že přes charterovku, která se zabývá kapitánskými kurzy je záležitost značně zjednodušena.

K vlastní zkoušce:
V místnosti seděli 3 kapitáni (z toho jedna žena), zkoušel užasný sympaťák cca 60 let a byl zcela příjemný a věcný. Mluvil chorvatsky, velmi zřetelně, rozumněl jsem bez problémů, odpovídal jsem česky, on mi rozumněl výborně.
Průběh: - určení polohy z mapy, dřevěná lodička natočená na střídačku SZ, JV, S, J - určit kurz jakým pluje, vyhýbání lodí (motoráků) cca 4 situace, co je to?-kompasová růžice, když jsem začal o deklinaci, tak mne zastavil, struktura volání vysílačkou o pomoc, určení vzdálenosti mezi dvěma body, odhláskovat nějaké místo na mapě, co je to za maják, jak svítí... a pak už jen "chvala". Vše trvalo tak 5-6 minut.

Proč Chorvatské papíry? Myslím si, že to velice výstižně shrnul Baharis. Já jsem se připravoval na zkoušky v Čechách, ale...čas, ...zrovna se to nehodí ....

Co mne však velmi překvapilo, že na zkoušky šli lidé, kteří byli první týden na lodi. Přiznávám se, že jsem se na zkoušky dostal až po 5ti letech ježdění na moři, mám za sebou určitě mnohem více než 25 týdnů na moři, z toho cca 8 závodů v posádce jedné z dobrých závodních lodí, navíc 17 let v okruhovém jachtingu u nás i na moři. O tom, že si průkaz udělám jsem však začal vážně uvažovat až po 3 letech, cca 14 týdnech na moři včetně několika plaveb přes více dní a nocí, kdy už jsem cítil, že alespoň trošku začínám tušit, jak řešit případné problémy, nebo že si alespoň některé situace dovedu s respektem představit. Vím, že s některými svými kolegy, co jsme dělali zkoušky, bych na moře pod jejich kapitánováním nikdy nejel, mám rád svoje nervy a i život.

Proto prosím všechny, kdo chtějí získat kapitánský průkaz, aby alespoň pár týdnů na moři strávili se zkušeným kapitánem, povídali si s ním proč co dělá a pročetli více literatury, co se všechno může stát a tím si sami před sebou složí zkoušky než půjdou dělat oficiální zkoušky v Chorvatsku.

Všem mnoho pěkných plaveb bez problémů!
Jike
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » pon kvě 05, 2008 6:44 pm

TO: jike

Souhlasim, souhlasim, souhlasim! Minuly ctvrtek jsem kotvil na Sali na Dug.Ot. - foukalo z boku okolo 25 uzlu, Byl jsem na lodi se zenou a dvemi malymi detmi. Kdyz jsem zajel zadi k molu a za pomoci marinaka se uvazal, rikal mi, ze je rad, ze zase nekdo "zajel normalne". Nechapal jsem a tak jsem asi dve hodiny sledoval, jak nekteri kapitani trapi lode pri "zajizdecich manevrech".

Nikoho komu se to nepovede na poprve nijak nesoudim! Je jasne, ze vzdycky se to hned nepovede, je jasne, ze obcas clovek ma lod kterou uplne nezna, nebo delsi cas na lodi nebyl, ale kdyz na nem vidite strach a absolutni neznalost, kdyz neumi ani zorganizovat posadku, ci poradne uvazat lano... A to vlastne meli stesti, protoze ten den bylo hlaseno jugo az do 35 uzlu.

Tim nedosuzuju chorvatske papiry, na nich vubec nesejde, jen rikam, ze nekteri nemaji soudnost a nemaji respekt, ale meli by si uvedomit, ze zodpovednost, ale co je to jejich boj.
Uživatelský avatar
pcworker
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: pon srp 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod pcworker » ned kvě 18, 2008 2:18 pm

To jike

Ja som sa tiež minulý rok rozhodol až po 5 plavbách v pozícii radového člena posádky.
Teraz sa pomaly blíži termín mojej prvej plavby "ako skipper" a pripravujem sa tak,
že takmer každý deň prechádzam toto fórum a hľadám a zapisujem si (sumarizujem)
všetky informácie a návody, ktoré by mi mohli byť pri plavbe užitočné.
Pomaly to možno bude na knihu ...

PS. v našom kurze boli tiež dvaja chlapci, ktorí po 4 slnečných dňoch na plachetnici
obdržali kapitánske preukazy ... nerád by som, aby kotvili poblíž mňa. Mal by som
asi ťažký spánok.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti