Švédská loď Svea třídy J
Napsal: stř čer 07, 2017 6:37 am
Další fantastický švédský yachetní sen se stává skutečností. Yachta třídy J- Svea je dána na vodu a zůčastní se J-class regaty v červnu v souvislosti s AC35 závody v Americas Cup u Bermud.
Kapitánem byl jmenován Paul Kelly, který byl členem Cambrias závodní posádky. Cambria byla postavena podle 23mR (ano, je takové!) v roce 1928, ale od té doby byla měřena v J-třídě.
Svea trup byl postaven v Bloemsma Jachtbouw v Holandsku, ale loď byla potom přesunuta do jiné loděnice, Vitters, kde byla dokončena.
Kdo nebo kteří jsou majitele lodi je stále tajemství, jak říká Kelly.
Svea nakreslil Tore Holm a August Plyms syn Gustav, podle Johna Lammerts van Bueren, který našel výkresy v roce 1999.
Výkresy byly testovány v počítačových modelech a porovnány s deseti J loděmi, které byly postaveny. Expertii byli jednotní v tom, že Svea bude nejrychlejší která byla vůbec postavena.
John našel výkresy, když hledal originální výkresy Tore Holms lodě třídy osm CAGG. Když hledal v Holm archivech našel svazek výkresů označených „KSSS J-loď“. To upadl do naprostého zapomnění, a nález byl senzační.
- To byl fantastický krásný design. Ona je se svým 41,5 m (čárou ponoru: 26,55 m), nejdelší ze všech jachet J třídy co byly nakresleny a výtlak 163 tun je maximální jaký pravidlo povoluje bez jakéhokoliv postihu, píše John v pojednání, jak projekt Svea začal.
V letech 1930-1937 bylo postaveno deset J-lodí, ale pak se stala třída příliš drahá a po válce se nepřihlásil žádný vyzývatel v Americas Cup. Důsledkem toho bylo, že J-lodě v roce 1958 byly v poháru nahrazeny třídou dvanáct.
Z původních deseti lodí existují Shamrock V, Endeavour a Velsheda. Poté byly postaveny Hanuman, Lionheart, Rainbow, Ranger a později Topaz. Svea se stává v letošním roce devátou loďí flotily
SPECIFICATIONS
LOA 43.6 m
LWL 27.6 m
Beam 6.65 m
Draft 4.72 m
Sail Area 704 m2
Yard Vitters Shipyard
Year 2017
Kapitánem byl jmenován Paul Kelly, který byl členem Cambrias závodní posádky. Cambria byla postavena podle 23mR (ano, je takové!) v roce 1928, ale od té doby byla měřena v J-třídě.
Svea trup byl postaven v Bloemsma Jachtbouw v Holandsku, ale loď byla potom přesunuta do jiné loděnice, Vitters, kde byla dokončena.
Kdo nebo kteří jsou majitele lodi je stále tajemství, jak říká Kelly.
Svea nakreslil Tore Holm a August Plyms syn Gustav, podle Johna Lammerts van Bueren, který našel výkresy v roce 1999.
Výkresy byly testovány v počítačových modelech a porovnány s deseti J loděmi, které byly postaveny. Expertii byli jednotní v tom, že Svea bude nejrychlejší která byla vůbec postavena.
John našel výkresy, když hledal originální výkresy Tore Holms lodě třídy osm CAGG. Když hledal v Holm archivech našel svazek výkresů označených „KSSS J-loď“. To upadl do naprostého zapomnění, a nález byl senzační.
- To byl fantastický krásný design. Ona je se svým 41,5 m (čárou ponoru: 26,55 m), nejdelší ze všech jachet J třídy co byly nakresleny a výtlak 163 tun je maximální jaký pravidlo povoluje bez jakéhokoliv postihu, píše John v pojednání, jak projekt Svea začal.
V letech 1930-1937 bylo postaveno deset J-lodí, ale pak se stala třída příliš drahá a po válce se nepřihlásil žádný vyzývatel v Americas Cup. Důsledkem toho bylo, že J-lodě v roce 1958 byly v poháru nahrazeny třídou dvanáct.
Z původních deseti lodí existují Shamrock V, Endeavour a Velsheda. Poté byly postaveny Hanuman, Lionheart, Rainbow, Ranger a později Topaz. Svea se stává v letošním roce devátou loďí flotily
SPECIFICATIONS
LOA 43.6 m
LWL 27.6 m
Beam 6.65 m
Draft 4.72 m
Sail Area 704 m2
Yard Vitters Shipyard
Year 2017