Škoda, že na tej našej spoločnej hranici sú odlišné pravidlá. Keď je na území iného štátu iný predpis to sa dá pochopiť.
Je ešte jedna zaujímavá vec. U nas je max 5HP a v HU 10 alebo 9.9 HP bez VMP.
A teraz keď Maďar prejde z Ostrihomu do Štúrova, dopúšťa sa takisto priestupku?
Záchranná vesta
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Záchranná vesta
Sme síce mimo tému,ale CEVNI píše myslím dosť zrozumitelne.
Cez deň:Len plavidlá stojace na otvorenom mieste (bez priameho alebo nepriameho prístupu na breh), čierny balón, umiestnený na vhodnom mieste v prednej časti plavidla a v takej výške, aby bol viditeľný zo všetkých strán........
Signalizácia predpísaná v tomto článku sa nevyžaduje:
a)keď plavidlo stojí na vodnej ceste, na ktorej nie je plavba dočasne možná alebo je zakázaná;
b)keď plavidlo stojí pri brehu a je dostatočne dobre osvetlené z brehu;
c)keď plavidlo stojí mimo plavebnej dráhy v zjavne bezpečnej polohe;
d)pre člny patriace k plavidlu, ak sú umiestnené v blízkosti plavidla, ku ktorému patria.
Ale v madarsku sa podla mna netreba čudovať ničomu .A nehladať tam žiadnu logiku.
Nikdy som tú gulu nikomu nevidel......
Cez deň:Len plavidlá stojace na otvorenom mieste (bez priameho alebo nepriameho prístupu na breh), čierny balón, umiestnený na vhodnom mieste v prednej časti plavidla a v takej výške, aby bol viditeľný zo všetkých strán........
Signalizácia predpísaná v tomto článku sa nevyžaduje:
a)keď plavidlo stojí na vodnej ceste, na ktorej nie je plavba dočasne možná alebo je zakázaná;
b)keď plavidlo stojí pri brehu a je dostatočne dobre osvetlené z brehu;
c)keď plavidlo stojí mimo plavebnej dráhy v zjavne bezpečnej polohe;
d)pre člny patriace k plavidlu, ak sú umiestnené v blízkosti plavidla, ku ktorému patria.
Ale v madarsku sa podla mna netreba čudovať ničomu .A nehladať tam žiadnu logiku.
Nikdy som tú gulu nikomu nevidel......
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1721
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Záchranná vesta
Dobrá debata o signalizaci zakotveného plavidla.
Jenomže ve vlákně "Záchranná vesta" ve fóru "jachetní revíry" to nikdy nikdo nenajde.
Moderuje to tu někdo, nebo je to jen plácání jak koho napadne?
Jenomže ve vlákně "Záchranná vesta" ve fóru "jachetní revíry" to nikdy nikdo nenajde.
Moderuje to tu někdo, nebo je to jen plácání jak koho napadne?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Záchranná vesta
Tenhle mrd ník moderovat, kde si každej 1,5tej píše co chce, kam chce a o čem chce, to je lepší se jít utopit. Navíc při hlemejždí rychlosti tohodle webu. To bych už nedělal nic jinýho. Ale můžeš to vzít za mně, Libor ti to sichr odsouhlasí.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Záchranná vesta
To Kristian:
Napísal som na Plavebnú Správu tieto otázky:
Máme male plavidlo, ktoré je registrované na Slovensku, nesie SK vlajku a je vybavené povinnou výbavou podľa zoznamu na Vašom webe: http://plavba.nsat.sk/plavidla/male-pla ... plavidiel/
- Môže vyžadovať maďarská riečná polícia odo mňa na spoločnom úseku Dunaja inú (HU) výbavu?
- Keby som sa plavil na HU úseku Dunaja, mám mať ich povinnú výbavu?
- Občan Maďarska môže na SK uplatňovať právo (ktoré majú na území HU) viesť malé plavidlo s motorom do 7,4 kW (10 HP) bez VMP?
Dnes ráno som obdržal od nich odpoveď:
Dobrý deň.
Na území Maďarska platia zákony a predpisy danej krajiny a rovnako tak medzinárodné predpisy, ktoré daná krajiny akceptovala a podpísala (rovnako tak ako v cestnej doprave). Tzn. ak ich predpis vyžaduje nejakú dodatočnú výbavu mali by ste si ju obstarať, ak sa chcete plaviť na území HU.
