Příspěvekod Koral » pon kvě 15, 2023 11:22 am
Ahoj.
Tak nevím proč tady lidé odpovídají, když se jen domnívají, že to tak asi je.
Moje zkušenosti (asi 8 let? staré).
Jel jsem z Dubrovníku do Černé Hory. (Bylo to tedy na konci září).
V Cavtatu nepříjemné malé molo (jako celní jsou označena asi 3-4místa), (v září bylo místo, bylo by asi lepší připlout brzo ráno) jenom se přistává kotva-břeh/molo.
Podle zkušeností, když zakotvíš vedle a zaplatíš si stání, tak se také celně odbavíš a odjedeš. (loď nikdo nekotroluje).
Nejdřív na kapitanát s crewlistem (myslel jsem, že se jenom orazítkuje, ale paní celé znovu opisovala do svého pc).
Kapitanát je na nábřeží (spíše vpravo na druhém konci než je celní molo).
Potom s orazítkovaným crewlistem a pasy/dokumenty posádky na policii.
Policie je/byla v takové uličce se schody mezi restauracemi, jakoby v druhé řadě budov.
Potom jsem plul přímo do ČH, město ZELENIKA.
Celní molo je přímo proti vjezdu do kotorských zálivů.
Celní molo veliké betonové (asi uzpůsobené spíše pro velké lodě). Místo bokem tak pro 15 plachetnic.
Jediný problém, molo bylo vybaveno velkými gumovými "barely" jakoby fendry, k nim lze přistát, pozor černí bok lodě. Někteří radí přistávat (z tohoto důvodu) opět kotva/molo, ale když jsem tam tak přistával na zpáteční cestě, byl jsem za exota.
Na mole je budka s policií - nakoukl do pasů posádky a propustil nás na kapitanát.
Ten je 200?metrů po silnici směrem doleva (příslušník policie tě nasměruje).
Tam si bohužel zase opisují crewlist do svého pc...(ach jo).
Je potřeba si koupit vinětu - známku minimálně na jeden týden ... cenu už nevím (není to likvidační).
(Takže v ČH - žádné placené molo, (naopak chorvati to zkouší a v CAVTATU chtějí vybírat za celní molo - někdo nevydrží a zaplatí, někdo ne). Žádný agent apod.
Odplutí zpět je vlastně to samé v opačném pořadí. (možná že už si to neopisují do PC, ale jen kontrolují.).
Takže netřeba se bát, třeba plout a sbírat zkušenosti.
PS:
V Cavtatu funguje odbavování v sezóně. (v zimních měsících ne).
Lze se odbavit i v Dubrovníku, ale po odbavení je třeba plout bez zastavení až do ČH, což je 40% delší cesta. Na větší lodi nebo katamaránu to, ale určitě jde i tak.
Při půjčování lodi je třeba vyjednat s charterovkou - musí být lepší pojištění atd. V Dubrovníku se v charterovce nikdo nedivil - naopak ti připraví více výtisků crewlistu.
V ČH byl menší servis v marinách, někde nejsou sprchy ani toalety, ceny jsou však příznivější (asi 50% cen v Chorvatsku).