K poslednej otázke: vyššie uvedené platí rovnako Slovensko, tzn. že podľa zákon č. 338/2000 Z.z. o vnútrozemskej plavbe §31 bod 1 prevádzkovať malé plavidlo, ktoré podlieha registrácií môže vykonávať len fyzická osoba – vodca malého plavidla, ktorá je držiteľom osvedčenia (preukazu) odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla.
V zmysle §24 bod 4 sa do registra zapisujú plavidlá, ktorých celková hmotnosť presahuje 1000 kg alebo výkon pohonného strojového zariadenia je väčší ako 4 kW alebo plocha plachiet je väčšia ako 12 m2
Z vyššie uvedeného vyplýva je pri plavbe na území SR je oprávnená viesť registrované malé plavidlo iba osoba s požadovanou odbornou spôsobilosťou (preukazom) vodcu malého plavidla.
Aj touo cestou im ďakujem za ústretovosť.
Teda keď sme na Hu území musíme mať ich výbavu.
Hranica väčšinou prechádza sterdom rieky a keď túto "čiaru" prejdeš si na ich území.
Maďar nemôže na území SK riadiť malé plavidlo s 9,9 alebo 10 HP bez VMP.
Napísal som na Plavebnú Správu tieto otázky:
Máme male plavidlo, ktoré je registrované na Slovensku, nesie SK vlajku a je vybavené povinnou výbavou podľa zoznamu na Vašom webe: http://plavba.nsat.sk/plavidla/male-pla ... plavidiel/
- Môže vyžadovať maďarská riečná polícia odo mňa na spoločnom úseku Dunaja inú (HU) výbavu?
- Keby som sa plavil na HU úseku Dunaja, mám mať ich povinnú výbavu?
- Občan Maďarska môže na SK uplatňovať právo (ktoré majú na území HU) viesť malé plavidlo s motorom do 7,4 kW (10 HP) bez VMP?
Dnes ráno som obdržal od nich odpoveď:
Dobrý deň.
Na území Maďarska platia zákony a predpisy danej krajiny a rovnako tak medzinárodné predpisy, ktoré daná krajiny akceptovala a podpísala (rovnako tak ako v cestnej doprave). Tzn. ak ich predpis vyžaduje nejakú dodatočnú výbavu mali by ste si ju obstarať, ak sa chcete plaviť na území HU.
K poslednej otázke: vyššie uvedené platí rovnako Slovensko, tzn. že podľa zákon č. 338/2000 Z.z. o vnútrozemskej plavbe §31 bod 1 prevádzkovať malé plavidlo, ktoré podlieha registrácií môže vykonávať len fyzická osoba – vodca malého plavidla, ktorá je držiteľom osvedčenia (preukazu) odbornej spôsobilosti vodcu malého plavidla.
V zmysle §24 bod 4 sa do registra zapisujú plavidlá, ktorých celková hmotnosť presahuje 1000 kg alebo výkon pohonného strojového zariadenia je väčší ako 4 kW alebo plocha plachiet je väčšia ako 12 m2
Z vyššie uvedeného vyplýva je pri plavbe na území SR je oprávnená viesť registrované malé plavidlo iba osoba s požadovanou odbornou spôsobilosťou (preukazom) vodcu malého plavidla.
Aj touo cestou im ďakujem za ústretovosť.
Teda keď sme na Hu území musíme mať ich výbavu.
Hranica väčšinou prechádza sterdom rieky a keď túto "čiaru" prejdeš si na ich území.
Maďar nemôže na území SK riadiť malé plavidlo s 9,9 alebo 10 HP bez VMP.
Re: Záchranná vesta
Ozzie ďakujem mňe neoddpusali.
Hasičak som už dokúpil. Guľu keď nemajú v povinnej výbave neviem načo mám kupovať.
Možu ešte robiť problémy, že mám len jednu kotvu. A záchranné vesty mám iba podľa počtu pasažierov. A mal by som ich mať šesť ako je uvedených počet osôb v osvedčení.
Hasičak som už dokúpil. Guľu keď nemajú v povinnej výbave neviem načo mám kupovať.
Možu ešte robiť problémy, že mám len jednu kotvu. A záchranné vesty mám iba podľa počtu pasažierov. A mal by som ich mať šesť ako je uvedených počet osôb v osvedčení.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2096
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Záchranná vesta
U nasje povinnost mit tolik vest nebo jin.zachr.pomucek kolik je lidi na palube
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záchranná vesta
Ozzie:
Plavebni sprava ti odpověděla spravne, ze plavidlo, které podleha registraci, muzou ridit jenom osoby s platnym opravnenim, ale to není podle mne presna odpověď, protože plavidlo ve vlastnictví obcana Madarska v SK registraci tak jako tak nepodleha. Takze je asi rozdil jestli ta lod je jeho (a ma na to nejaky potvrzeni) nebo si ji pujcil na Slovensku a dal na ni 8HP motor.
Ja mel podobnej problém kdysi v Nemecku (tam se registruje všechno přes 2.5HP i když povinnost mit "vodicak" neni), wasserpolicajt mne zastavil, ze mam 5HP, ale když jsem mu sdelil ze lod je Ceska, řekl jen at si vyvesim vlajku a muzu jet. Ale to nebyl Madar, ze jo.
David: Modra cedule je slepa kolej. Nebo ne?
Plavebni sprava ti odpověděla spravne, ze plavidlo, které podleha registraci, muzou ridit jenom osoby s platnym opravnenim, ale to není podle mne presna odpověď, protože plavidlo ve vlastnictví obcana Madarska v SK registraci tak jako tak nepodleha. Takze je asi rozdil jestli ta lod je jeho (a ma na to nejaky potvrzeni) nebo si ji pujcil na Slovensku a dal na ni 8HP motor.
Ja mel podobnej problém kdysi v Nemecku (tam se registruje všechno přes 2.5HP i když povinnost mit "vodicak" neni), wasserpolicajt mne zastavil, ze mam 5HP, ale když jsem mu sdelil ze lod je Ceska, řekl jen at si vyvesim vlajku a muzu jet. Ale to nebyl Madar, ze jo.
David: Modra cedule je slepa kolej. Nebo ne?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Záchranná vesta
Koukám, že ani na dráze by sis neškrt. Slepá kolej není tabule, ale kosočtverec, navíc bíle orámovanej.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1418
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 159
- Bydliště: Olomoucko
Re: Záchranná vesta
Modrá tabule - čerstvá zkušenost - minulý týden mezi Roztokami a Podbabou.
Pluju proti proudu v levotočivé zatáčce, držím se v pravé půlce řeky.
Proti mě se objeví tlačák s vanou a je v šířce řeky proti mě. Blbá situace .... minout se levobokem znamená natlačit se ještě více doprava, odstředivá síla tlačáku nevypadá radostně. Nabízelo by se vystavit modrou placku (byla připravená, ale sklopená), já bych stočil doleva a minuli bychom se pravobokem. Pár vteřin jsem váhal, on tu modrou nevystavil, tak jsem se protáhl kolem břehu a doufal jsem, že mu nevysadí motory.
Mimo téma "záchranná vesta" - omlouvám se.
Pluju proti proudu v levotočivé zatáčce, držím se v pravé půlce řeky.
Proti mě se objeví tlačák s vanou a je v šířce řeky proti mě. Blbá situace .... minout se levobokem znamená natlačit se ještě více doprava, odstředivá síla tlačáku nevypadá radostně. Nabízelo by se vystavit modrou placku (byla připravená, ale sklopená), já bych stočil doleva a minuli bychom se pravobokem. Pár vteřin jsem váhal, on tu modrou nevystavil, tak jsem se protáhl kolem břehu a doufal jsem, že mu nevysadí motory.
Mimo téma "záchranná vesta" - omlouvám se.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Záchranná vesta
Největší jistota je ve vnitřním oblouku. Zvlášť proti proudu. Velká plavba nemusí malejm placku vystavovat. V tom případě se hodí vysílačka. Na druhou stranu, on tě nevytlačí, určitě ne úmyslně. Ale když to je úzký, praxe je poproudni vnějším, protiproudni vnitřním.
Vždy záleží na situaci. Třeba zadokolo Beskydy, když vleče proti vodě, háže v oblouku vlny od koles až na břeh. Za něj se dostat je pěknej šlágr. Takže tam určitě ne.
Vždy záleží na situaci. Třeba zadokolo Beskydy, když vleče proti vodě, háže v oblouku vlny od koles až na břeh. Za něj se dostat je pěknej šlágr. Takže tam určitě ne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti